Franske biler {{forumTopicSubject}}
Hej. jeg vil først understrege at jeg på ingen måder prøver at tale ned til folk eller på nogen måde tale negativt.
Jeg undrer mig over folk der køber franske biler og derfor håber jeg i kan hjælpe mig med at forklare mig hvorfor ? Hvad folk kører i skal jeg på ingen måder blande mig i men jeg kan forstå engelske tyske japanske amerikanske ja alle biler fra alle verdensdele kan bare ikke sætte mig ind i hvorfor folk køber fransk? og bemærk lige igen at det på ingen måde er for at nedgøre folk der kører fransk. det er helt fint med mig. men kan i udvide min horisont så jeg selv kan blive klogere på dette emne.
håber ikke jeg har trådt nogen over tæerne og er ikke på nogen måde ude på at svine nogen til. og vær sød at holde en pæn tone
T
jun 2003
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 212 Svar: 1.968
Franske biler er hverken dårlig eller bedre end andre bilmærker.
maj 2008
Følger: 82 Følgere: 83 Biler: 10 Emner: 38 Svar: 740
jan 2009
Følger: 39 Følgere: 45 Biler: 7 Emner: 4 Svar: 660
Franske biler har bare mange forskellige designs, fremfor - Skoda & VW m.v.
- Som du selv er inde på, så det ikke for at nedgøre andre! Bare lige for at det på plads
- Jeg havde en 206'er som den første franske bil.. Var egentlig ikke noget vildt i det.. Men, så fik jeg 106'eren.. Så røg jeg bare i det franske, med det samme. Der blev jeg "hooked"
Men, alt i alt - Så kan jeg bare godt li' deres biler! Ligesom folk kan li' deres egen bil
maj 2008
Følger: 82 Følgere: 83 Biler: 10 Emner: 38 Svar: 740
maj 2008
Følger: 82 Følgere: 83 Biler: 10 Emner: 38 Svar: 740
apr 2003
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 3 Emner: 17 Svar: 1.539
Fransk kan være træls med deres el og bagbro osv. men så meget ringere er de nok ikke i for hold til så meget andet
jan 2009
Følger: 39 Følgere: 45 Biler: 7 Emner: 4 Svar: 660
jan 2012
Følger: 51 Følgere: 52 Biler: 5 Emner: 85 Svar: 1.255
er ikke selv fan af franske biler.. holder mig mest til tysk.. men ja.. smagssag - synes dog det er en fin bil! især til prisen.
maj 2008
Følger: 82 Følgere: 83 Biler: 10 Emner: 38 Svar: 740
mar 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Emner: 46 Svar: 115
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 18 Biler: 5 Emner: 130 Svar: 4.012
maj 2008
Følger: 82 Følgere: 83 Biler: 10 Emner: 38 Svar: 740
jan 2009
Følger: 39 Følgere: 45 Biler: 7 Emner: 4 Svar: 660
- 106'eren var bare <i>dét</i> vildere! Den savnes for hver dag.. (Udover den ikke havde klimaanlæg!)
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 905
Det er mit bud på det, har dog haft en 306'er.
jan 2012
Følger: 51 Følgere: 52 Biler: 5 Emner: 85 Svar: 1.255
hmm hans motor runder snart 300.000 og den får da ldit at leve af
jan 2009
Følger: 39 Følgere: 45 Biler: 7 Emner: 4 Svar: 660
Jeg fandt da hvert fald én, hah
aug 2009
Følger: 22 Følgere: 24 Biler: 10 Emner: 155 Svar: 1.670
sep 2008
Følger: 27 Følgere: 35 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 76
jan 2009
Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 152 Svar: 3.175
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 905
dec 2005
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 4 Emner: 63 Svar: 659
aug 2007
Følger: 10 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 384
jun 2003
Følger: 25 Følgere: 23 Biler: 3 Emner: 3 Svar: 145
måske hurtigere end din....
mar 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 119
De arbejder meget med aerodynamik (Citroen ds, sm, cx), så er der selvfølgelig den hydrauliske affjedring.
Generelt har Citroen været først med mange ting. Kurvelys, selvoprettende servo mv.
Indrømmet, alle opfindelser har ikke været lige gode, og der har været problemer, men der vil være komplikationer med de her nye ting. specielt affjedringen, men det er blevet forfinet og udviklet i løbet af årene. I stedet for at stikke halen mellem benene og følge strømmen så har de forsøgt at tænke anderledes.
