1.820 visninger
|
Oprettet:
Kompressor vs Turbo {{forumTopicSubject}}
Hej Alle,
Jeg står og har købt mig en Bmw E36 cabriolet. 325i. Jeg tænker at jeg ikke vil gøre en skid ud af udseendet da jeg hellere vil smide i motorrummet.
så her kommer den.
Motoren er en vanos motor. den trækker fornemt fra 3000-3500 omdrejninger og helt til tops. Ergo savner jeg mere skub i ryggen når jeg skal op i fart.
Skal jeg have en kompressor eller en turbo på? og hvad er fordelene ved begge?
Mange jeg har mødt siger at man skal sætte en kompressor på for at få træk fra bunden og turbo når du vil have træk fra højere rpm.
please hjælp inden jeg bruger en masse penge
feb 2009
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 5 Emner: 28 Svar: 80
jan 2006
Følger: 13 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 5
jan 2006
Følger: 13 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 5
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 2.642
Den leverer også et konstant tryk (større benzinforbrug), mens turbo først leverer noget ved xxxx omdr.
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
De fleste monterer enten en rotrex eller en asa kompresser og de leverer altså ikke et konstant ladetryk da det i bund og grund er en remtrukken turbo.
Det er nemmelig kompresserhuset fra en turbo der er bygget sammen med en gearkasse, og der vil ladetrykket komme´i takt med omdr på motoren.
Der findes så også roots kompressere og andre mærker som laver tryk ved lave omdrejninger, men de er ikke brugt ret meget og derfor også en del dyrere.
Turbo kan nu også fint lave tryk ret tidlig men så får man bare ikke den store ydelse, så det er så lige med at finde det der passer ind i ens behov
Det er dog væsentlig nemmere at montere et kompresserkit end et turbokit men jeg vil til enhver tid selv foretrække turbo frem for kompresser.
Man slipper for bøvl med rem til kompresser samt økonomien bliver forringet en del i forhold til turno
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
Jeg har selv haft begge dele og skruet en del for andre, så jeg ved hvad jeg snakker om
feb 2009
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 5 Emner: 28 Svar: 80
sep 2005
Følger: 58 Følgere: 53 Biler: 11 Emner: 39 Svar: 146
mar 2007
Følger: 47 Følgere: 43 Biler: 4 Emner: 154 Svar: 5.253
åhhh gud nej ... meget mere smæk på ? det var da en grov generalisering ..
men da det nu er en BMW ville jeg nok montere et kompressor kit da de fåes som stort set PNP ... men kommer jo an på hvad effekt du ønsker
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
Der kan sagtens være enormt meget smæk på kompressor men det kan der også i en turbo. Generelt vil man dog nemt få mere effekt ud af en turbo end en kompressor.
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 2.642
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.645
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.860
Jeg hader personligt lyden af en kompressor og elsker lyden af turbo, mest fordi ved en kompressor er du tvunget til at høre på den, hvor på en turbo bestemmer du helt selv hvordan det skal lyde. Groft sagt.
Min bil laver tryk allerede ved 2000 rpms, så der er tryk med det samme.
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.860
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
jan 2010
Følger: 75 Følgere: 75 Biler: 1 Emner: 99 Svar: 636
her har du svaret.
mar 2011
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 59
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.645
Mit gæt er at det her projekt aldrig bliver til noget.
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.645
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.645
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.121
aug 2009
Følger: 90 Følgere: 93 Biler: 9 Emner: 27 Svar: 1.353
Kompressor vs Turbo