{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.119 visninger | Oprettet:

Franske biler (erfaring?) {{forumTopicSubject}}

Hey,

Jeg har længe overvejet at få en peugeot 106, 206, 306 eller en citroën saxo.. Men man hører ofte en masse negativt om disse biler.

Startproblemer, tekniske problemer, dyre reservedele osv.. Men er rygterne sande? Eller er det i sidste ende en dejlig dyt?

Nogle erfaringer?
Jeg har i øjeblikket en 106 rally i tankerne.

Forsat god weekend guys!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Franske biler (erfaring?)
  • #1   3. sep 2005 Check min. Jeg er utrolig glad for den. Den har kun lidt rust i bunden og har næsten ikke kostet mig noget i reperationer vel at mærke. Men selvfølgelig kan man være uheldig at købe katten i sækken. Men det kan man sku med alle biler. smiley

• #2   3. sep 2005 Jeps. Også derfor jeg gerne vil høre erfaringer. Og jeg kan godt huske din Dennis. Jeg var jo lige ved at bytte med dig i sommers.. Fin peugeot.

• pff..! thsss x
    pff..! thsss x Tilmeldt:
    sep 2005

Følger: 1 Svar: 30
    #3   3. sep 2005 Hold dig væk fra det brandfarlige stykke legetøjsbil...
    Hvis jeg var dig ville jeg hellere vælge en Toyota.. Den bedste bil-motor du kan få!

• #4   3. sep 2005 kører japser nu smiley

• #5   3. sep 2005 køb 106 smiley

• pff..! thsss x
    pff..! thsss x Tilmeldt:
    sep 2005

#6   3. sep 2005 Ved bare at der ikke er andet end problemer med puggerne, specielt 206..
    Somsagt ville jeg vælge en toyota hvis jeg var dig. Det er bedre bil, generalt.

• #7   3. sep 2005 Ja der vil altid vare nogle som vil mene at et mærke er langt bedre end alle de andre. Sådan er det jo. Men lad være med at høre så meget efter hvad andre siger, mange udtaler sig tit om noget de ikke ved noget om, men fordi de har en fordom. Ttag selv ud og prøv nogle biler selv i stedet for. Alle biler har gode og dårlige sider.

• #8   3. sep 2005 Kæft i er ensporede..."køb japser"....hvor herre til hest...

1. De går ikke specielt mere i stykker end andre biler
    2. Delene (MODSAT de japanske bilers) er ikke specielt dyre..gav fx. 460 for en mellempotte...
    3. Japanske biler har også deres del af hjemkaldelser...

• #9   3. sep 2005 Jeg søger også erfaring frem for meninger. Så kom endelig med flere svar.. takker!

• #10   3. sep 2005 Hvis der står flest peugeoer ved huggerne er det sku da bare fordi de aldrig ruster. De andre mærker som f.eks toyota ligger jo bare nede i grundvandet under huggeren.
    Nej, jeg er enig med Daniel J og Aardvark.
    Ps. Nåh det er marea weltz! smiley

• #11   3. sep 2005 Weltz> Jeg er faktisk meget glad for min 306 HDI (som jeg købte i Januar)...den er komfortabel..hurtig..og kvalitets feel osv er ok...
    Det skal siges at den holder stille lige nu, da den gik i stykker i dag på Motorvejen hehehe..men det er en dieselpumpe der er gået..den har trodsalt kørt 172k

• pff..! thsss x
    pff..! thsss x Tilmeldt:
    sep 2005

#12   3. sep 2005 De har for mange svagheder de skide pugger, og NEJ dele til toyota er IKKE dyre.
    Toyota motoren er som duracel kaninen. Den bliver ved og ved. selvom du har kørt som en brian i lang tid på den køre den stadig..

• pff..! thsss x
    pff..! thsss x Tilmeldt:
    sep 2005

#13   3. sep 2005 Og JA jeg snakker af erfaring.. ikke ud efter hva jeg vil have folk skal købe..

• #14   3. sep 2005 atoyo> Gør en Pug. HDI motor også...og kan nemt runde 500k...men alm. slidtage kan ingen undgælde sig for...