Desværre tænker alle ikke ligesådan, og derfor har der været perioder, hvor der ikke har været helt så mange penge at udvikle for, og Citroen har været nødt til at droppe, nogle af deres ideer, og i stedet være lidt mere konservative, og henvende sig til en større målgruppe.
Hvis du har lyst kan du gå ind på wikipedia og læse lidt om f.eks. Citroen CX og DS. Efter min mening er det en af de modeller som er så fransk som det overhovedet kan blive. Når man kommer i dybden med hvad det virkelig er for nogle biler, så kan man ikke andet end at holde af dem.
Jeg er en af de heldige som har to sæt forældre.
Det ene "sæt" kører Audi A5 sportback 2,0 TFSI Quattro. Det er en hurtig bil med S-tronic. interiøret er lækkert, og MMI interfacet af godt og simpelt. Sæderne tilgengæld er ikke særlige behagelige ligeledes er undervognen meget hård. (Det har min far også indrømmet, så det er ikke fordi jeg er vant til Citroen)
Min andet sæt forældre kører i en Citroen C5 2,7 hdi fra 2008. den er helt modsat audi'en. Det er en landevejs/motorvejs flyder. med streg under flyder. Den tager ikke svingene med lynets hast, men den er utrolig komfortabel, og har et utroligt kraftoverskud. navigationen er ikke helt så brugervenlig som i audien, men til gengæld har jeg massage i sædet, flotte intrumenter og rent faktisk et instrumentbord som næsten er på højde med audien.
så er der selvfølgelig prisen. Citronen er meget billigere og så har jeg hel del ekstra gadgets som, ikke er livsnødvendige men er rare. Der er selvfølgelig kurvelyset, samt at det lange lys ikke er en almindelig halogen, men blot xenon pærerne som vipper op. Drejelyset sidder i siden af forlygten, i stedet for at det er tågelygten der tænder. så du kan rent faktisk lyse om hjørner.
Igen det er de små ting som jeg synes er geniale.
Det var en smøre om hvorfor de gamle citroener er fede, og hvorfor nogen køber citroen i dag i stedet for audi. Det er selvfølgelig ikke de billiger biler, men nede i de klasser handler det jo også kun om en ting. Nemlig prisen.
maj 2008
Følger: 82 Følgere: 83 Biler: 10 Emner: 38 Svar: 740
dec 2005
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 4 Emner: 63 Svar: 659
Men sidst jeg så den irl, havde den attest på 290 hk.. Så ved ikke om det er skrøner og historier Men tror det ikke.
jun 2003
Følger: 25 Følgere: 23 Biler: 3 Emner: 3 Svar: 145
Det er bare nemmere at købe færdige kit til andre biler end franske , og holdbarhed kan diskuterres.
jeg kørte over 200000km i en 206hdi pumpet fra 90 til 170hk, det kostede mig et 5gear og en kobling.
dec 2005
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 4 Emner: 63 Svar: 659
maj 2008
Følger: 82 Følgere: 83 Biler: 10 Emner: 38 Svar: 740
maj 2008
Følger: 82 Følgere: 83 Biler: 10 Emner: 38 Svar: 740
jun 2004
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 10 Emner: 165 Svar: 1.804
Har dog senere haft en polo stationcar tdi. Den kørte og ting virkede som det skulle, men den rustede som en gal, og så var det bare den mest kedelige bil jeg nogensinde har ejet. Sæder og kabinen generelt var simpelthen så kedeligt og se på og sidde i. Og så kan man virkelig snakke om plastik bil.
Jeg ville ikke sige at jeg aldrig ville købe andet end Citroën eller Peugeot, men det skal dælme være et godt tilbud.
dec 2005
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 4 Emner: 63 Svar: 659
mar 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 119
C5'eren kører stadig på samme motor og gear.
Mange har opfattelsen af at de tyske biler er mere holdbare, og derfor vælger dem som udgangspunkt til en racerbil. Det kan godt være at det var sådan en gang, men sådan er det ikke mere.
okt 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 6 Emner: 44 Svar: 528
maj 2008
Følger: 82 Følgere: 83 Biler: 10 Emner: 38 Svar: 740
maj 2008
Følger: 82 Følgere: 83 Biler: 10 Emner: 38 Svar: 740
mar 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 119
Tror bare man skal se således på det. hvis man søger en sporty bil, så skal man vælge noget renault sport, peugeot gti, ellers skal man gå udenom de franske. Det er ikke det som er meningen med franske biler. her er det blød hat og hyttesko der rykker.
