{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Franske biler?
  • #1   13. maj 2009 nej smiley

  • #2   13. maj 2009 har lige haft en 106'er, og aldrig har jeg haft noget der var så belastende at skrue i

  • #4   13. maj 2009 Franskmændene burde have holdt sig til flütes, foie gras og rødvin...

  • #5   13. maj 2009 Kvaliteten er ikke på japansk niveau. De laver sikkert udmærkede biler i Frankrig, jeg er bare ikke til blinkende lamoper, og irriterende småfejl. Det er, hvad jeg har oplevet - og hvad statistikkerne siger :o)

  • #7   13. maj 2009 Jah... de KAN muligvis lave ok biler.

    Men det virker som om, at hvis de samtidig skal konkurrere med tyske og japanske producenter, så bliver det hurtigt noget sjusk og generelt noget skrammel de for bygget for hurtigt.

    Jeg tror muligvis at f.eks. Peugeot kunne bygge ret så ok biler, hvis de tog sig GOD tid til det! men så var prisen selvfølgelig også en anden.

    Ikke lige mig! hehe... men det er bare generelt franske biler.
    Japansk eller Tysk, det ved man hvad er. Det er en helt anden indstilling til tingene de har.


  • #8   13. maj 2009 Efterhånden synes jeg kun der er design til forskel på tyske og franske biler, for gode til at lave biler er de altså ikke længere...

    Og ja det kommer fra en mand der kører Toyota, men har haft flest tyske biler.


  • #9   13. maj 2009 jeg har det sådan: fanske biler køre pisse godt, når det endelig køre.. og dem har du også nogen af..

    man har sku fandme oplevet mange som bare blever ved med går i stykker, du laver det ene så kommer der noget andet.. og mest el-faktisk .. motor-problemer har jeg ik oplevet vildt meget af, man el og små fejl er sku noget man hurtigt kan blive træt af..


  • #11   13. maj 2009 Det er jo lidt ligesom at eje en Alfa Romeo...

    NÅR den kører, kører den pisse godt.

    Men den kører bare sjældent pga ikke gennemtænkt byggekvalitet.



    Der er altså et eller andet om snakken, når japanere kan bygge gamle corolla'er og daihatsu'er og mazda'er der bare kører derud af og kun dør pga rust.

    Hvor tit hører man om at en japansk bil fra før 1990 blir skrottet pga en død motor? smiley Medmindre den har kørt 350.000km og de sidste 100.000km har været af Johnny fra Shell-tanken med en thansen bagpotte og en hang til at give dem på begrænseren i hvert gear smiley


  • #12   13. maj 2009 Franske biler!!

    Der er spastiker uden arme der har bygget dem, først så laver vi motoren og så bygger vi hele bilen uden omkring, så der ikke er plads til og skrue på lortet....

    Og en anden ting, hvorfor er der så store dørlommer? der kan jo fandme står en hel flaske vin...


  • #13   14. maj 2009 Har haft en del Saxo'ere og Xantia. -og en enkelt ZX'er... De har været fine biler. Meget udstyr og har ingen penge brugt på dem.

    -og har tjent penge på næsten dem alle... smiley

    Men syntes hel klart man får rigtigt meget for pengene....


  • #14   14. maj 2009 har aldrig haft problemer med min

  • #15   14. maj 2009 har haft min 406'er i lidt over 5 år nu, uden problemer.. kun skiftet alm. sliddele, og selv der tror jeg, den har været væsentlig billigere, end mange andres biler..
    og den har lige rundet 300k


  • #16   14. maj 2009 det eneste der ike virker på fransk er EL.
    De har langt mindre rust end en tyske.
    Og jeg da også en fransk mand holder okay.
    Det kun EL der er et stort problem.
    Den xantia som havde til låns inden jeg købte Colten var sgu fin.
    det var en af dem med meget udstyr.
    Men kontakten til tågelys og elvarme i sædet virkede ikke.
    Ellers sprang der en pære i ny og næ.


