{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Shell V-Power
  • #1   30. sep 2009 59 øre.


  • #2   30. sep 2009 om torsdagen koster de det samme mener jeg =).. der er ihvertfald en dag hvor de officielt koster det samme

  • #3   30. sep 2009 Lars h.
    Tror det var i maj de havde det tilbud.


  • #4   30. sep 2009 koster 50 øre mere smiley

  • #5   30. sep 2009 Mener det er omkring 50 øre mere, dog ikke noget jeg står og kigger på når jeg tanker.

  • #6   30. sep 2009 Altid 59 øre mere, har selv arbejdet på en Shell-tank. Og det med at det var samme pris som 95, var et kampagnetilbud der løb et par torsdage sidste efterår.

  • #7   30. sep 2009 jeg har gjort det det meste af sommeren =S.. men det er længe siden nu, der er ikke en shell i nærheden af hvor jeg arbejder nemlig =S..

  • #8   30. sep 2009 Mac
    tilbuddet har også kørt i år. Mener det var enten april, maj eller juni.


  • #9   30. sep 2009 Ja det tilbud har også kørt i år det er jeg 100% sikker på.

    Det er nu noget dejlig benz det V-Power.


  • #10   30. sep 2009 Martin E.
    Nemlig, det virker sgu...;o)


  • #11   30. sep 2009 Nå, det har jeg sgu ikke lagt mærke til, men nu betaler jeg heller ikke selv min benzin smiley

  • #12   30. sep 2009 Mac.
    Du har måske en "sugarmommy"...;0)


  • #13   30. sep 2009 Det kedelige ved Shells V Power er derimod at det ikke er lige så godt som det alm. 98 oktan man stadig kan købe forskællige steder.

    Jeg har som man kan se i min profil flere forskællige biler fra den tid hvor det var et krav for biler med lidt større motore at de skulle køre på 98 oktan.

    Jeg har ikke forstand på Benzin, men jeg ved ud fra erfaring både med mine egne biler og en kammerats Passat 1.8T 150HK at de alle køre langt bedre på alm. 98 oktan end de gør på Shells V Power.

    Shell som jeg har kuglegravet det, øger faktisk blot oktan tallet ved at tilføre alm. 95 Oktan noget som mange sikkert kender "sprit" som også kendes fra oktan boostere eller oktan forøger væskerne.
    Denne effekt aftager hurtigt over tid frem for hvis man laver (destilere) sig frem til det rigtige oktan tal som det er tilfældet med 98 oktan benzin.

    Det er tilmed også langt dyere at "forøge" et oktan tal med "vidunder" middel end det er at destilere sig frem til det, og det holder også langt kortere tid og fortager sig, og forbliver ikke høj oktan når det blot er "tryllet" frem.

    Derfor var jeg stadig skepsis og gjorde min egne erfaringer, og der er ingen tvivl, Shells V Power opførre sig ikke under forbrænding som en org. 98 oktan den gør det hvad det skyldes ved jeg ikke, om det er oktan tallet der falmer eller blot det at der findes en "fremmed" væske eller blanding der skal forøge oktan tallet?!?! men de biler som rent faktisk SKAL have 98 Oktan, køre langt bedre på rigtig fremstillet 98 Oktan via destilering frem for det andet trylle frembragte V Power eller oktan boostere.

    Man køre faktisk også længer pr. L med 98 Oktan end man gør på 99 V Power og det siger jo også alt om at V Power nok ikke er helt hvad Oktan tallet gerne vil fortælle det er og dermed ikke sagt det ikke er 99 Oktan, men der er noget i benzinen som ikke er der i en "ren" høj Oktan og det medførre den dårligere forbrænding.

    Passat 1.8T får faktisk mærkbart bedre ydelse med 98 oktan end med 99 Oktan.
    Ved alm. 95 oktan køre den med en anelse tændings banken og lavere ydelse.
    Ud fra dette standpunkt så kan man sige at hvis 98 Oktan samenlignet er den højest opnåelige ydelse i forhold til 95 Oktan.
    Så ligger V Power kun 15% højere end alm. 95 Oktan.


    Mit råd til dem der tvivler på det jeg siger er at, Prøv nu lige selv at lave et forsøg med en bil der rent faktisk "kan" udnøtte høj oktan og lav sammenligninger med mere en blot 1 enkelt tanks fyldning da det godt kan krøve tilvedning over tid for en motor at køre på noget "andet" end den plejer.

    Jeg gjorde mine forsøg over en periode på 1 måned med meget bladnet kørsel og med samme Km. tal så den ene test varede selvfølgelig lidt længere for at ramme samme Km. Tal. og der var ingen tvivl.

    Shells V Power er mere pop og knas og et reklame stunt for at "fange" de unge over til SHell end det rent faktisk er for at gøre noget for dig og din motor.

    Og jeg er bekendt med div. test af V Power, men der er ingen officielle tester som er underbygget af 100% uafhænge kilder.
    Derfor siger jeg igen, igen, test selv og gør egen erfaring, den taler med langt støre ord end dem man finder skrevet i div. blade.

    Mvh.
    Mr. 98 Oktan.


  • #14   30. sep 2009 BRABUS - At der ikke findes nogle uafhængige test af V-Powers effektmæssige fordele, er jeg stærkt uenig i. I langt de fleste tilfælde af rullefeltstest med oktan 95 vs. 99 V-Power, har det jo vist sig, at der er en klar forbedring af spidseffekten, dog fortrinsvis på kraftige turbomotorer, hvor den høje kompression rent faktisk kræver et højere oktantal for at modvirke selvantændelse.