Det er nok derfor du ikke er så vild med de franske biler, og netop derfor at flertallet ikke er hurtige biler. for det skal de ikke være, og de forsøger ikke at være det.
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4398 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.084
Men designmæssigt synes jeg de adskiller sig. Det er som om de franske biler befinder sig et sted mellem det tyske og det italienske. Hånden på hjertet, er de tyske biler ikke generelt lidt kedelige i designet? Der er der ikke meget i VW's program der kan få pulsen op, og det samme gælder da BMW - man skal da kigge godt efter for at se om det er en ny 3'er eller en ny 5'er der kommer forbi, deres biler ligner da efterhånden hinanden for meget.
Italienerne laver lækkert design som eks. Alfa Romeo, og livsstilsbiler som Fiat. Der er mere passion at spore.
Og så er der de franske sådan lidt imellem. Franskmændene er modigere end tyskerne, men laver ikke frækt design som italienerne. De har lidt deres egen stil, som nogle måske vil kalde innovativt, jeg vil nok bare sige anderledes. Og smag er jo forskelligt, så det anderledes franske design tiltaler helt sikkert en del.
Toyota har ikke rigtigt noget i modelprogrammet (måske pånær den undermotoriserede GT86), som kan få pulsen til at stige, og det samme gælder sådan set de danske/Europæiske Honda. Honda har efter min mening nogle mere spændende modeller på de oversøiske markeder. Eksempelvis synes jeg den nye amerikanske Honda Accord Coupe ser ret godt ud.
Folk siger jo iøvrigt altid, at Toyota og Honda er evighedsmaskiner, men det er nu de to bilmærker jeg ser oftest i nødsporet med motorhjælmen oppe. Det er ganske vist også de mest solgte bilmærker her.
jun 2004
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 10 Emner: 165 Svar: 1.804
Da jeg var i lære hos Citroën havde næsten ingen kunder som ikke ville købe fransk bil igen. Derimod var der et Citroën værksted ca 20 derfra hvor folk var helt oppe og ringe, og skulle bestemt aldrig eje sådan noget lort igen.
Vi tog måske lidt mere hånd om tingene, og stillede os ikke tilfreds med at testeren f.eks ikke kunne vise nogen fejl, så gjorde vi ikke som moderne mekanikere som skifter fra en kant af, frem med diagrammer og så måle sig frem til problemet.
Jeg har som sagt kørt rigtig mange km i fransk bil, og har stort set aldrig haft alle de mange fejl som folk altid snakker at være plaget af. Og når jeg ser problemerne med alle de andre mærker, så kan jeg godt leve med at folk mener jeg køre i en skodkasse.
maj 2008
Følger: 82 Følgere: 83 Biler: 10 Emner: 38 Svar: 740
okt 2003
Følger: 106 Følgere: 101 Emner: 93 Svar: 2.117
aug 2009
Følger: 11 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 67
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 12 Svar: 130
jun 2004
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 10 Emner: 165 Svar: 1.804
jun 2003
Følger: 32 Følgere: 29 Biler: 3 Emner: 23 Svar: 1.005
Har aldrig haft problemer "og har ejet en del"
Flot design og ekstremt gode køreegenskaber .
Thats why .
jul 2006
Følger: 25 Følgere: 22 Biler: 7 Emner: 23 Svar: 261
okt 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 136
El-fejl : Dårlige stik til baglygter - ordnet ved at klemme terminaler sammen.
Forpærer, der springer - ordnet med andre pærer.
Fejlmeldninger, der sletter sig selv.
Mekaniske fejl : Knækket støddæmperfjeder, slidte bærekugler og sprunget drivrem - ellers intet.
Er glad hver gang jeg kører i den - specielt på snoede veje.
nov 2007
Følger: 34 Følgere: 59 Biler: 2 Emner: 80 Svar: 2.221
jul 2006
Følger: 25 Følgere: 22 Biler: 7 Emner: 23 Svar: 261
sep 2008
Følger: 79 Følgere: 71 Biler: 1 Emner: 52 Svar: 726
Langsom, tag og lur på 208t16.
Køber jeg en 208 Gti kontra en golf 6 gti er der jo utroligt meget forskel i pris.
Muligvis også i kval, meeeeeen ikke kval for 200k mere.
Toyota osv siger mig ikke det store, de toyotaer man kan komme til for penge er morfar, de der koster mere er spild af penge :-). Haha.
