{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.447 visninger | Oprettet:

Franske biler. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Er der nogen der har nogen erfaring med franske biler? Både de nye og de gamle Peugeot, her tænker jeg alt mellem 2005-2019... smiley

Min far købt en SUV 2008 fra 2016, og den er sgu bare fed. Vild brændstoføkonomi taget størrelsen i betragtning, og jeg er sgu sådan lidt interesseret i at anskaffe mig måske en 308 eller 308sw men ved ikke om det er dét jeg skal. Har hørt så meget skidt om Peugeot og Citroën men aldrig ejet en selv !

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Franske biler.
  • #4   21. maj 2019 jeg har igennem der sidste 4 1/4 år kørt renault og jeg må sige jeg er blevet mere end positiv overrasket, især over alle de gennemtænkte løsninger renault har stoppet i min scenic, skuffer under alle sæder, rum under bundmåtter, bagsæder der med et snuptag kan klikkes ud osv osv. inden jeg købte renaulten var jeg indædt modstander af franske biler efter jeg i 3 år solgte reservedele til disse. grunden til at jeg købte min renault scenic var fordi jeg sad så godt i den og den var let at stige ind i.
    overvejer ret seriøst at der sagtens kan stå renault på min næste bil el en peugeot 308 stc

• #5   21. maj 2019 Trolle P - Mega fedt svar. Virkelig uddybende ! Mange tak!! smiley

Jeg kørte sidste år 60.000 i min seat ibiza fra 96. Det fandme dyrt når den "kun" kører 14.5 på literen - Der er bare RIGTIG mange penge at spare rent brændstofmæssigt hvis jeg køber en f.eks. peugeot 208 med den nye motor i. De går fint hvertfald 25 km/l på motorvejen med 120 .. Alene besparelsen i brændstof kan betale afdraget på bilen ! Så derfor overvejer jeg det bare STÆRKT..!

• #6   21. maj 2019 16500kr sparet på brændstof, 2000 kr sparet på vægtafgift så er der vedligehold, lad os sige 25000 sparet, værditab det første år, 50.000 kr - 25.000 tabt 25.000kr

• Perle 81
    Perle 81 Tilmeldt:
    okt 2016

Emner: 3 Svar: 66
    #8   21. maj 2019 fransk er kun godt i sengen smiley

• #9   22. maj 2019 Generelt er priserne på de franske biler jo særdeles attraktive

Selvfølgelig er byggekvalitet lavere end premiummærkerne. Men kan man leve med de store og hårde overflader af plastik så er de billigere franske biler et godt alternativ

Man hører ofte om el-problemer, og kommer man til at døje med dette er det selvfølgelig skidt. Men nu har vi to private og konen en firmabil, alle 3 franske mærker

Generelt oplever vi ikke flere problemer end biler af tilsvarende alder af andre mærker. Vores biler er 5-20 år gamle og har gået 75.000-315.000 km

I efteråret blev vi enige om at vores Avensis t25 1,8 fra 2006 skulle udskiftes til anden stationcar til rundt 100.000-120.000 kr

Det rakte til en clio IV dci fra 2014 med under 70.000 km på klokken. Havde vi valgt en nyere Avensis var vi ude i køb af 8 år gammel med 150.000 km på klokken

Og jeg må indrømme, selvom Avensis var en bedre bygget bil, så var den altså også lidt træt efter 12 år og 265.000 km. Og personligt så tror jeg ikke på clio er meget mere træt efter 8 år og 150.000 km som den nok runder før et bytte

Når clio skal byttes tror jeg faktisk godt vi kunne ende med en fransk bil igen, kan personligt godt lide den nye 3008'er men var ikke parat til og smide 300.000 kr efter en bil denne gang

Jeg må også indrømme at der i den gamle 107'er er meget mindre bil end i en up trilling. Men den samlede økonomi i 107'eren gør den altså til en klar vinder. Vores har rundet 315.000 km, og jeg forventer da den når og runde 400.000 km før skrotning, det er da meget godt af sådan en billig bil tiltænkt bykørsel smiley

• #10   22. maj 2019 Jeg har en Peugeot 307 1.6 hdi fra 2007 købt brugt, kørt180000 km, idag har den kørt 449000 km og kører stadig ok, samme kobling og udstødning, det største problem med min har været røg og sod indvendig i indsugning og egr. Holdt med service hver 20000 km(kører 60000 om året) eneste der er skiftet ud over sliddele er taktkæde imellem knastaksler. Jeg kan få den til at køre 18-19 km/l, konen 20-22 men nok også derfor den sider. Jeg har altid sagt at der aldrig skulle holde en fransk bil i min indkørsel, men den her er nr 6 og køber nok også en næste gang.

• #11   22. maj 2019 Super fine biler og de kører også overraskende godt.
    Men vælg noget andet end 308... Den er ekstrem gammel i forhold til prisen og hvad der ellers findes der ude... Hader instrumentbordet i Megane, men havde taget den til hver en tid. Den er bare det nyere og koster ish det samme så vidt jeg husker.

• #15   23. maj 2019 jeg er osse der hvor jeg tror teknik,undervogn osv er bedre i renault end i peugeot, men peugeot virker så lidt mere lækker indvendig efter min mening

• #17   23. maj 2019 Mange tak for alle jeres opslag!

Jeg har overvejet at købe en helt ny peugeot 308 sw . Meeeeeeen. det koster altså også lidt... Jeg er gået i total tænkeboks. smiley

• #19   24. maj 2019 Jeg har selv lige købt en 208 og min ene svoger har købt en 308 for en måneds tid siden. Vi er begge meget tilfredse med bilerne samt hvordan de køre. Synes samlekvaliteten virker okay, samt køreegenskaber er sku også okay for klassen, især når man tager nyprisen i betragtning.
    Har ingen erfaring med deres dieselmotore, så kan kun udtale mig om benzinerne, som jeg har kørt en del af det sidste års tid i forskellige modeller.
    De køre okay når man vænner sig til dem, dog er de små uden turbo lidt tamme, men hvis det bare er en a til b bil er de rigeligt fint og følger trafikken helt fint, og køre okay langt på literen.

Kommentér på:
Franske biler.

Annonce