{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.762 visninger | Oprettet:

Franske biler {{forumTopicSubject}}

Når jeg læser på vores debatforum, læser jeg tit at der er mange problemer med franske biler. Jeg skal snart ud og have første bil, og overvejer en Peugeot 206.
Jeg vil derfor spørge hvad problemerne med de franske biler oftest er?
Er der nogle der kan bidrage med gode erfaringer, eller sørgelige historier.

Tak for et godt forum. Det er megert underholdende og lærerigt at være herinde.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Franske biler
  • #1   13. okt 2008 østrogen wagon smiley

• #2   13. okt 2008 elektronikken, det hænger ikke så godt sammen på franske biler, det er meget ubeskyttet, og der skal ikke så meget til før end at det går galt med f.eks vand og fugt

• #3   13. okt 2008 Thomas J: Faktisk har de ikke størrer problemer end eks Vag har. Idag kører de fleste biler også med samme el komponenter, sp forskellen er ikke så stor.

En 206 er en god bil. Og slet ikke en dårlig bil at starte på.

• #4   13. okt 2008 Ifølge FDM er 90% af Peugeot 206 ejere i Danmark, lyshårede piger under 40 år..

• #5   13. okt 2008 som thomas siger, men de har også lidt med undervognen, hovedsagligt stabilisator bolte... og deres drivaksler er heller ikk for gode

• #6   13. okt 2008 yes elektroniken er et meget svagt punkt i franske biler, og det kan hurtigt blive dyrt at rode med.

• #7   13. okt 2008 Også er peugeot vist de eneste i verden der stadigt bruger det der lort i undervognen bagi, bladfjedre eller hvad det nu er hehe

• #8   13. okt 2008 Et eller andet sted så er der sku så mange forskellige meninger om dette. Det kan godt være at franske biler har "børnesygdomme", men det har tyske og spanske biler altså også.

Nu kører jeg selv VW og er meget glad for det, men VW biler har da også problemer ligesom franske biler.

Jeg kender flere Peugeot ejer som aldrig har ejet andet end Peugeot og som aldrig kommer til at eje andet end Peugeot fordi de er utrolig glade for deres biler. Der har ikke været noget at komme efter udover almindelig service og rep. ad sliddele.

Der må jo alt andet lige også være en grund til at Peugeot laver nogle af de biler som hitter mest i DK og EU. Tænker på salgssucessen 206 og den nye 207øer.

Bare min mening! smiley

• #9   13. okt 2008 Jeg har haft min 206'er siden januar, og der har aldrig været noget med den - starter og kører hver gang det kræves. Dejlig lille bil, der er nem at have med at gøre smiley

Tjek bilen for knirkelyde fra bagenden (uden bremser aktiveret, for de kan knirke lidt, uden at det betyder noget). Tjek alt el (sædevarme og varme i sidespejle & bagrude, stik til trailer - hvis det er der). Tjek for rust på indersiden af kølerhjælmen (langs sealeren/kanten), og omkring bagruden.

Læs også følgende: http://hi-speed.dk/206.html

• #10   13. okt 2008 til lasse L

ja du har ret alle har self deres problemer, men nu spurgte han bare hvad peugeoterne har..

og med hensyn til salg, så tror jeg de vinder på priser og deres design (som jeg ikk er fan af, men kender mange der er)

• #11   13. okt 2008 skal dog lige siges at jeg var meget glad for min 206'er, dog havde den problemer med el, og fik skiftet en trækaksel, men det var også alt (måske lige bortset fra at jeg skulle skifte pærer på den 1 gang om måneden)
    men hvis man er opmærksom på disse ting er det en lækker bil.

• #12   13. okt 2008 Tak for de mange svar! Jeg synes nemlig også selv at en 206'er virker som et godt sted at starte.
    Og det er et meget godt argument det med deres salgstal..

• #13   13. okt 2008 Min 306 kører som smurt smiley , har os altid hørt om Dårlig El i de franske.