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 18 Biler: 5 Emner: 130 Svar: 4.012
jun 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 5 Emner: 20 Svar: 151
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 122 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.367
Det jeg bider mærke i er at folk nævner at mange vælger dem pga. mængden af udstyr man får for pengene... det nægter jeg at tro på... Kia og Hyundai får du mere ved... (Yup, jeg har lige siddet og sammenlignet priser på diverse modeller... ) Og jeg er godt nok glad for jeg valgte mitsubishi da jeg valgte ny bil... for jeg har fået langt mere udstyr til prisen i forhold til renault, PUG, Eller citroën... Og designet er noget pænere... (Dette er en smagssag så andre vil måske synes noget andet... ) Så ærlig talt jeg forstår godt hvorfor Trådstarter undrer sig for jeg kan nemlig heller ikke finde 1 eneste positiv ting ved franske biler... Men igen... det kan andre heldigvis...
okt 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 136
Man får rigtig meget udstyr i KIA ja, men for fanden hvor de er kedelige at køre i, bilen stritter nærmest imod når den skal ind i et sving.
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 122 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.367
sagde intet om hvorvidt den var god at køre i... (Og det er en kia ikke... ) men udstyrsmæssigt i forhold til pris før du altså mere hos dem end hos nogen af de franske... Så det argument jeg så flere gange med at det var mere udstyr for pengene det holder simpelthen ikke...
okt 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 136
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 122 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.367
okt 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 136
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 122 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.367
okt 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 136
okt 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 136
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 122 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.367
og ja det vidste jeg godt... der samarbejdes ofte på tværs af bil fabrikanterne... Opel, Nissan og Renault samarbejdede omkring deres varevogne... Toyota og PSA, samarbejder skam også...
Min mitsu er med Bensin motor... Ikke noget fransk vaffel i min bil...
maj 2008
Følger: 82 Følgere: 83 Biler: 10 Emner: 38 Svar: 740
og hvis i lægger mærke til det er der ikke mange der tuner dem selvom det er en japaner ... nok fordi motoren ikke kan holde
sep 2008
Følger: 79 Følgere: 71 Biler: 1 Emner: 52 Svar: 726
mar 2011
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 20
Har haft et par bmw'er (skod biler efter min mening).
Har haft en Ford escort (eller 3)
Har haft en Ford Fiesta Ti-vct.
Ingen af dem sagde noget for mig, som den pug gjorde.
Og med 120Hk std med en vægt på 950kilo.
Ja så tager den osse flere af de store og dyrer biler.
Den kørte lækkert, og lå godt på vejen.. Den ene vinter kostede mig en bagbro, men så kan man bare kører ordentligt.
Og synes generelt godt om designet på peugeot. foruden deres stc (207/308)
og deres tusind modeller siger mig heller ikke noget.
Men deres hatchbacks og sedanner har et eller andet der bare taler til mig, som osse gør jeg overvejer at anskaffe mig en 2.2 508.
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 122 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.367
Det kan man heller ikke kalde en Pug 406...
sep 2008
Følger: 79 Følgere: 71 Biler: 1 Emner: 52 Svar: 726
sep 2008
Følger: 79 Følgere: 71 Biler: 1 Emner: 52 Svar: 726
Meeeen hellere vil have en VW Passat f.eks (der koster meget mere fra ny btw) og der inden for første år ruster alle steder :). Opel de er også kendt for deres gode rustbeskyttelse (øhmmm).
Kammerat med en 2008 Touran, smækkede hele ledningsnettet ( men nej det er jo "kun" franske biler strømfejl kan ske ved) derefter gik det stærkt, regninger for 18000,-
Syntes når der er 100.000+ kr til forskel er det en ulige samligning.
Jeg har været fuld ud tilfreds med mine, ingen bøvl her :).
maj 2009
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 74
Min kæreste kører rundt i en fransk bil, og jeg har altid været meget skeptisk over for franske biler mv.
For et par uger siden skulle jeg så skifte dæk på den, og lånte den med på arbejde.
Taget i betragtning af prisen som hun har givet for den, synes jeg sgu den er god. Kigger man på dens pris, fremfor andre bilpriser får du meget for pengene i en fransk bil, kontra eksempelvis en tysk bil til samme pris
feb 2006
Følgere: 57 Svar: 902
De "mennesker" er jo begavet nok til at tage kørekort, det vil sige der er lidt oveni knoppen der virker hvorfor så købe sådan en lorte kasse ....?!
Mad World ...
maj 2009
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 74
sep 2008
Følger: 79 Følgere: 71 Biler: 1 Emner: 52 Svar: 726
feb 2006
Følgere: 57 Svar: 902
Ej se skat, sådan en skal vi bare eje, mon den fåes i nougat light brown ....?!!
