{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.258 visninger | Oprettet:

Hjælp en begynder til polering af bil. {{forumTopicSubject}}

Hej.
I forbindelse med salg af min bil vil jeg gerne lige polere den så den ser fin ud til evt køber skal se på den.

Hvis man skal lave en discount løsning hvad skal jeg så bruge udover denne her?
Polermaskine til 139 kr
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=9980&n=10

Jeg skal vel bruge noget voks og forsegler? flere polerhætter?
Nogen der kan smide et par links til noget fornuftigt?

Vh Jannick / Begynder!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp en begynder til polering af bil.
  • #1   2. sep 2009 Gør ligesom mig: http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=51516

  • #3   2. sep 2009 Du skal ha en prof polermaskine.. Jeg vil 100 gange hellere polere den i hånden end med sådan en der..

    Jeg polere min med sonax 1-2-3 produkter.. Det er super gode produkter..


  • #4   2. sep 2009 I læser jo slet slet ikke hvad manden skriver.

  • #6   2. sep 2009 Vask bilen grundigt, tør den ren bagefter. Tag 1 flade ad gangen først med lakrens på textil-hætten, derefter polerer du efter med den syntetiske. Sådan gør du bare hele vejen rundt. Det er længe fint, især når du bare skal af med bilen. Jeg gav min mors Punto sådan en omgang fordi jeg synes den var træls at se på. Det kostede ca. 300kr. med det hele. Forsegleren kan du få til sort også. Det fjerne mere eller mindre alle vaskeridser.

  • #7   2. sep 2009 Ja men nu er det jo ikke et firma manden er ved at starte op. Det er jo som han selv skriver: en discount løsning, og det fungerer sku godt til de 300kr. Jeg gad da heller ikke ofre flere penge når den bare skal sælges. Og jo, jeg ville da også købe en rigtig Makita-maskine hvis det skulle være, men sku ikke for den ene gang eller 2 i året.

  • #8   2. sep 2009 http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=50846

    Min metode virker fint smiley


  • #9   2. sep 2009 Hov, glemte da helt at nævne at du self skal køre forsegler på med en ny textil-hætte bagefter. Den syntetiske kunne jeg snidlt genbruge.

  • #10   2. sep 2009 Phuck @lot ~ >> Ja det ser godt ud, men jeg vil nu mene at det er lidt over stregen for en salgspolering. Der er "min" løsning forholdsvis billig, hurtig og nem. Og med et ganske fornuftigt resultat. I kan da selv se billederne.

  • #11   2. sep 2009 Vask bilen grundigt, og giv den en omgang sonax xtreme polish&wax 3 (ikke 1 eller 2!) - pas på sorte plastdele! Købes i bilka for 150,-

    Polermaskinen er penge ud af vinduet :-|


  • #12   2. sep 2009 danny .: Jeg går ud fra, at det er dette, du snakker om:

    http://www.3mshop.dk/product.asp?product=224

    Og det er alt for krads til en finpolering. Og når du siger, at det holder til 50 (hele?) poleringer, så er der noget galt. Og hvis man tager den ekstra fine fra 3M, så får man i bund og grund det samme som slipol - bare langt dyrere.


  • #13   2. sep 2009 I er sgu ikke nemme at blive kloge på :$

    danny . --> Har du et link til det produkt du anbefaler?


  • #14   4. sep 2009 Hejsa J.Rath.

    Nu er min store passion her i livet bilpolering smiley du kan læse mere på min blog www.bilpleje.nu

    Men, du kan snyde din bil pæn, eller du kan lave arbejdet "ordentligt".

    1. Snyd!! brug et produkt med mange "fillers" og få et super resultat som holder 2 til 4-5 måneder. Nogle 3m produkter har dette, nogle poorboys produkter har dette - det disse produkter gør, er at lægge en hinde af petroliums destilater ned i dine små ridser, disse ridser kommer dog tilbage når fillers'ne er fordampede.

    2. Gør arbejdet ordentligt.
    Det du faktisk laver er at FJERNE ridser i lakken - hvilket vil sige der skal slibes! slibes kan gøre på 2 måder. håndkraft eller maskine.

    Hvis en maskine kører X tusinde gange i minuttet, og hånden kører 100 så kan du selv regne ud hvilken tidsforskel der er på dette.
    Det kan dog lade sig gøre med en god polish, og knofedt gange 1 million smiley start evt med en skærm, en halv bagklap eller lign.

    Mange slibeprodukter arbejder bedst når de er varmet op, hvorfor maskinen har en fordel! - Netop det at produkterne skal "varmes op" arbejdes godt ind, er grunden til en BILLIG MASKINE uden hastigheds regulering er så farlig.. Forestil dig at du skal slibe noget træ, og ikke havde mulighed for at sætte trykket på hånden op eller ned, og at din hånd automatisk virkede med 100 op/ned strøg i minuttet.. Det ville aldrig blive et rigtigt pænt resultat.

    Når så ridserne er fjernet, skal du have en lakforsegling - og så holder dit resultat også.

    Håber det var et svar du kunne bruge

    Mvh.

    Michael

    DANNY - måske du skulle joine vores bilpleje gruppe herinde smiley


  • #15   4. sep 2009 Autoglym er også et godt bud på en perfekt polering. Det er nemt at arbejde med. Og det holder længe.

    Oliebiksen.dk har det.


  • #16   5. sep 2009 Hej Rasmus S.

    Helt enig - autoglym er også rigtigt fine produkter at arbejde med smiley


Kommentér på:
Hjælp en begynder til polering af bil.

Annonce