• #15   3. sep 2005 har ikke min egen bil endnu men har været med til at lave de biler vi har haft vi har haft en 205 1,4 roland garros i 8 år og den kostede nok under 5000 i reservedele i løbet af de 8 år så det bliver jo ikke meget bedre

• #16   3. sep 2005 atoyo T <- Hvilken pug har du haft? Og hvad var der galt med den?

• pff..! thsss x
    pff..! thsss x Tilmeldt:
    sep 2005

#17   3. sep 2005 Det er ikke en jeg har haft.. det er en jeg køre sammen med der har en.
    Og der var en del ting gal.. Bla. gik katten i stykker efter ikk så lang tid, el-nettet begyndte at te sig som det selv ville, og vi har da også været ude for at bilen gik ud, pga. en ødelagt choker..
    Har aldrig haft sådane probs. med min corolla

• #18   3. sep 2005 hehe. Din mening tæller ikke før du sænker swiften Jakob smiley

• #19   3. sep 2005 Jacob> Jeg kunne sandsynligvis opfinde en hel masse grimme ting og sige om Suzuki..men undlader...

• #20   3. sep 2005 Atoyo: Ja din erfaring omhandler så 1 (!) Peugeot. Det er virkelig også en stor erfaring... Og jeg kan da med garenti finde en lignende historie om en Toyota. Har du nogensinde haft andre biler en end Toyota?

• #21   3. sep 2005 Daniel> Også min pointe..jeg har ejet både, Japser, Japser, Tysker, Franskmand, Franskmand....

Og alle havde deres...
    Min Japser (nr 2) havde mærkelige fejl med kølesystemet...Opel'en rustede og kostede mig 18k i diverse tændingsfejl...min Pug har kostet mig 460 kr...plus så den pumpe jeg skal skifte...

• pff..! thsss x
    pff..! thsss x Tilmeldt:
    sep 2005

#22   3. sep 2005 Daniel:
    Hvis du tænkte lidt fremad, ville du vide at når en Pug (eller enhver bil faktisk) kommer ud fra fabrikken så er den "Serieproduceret" Det vil sige alle de andre biler er lavet på nøjagtig samme måde.
    Desuden høre man også flere og flere ting fra folk med pug.
    Jeg har selv haft 1 opel, 1 renualt, og 1 toyota indtil viderer..

• pff..! thsss x
    pff..! thsss x Tilmeldt:
    sep 2005

#23   3. sep 2005 Men hvis vi allesammen da skal have haft 10 biler af samme mærke for at kunne komme med en vurdering/mening
    Jamen så fucking held og lykke med at få info ud fra folk!!!

• #24   3. sep 2005 atoyo> Og....Toyota er ikke..serie..produceret ?

• #25   3. sep 2005 Det er sgu oftest ejere af især Tyske og Japanske biler, der hoverer over deres biler aldrig går i stykker..og når man så spørger ind til det....SÅÅÅ....er det ikke helt korrekt...

• #26   3. sep 2005 Dan: Min er fra 2000, har kørt 172.000....og jeg har skiftet et mellemrør. Og iflg en ven hos Peugeot (en mekker), så siger journalen på min bil, at der aldrig har været skiftet andet...

Det finder jeg sgu da ok smiley

• #27   3. sep 2005 Jacob> har også fravalgt sænkning...og har faktisk fravalgt 17" fælge (de kostede det samme som mine 16")....

• pff..! thsss x
    pff..! thsss x Tilmeldt:
    sep 2005

#28   3. sep 2005 Aardvark:
    Jo.. det er den.. hvor vil du hen med det?

• #29   3. sep 2005 atoyo> Det var bare din argumentation der haltede lidt..alle biler (på nær nogle få) er serie produceret...

• #30   3. sep 2005 atoyo T: He he du er vist ude på dybt vand hva'? smiley Bare fordi en pug har en fejl betyder det jo ikke at de alle sammen har det. Det er da vist dig som ikke tænker så meget smiley
    Det er jo så let at sige at man hører mere og mere om PSA biler, kom nu med noget konkret, i stedet for noget du "har hørt".