Det værste er den er lige så grim indeni som den er uden på ..
Det ser ud som en eller anden har spist en pakke farvekridt og derefter gnasket en salmonella befængt kylling i sig for så at tømme ryggen i bedste racerrøv stil gentagende gange udover interiøret i 24 timer og ladet det soltørre i minimum 26 grader i mindst en uge for at kunne opnå den fantastiske farve kombinationen ....
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
dec 2008
Følger: 49 Følgere: 48 Biler: 2 Emner: 40 Svar: 371
digital ud i instrumentbordet
velursæder
omdrejnigstæller..
fantastisk bil!
må dog indrømme at jeg skiftede mine føresæder til GTI sæder..
hvis jeg kunne ville jeg til hver en tid skifte min opel ud med den!
dec 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 133
Købte min nuværende 6 årige C2 VTS fra ny, fordi jeg ville ha en sporty bil for små penge fordi jeg ville ha noget andre ikke havde. Jeg har haft 2 helt nye Citroënér og er rigtig godt tilfreds, første var en Berlingo ja ja ved godt du/ i sidder og smiler, men damn den var praktisk begge er købt samme sted fordi forhandleren, værkføreren og værkstedet lever op til mine forventninger og er til at tale med.
Jeg kan li designet, og at de ikke er biler man ikke regner for noget, men man for rigtig meget brugt bil for pengene fordi folk er skræmt fra vild og sans pga af historierne om rust dårlig hydraulik. Ting som var rigtig i 70ërne og i starten af 80érne, men som blev afløst af god kvalitet da Xantia kom på marked og sådan er kvaliteten gået stødt fremad. Dertil er fælles forrummet citronik.dk et fantastisk forum hvor du kan få hjælp inden for få minutter af folk der ved ufattelig meget om Citroen hvis du har problemer med din gamle ´´sure´´ fraskmand
Jeg har i de 6 år kun haft udgifter til service og en udskiftning af ABS/ ESP boks til 10.000 kr. og pt køre den helt uden problemer.
mar 2011
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 24 Svar: 593
Kører selv Mercedes og iveco. Begge køre totalt fejlfrit.
Specielt iveco'en. Den er fra 07/07 og har d.d kørt 564000km. Fik en kobling ved 400.000 eller kun alm slid.
Søster og svoger kører pug 406 hdi og det kører også bare fejlfrit.
Skal personligt aldrig eje noget fra VAG gruppen. Så blir man ført en fattig mand.
Men dette er blot mine erfaringer og min mening.
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 19 Biler: 3 Emner: 55 Svar: 410
jeg har haft en Megane og har en Clio nu og som det ser ud nu så bliver dt en Renault igen, hvorfor? i mine øjne findes der bare ikke flotter bliver til private mennesker, for selvfølge er en Mustang eller en Ferrari et eller andet flotter
altså da jeg skulle til at købe clioen kunne jeg også ha købt en opel bla, men jeg syntes de kør dårligere + renault de er da VILDT flotte
maj 2008
Følger: 82 Følgere: 83 Biler: 10 Emner: 38 Svar: 740
jun 2004
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 10 Emner: 165 Svar: 1.804
Jeg tror at grunden til at du ikke ser så mange franske på 402 meter, er at de er for dyre at tune. Har du en 1,8t så kan du købe alt for at få 400hk for ikke ret mange penge, og på hvert et gadehjørne, lidt det samme gælder eksempelvis nogle Toyota modeller.
Tingene kan sagtens skaffes til de franske, men markedet for det er ikke så stort, måske os fordi det er en helt anden målgruppe de franske biler har, så det ender med at blive tæskedyrt, inden du er i nærheden af ret mange heste.
jun 2004
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 10 Emner: 165 Svar: 1.804
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
En RS Megane er mere villig til at smide bagenden end en sløv BMW er.. baghjulstræk er kun lykken hvis man har + 250hk pr. ton og en undervognsgeometri der kan håndtere det..
mar 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 119
Du bliver ved med at sige at de er sløve, men så vil jeg gerne vide hvad du mener er hurtigt? 0-100 på 8/7/6/5 sek?
Turbomotoren i en DS3 er den samme som i Mini Cooper S, vil du betegne den som langsom/hurtig? Samme motor sidder også i 308/208 gti. 208'eren er både hurtigere og billigere end Cooperen, så det kan selvfølgelig være en grund til at man køber en helt ny model peugeot, end en cooper, som har en del år på bagen efterhånden. Jeg er klar over at du er japaner fan, men det er lidt sværere at sammenligne fransk med japansk dog vil jeg nævne at den 1,6 diesel der ligger i en mazda også er fransk. Den motor ligger også i ford og volvo.
