{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.773 visninger | Oprettet:

Franske biler {{forumTopicSubject}}

Hej. jeg vil først understrege at jeg på ingen måder prøver at tale ned til folk eller på nogen måde tale negativt.

Jeg undrer mig over folk der køber franske biler og derfor håber jeg i kan hjælpe mig med at forklare mig hvorfor ? Hvad folk kører i skal jeg på ingen måder blande mig i men jeg kan forstå engelske tyske japanske amerikanske ja alle biler fra alle verdensdele kan bare ikke sætte mig ind i hvorfor folk køber fransk? og bemærk lige igen at det på ingen måde er for at nedgøre folk der kører fransk. det er helt fint med mig. men kan i udvide min horisont så jeg selv kan blive klogere på dette emne.



håber ikke jeg har trådt nogen over tæerne og er ikke på nogen måde ude på at svine nogen til. og vær sød at holde en pæn tone smiley

T


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Franske biler
  • #2   7. jul 2013 Jeg køre selv Renault, købte den fordi den er billig og køre godt til prisen.
    Franske biler er hverken dårlig eller bedre end andre bilmærker.


  • #3   7. jul 2013 hahahahah konge kommentar. ja det er en smagssag men hvad er det der tiltaler folk ved en fransk bil.. for i min verden er de plastik - uholdbare - langsomme. er der noget jeg har misforstået ?

  • #4   7. jul 2013 Det egentlig mystisk - Jeg er ikke ligefrem fan af franske folk.. Men, jeg synes bare der er noget over deres biler der gør, at de "taler" til mig.
    Franske biler har bare mange forskellige designs, fremfor - Skoda & VW m.v.
    - Som du selv er inde på, så det ikke for at nedgøre andre! Bare lige for at det på plads smiley
    - Jeg havde en 206'er som den første franske bil.. Var egentlig ikke noget vildt i det.. Men, så fik jeg 106'eren.. Så røg jeg bare i det franske, med det samme. Der blev jeg "hooked" smiley

    Men, alt i alt - Så kan jeg bare godt li' deres biler! Ligesom folk kan li' deres egen bil smiley


  • #5   7. jul 2013 men henrik hvorfor valgte du feks ikke en hyundia i30 (i20) eller måske toyota auris ? hyundain er jo også billig og kører langt på literen. den har bare meget mere standart udstyr ?

  • #6   7. jul 2013 ja sådan noget med når de snakker til en smiley så kan man ikke gøre noget. kender det alt for godt.... kan godt bare være det er mig der ikke forstår mig på franske biler og deres ejere

  • #7   7. jul 2013 Ja, er noget du har misforstået. Eller du mener måske at en kia eller hyandai eller hvad alt det andet bras der laves, er bedre ?

    Fransk kan være træls med deres el og bagbro osv. men så meget ringere er de nok ikke i for hold til så meget andet



  • #8   7. jul 2013 So true - Men, jeg vil satse på det ender ud i en eller anden laaaang diskussion når den hærdede, og største franske bil fan kommer herind, og begynder at læse og kommenterer smiley

  • #9   7. jul 2013 langsomme osv ? min kammerat har en 106'er fra 98.. 1.6 8v med 103 hk originalt.. det synes jeg er pænt.. den kører rimelig fint smiley

    er ikke selv fan af franske biler.. holder mig mest til tysk.. men ja.. smagssag smiley - synes dog det er en fin bil! især til prisen. smiley


  • #10   7. jul 2013 kia har 7 års garanti og hyundai ligger mellem VW og BMW på fejl hyppighed så ved ikke om de er så slemme ...

  • #11   7. jul 2013 forholdsvis billige i indkøb når det handler om varebiler ihvertfald smiley

  • #12   7. jul 2013 Den peugeot jeg havde kørte sgu udemærket.. Da jeg var ude og prøve en 207'er da jeg kiggede på ny bil synes jeg bare ikke der var NOGEN SOM HELST forskel på 106'eren og så den jeg var ude og prøve, så derfor blev det ikke fransk igen.

