2.820 visninger
|
Oprettet:
Franske biler? {{forumTopicSubject}}
Er det en "skrøne" at franske biler bare er noget lort eller hva? mange siger det er noget lort men ingen siger hvorfor, og jeg ved intet om forskellen på franske biler og alle andre? nogen der kan svare på deT?
jul 2007
Følger: 38 Følgere: 41 Biler: 15 Emner: 161 Svar: 939
jul 2007
Følger: 38 Følgere: 41 Biler: 15 Emner: 161 Svar: 939
jan 2006
Følger: 57 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 127 Svar: 818
feb 2003
Følger: 23 Følgere: 23 Emner: 6 Svar: 1.435
jun 2005
Følger: 88 Følgere: 87 Biler: 1 Emner: 155 Svar: 13.854
Men det virker som om, at hvis de samtidig skal konkurrere med tyske og japanske producenter, så bliver det hurtigt noget sjusk og generelt noget skrammel de for bygget for hurtigt.
Jeg tror muligvis at f.eks. Peugeot kunne bygge ret så ok biler, hvis de tog sig GOD tid til det! men så var prisen selvfølgelig også en anden.
Ikke lige mig! hehe... men det er bare generelt franske biler.
Japansk eller Tysk, det ved man hvad er. Det er en helt anden indstilling til tingene de har.
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.904
Og ja det kommer fra en mand der kører Toyota, men har haft flest tyske biler.
okt 2006
Følger: 38 Følgere: 37 Biler: 1 Emner: 52 Svar: 1.579
man har sku fandme oplevet mange som bare blever ved med går i stykker, du laver det ene så kommer der noget andet.. og mest el-faktisk .. motor-problemer har jeg ik oplevet vildt meget af, man el og små fejl er sku noget man hurtigt kan blive træt af..
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 480 Svar: 5.069
NÅR den kører, kører den pisse godt.
Men den kører bare sjældent pga ikke gennemtænkt byggekvalitet.
Der er altså et eller andet om snakken, når japanere kan bygge gamle corolla'er og daihatsu'er og mazda'er der bare kører derud af og kun dør pga rust.
Hvor tit hører man om at en japansk bil fra før 1990 blir skrottet pga en død motor? Medmindre den har kørt 350.000km og de sidste 100.000km har været af Johnny fra Shell-tanken med en thansen bagpotte og en hang til at give dem på begrænseren i hvert gear
aug 2006
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 366
Der er spastiker uden arme der har bygget dem, først så laver vi motoren og så bygger vi hele bilen uden omkring, så der ikke er plads til og skrue på lortet....
Og en anden ting, hvorfor er der så store dørlommer? der kan jo fandme står en hel flaske vin...
feb 2003
Følger: 40 Følgere: 38 Biler: 6 Emner: 34 Svar: 371
-og har tjent penge på næsten dem alle...
Men syntes hel klart man får rigtigt meget for pengene....
jun 2005
Følger: 131 Følgere: 171 Biler: 43 Emner: 305 Svar: 3.887
sep 2004
Følger: 15 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 59 Svar: 2.606
og den har lige rundet 300k
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 400 Svar: 11.298
De har langt mindre rust end en tyske.
Og jeg da også en fransk mand holder okay.
Det kun EL der er et stort problem.
Den xantia som havde til låns inden jeg købte Colten var sgu fin.
det var en af dem med meget udstyr.
Men kontakten til tågelys og elvarme i sædet virkede ikke.
Ellers sprang der en pære i ny og næ.
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 46 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.560
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 4.378
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.904
Hvorfor gøre en fredelig samtale til det du lukker ud??
Nej tyske biler er ikke specielt gode, men det samme gælder for de franske om så du vil det eller ej.
Skal man have driftsikre biler, må og skal det være japanske eller koreanske.
mar 2003
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 119
Jeg har haft en række forskellige biler og det er kun den franske som havde så mange fejl..
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 4.378
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.904
jeg er fuldstændig enig med dig mht. VAG biler, men Renault vil aldrig nogensinde kunne redde sig ud af det omdømme de over en laaang årrække har pådraget sig. De har efter min mening ikke lavet ordentlige biler siden Renault 19 kom på gaden.
At VAG biler er så populære er kvalitetsindtrykket og prestige-nykker.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 4.378
Den nye Renault Laguna ligger helt på højde med prestigemærker som Audi A4 og Mercedes C-klasse i den seneste tyske ADAC vejhjælpsstatistik. Det samme gør flere andre Renault-modeller.
Renault har siden introduktionen af den nye Renault Laguna sat som mål, at den skal være i top tre, når det gælder kvalitet og pålidelighed. Kundeundersøgelser fra det anerkendte analyseinstitut JD. Power har allerede placeret den nye Renault Laguna i top tre i Frankrig og Tyskland. Nu viser den seneste vejhjælpsstatistik fra FDM’s tyske modstykke, ADAC, at Renault Laguna er en særdeles pålidelig bil.
Med en fejlrate på 2,7 ud af 1000, placerer den nye Renault Laguna sig lige i hælene på BMW3 serie og på linje med AudiA4 og Mercedes C-klasse. Dermed er Laguna III langt foran biler, der normalt betragtes som meget pålidelige, eksempelvis VW Passat, Skoda Octavia, Mazda 6 og ikke mindste Ford Mondeo, der med en score på 10,6 overraskende befinder sig helt i bunden af tabellen.
Den flotte placering kommer ikke bag på Renault Danmark, der har kunnet følge de interne kvalitetstests af Renault Laguna III.