Ang. kvalitet, så er vi helt enige. Plast i kabinen har været billigt, men til gengæld er prisen en helt anden. Så det retfærdiggør det på sin vis. Heldigvis er det blevet meget bedre de sidste 5 år.
PSA gearkasserne til de små biler er upræcise (specielt 1,4 hdi synes jeg), men så snart du kommer op i 1,8, 2,0 liters maskiner så er det meget bedre. Gearkasserne i Renault tilgengæld er bare lækre at køre med. Der er ikke noget at kommer efter der.
maj 2008
Følger: 82 Følgere: 83 Biler: 10 Emner: 38 Svar: 740
maj 2008
Følger: 82 Følgere: 83 Biler: 10 Emner: 38 Svar: 740
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 19 Biler: 3 Emner: 55 Svar: 410
ingen v6 moter? Renault har en V6 moter og den bruger i RIGTIG mange biler hvis jeg ikke tager helt fejl
og ikke vild nok? som en snakket om kan du få en clio med v6, men hvis det ikke er lille/vild nok kan du få en mindre:
http://bil-sitet.dk/bilnyheder/2013/06/ekstrem-renault-twingo-er-paa-vej/
men jeg kan ikke forstå folk har så meget imod fransk, men okay har engang hørt en sig at kun en sindsyg kan se ægte skønhed
jeg mener bare så mange andre bil mærker mindre så meget om hinanden, jeg syntes franske biler er flotte endda nogle er smukke
se fx http://www.renault.dk/biler/personbiler/clio/ny-clio-4/overblik/
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 12 Svar: 130
Peugeot lavede en serie af 106 som hed maxi med 255 heste mener jeg det var. og deres 205 t16 som for en del år siden vandt vm i rally 2 gange i træk og Paris-dakar. Peugeot har nogle modeller som er ret så hurtige som tager nogle af de støre biler med flere heste:) men alle har jo forskelig smag
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.051
mar 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 119
Franskmændene er tidligere kommet slemt til skade ved at træde ud af strømmen, og det er ikke noget som de vil udsættes for igen. Så jeg tror grunden til, at en superbil fra peugeot, citroen eller renault ikke eksisterer, er fordi de forsøger at lave biler som der rent faktisk er kunder til.
Hvis man tager et kig på den gennemsnitlige danske bilpark, så er det spareæsker, med de mindste motorer. Da franskmændene ikke sælger biler i usa eller østen, som japanerne og tyskerne gør, jamen så har de ikke et grundlag for at lave biler med 400 hk, og som bruger en masse brændstof. For selv hvis de lavede sådan en bil, så vil de ikke kunne sælge lige så mange som japanerne eller tysker, fordi markedet overhovedet ikke er lige så stort.
De laver biler som de kan sælge, og det de kan sælge er det som du kan se på modelprogrammerne i dag. De store motorer bliver sorteret fra fordi ingen vil have dem her i Europa. De få som gerne vil have noget kraftfuldt, kan ikke holde salgene oppe, og derfor kan en dyr udvikling af sådan en bil ikke svare sig.
Her kommer en urimelig sammenligning, men at bede franskmændene (i hvert fald psa) om at lave en bil a lá Passat R36, er vel lidt det samme som at bede Rolls royce om at lave noget tilsvarende? det hører sig bare ikke til.
Håber det gav lidt indblik i hvorfor de franske producenter ikke laver lynhurtige biler. og ja som sagt så har de franske biler altid været komfortable flydere. Kun de små hatchbacks har været designet til at være sporty.
(Dette er selvfølgelig kun mine teorier, men som jeg tror er troværdige)
mar 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 119
Vi vælger alle sammen biler ud for nogle kriterier, og de er selvfølgelig forskellige fra person til person. Der er vi jo utrolig heldige med at der findes så mange bilmærker med forskellig baggrund og så endda en række modeller inden for hvert mærke. der er uendelige muligheder, og et eller andet sted er der den perfekte bil til os. For nogen er det en Alfa, for nogen er det en VW osv.
Hvorfor nogen vælger det ene eller andet skal vi ikke gøre os kloge på, vi ser det kun ud fra vores egen synsvinkel. f.eks. forstår jeg ikke hvorfor der er nogen der vil køre i de mikrobiler der bliver solgt så mange af i dag. Men hvis de er tilfredse med dem, så fred være med det.