  • #13   7. jul 2013 men Michael. jeg tænker bare og igen undskyld hvis jeg træder nogen over tæerne.. der er jo nok en grund til der ikke er en eneste fransk bil til feks DHB. motorene kan ikke holde og bilerne er generelt ikke hurtige. en golf 4 1.6 har også 100 heste så det er ikk imponerende. men bilen er selvfølgelig mindre.

  • #14   7. jul 2013 Anders C @ Jeg er fuldstændig enig med dig.. Der er langt mellem 106 & 207! Det ikke ligefrem det samme. Og nu har jeg så tilgengæld en GT'er, som sku' være lidt mere riv i end 207, med de 100 heste.
    - 106'eren var bare <i>dét</i> vildere! Den savnes for hver dag.. (Udover den ikke havde klimaanlæg!) smiley


  • #15   7. jul 2013 Prisen og udstyret er nok det der trækker mest hos ejerne?
    Det er mit bud på det, har dog haft en 306'er.


  • #16   7. jul 2013 det har du selvfølgelig ret i.. men så går vi så over til byggekvalitet osv.. vægt som du selv er inde på smiley

    hmm hans motor runder snart 300.000 og den får da ldit at leve af smiley


  • #17   7. jul 2013 Superfjams @ Måtte lige google, og se om det ku' passe; http://www.youtube.com/watch?v=oqoLzPcTKRg

    Jeg fandt da hvert fald én, hah smiley


  • #18   7. jul 2013 Den er jo også langsom chrisje, omkring 20 sekunder på en 402 meter smiley

  • #19   7. jul 2013 Har ejet stortset hele peugeots program af biler og syntes sku aldrig jeg har haft bøvl med dem, ud over normal udskiftning af sliddele, dog vil jeg sige at jeg havde en nitte og det var ellers den smarte 207 GT med en motor som er udviklet af Bmw, den var en træls oplevelse ellers har jeg nydt hvor en km jeg har kørt i den, og har nu også ejet både en E36 325 cab, E39 528i og nu en E38 740i men kan stadig sige at jeg gerne køber Peugeot næste gang

  • #20   7. jul 2013 Har haft det fransk inden for biler jeg skal have. 406'er Min personlige holdning er, at det er en bunke lort der knirker og knaser, elektriske dele fungerer efter forgodtbefindende og så er designet bare fucked.

  • #21   7. jul 2013 Nu ved jeg ikke om det er motor eller el fejl der er værst, men de har da haft/ har stadig en del biler med i motorsporten, peugeot havde da 908'eren til Le mans, men det har de dog trukket sig fra.

  • #23   7. jul 2013 Nu har jeg ikke haft ny bil endnu smiley Men de ældre franske biler, har jeg "erfaret" at de tit er sjovere at køre i, end tilsvarende tyske biler smiley Standard biler selvfølgelig.

  • #24   7. jul 2013 Købte min 106 GTI'er, fordi den var billig, lav vægt, forholdsvis hurtig og også nogenlunde billig at lave lidt på + at det er nok den hurtigste bil man kan eje på SU. Og også fordi der er rigtig mange i deres "Store" bimmere eller folk med deres "vilde" Chippede 1.8T Golf/passat osv, som hurtigt undervurdere sådan en lille Fransk pis spand. smiley

  • #25   7. jul 2013 superfjams vi havde da en peugeot 205 med til dhb, og den er da hurtig nok.

    måske hurtigere end din....


  • #26   7. jul 2013 Vil ikke sige jeg er fan af franske biler, men jeg har en svaghed for Citroën. Grunden til dette er at de tør (turde) skille sig ud fra mængden.

    De arbejder meget med aerodynamik (Citroen ds, sm, cx), så er der selvfølgelig den hydrauliske affjedring.

    Generelt har Citroen været først med mange ting. Kurvelys, selvoprettende servo mv.