• #14   13. okt 2008 gearkassen i min 106´er GTI var ihvertfald ikke noget at råbe hurra for smiley

• #15   13. okt 2008 Prøv at søge på emnet, for det har været oppe til diskution flere gange smiley

• #16   13. okt 2008 Bladfjedre? Det er vist kun Opel og Toyota der har brugt det helt op i firserne. Peugeot brugte indtil for ganske nylig torsionsstænger - og det var med 309 der havde denne affjedring, motorjournalister i slutfirserne sværgede til at bruge 309 til at teste dæk, fordi det var den bil med de bedste køreegenskaber overhovedet - tillige blev 205 og 309 gentagne gange kåret som årets GTI af samme årsager. Torsionsstænger er et simpelt, billigt og holdbart system - og som sagt ganske udmærket hvad affjedring og køreegenskaber angår! Mage til vås!

• #17   13. okt 2008 Gør dig selv den tjeneste at tjekke alt hvad der har noget med elektronik at gøre, også må man bare have i budgettet at der ryger mange pære, specielt forlys pære... Ellers er det en rimelig fornuftig bil, vis man skal sammenlige i den bilklasse...

• #18   13. okt 2008 Andreas:

Haha tror det ærlig talt smiley

Det må være de dersens runde bladfjedre smiley

• #19   13. okt 2008 Who Am I ?: Der er ikke røget en eneste pære i min bil i den tid, jeg har haft den.

• #20   13. okt 2008 Phuck @lot ~ : Så har du nok bare været mere heldig end os andre, mine forældre har både haft 206 og 307, og man kunne snart skifte pære hver måned og i 307eren var det helt slemt der brændte den også et stik af ude i forlygten næsten hver gang, skide belastende at skulle på værksted for at skifte det pis... Det samme med trailer stikket, det var også af H til, enten så ville det slet ikke virke ellers blinkede alle lys når man blinkede til en side osv. det holder jo bare ikke på en ny bil at man ikke kan regne med så vigtige ting som ens lys...

• #21   13. okt 2008 Who Am I ?: Nej, det er noget skidt, når lyset og elektronikken ikke virker. Det kan min genbo fortælle nogle historier om. Han købte i juli en fabriksny bil, og han har ikke haft andet end bøvl med den. Centrallåsen fejler, lyset blinker, A/C virker ikke rigtigt, som det skal, startspærren slår til under kørsel, så bilen dør. Som min genbo siger, så ville han gerne parkere hans nye VW Golf oppe i røven på den sælger, der har solgt ham den!

• #22   13. okt 2008 Phuck @lot ~ : Ja sådan kan vi alle være uheldige, ham genboen lyder nu mere uheldig i jeg har hørt før, men en gang skal også være den første hehe...

til topic starter, held og lykke med det kommende bilkøb...

• #23   13. okt 2008 Who Am I ?: Seriøst! Hans Goller er det værste lort! Den har været på værksted 6 eller 7 gange på de ca. 3 måneder han har haft den. Hver gang en ting bliver ordnet, så opstår der et nyt problem, og forhandleren vil ikke tage bilen tilbage.

Uanset hvilken bil man køber, så kan man være uheldig. Omvendt kan man også være heldig - jeg har åbenbart været heldig med min, siden den ikke brænder pærer hele tiden. Eller også er min forbedret med en modstand - hvilket skulle være en let modifikation, der kan spare rigtigt mange pærer smiley

• #24   13. okt 2008 Phuck @lot ~ : Den med modstanden har man prøvet, det var bestemt ikke en success, det futtede lige samlige stik og kabler af ude i lygten, så det ide droppede de rimelig hurtigt igen hehe...

• #25   21. okt 2008 En nye chevrolet corvette kører med bladfjedre bagi hehe.

De franske biler er slemme til at ha kuk i elektroinikken stik der bliver for varme og smelter.

Centrallås motorer der pludselig går amok. Relæsokler der oxydere væk.

At VAG bilerne efterhånden har ligeså mange el problemer som de franske biler siger vist mest om faldene kvalitet fra VW en stigende kvalitet fra peugeot.

Jeg snakkede engang med en værkfører os peugeot som sagde at hvis de skulle gemme alle de stumper de skiftede på garantien så ville de fylde samtlige m2 i deres værksted og lager.

Kommentér på:
Franske biler

Annonce