” Vi har ventet på en uvildig vurdering af Renault Laguna III længe. Vi har hele tiden vidst, at vi står med et særdeles godt og pålideligt produkt mellem hænderne. Som ADAC undersøgelsen dokumenterer, så ligger vi allerede i Laguna III første produktionsår helt i top. Nu viser vi, at der var vægt bag ordene, da vi lancerede Laguna og sagde, at den ville blive en af de bedste i klassen, siger direktør Henrik Bang..
Også Renault Mégane – altså i den version, der netop nu bliver fornyet med Megane III, klarer sig i 2008 flot. Med en score på 1,6 klarer Megane sig bedre end for eksempel VW Golf, Mercedes B-klasse og Ford Focus.
I klassen for de mindste er Renault også godt repræsenteret i toppen i 2008. Den lille Twingo placerer sig midt i feltet foran konkurrenter som Citroën C1 og Peugeot 107, mens også Clio, der om et par måneder kommer i en faceliftet udgave, ligger godt i statistikken. Med en score på 2,2 klarer den sig bedre end de største konkurrenter, Opel Corsa, Peugeot 207 og Skoda Fabia. Renault Grand Modus har omtrent samme score som Clio, hvilket også bringer den op blandt de mest pålidelige biler i statistikken.
okt 2003
Følger: 114 Følgere: 115 Biler: 26 Emner: 71 Svar: 701
men udover det, så de franske biler jeg har haft & dem jeg har skruet på har været det værste lort jeg nogensinde har set eller rørt ved..
DOG har jeg været med til at lave hydraulik undervogn på en gammel Citroen DS21, som efterfølgende tog et almindeligt vejbump med 120 km/t, uden at man mærkede det mindste.... - DET VIRKEDE - jeg var vildt imponeret, men udover det er jeg kun til franske hot dogs, hos den lokale pølle-øse
mar 2005
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 65 Svar: 583
Har haft den i 1½ år nu. Og den har gået 260.000 km...
Tilgængæld synes jeg man får rigtig meget bil for pengene ved at vælge peugeot !
Godt nok er der ikke gjort ligeså meget ud af finish og detaljer som på de tyske biler. Men køre komfort og vejgreb er fuldt ud på samme niveau som på vw fx !!! De kører mega godt.
Peugeot kan have irriterende elfejl men tilgængæld slipper man for rust og tæring.
Jeg er glad for min peugeot i hvert fald.
Men tror det er klogest at vælge de nyere modeller, da de er mere gennemtænkte. Pga priserne kan man jo også få råd til en fin ny bil, når man vælger en løve.
mar 2005
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 65 Svar: 583
mar 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 1
sep 2008
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 99
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 400 Svar: 11.298
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 40 Svar: 1.182
jun 2009
Følger: 3 Emner: 8 Svar: 67
Det er ligesom at spørge hvilken ost er bedst: Riberhus eller Klovborg.
Jeg skal dog ikke foreløbig have tysk igen. Min første bil: en golf 3 1.8 CL, som IKKE var gennembollet, var der en masse problemer med, og den var mega sløv!
Min 107er kørte upåklageligt (nyere bil), og min 206 S16 har absolut ingen problemer.
Jeg kunne godt finde på at købe fransk igen. Du får meget bil for pengene.
Men tysk og japansk kan nu også komme på tale. Det afhænger af bilens køreegenskaber, motor, generelle holdbarhed i form af andres erfaringer (som ikke er ultra tyske haters) og pris.
Jeg ville sku aldrig sige nej til en Audi RS6 Quattro eller en Skyline hvis jeg havde røven fuld af penge, men en 207 RC er sku også noget lækkert vogntøj!
mar 2011
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 24 Svar: 593
Hvis man så ser det var værksteds siden så vil jeg sige det er et fedt om det er en tysker eller en franskmand, de har så ment de samme fejl og er lige slemme at skrue i, idag.
Japanerne er stadig de mest driftsikre, men også de mest kedelige.
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
hans bil køre meget bedre end min tysker. den har ikke har flere fejl end min.
kan godt være den er lidt mere omstændig at skrue i. mekanikere hader dem fordi de er dovne...
tysk biler er nemme at skrue på men det er som relgt fordi de gå i stykker ofte.
japanskebiler er utroligt stabile og nemme at skrue i. og dem der genrelt er de bedste biler allround.
men franske biler er bestemt ikke dårlige og slet ikke set i forhold til GM og VAG.
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 40 Svar: 1.182
tyskerne laver ikke gode biler mere slet ikke VAG gruppen.. det eneste nogenlunde mærke de har er skoda da de har en bedre samlekvalitet end f.eks audi,vw og seat må os lige sige at opel os er faldet af på den efter der er begyndt at komme elektronik i deres biler har de faktisk fået en del elfejl
Koreanerne er kommet rigtigt godt med de har ikke så mange fejl og de er rimeligt nemme at skrue i
Japanerne laver stadig de mest driftsikre biler jeg er dog selv mest til de ældre japanske biler som er bygget i japan specielt gamle luksus japanere som Lexus ls400, Toyota Camry, Honda legend, Mitsubishi Sigma , Mazda 929, nissan maxima. og de helt store som f.eks Toyota Century og Nissan president men de er meget sjældne ja der er da flere japanske biler der ikke er kedelige de mest kedelige er jo sådan nogle hverdags slidere hvor det hele skal være meget simpelt og nemt at komme til som f.eks Corolla, Carina, Avensis men det er utroligt slidstærke biler med meget få fejl
Franske biler?