    Indrømmet, alle opfindelser har ikke været lige gode, og der har været problemer, men der vil være komplikationer med de her nye ting. specielt affjedringen, men det er blevet forfinet og udviklet i løbet af årene. I stedet for at stikke halen mellem benene og følge strømmen så har de forsøgt at tænke anderledes.

    Desværre tænker alle ikke ligesådan, og derfor har der været perioder, hvor der ikke har været helt så mange penge at udvikle for, og Citroen har været nødt til at droppe, nogle af deres ideer, og i stedet være lidt mere konservative, og henvende sig til en større målgruppe.

    Hvis du har lyst kan du gå ind på wikipedia og læse lidt om f.eks. Citroen CX og DS. Efter min mening er det en af de modeller som er så fransk som det overhovedet kan blive. Når man kommer i dybden med hvad det virkelig er for nogle biler, så kan man ikke andet end at holde af dem.


    Jeg er en af de heldige som har to sæt forældre.

    Det ene "sæt" kører Audi A5 sportback 2,0 TFSI Quattro. Det er en hurtig bil med S-tronic. interiøret er lækkert, og MMI interfacet af godt og simpelt. Sæderne tilgengæld er ikke særlige behagelige ligeledes er undervognen meget hård. (Det har min far også indrømmet, så det er ikke fordi jeg er vant til Citroen)

    Min andet sæt forældre kører i en Citroen C5 2,7 hdi fra 2008. den er helt modsat audi'en. Det er en landevejs/motorvejs flyder. med streg under flyder. Den tager ikke svingene med lynets hast, men den er utrolig komfortabel, og har et utroligt kraftoverskud. navigationen er ikke helt så brugervenlig som i audien, men til gengæld har jeg massage i sædet, flotte intrumenter og rent faktisk et instrumentbord som næsten er på højde med audien.

    så er der selvfølgelig prisen. Citronen er meget billigere og så har jeg hel del ekstra gadgets som, ikke er livsnødvendige men er rare. Der er selvfølgelig kurvelyset, samt at det lange lys ikke er en almindelig halogen, men blot xenon pærerne som vipper op. Drejelyset sidder i siden af forlygten, i stedet for at det er tågelygten der tænder. så du kan rent faktisk lyse om hjørner.

    Igen det er de små ting som jeg synes er geniale.

    Det var en smøre om hvorfor de gamle citroener er fede, og hvorfor nogen køber citroen i dag i stedet for audi. Det er selvfølgelig ikke de billiger biler, men nede i de klasser handler det jo også kun om en ting. Nemlig prisen.


  • #27   7. jul 2013 ja selvfølgelig findes der en hurtig peugeot smiley og sikkert også hurtigere end min. men der er nok en grund til størstedelen af FWD til dhb bruger toyota eller honda. tænker jeg ?

  • #28   7. jul 2013 Min gamle chef's 205 laver vidst også 320-340 hk på sug.. Det var ihvertfald deromkring da jeg sidst hørte om den. Den har så også været rigeligt dyr at lave så vidt jeg ved..

    Men sidst jeg så den irl, havde den attest på 290 hk.. Så ved ikke om det er skrøner og historier smiley Men tror det ikke.


  • #29   7. jul 2013 vi har 2 stk. hurtige 205.


    Det er bare nemmere at købe færdige kit til andre biler end franske , og holdbarhed kan diskuterres.

    jeg kørte over 200000km i en 206hdi pumpet fra 90 til 170hk, det kostede mig et 5gear og en kobling.



  • #31   7. jul 2013 Super - Tror det er fordi folk kender Toyota / honda / vw (Whatever) bedre, og de måske er lettere at få dele til og derfor vælger at tune på dem istedet smiley

  • #32   7. jul 2013 320 på sug ? og deres 205 gruppe b rally (gadeversion) havde 197 med turbo - tror vidst det er en skrøne.. men imponerende hvis det passer

  • #33   7. jul 2013 kan godt se det med nye ideer .. det har franske - specielt citrophongs været gode til.