Men du har da ret i at det er svært at spørge folk til råds, da næsten alle vil have en "farvet" mening, og ikke vil være objektiv. Derfor skrev jeg også i starten at det bedste er at smutte ud og prøve ad selv.

• #31   3. sep 2005 Dan: Du kører sgu ligeså meget som jeg gør....

• pff..! thsss x
    pff..! thsss x Tilmeldt:
    sep 2005

#32   3. sep 2005 Det var jo sådan set også det jeg skrev?

• #33   3. sep 2005 Daniel> "problemet" er også, at Peugeot og Citroen, har været de mest sælgende biler på DK markedet de sidste mange mange år...så der er virkeligt mange af dem derude på vejene..ergo hører man også mere om problemer når de opstår på netop de biler der er solgt flest af. Fx så er Pug 307 jo den mest sælgende de sidste 2-3 år....endda med ret stor margen...

• #34   3. sep 2005 atoyo T--- Så er det jeg tænker hvor ville du hen med det da du selv skrev det? smiley

• pff..! thsss x
    pff..! thsss x Tilmeldt:
    sep 2005

#35   3. sep 2005 Daniel:
    Ude på dybt vand??? Har jeg lovet noget jeg ikke kan holde eller hva???
    Og jeg har sådan set også været mere konkret.. det var noget af det første jeg skrev..

• #36   3. sep 2005 Aardvark ~: Jeps, det var også mit næste argument. Men det der med at man "har hørt", det kan man altså ikke bruge til en skid. Specielt ikke når man skal give råd til andre om så stor en ting som at købe en bil.

• #37   3. sep 2005 Læs inde på min profil under bemærkninger.. smiley

• #38   3. sep 2005 atoyo T: Kan du ikke selv se at dine argumenter ikke holder vand? Hvor har du været konkret, ud over den ene 206'er du skrev om?

• pff..! thsss x
    pff..! thsss x Tilmeldt:
    sep 2005

#39   3. sep 2005 WTF.. godt gjort man skal forsvare sine egne argumentationer, når man giver andre folk råd!!!
    Dennis..
    Fordi det højst sandsynligt vil være det der er galt med de fleste andre pug'er!!! tror der noget du har overset

• #40   3. sep 2005 Jacob (19) K <-- Okay, men jeg kan da godt grave flere indlæg frem fra forummet hvor du søger sænkning smiley

jer andre <-- Jeg kunne stadig finde på at købe en peugeot.. Men kan jo altid prøve lykken og håbe på det bedste. Det er jo som sagt ikke alle det er galt med.

• #41   3. sep 2005 Henrik: Læs..hvad ?

• #42   3. sep 2005 Henrik M: Hvad skal vi læse derinde? smiley

• pff..! thsss x
    pff..! thsss x Tilmeldt:
    sep 2005

#43   3. sep 2005 Daniel J
    Igen!! HVOR Mange skide biler vil du have jeg skal have kørt i før jeg må komme ud med min mening på www.bilgalleri.dk som du åbentbart bestemmer over!!??!!

Hvorfor skulle det ikke holde vand at jeg har erfaringer med mine venners biler?

• #44   3. sep 2005 Weltz> Netop...jeg har været heldig...og uheldig..men tager det med...sådan er det at have bil.

• #45   3. sep 2005 Kasper R: He he du kan da ikke sammenligne Rally biler med standart gade-vogne??? smiley

• #46   3. sep 2005 Personligt ville jeg holde mig laaaaangt væk fra franske biler (har ikke noget mod dem der kører fransk)... Det kan ikke være nogen hemmelighed at Citroen og Peoguet har problemer med deres biler, og bilerne er også svære at repererer på, samtidig kan jeg ikke lide designet

• pff..! thsss x
    pff..! thsss x Tilmeldt:
    sep 2005

#47   3. sep 2005 Drystin..
    Nu er toyota en billig bil i forhold til Pug, derfor føler folk ikke samme trang for at holde dem vedlige ved eks. undervognsbehandling...

Rust er på ALLE biler.. De eneste biler der holder sig lidt bedere end de fleste andre, skal du have renault

• #48   3. sep 2005 Jannick S: Hvilket bilmærke har ikke nogen som helst problemer med deres biler??? smiley

• #49   3. sep 2005 Han skriver at han har en 106 rallye i tankerne. Jeg har skrevet en del om hvilke dele jeg har skiftet i min rallye for at holde den i god stand. Hvis han ikke gider at skrue eller har pengene til at smide bilen på værksted, så er en rallye nok ikke lige bilen..