Nogen ting kommer vi aldrig til at forstå, og det er nok også fint nok. Hvorfor nogen køber en taske til 10.000 er jeg sikker på nogen herinde ikke forstår. det kan vel for nogen sammenlignes med hvorfor nogen køber den ene bil eller den anden. Så kan vi ryste på hovedet, og være glade for det ikke er os der har købt det.
maj 2008
Følger: 82 Følgere: 83 Biler: 10 Emner: 38 Svar: 740
mht rally tror jeg ikke rigtig man kan trække en parallel da lancia også har vundet utrolig mange gange og jo som bekendt er virkelig holdbar
jeg er kommet frem til i min egen teori at hvis en bil er fræk/flot/sporty/luksus er den RWD og kedelig er den FWD - eks:
toyota laver FWd bare ikke supra mrs osv.
Mazda laver fwd bare ikke rx7 og 8
Ford laver fwd bare ikke mustang og GT40 (GT)
Hongda laver fwd bare ikke NSX og S2000
rolls royce RWD
skoda Fwd
jaguar RWD
VW FWD
kan i en en rød tråd i det jeg prøver at vise ? inde i mit lille (nok lidt dumme) hoved er det altså et tydeligt tegn på at alt hvad der er fwd er til hjemmeplejen og resten er til dem der ved hvad de laver ? eller er jeg helt forkert på den ?
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 122 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.367
Og sådan kan du heller ikke stille det op... EVO X er 4WD... (Eller den er måske kedelig? ) Subaru WRX er 4WD... Eller er den kedelig?
mar 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 119
Men jo jeg kan sagtens se hvad du prøver at fortælle med dit lineup. Men ud fra den syntes jeg så også man kan sige at mange bilmærker er faldet af på den.
Supra og MR2 eksiterer ikke mere
RX7 og RX8 er udgået
NSX er der ikke mere (selvom de varsler med en ny)
Så den gruppe biler som du efterspørger er måske på vej ud af billedet. Som jeg skrev tidligere så efterspørger markeder noget andet. Selv en stor del af amerikanerne forbander deres egne Gasguzzlers, og hvem fanden havde troet at det ville ske
Nu nævnte du jo lancia, og de har bestemt heller ikke været kendt for deres pålidelighed.
Hvis du keder dig lidt vil jeg anbefale dette klip om lancia på 8 min.
https://www.youtube.com/watch?v=N1RKpdFjE4I
Det giver egentlig også lidt indblik i at pålidelighed og fed bil ikke nødvendigvis er noget som hører sammen. Jeg vil også bede dig om at tage deres udtalelser med et gran salt. (det er jo topgear :D)
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 47 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 559
Holder mig til det europæiske, synes sgu det andet er for kedeligt på alle punkter!
Okay, den eneste japanske bil jeg synes er fed, Nissan GT-R.
Hilsen en glad BMW og Peugeot ejermand
jun 2007
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 7 Emner: 69 Svar: 929
Og prisen for det man får, er jo fantastisk
Men en ting er sikker: Livet er for kort til FORD.
jul 2008
Følger: 21 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 46 Svar: 302
De franske biler er (set med mine øjne) i de fleste tilfælde, friske, innovative og nytænkende i deres design og som flere andre skriver, yderst komfortable at køre i. Vil man have lidt sporty følelse i dem, så er det de mindre modeller der skal sigtes efter.
Man får også rimelig meget bil for pengene, sammenlignet med f.eks. de tyske mærker, omend deres kvalitet ikke altid er på samme niveau.
Har dog aldrig selv ejet en fransk bil, før jeg købte min lille Smart (Fransk oprindelse, men produceres af Mercedes), som blev købt som pendlerbil, pga pris og forbrug. Den er så efterfølgende blevet mere til en hobby, da jeg er en af de tosser der elsker dens akavede charme.
Den har trods 181.xxx km kun kostet mig 1 baghjuls-leje og 1 motor-ophæng, udover normal service, så vil ikke sige at det er en uholdbar "bil" selvom det er en franskmand.
Savner selvfølgelig en bil med flere muskler til tider, men det kommer nok, når familiebilen skal skiftes ud, for Smart'en bliver nok en fast bestanddel i min hverdag.
maj 2008
Følger: 82 Følgere: 83 Biler: 10 Emner: 38 Svar: 740
VW tager 20000 for navigation og peugeot tager 10000 betyder det vel ikke at VW tjener 10000 mere på delen ? den har vel kostet mere at udvikle og dermed måske bedre kvalitet ?
og ja endelig en dejlig debat .. jeg har slet ikke hørt noget om min mor endnu
mar 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 119
Men jeg er sikker på der er nogen herinde, som ved mere om det navigation end jeg gør.