  • #34   7. jul 2013 I mine øjne får man meget mere bil for pengene. Designet er mere vovet og spændende at se på. Jeg stod engang med 25000 på lommen og skulle ha en anden bil. Og tænkte nu prøver jeg noget nyt, kiggede på passat stationcar som var uden udstyr, næsten alle havde rust og defekte støddæmpere osv og ingen udstyr overhovedet. Købte en xsara stationcar istedet, alt jeg så på var 2.0, Citroën havde aldrig0 heste mere, var 3år nyere, havde alt i udstyr, intet rust, og havde gået cirka 100000 mindre. Så kunne jeg sgu ikke forsvare overfor mig selv at købe tysk

    Har dog senere haft en polo stationcar tdi. Den kørte og ting virkede som det skulle, men den rustede som en gal, og så var det bare den mest kedelige bil jeg nogensinde har ejet. Sæder og kabinen generelt var simpelthen så kedeligt og se på og sidde i. Og så kan man virkelig snakke om plastik bil.

    Jeg ville ikke sige at jeg aldrig ville købe andet end Citroën eller Peugeot, men det skal dælme være et godt tilbud.


  • #35   7. jul 2013 Det en 2.0 blok fra en 405, der er boret op og fået 16v topstykke på.. Og så en masse andre ting. Jeg er 100% på at ihvertfald de 290 heste passer.. Og den er hurtigere end e46 m3 og biler i den stil. Os hans 135i. Men den kører så os på gadeslicks, og den vejer ingenting sådan en.

  • #36   7. jul 2013 Forresten det med at motorene ikke kan holde til ræs og så videre. så kan jeg fortælle at de 2 omtalte biler begge har kørt omkring 180.000 nu. Audien fik skiftet motor efter 80.000 og er lige nu på værksted for at få skiftet gearkasse og diff.

    C5'eren kører stadig på samme motor og gear.


    Mange har opfattelsen af at de tyske biler er mere holdbare, og derfor vælger dem som udgangspunkt til en racerbil. Det kan godt være at det var sådan en gang, men sådan er det ikke mere.


  • #37   7. jul 2013 har selv haft 3 pug og kunne aldrig følge med til at reparere det elektroniske,det var som om at man lige kunne komme i bund så kom der noget nyt.og så er der den satans bagbro og de bygger den stadig sådan?selvfølgelig vil der være mange beretninger om fejl men det er også det mest solgte bilmærke i danmark gennem tiden.nr 2 er ford 3 er opel og 4 er vw.dog er alle 4 bilmærker ikke at finde i top 10 for driftsikre biler de sidste 15 år.folk køber vidst bare generelt bil efter design,og så er der selvfølgelig bilmærket hvor propagandaen her virket siden 1939 smiley

  • #38   7. jul 2013 tror også holdbarheden har meget at gøre med hvilken typer kunder bilerne henvender sig til. saab feks har været meget holdbare men nok mest fordi gennemsnits alderen af ejeren er 200 år. men ja tror de egner sig godt til hverdagskørsel. savner måske bare en spændende fransk model. en 407 coupe med baghjulstræk og v6 motor feks eller noget som kan komme fremad. og kan ikke selv personligt fordrage audi så passer mig fint hvis den går i stykker smiley

  • #39   7. jul 2013 eller 408 eller hvad de nu er nået til hehe

  • #40   7. jul 2013 Der kommer aldrig en en bil fra PSA i hvertfald som har baghjulstræk. Det har de svoret til siden starten, og det kommer ikke til ændre sig. Men de franske biler handler om komfort og "driveability" og der er forhjulstræk noget alle kan forholde sig til. Sæt her og fru Danmark ind i en bil med baghjulstræk en kold vintermorgen, og det er ikke sikkert det kommer til at gå godt smiley

    Tror bare man skal se således på det. hvis man søger en sporty bil, så skal man vælge noget renault sport, peugeot gti, ellers skal man gå udenom de franske. Det er ikke det som er meningen med franske biler. her er det blød hat og hyttesko der rykker.