Angående jeres diskussion om hvilke mærker der er bedst, så er den ret så ringe og se på.

• #50   3. sep 2005 atoyo T: Er Renault ikke også en fransk bil?

• #51   3. sep 2005 Det holder jo ikke det du lukker ud. Mener du at hvis der f.eks ryger en køler på f.eks en pug 306 fra 96, så ryger den helt sikkert også på de andre der var på det samlebånd??? Delene der bliver brugt i bilerne er jo også lavet på et andet samlebånd. Så de kan jo sagtens have deres egne små fejl!? Ret mig hvis jeg misforstår dig. Jeg forstår bare ikke helt hvad du mener med det.

• #52   3. sep 2005 Selvfølgelig vil vi altid være uenige, mange kan godt lide fransk, det kan jeg sgu bare ikke

• pff..! thsss x
    pff..! thsss x Tilmeldt:
    sep 2005

#53   3. sep 2005 Daniel:
    Hvad er dit argument???
    Forklar dig!

• #54   3. sep 2005 Jannick S: Helt enig smiley

• #55   3. sep 2005 Nu er jeg ikke Opels talsmand... Alle bilmærker har problemer, klart. Men jeg tænker lidt på brandene og knækkede fjedre, det er ligesom de ikke kan løse det

• pff..! thsss x
    pff..! thsss x Tilmeldt:
    sep 2005

#56   3. sep 2005 Dennis:
    slid dele kan du ikke sammenligne med dele som eks. autochokeren..

• #57   3. sep 2005 atoyo T: Mit eneste argument i alt det her er, at man ikke skal lytte alt for meget til hvad folk har hørt om de foskellige biler. Det er langt bedre at tage ud og prøve dem selv, og hente informationer om bilerne et sted hvor folk rent faktisk ved noget om de omtalte biler. Når det gælder PSA biler er www.hi-speed.dk og www.pugs.dk nogle rigtig gode steder.

Det er det eneste jeg har sagt. Jeg har hverken sagt for eller imod at købe en PSA bil.

• pff..! thsss x
    pff..! thsss x Tilmeldt:
    sep 2005

#58   3. sep 2005 Drystin:
    Tror du ikke nærmere du høre til scootergalleri med den bemærkning?

• pff..! thsss x
    pff..! thsss x Tilmeldt:
    sep 2005

#59   3. sep 2005 Daniel:
    Men du har jo åbentbart noget imod når folk kommer med deres meninger (eller når JEG kommer med mine meninger) selvom manden har spurgt om dem???

• #60   3. sep 2005 Nej men ok. Så siger vi autochokoren istedet for. Den er også lavet et sted og delene i den er også lavet et sted. De kan hver i sær have deres egen lille fejl. Så du kan ikke sige at biler fra samme bånd har samme fejl.......

• #61   3. sep 2005 atoyo T: Nej det er lige DER du tager fejl. Manden spørger IKKE efter meninger, men erfaringer. Det er en verden til forskel.

• pff..! thsss x
    pff..! thsss x Tilmeldt:
    sep 2005

#62   3. sep 2005 Dennis:
    Hvis du ser på det firkantet på den måde kan du jo ALDRIG kunne forklare noget, om noget, da ALT kan være en bitte smule anderledes!!

• #63   3. sep 2005 Kasper R - ja hvor de på værkstedet laver "fejlen" hvorefter bilerne kommer ud, og fejlen er der igen (eller en anden fejl)

• #64   3. sep 2005 Jeg tror sku at den stakkels weltz er faldet i søvn pga vores latterlige debat! smiley

• #65   3. sep 2005 Henrik M <- Som sagt sker der forskellige fejl på samme bilmodeller, det afhænger jo af mange ting..

• #66   3. sep 2005 NEJ NEJ NEJ nu stopper du sku. Det er sku ikke mig der ser firkantet på det. Det er sku da dig der siger at alle biler fra samme bånd har samme fejl.