  • #17   14. maj 2009 HAr haft 3 Pug'er : 205, 206 og 307 den første var ok de andre var lort ! Så 33 % af de franske dur mens resten er lort *GG* De to sidste led kraftigt af forskellige elektriske fejl ... Så aldrig mere noget af den skuffe til mig

  • #18   14. maj 2009 TYSK?! Ha! Aldrig har man da set noget mere fejlfyldt, specielt nyere VW. VW's velmagtsdage er forlængst overstået. På ADAC's sidste test, havde en nyere Passat et fejlindex på 10,3, efterfuldt af Touran, hvor Renault Laguna (SOM ER FRANSK) lå i feltet sammen med Mercedes C-klasse og Audi A4, som begge er TYSKE og koster DET DOBBELTE. Franske biler er ikke værre, end de hjernevaskede små Hitler Jugend'er der tilbeder tyskerne gør dem. Den holdning er primitiv, intetvidende og generelt, på godt dansk; DUM

  • #19   14. maj 2009 René:

    Hvorfor gøre en fredelig samtale til det du lukker ud??
    Nej tyske biler er ikke specielt gode, men det samme gælder for de franske om så du vil det eller ej.

    Skal man have driftsikre biler, må og skal det være japanske eller koreanske.



  • #20   14. maj 2009 Jeg har én gang haft en fransk bil, og det må nok blive ved det. Den virkede på intet tidspunkt, der var altid et eller andet galt. Så nej det er ikke kun en skrøne.

    Jeg har haft en række forskellige biler og det er kun den franske som havde så mange fejl..


  • #21   14. maj 2009 G40driver . -> Den er da stadig fredelig? Hvori ligger det fjendtlige lige, kontra hvad der længere oppe i denne tråd er blevet skrevet om franske biler? Jeg modargumenterer dem, som tilsyneladende lader sin viden udfolde sig fra rygter og ikke-dokumenterede facts, hvilket er dumt, fredeligt eller ej. Nogle af os, som på denne jord beskæftiger os med facts, dokumentation og generelt logisk tankegang ser tingene fra et lidt anderledes og mere realistisk perspektiv.

  • #22   14. maj 2009 Det er jo ikke fordi der mangler dokumentation for påstanden, som du nok kan fornemme.

    jeg er fuldstændig enig med dig mht. VAG biler, men Renault vil aldrig nogensinde kunne redde sig ud af det omdømme de over en laaang årrække har pådraget sig. De har efter min mening ikke lavet ordentlige biler siden Renault 19 kom på gaden.

    At VAG biler er så populære er kvalitetsindtrykket og prestige-nykker.


  • #23   14. maj 2009 G40driver . -> Det stod i B.T., at en nylig ADAC test havde givet de resultater, dette stod også på Volvo/Renault forhandlernes hjemmesider, hvorfra jeg kopierede teksten, da jeg ikke er skide stiv i tysk er det uoverskueligt for mig at finde artiklen på ADAC's hjemmeside, men her er et copy/paste af den artikkel jeg refererer til:

    Den nye Renault Laguna ligger helt på højde med prestigemærker som Audi A4 og Mercedes C-klasse i den seneste tyske ADAC vejhjælpsstatistik. Det samme gør flere andre Renault-modeller.

    Renault har siden introduktionen af den nye Renault Laguna sat som mål, at den skal være i top tre, når det gælder kvalitet og pålidelighed. Kundeundersøgelser fra det anerkendte analyseinstitut JD. Power har allerede placeret den nye Renault Laguna i top tre i Frankrig og Tyskland. Nu viser den seneste vejhjælpsstatistik fra FDM’s tyske modstykke, ADAC, at Renault Laguna er en særdeles pålidelig bil.

    Med en fejlrate på 2,7 ud af 1000, placerer den nye Renault Laguna sig lige i hælene på BMW3 serie og på linje med AudiA4 og Mercedes C-klasse. Dermed er Laguna III langt foran biler, der normalt betragtes som meget pålidelige, eksempelvis VW Passat, Skoda Octavia, Mazda 6 og ikke mindste Ford Mondeo, der med en score på 10,6 overraskende befinder sig helt i bunden af tabellen.