  • #15   30. sep 2009 Det siger jeg netop også at der er en forbedring, MEN npr det er sagt, så skal man sammenligne det med hvad du "kan" opnår ved at buge ren 98 Oktan. og her kan du sige at hvis du får en 100% forbedring ved at gå fra 95 til 98 oktan, så er der faktisk i den sammenligning kun en forbedring på sølle 15% ved at bruge 99 V Power.

    Så sammenlign det med ren 98 Oktan så finder man ud af hvor "kedelig" det er at bruge tid og krudt og penge på at hælde V Power 99 Oktan på sin bil.


  • #16   30. sep 2009 Jeg synes nu, at 15% er værd at tage med, når merprisen for fx. mit V-Power forbrug er sølle 150-200 kr. om måneden. Udover det, så er der friktionsnedsættende additiver i V-Power, som jo også er værd at tage med. Det med at V-Power ikke skulle være ægte raffineret 99 oktan har jeg dog aldrig hørt om, tværtimod så har jeg hørt, at Statoil (som er de enete jeg kender til, som stadig sælger oktan 98 af de større kæder) lige nøjagtig bruger denne oktanbooster metode til at tilvirke deres "98" oktan. Alle de chauffører jeg har snakket med der kører rundt til Shell stationerne, har underbygget denne påstand.

  • #17   30. sep 2009 NU er det langt fra kun Staoil som stadig tilbyder 98 Oktan.
    Q8 tilbyder det stadig og det samme gør OK også.
    Men der er langt immellem stationerne, så derfor er det godt at kende stederne når man som mig har gjort sig den erfaring at der er meget mere at hente på 98 Oktan end der er på V Power som også er dyere end 98 Oktan.

    Jeg har modsat dig faktisk fundet frem til det lige modsatte, jeg kender en som arbejder hos statoil og har selv arbjedet hos Q8.
    Så jeg ved lidt mere om det end den alm. tank passer eller forbruger gør.

    Og det er ikke boost der kommer i 98 oktan.


  • #18   30. sep 2009 Som det faktisk også fremgår af Q8 pris liste så tager de også mere for 98 oktan end for deres tilsvarende Danimic som i sammenligning med Shells V Power også har et fiktions nedsættende middel i benzinen.

    Men da Q8s Højoktan er fremstillet som den altid har været, så er denne dyere end deres trylle Danimic, men stadig langt billigere sammenlignet med Shells V Power.

    Shell skriver at deres V Power er høj oktan, men ikke noget om hvordan den er opnået eller fremstillet, de har langt større fokus på alle de trylle aditiver de kommer i den og når de skal kalde den noget, skriver de (XX RON) dvs. de vil ikke engang påstå at benzinen er 99 Oktan og dermed skrive (99 RON) og hvis benzinen var rigtig fremstillet uden brug af sprit så tror jeg helt sikkert også vi kunne have læst det op og ned af dage, fordi er der noget man er god til i den verden så er det at reklamere sig ud af forskælle fra konkurenterne.

    FOrskællen er blot at Shells V Power var ny da 98 forsvandt. og eks. Q8s blot har eksisteret siden den tidligere bil alder og derfor ikke nødvendigt at reklamere for hvad er.


  • #20   30. sep 2009 Shell V Power og Shell V Power Racing (XX RON)
    Bruger en 5% ethanol blanding i benzinen for at forøge Oktan tallet.
    Til race bruger man Bio Ethanol som ikke er det samme, men i bund og grund er det altså Ethanol også kaldet "sprit" som der bruges til at forøge tallet fra 95 til 99 og 100 Oktan.
    Ikke alle biler har det lige godt med ethanol i benzinen da det kan skabe en lak lignende overflader i rør, dysser, pumpe og filtre.
    Så det er en af grunene til jeg absolut ikke køre på V Power.
    jeg skal ikke have nogen lak dannelser i mit brændstof system.
    At det så er med til at danne en hinde inde i cylinderne også så det nedsætter friktionen men tilgengæld slider stempel ringene hurtigere op og også danner større olie forbrug grunnet den ny mindre friktion/tæthed mellem cylinder og stempel det må man jo selv om.
    Men det er almindelig kendt at når en motor er helt ny at man så ikke må hælde en dyr fuld syntestisk olie på eller andet trylle drik da det hindre stempelringene i at forme sig efter cylindervægen og blive tæt.
    Nye biler har jo et lidt større olie forbrug de første mange KM. til stempel rngene har slidt sig til cylinder vægene.
    tilsætter man så alligevel noget lak dannende væske i form af fuldsyntetisk olie med disse adjektiver eller benzin med en ethanol blanding så vil man ikke få ringene til at "rette sig til" og dermed få et foreviget højt olie forbrug som når bilen er helt ny.

    Jeg vil derfor stadig ikke bruge sådan en benzin da det nok nedsætter friktionen men tilsvarende fremskynder nedslidningen af stempelringene og øger olie forbruget da olie skrabe ringene nu skal køre på en lak lignende overflade hinde og dermed ikke har fuld olieafskrabnings evne som det kaldes.


    "dette" er hvad jeg har kugle gravet mig frem til og delvist er derfor jeg ikke bruger V Power men "rigtig" 98 HøjOktan der ikke er baseret på en Ethanol blanding i benzinen.

    Min egen erfaring siger mig at mine biler i den grad også bedre køre på 98 oktan så det lytter jeg til og gør som bilen den fortæller mig :o)


Kommentér på:
Shell V-Power

Annonce