• pff..! thsss x
    pff..! thsss x Tilmeldt:
    sep 2005

#67   3. sep 2005 Daniel: Jeg kom også med min erfaring!!!

Drystin: Du kan jo ikke finde ud af hvor der ikke er hold i mine holdninger!! derfor burde du hellere sidde og skrive med dem fra sg.dk
    dydsmønster

• #68   3. sep 2005 atoyo T: Læs hvad du selv skriver. Du modsiger dig selv nu...

• #69   3. sep 2005 Jeg er her endnu.. smiley

• #70   3. sep 2005 weltz. Nå ok. Det er sku da en rimelig lang debat "du" har fået skabt her. smiley

• pff..! thsss x
    pff..! thsss x Tilmeldt:
    sep 2005

#71   3. sep 2005 HAHAHA det var da ligegodt fandens man ikke kan hjælpe en anden bilkøber uden at skulle "pilles" ned fordi man ikke er tilhænger af jeres mærker!!!

Ta en kiks og fortsæt diskusionen på scootergalleri!

Kim: Håber du kunne bruge den information jeg kom herind for at give dig i starten..

• #72   3. sep 2005 Kasper R: Jeps, har jeg også hørt... Franskmændene er faktisk ret gode til at rustbeskytte, der er en fordel smiley

• #73   3. sep 2005 90 svar til dette indlæg og jeg er sku ikke blevet meget klogere!:-)

• #74   3. sep 2005 atoyo T: Hvilket mærke er jeg så "tilhænger" af? Det er vist dig som skal tage en kiks og prøve at komme med nogle erfaringer fra det virkelige liv... Du er rent faktisk den eneste som i denne tråd som lyder som en som hører hjemme på scootergalleri'et smiley

• #75   3. sep 2005 Det var sku da dig selv der startede med at sige noget så modent som: Ved bare at der ikke er andet end problemer med puggerne, specielt 206..
    Somsagt ville jeg vælge en toyota hvis jeg var dig. Det er bedre bil, generalt.
    OG:Hold dig væk fra det brandfarlige stykke legetøjsbil...
    Hvis jeg var dig ville jeg hellere vælge en Toyota.. Den bedste bil-motor du kan få!

• pff..! thsss x
    pff..! thsss x Tilmeldt:
    sep 2005

#76   3. sep 2005 Daniel:
    Jeg tror ligenu seriøst ikke på du læser hvad andre folk skriver, men er så vild med selv at skrive noget så du bare skriver uden nogen mening!
    Skal jeg forklare dig EEEEEN GAAAANG TIIIL at jeg HAR erfaringer fra det virkelige liv..?

Dennis:
    Det er MIN mening, og hvorfor fanden skal du blande dig i den?

• #77   3. sep 2005 atoyo T: Du har erfaring med 1 stk Peugeot... Fair nok. Mener du selv det er erfaring nok til at dømme alle PSA biler som en brandfarlige legetøjsbil?

Og jo jeg læser skam det hele, ellers ville jeg jo ikke være i stand til at skyde alle dine argumentationer i sænk vel? smiley

• #78   3. sep 2005 Fint nok det er din mening. Men som der også er skrevet tidligere han spørger efter ERFARING....
    Tænk lige over det inden du påstår at andre ikke læser hvad der er skrevet tidligere... Hovsa det havde du jo allerede gjort! smiley

• pff..! thsss x
    pff..! thsss x Tilmeldt:
    sep 2005

#79   3. sep 2005 HA
    Fint du tror du har "skudt mine argumentationer i sænk"
    Men..! Nu er det ikke kun mig der har dårlige erfaringer med PUg,!!!!!!!!
    DESUDEN Blev der spurgt om erfaringe..!
    Hva gør jeg?
    DELER MINE ERFARINGER!!! FAt det dog snart!

• pff..! thsss x
    pff..! thsss x Tilmeldt:
    sep 2005

#80   3. sep 2005 Dennis.....

Det her er fandme ved at være trættene med dig!!!
    Læs dog noget af det jeg skriver!!
    JEG HAR ERFARINGER!!
    HAN SPØRGER EFTER DEM!
    JEG GIVER DEM!

