{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
691 visninger | Oprettet:

Reklamations ret hos forhandlere ? {{forumTopicSubject}}

Hey freindos

Jeg har købt en Felicia 1,3 hos en forhandler i Nørresundby, for 3 uger siden. Nu er bilen begyndt at "hoppe" og en mekaniker siger at det muligvis er gasspjældet der går at den ikke får benzin nok...

Jeg har self. prøvet at kontakte forhandleren, men sælgeren var i københavn til imorgen.

I min slutseddel har vi ikke aftalt noget med garanti, eller andet , så mit spørgsmål til jer, er om jeg kan benytte noget reklamations ret????

Bilen havde kun kørt 100.000 km og motoren var i meget flot stand da jeg købte bilen, derfor troede jeg jo ikke der var det mindste galt...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Reklamations ret hos forhandlere ?
  • Denis M
    Denis M Tilmeldt:
    sep 2004

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 17
    #1   24. aug 2005 Der er et ½ års reklamation på brugte biler..

  • #2   24. aug 2005 6 mdr. 100% garanti, det kan han ikke løbe fra i følge købeloven.

  • #3   24. aug 2005 Kommer an på om den er købt som afhentningstilbud, ellers kan du vel altid klage. Spørgsmålet er bare om de gør noget ved det

  • #4   24. aug 2005 Tak tak

    Daniel G

    Afhentningstilbud???

    Jeg så bilen på nettet. Ringede til ham, tog derud, pruttede om prisen, købte bilen, tog den med hjem???

    Afhentningstilbud???


  • #5   24. aug 2005 Er den købt meget billigt, uden garanti? Oftes spare man klargøringen. Hvis der stod AFHENTNINGSTILBUD. Så er der ikke noget at komme efter, men hvis der ikke gjorde det, så yder han vel garanti, som alle andre

  • #6   24. aug 2005 Der stod ikke afhentningstilbud.... Vi har slet ikke snakket garanti overhovedet...Var helt sikker på at jeg havde 6 måneder uanset hvad....Selvfølgelig skulle jeg have spurgt ham, men tænkte jo ikke på det...


    På slutseddlen står der heller ingen ting om reklamation/garanti - felterne er urørt...men der står så på bagsiden:

    EN EVENTUEL GARANTI BEGRÆNSER IKKE KØBELOVENS REKLAMATIONSBESTEMMELSER I FORBRUGERKØB

    Det forstår jeg sådan, at jeg har købeloven at holde mig til, men noget der kender den lov ??? evt. link ?


  • #7   24. aug 2005 Hvad dækker reklamationsretten ????

    Selvfølgelig skulle jeg da have tjekket det inden købet, men det er så let at sige bagefter...


  • #8   24. aug 2005 Davs med dig...
    Jeg arbejder selv på et autoiseret skoda værksted og jeg tror jeg ved hva der er galt med din bil.
    Jeg har set mange eksempler på at feliciaerne ikke kan køre i tomgang og de rykker når du skal op i fart.
    Afmonter indsugningsslangen til gasspjældet og se efter om gasspjældet er sort rundt i kanten.
    Er det beskidt så prøv at rens det af med noget service rens ved navn Bell add.
    Det plejer at hjælpe noget så kraftigt.
    en flaske til indsugningen koster ikke mere end 150 kr.
    og du kan købe det hos de fleste bil forhandlere.
    Jeg er næsten sikker på det hjælper.
    mvh Lars p


  • #9   24. aug 2005 Hey Lars P

    Har du evt. msn ??? er ikke helt sikker på hvor indsugningsslangen sidder... (Har et par billeder af motorrummet her i aften kl 19:00) På forhånd tusind tak..

    Men det du siger er akkurat det samme som ham mekanikeren sagde..

    Du mener godt nok at det er det Bell add. der koster 150, ??


Kommentér på:
Reklamations ret hos forhandlere ?

Annonce