Tror man kan sammenligne det med android vs. iphone.
Mange af komponenterne er det samme, forskellen er indpakningen og styresystemet.
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4398 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.084
Jeg kan sagtens forestille mig at en VW kunde er villig til at betale mere end en Peugeot kunde, og det ville da være tosset af VW ikke at tage det ekstra når nu de kan slippe afsted med det.
Selve elektronikken er der ikke den store forskel på, og udviklingstimerne spredes over så mange biler, at det næppe giver noget mærkbart udslag.
mar 2006
Følger: 23 Følgere: 11 Biler: 4 Emner: 30 Svar: 274
feb 2006
Følgere: 57 Svar: 902
Din mor kører peugeot ...!!!!
maj 2008
Følger: 82 Følgere: 83 Biler: 10 Emner: 38 Svar: 740
mar 2006
Følger: 23 Følgere: 11 Biler: 4 Emner: 30 Svar: 274
feb 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 645
Peugeot 407 blev meget omtalt da den kom frem, og efter at jeg kender flere der har kørt Peugeot og været godt tilfreds, ville jeg gerne bytte min veltjente Audi A4 1,8 95 med en nye Diesel, vi prøvede en Audi A4 1,9 (90 heste)og en Peugeot 2.0, (136 heste) og følte at vi fik meget mere bil i Peugeot, som samtidig var lidt billigere. (Vi ventede fra aug til dec.04. før den blev leveret)
Vi har været meget glade og tilfredse med vores 407 Hdi Sedan, og vi har altid syntes den er pæn, da vi var en tur i Østrig 2005, sagde vores vært, at den lignede ”Ein schöne Frau” der stod en ny Audi A3 ved siden af.
Vi kan kører 20 km pr liter, når vi gøre os umage, men vort snit ligger nok på 15 km, og den kører 110km i 6. gear (ved 2000 omdr. som er anbefalet)
Udover at koblingen skulle skiftes i 2007(15.000,-kr) har der ikke været problemer, tværtimod.
.
Tælleren står nu på 174.000km og vi forventer den kan holde mange år endnu.
Der er overhovedet ingen rust nogen steder og den kører knaldgodt
aug 2005
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 3 Emner: 26 Svar: 1.532
Jeg er mest til ældre Renault af de franske biler, har haft et par Pug'er.
Men du finder masser af hurtige Renault'er bare ikke i DK. Pga. Importøren. Men de er der.
Megane II Rs 225Hk
Clio II Ph1/2 172/182HK eller V6 center motor 255Hk
Megane I 2,0 150Hk
Clio I 2,0 150Hk (se evt. min)
R5 Gt-turbo 120HK (1,4 motor)
R5 Turbo 160-260Hk (Center motor og baghjulstræk stadig væk på en 1,4 motor)
R21 2,0 Turbo 175Hk eller Quadra med 4x4
Også er der alle de nye modeller som bare ikke kommer til DK
Kan da tilføje at min egen lille Clio spiser langt større biler/motore uden probs pga. den lille vægt. Og det er ikke kun fra 0-100.
Lå for lang tid siden og blinkede af en BMW som ikke ville trække ind til højre på motorvejen, det ende i et lille løb om hvem der havde højst top fart, og han vandt ikke kan jeg afsløre.
mar 2006
Følger: 23 Følgere: 11 Biler: 4 Emner: 30 Svar: 274
jul 2007
Følger: 28 Følgere: 24 Biler: 3 Emner: 178 Svar: 2.440
Synes folk roser feks golf 3 og fremaf, ALLE de golf 3er jeg har kørt i har kørt af helvede til og virkede skrabet, en direkte møgtønde.
At folk vil køre tysk og synes alt andet er lort er ren snobberi, ikke en skid andet !!
okt 2005
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 88 Svar: 1.637
Hvad man læser omkring PSA bilerne, synes jeg godt nok at de hænger noget i fra tidligere tider. Det er mange af de samme fejl der går igen, og så synes jeg helt personligt bare at PSA biler meget hurtigt bliver gamle og trætte. Er heller ikke fan af deres gearskift som jeg finder ualmindeligt knoklet og upræcist.
Men en gang Mitsubishi, altid Mitsubishi
Franske biler