• #81   3. sep 2005 Fuck hvor er du bare for sjov. Du skyder faktisk dig selv i sænk... Du modsiger dig selv for vildt! smiley

• #82   3. sep 2005 He he du skriver selv tidligere at det er dine meninger du kommer med. Tror du skal prøve at slå ordene "Erfaring" og "Mening" op. Der er altså stor forskel...

• pff..! thsss x
    pff..! thsss x Tilmeldt:
    sep 2005

#83   3. sep 2005 Yesyes... fint at høre du kan more dig over noget andre folk skriver på en lørdag....

sikke et vildt liv du har dennis...

• #84   3. sep 2005 yes yes. Men der er ingen på børn og unge chatten på ofir der vil chatte med mig. Så jeg bliver her lidt endnu. faktisk indtil jeg skal køre damen på arbejde kl 3 i nat! smiley

• pff..! thsss x
    pff..! thsss x Tilmeldt:
    sep 2005

#85   3. sep 2005 Daniel..
    Er du helt seriøs lige nu?
    Har du virkelig kørt en laaaaaaaaaaaaaang diskusion imod mig fordi du er "skolelære"? fordi du er ordkløver?

eller keder du dig bare VILDT?

Du er lidt sørgelig

• #86   3. sep 2005 Jeg tror faktisk jeg har et lidt vildere liv end dig smarte...
    smiley NÅH NEJ sorry. Du kører jo Toyota og jeg kører rundt i en weber grill med hjæælpe motor.

• pff..! thsss x
    pff..! thsss x Tilmeldt:
    sep 2005

#87   3. sep 2005 Fint dennis... bare bliv ved med at fortælle dig selv du har en dame på...

• #88   3. sep 2005 Øhh!? Hvad mener du lige med det?

• #89   3. sep 2005 Ja jeg er helt seriøs. Du jar tydeligtvis ikke fatte forskellen mellem meninger og erfaringer, så jeg synes egentlig også det er lidt sørgeligt for dig.
    Men så kan vi jo sidde her og have ondt af hinanden. Jeg gidder i hver hvad ikke skrive mere i den her tråd, for jeg er bange for du aldrig forstår det.

Godnat.

• #90   3. sep 2005 Daniel j----- Har du ingen bil for tiden? Jeg kan se de enten er solgt eller skrottet.!?

• #91   3. sep 2005 Dennis A: Nope ikke lige nu, men er ved at købe den næste... smiley

• pff..! thsss x
    pff..! thsss x Tilmeldt:
    sep 2005

#92   3. sep 2005 Daniel du har virkelig min sympati hvis du ikke har andet at give dig til end at kløve ord og spille proffesor på www.bilgalleri.dk

seriøs..

• #93   3. sep 2005 Ok. Jamen skal du have lidt erfaringer så? smiley

• #94   3. sep 2005 Hvad fanden er du ikke blevet smidt i seng endnu otoytaoayt!!!?

• pff..! thsss x
    pff..! thsss x Tilmeldt:
    sep 2005

#95   3. sep 2005 Dennis.. Du har også min sympati.. men det fordi du er den person du er..
    Ved ikke om du selv kan gøre for det..

• #96   3. sep 2005 hvad skal jeg sige!"??!" Har du overvejet standup branchen. Tror du ville klare dig godt!! Et godt råd hvis du skulle overveje det: Stil dig på scenen og bare snak som du plejer! Jeg skal nok købe det første 10 turskort.

• #97   3. sep 2005 Jeg ved forresten ikke om du har lagt mærke til det. Du var den eneste under denne lange debat folk ikke rigtig kunne forstå og den eneste der ikke har en bil herinde. Er det meningen jeg skal ta dig seriøs?

• #98   3. sep 2005 Weltz - Helt sikkert. Men jeg vil nu stadig "advare" dig imod at købe en rallye/Gti, hvis du ikke kan skrue selv.

Mange af dem har levet et hårdt liv, og undervogn og motor kan blive ret så slidt af det. Hvis du vil vide mere om rallyen kan du bare skrive i min profil, synes denne tråd er blevet lidt for dum at læse.

