1.603 visninger
|
Oprettet:
Turbo vs. Kompressor vs. NA {{forumTopicSubject}}
Hvad foretrækker du og hvorfor?
Personligt TURBO hér, da den intet tager af HK ligesom kompressoren, og dem som klager over for sent ladetryk altid kan vælge en mindre turbo, eller lave en "kick-down" eller bare nedskifte 1 gear
NA er OK, men pissedyrt!
apr 2004
Følger: 20 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 192 Svar: 2.042
nov 2008
Følger: 49 Følgere: 49 Biler: 1 Emner: 177 Svar: 2.238
apr 2003
Følger: 85 Følgere: 82 Biler: 7 Svar: 1.384
apr 2004
Følger: 20 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 192 Svar: 2.042
sep 2005
Følger: 52 Følgere: 54 Biler: 1 Emner: 63 Svar: 488
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 60
sep 2005
Følger: 52 Følgere: 54 Biler: 1 Emner: 63 Svar: 488
apr 2003
Følger: 85 Følgere: 82 Biler: 7 Svar: 1.384
kompressor = dårlig lyd ,ringe hk samt nm
sep 2005
Følger: 52 Følgere: 54 Biler: 1 Emner: 63 Svar: 488
Dårlig lyd :S det lyder de mega fedt når der kommer en bil med en kompresser der bare lader
apr 2004
Følger: 20 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 192 Svar: 2.042
Men en turbo kan sQ også været meget responsiv, næsten fra tomgang. Bare kig på TDI'ere rundt omkring i verden. Moment fra bunden.
En Supra med 61mm turbo ville få ladetryk fra ca. 3000 omdrejninger. Prøv at forestille dig en Evo med 4 små turboer på hver af udstødningshullerne
nov 2005
Følger: 235 Følgere: 378 Biler: 12 Emner: 87 Svar: 1.664
nov 2005
Følger: 15 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 29 Svar: 797
sep 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 12 Emner: 48 Svar: 643
Ikke noget bedre en når man får et los i ryggen mmmmmmmmmmmmh!
apr 2004
Følger: 20 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 192 Svar: 2.042
http://www.youtube.com/watch?v=87n8jhVO784
So can NA:
http://www.youtube.com/watch?v=KdyeNAMzzSo
So can TURBO:
http://www.youtube.com/watch?v=dfByZPhE-Ps&feature=fvw
nov 2005
Følger: 122 Følgere: 119 Biler: 5 Emner: 406 Svar: 2.791
apr 2004
Følger: 20 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 192 Svar: 2.042
Men der er sQ grænser for NA-tuning. Det er der ikke for trykladning. Og det er satans billigere, medmindre vi snakker udstødning og filter på en NA-bil som tuning
maj 2005
Følger: 129 Følgere: 149 Biler: 8 Emner: 286 Svar: 6.008
men gider nu ikke de der kæmpe turboer... det ska være en der kommer inden 4,5k rpm...
apr 2003
Følger: 85 Følgere: 82 Biler: 7 Svar: 1.384
kompressor: det lyder som en defekt generator
nov 2005
Følger: 122 Følgere: 119 Biler: 5 Emner: 406 Svar: 2.791
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 58 Biler: 5 Emner: 450 Svar: 6.194
større udfordring i det...
OG HAR IKK HONDA!!!
mar 2007
Følger: 45 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 8.852
mar 2007
Følger: 45 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 8.852
okt 2006
Følger: 39 Følgere: 38 Biler: 3 Emner: 43 Svar: 1.080
Men ja, NA er nu også fedt nok.
apr 2003
Følger: 85 Følgere: 82 Biler: 7 Svar: 1.384
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
apr 2004
Følger: 20 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 192 Svar: 2.042
Masser af muligheder for HK til billigere penge.. meget billigere.
Selv kompressor er bedre en NA, fordi det er så simpelt at montere
sep 2004
Følger: 59 Følgere: 56 Biler: 2 Emner: 58 Svar: 7.903
Kompressor er andenprioritet. Lyden er fantastisk og kompressoren findes i så mange forskellige udgaver at den også kan opføre sig som en turbo...
Turbo, ikke at kimse af! Men hellere kompressor. Og allerhelst NA.
dec 2006
Følger: 39 Følgere: 41 Biler: 5 Emner: 20 Svar: 471
men jeg havde valget mellem turbo og na på min vectra og jeg valgte na..
men det er lidt af et puslespil syntes jeg godt nok,,
og så skal man jo ikke regne med 300hk lige med det samme..
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Er det fordi man bare er fascineret af det? Er det lyden? Hvad?
nov 2005
Følger: 122 Følgere: 119 Biler: 5 Emner: 406 Svar: 2.791
apr 2004
Følger: 20 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 192 Svar: 2.042
Typisk NA-loverz.. NA kræver viden? Gør turbo ikke det? Der er en hel videnskab i det. Simplest er nok kompressor.
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 40 Svar: 959
Men til en hverdagsbil er lidt tryk da lækkert - det giver jo lidt en dieselagtig kørestil - eller morfar om man vil:-D
mar 2007
Følger: 45 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 8.852
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 40 Svar: 959
apr 2004
Følger: 20 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 192 Svar: 2.042
Turbo vs. Kompressor vs. NA