    Den flotte placering kommer ikke bag på Renault Danmark, der har kunnet følge de interne kvalitetstests af Renault Laguna III.

    ” Vi har ventet på en uvildig vurdering af Renault Laguna III længe. Vi har hele tiden vidst, at vi står med et særdeles godt og pålideligt produkt mellem hænderne. Som ADAC undersøgelsen dokumenterer, så ligger vi allerede i Laguna III første produktionsår helt i top. Nu viser vi, at der var vægt bag ordene, da vi lancerede Laguna og sagde, at den ville blive en af de bedste i klassen, siger direktør Henrik Bang..

    Også Renault Mégane – altså i den version, der netop nu bliver fornyet med Megane III, klarer sig i 2008 flot. Med en score på 1,6 klarer Megane sig bedre end for eksempel VW Golf, Mercedes B-klasse og Ford Focus.

    I klassen for de mindste er Renault også godt repræsenteret i toppen i 2008. Den lille Twingo placerer sig midt i feltet foran konkurrenter som Citroën C1 og Peugeot 107, mens også Clio, der om et par måneder kommer i en faceliftet udgave, ligger godt i statistikken. Med en score på 2,2 klarer den sig bedre end de største konkurrenter, Opel Corsa, Peugeot 207 og Skoda Fabia. Renault Grand Modus har omtrent samme score som Clio, hvilket også bringer den op blandt de mest pålidelige biler i statistikken.


  • #24   14. maj 2009 Jeg har også hørt noget om at (ihvertfald ældre) franske biler har helgalvaniseret karosse som stort set ikke ruster... det er som sagt bare noget jeg har ladet mig bilde ind...

    men udover det, så de franske biler jeg har haft & dem jeg har skruet på har været det værste lort jeg nogensinde har set eller rørt ved..

    DOG har jeg været med til at lave hydraulik undervogn på en gammel Citroen DS21, som efterfølgende tog et almindeligt vejbump med 120 km/t, uden at man mærkede det mindste.... - DET VIRKEDE - jeg var vildt imponeret, men udover det er jeg kun til franske hot dogs, hos den lokale pølle-øse smiley


  • #25   20. maj 2009 Jeg har aldrig haft alvorlige problemer med min 406'er.
    Har haft den i 1½ år nu. Og den har gået 260.000 km...

    Tilgængæld synes jeg man får rigtig meget bil for pengene ved at vælge peugeot !

    Godt nok er der ikke gjort ligeså meget ud af finish og detaljer som på de tyske biler. Men køre komfort og vejgreb er fuldt ud på samme niveau som på vw fx !!! De kører mega godt.

    Peugeot kan have irriterende elfejl men tilgængæld slipper man for rust og tæring.

    Jeg er glad for min peugeot i hvert fald.
    Men tror det er klogest at vælge de nyere modeller, da de er mere gennemtænkte. Pga priserne kan man jo også få råd til en fin ny bil, når man vælger en løve.


  • #26   20. maj 2009 Og personligt ville jeg meget hellere skubbe en Peugeot end køre i en Toyota ! smiley

  • Martin B
    Martin B Tilmeldt:
    mar 2006

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 1
    #27   25. mar 2010 Har haft min 107'er i over to år nu og det eneste jeg har brugt penge på er lidt gejl til den. Har aldrig skulle skifte en pære (endnu).

  • #28   8. okt 2011 FRANSK ER LORT BASTA SÅ FAT DET DOG spasser

  • #29   8. okt 2011 ^ Idiot!