• #99   4. sep 2005 Så blev klokken endelig 2400 det var så tidspunktet jeg havde valgt at stoppe den sjove debat med oyoatao!
    WELTZ: Held og lykke med bilkøbet. Jeg ærgrer mig stadig over jeg ikke fik din marea!
    Hygge!

• #100   4. sep 2005 Dennis <- Du kan jo altid kigge forbi hvis du vil have en civic, Jeg ærger mig også over jeg ikke fik en peugeot.

nat nat

• #101   4. sep 2005 hej!... ja jeg har haft 3 pug nu, en 309 og to 405 mi16, 309'eren brugte jeg ingen penge på, gad jeg simpelt hen ikke....

mine to mi16'er har jeg smidt henholdsvis 10K og 5K i, på 4 måneder og 2 måneder, de fleste af pengene gik på udbedringer af skader på bilerne som jeg enten selv lavede eller der var på dem, samt til klargøring til syn, i alt har begge mi'er stået mig i omkring 5K når vi tænker reservedele og andre små ting de havde af fejl...

så køb bare en pug, de er dejlig lækre... smiley

ps. har lige købt en toyota..

• #102   4. sep 2005 jeg har en citroen xsara fra 99.... den er jeg også meget glad for, så helt sikkert køb sådan en og så husk lige at de er hel gavinseret (ruster ikke bare lige, som mange andre biler fra før 2000....) jeg har skiftet en køler og en kat. men det kan man sige er alm. slid dele, og efter signes skulle der ikke være skiftet nogle mærkelige dele.... eller aldrig haft problemer med den (altså lavet mærkelige ting) så den er jeg sku posetiv overasket over.....

• #103   4. sep 2005 har selv lige købt en 106gti fra 98 her for lidt over 1 måned siden .... og er meget tilfreds indtil videre hvertfald =) ... den skulle godt nok have skiftes bagrude viskeren, men det kunne klares for 500kr.... men har hvertfald kun rosende ord om pug 106

• #104   5. sep 2005 Godt man kender en mekker hva jens...:)

• #105   5. sep 2005 Nu vil jeg da med på banen, jeg har selv været en hel del bilmærker igennem. Ford, opel, mazda, Vw, Tojojo.

Tojojo'en var en kedelig fornøjelse, det var en gammel bil, og gamle biler koster penge!!!

Mazdaen var den mest Solide bil, den kørte altid osv, den rustede ikke, dog var min 323fba heller ikke så gammel, men japser biler ruster altså mere end så mange andre.

Ford, aldrig været mig, men køber dem stadig smiley

Saxoen jeg har nu, tjaaa det er en "billig" bil, den knirker lidt, da det er lidt billige matrialer, men det er tilgengæld også den bil jeg har haft, der har været sjovest at køre.
    Min er fra 2002 og jeg har indtil vidre skiftet - hold nu fast, hr tojojo mand, et sæt klodser!!
    Det er iøvrigt noget nemmere at skrue på en pug/sax end det er på en japser, har selv haft 205, og der skulle skrues lidt, og det var nemt at gå til.

Gamle franske biler går i stykker, sådan er det bare, men køber du dig en Rally, eller en saxo, så er jeg sikker på at du får dig en lige så holdbar bil som tojojoen eller mazda, dog skal du nok ikke regne med at bilens motor runder de 450.000 som mazdaen gør, men helt ærligt, hvis det er bilen du er faldet for, så er det jo bare at vælge en med et passende antal km på trippen.

Da jeg købte min saxo, må jeg indrømme at jeg var lidt bange, den var jo fransk, men ud over lidt knirken så har jeg været yderst tilfreds. Min næste bil bliver dog, japansk, men havde pug lavet en Mx-5 så nappede jeg den da selvom den var Fransk smiley

Min pointe, alle biler har fejl, herregud, alle biler kommer stort set fra samme fabrk snart, de deler motor osv osv, så at ha den holdning som tojojo fortaleren har, er efter min mening bundløs, at han har set sig så blind i hans bilmærke fatter jeg ikke.

• #106   6. sep 2005 Ikke ret mange biler der runder de 450.000 uden virkelig mange problemer.

Kommentér på:
Franske biler (erfaring?)

Annonce