  • #30   8. okt 2011 samle kvaliteten på tyske og franske biler er næsten den samme men franske biler har en del problemer med det elektriske.. men det kan tyske biler nu osse have.. faktisk vil jeg sige at koreanske biler er bedre end franske og nogle tyske biler.. mens at japanske biler ligger helt i top især dem der er bygget i japan.. de er jo så driftsikre at man tror det er løgn.. det er bare ærgeligt at de flste japanske biler som man køber i europa er bygget i europa for de har slet ikke den samme perfektionisme som japanerne.. men selvom de bliver bygget i europa idag er det stadig de mest fejlfrie biler smiley det skal lige siges at franskmændene ikke tænker særligt logisk når de bygger deres biler da mange af delene sidder komplet åndsvagt..

  • WAR10CK
    WAR10CK Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 3 Emner: 8 Svar: 67
    #31   1. jul 2013 Det her er jo et kæmpe religionsspørgsmål.

    Det er ligesom at spørge hvilken ost er bedst: Riberhus eller Klovborg.

    Jeg skal dog ikke foreløbig have tysk igen. Min første bil: en golf 3 1.8 CL, som IKKE var gennembollet, var der en masse problemer med, og den var mega sløv!

    Min 107er kørte upåklageligt (nyere bil), og min 206 S16 har absolut ingen problemer.

    Jeg kunne godt finde på at købe fransk igen. Du får meget bil for pengene.
    Men tysk og japansk kan nu også komme på tale. Det afhænger af bilens køreegenskaber, motor, generelle holdbarhed i form af andres erfaringer (som ikke er ultra tyske haters) og pris.
    Jeg ville sku aldrig sige nej til en Audi RS6 Quattro eller en Skyline hvis jeg havde røven fuld af penge, men en 207 RC er sku også noget lækkert vogntøj! smiley


  • #32   1. jul 2013 Hvis jeg skal se det fra autohjælp siden så er tyskerne klart de bedste kunder, hold da kæft de går i stykker, alle mulighe mærkelige fejl der gør kunden ikke kan køre videre og derfor skal med mig;-) og her snakker vi alt fra VAG familien.

    Hvis man så ser det var værksteds siden så vil jeg sige det er et fedt om det er en tysker eller en franskmand, de har så ment de samme fejl og er lige slemme at skrue i, idag.

    Japanerne er stadig de mest driftsikre, men også de mest kedelige.


  • #33   1. jul 2013 jeg køre vectra b og min kami køre 406
    hans bil køre meget bedre end min tysker. den har ikke har flere fejl end min.
    kan godt være den er lidt mere omstændig at skrue i. mekanikere hader dem fordi de er dovne...

    tysk biler er nemme at skrue på men det er som relgt fordi de gå i stykker ofte.

    japanskebiler er utroligt stabile og nemme at skrue i. og dem der genrelt er de bedste biler allround.

    men franske biler er bestemt ikke dårlige og slet ikke set i forhold til GM og VAG.


  • #34   1. jul 2013 Jeg har faktisk aldrig ejet en fransk bil men har da tit repareret dem og kørt i dem smiley og ja de køre udemærket når de køre men er ufatteligt træls at skrue i smiley

    tyskerne laver ikke gode biler mere slet ikke VAG gruppen.. det eneste nogenlunde mærke de har er skoda da de har en bedre samlekvalitet end f.eks audi,vw og seat må os lige sige at opel os er faldet af på den efter der er begyndt at komme elektronik i deres biler har de faktisk fået en del elfejl smiley

    Koreanerne er kommet rigtigt godt med smiley de har ikke så mange fejl smiley og de er rimeligt nemme at skrue i smiley

    Japanerne laver stadig de mest driftsikre biler smiley jeg er dog selv mest til de ældre japanske biler som er bygget i japan smiley specielt gamle luksus japanere som Lexus ls400, Toyota Camry, Honda legend, Mitsubishi Sigma , Mazda 929, nissan maxima. og de helt store som f.eks Toyota Century og Nissan president men de er meget sjældne smiley ja der er da flere japanske biler der ikke er kedelige smiley de mest kedelige er jo sådan nogle hverdags slidere hvor det hele skal være meget simpelt og nemt at komme til smiley som f.eks Corolla, Carina, Avensis smiley men det er utroligt slidstærke biler med meget få fejl smiley


Kommentér på:
Franske biler?

Annonce