    Det er nok derfor du ikke er så vild med de franske biler, og netop derfor at flertallet ikke er hurtige biler. for det skal de ikke være, og de forsøger ikke at være det.


  • #41   7. jul 2013 Rent mekanisk har jeg ikke den fjerneste ide om, om de franske er bedre eller ringere end så meget andet. Jeg tror det såmænd ikke, men jeg ved det ikke.

    Men designmæssigt synes jeg de adskiller sig. Det er som om de franske biler befinder sig et sted mellem det tyske og det italienske. Hånden på hjertet, er de tyske biler ikke generelt lidt kedelige i designet? Der er der ikke meget i VW's program der kan få pulsen op, og det samme gælder da BMW - man skal da kigge godt efter for at se om det er en ny 3'er eller en ny 5'er der kommer forbi, deres biler ligner da efterhånden hinanden for meget.

    Italienerne laver lækkert design som eks. Alfa Romeo, og livsstilsbiler som Fiat. Der er mere passion at spore.

    Og så er der de franske sådan lidt imellem. Franskmændene er modigere end tyskerne, men laver ikke frækt design som italienerne. De har lidt deres egen stil, som nogle måske vil kalde innovativt, jeg vil nok bare sige anderledes. Og smag er jo forskelligt, så det anderledes franske design tiltaler helt sikkert en del.

    Toyota har ikke rigtigt noget i modelprogrammet (måske pånær den undermotoriserede GT86), som kan få pulsen til at stige, og det samme gælder sådan set de danske/Europæiske Honda. Honda har efter min mening nogle mere spændende modeller på de oversøiske markeder. Eksempelvis synes jeg den nye amerikanske Honda Accord Coupe ser ret godt ud.

    Folk siger jo iøvrigt altid, at Toyota og Honda er evighedsmaskiner, men det er nu de to bilmærker jeg ser oftest i nødsporet med motorhjælmen oppe. Det er ganske vist også de mest solgte bilmærker her.



  • #42   7. jul 2013 En ting der også kan være alt afgørende om man har en go eller dårlig oplevelse af et bilmærke er uden tvivl værkstedet.
    Da jeg var i lære hos Citroën havde næsten ingen kunder som ikke ville købe fransk bil igen. Derimod var der et Citroën værksted ca 20 derfra hvor folk var helt oppe og ringe, og skulle bestemt aldrig eje sådan noget lort igen.
    Vi tog måske lidt mere hånd om tingene, og stillede os ikke tilfreds med at testeren f.eks ikke kunne vise nogen fejl, så gjorde vi ikke som moderne mekanikere som skifter fra en kant af, frem med diagrammer og så måle sig frem til problemet.

    Jeg har som sagt kørt rigtig mange km i fransk bil, og har stort set aldrig haft alle de mange fejl som folk altid snakker at være plaget af. Og når jeg ser problemerne med alle de andre mærker, så kan jeg godt leve med at folk mener jeg køre i en skodkasse.


  • #43   7. jul 2013 Alexander og Carsten tak for de gode svar . jeg er blevet en del klogere nu. smiley hvis jeg en dag bliver blød hat og hytte sko ville jeg dog vælge en mercedes smiley men selvfølgelig også en helt anden pris.. men tak. tror jeg er blevet lidt klogere

  • #44   7. jul 2013 Jeg har haft franske biler altid flere modeller Peugeot 206 306 207 406. Har aldrig oplevet nogle af de el fejl folk har så mange problemer med. Og har stadig Peugeot.

  • #45   7. jul 2013 Købte selv en ny c3 sidste år, med alt udstyr og automat gear, pga. prisen. Kunne jeg have fået en Audi eller BMW til samme pris, gjorde jeg det

  • #46   7. jul 2013 De er billige i forhold til vw og jeg syntes personligt selv der er okay træk i dem, og de køre altså okay godt, jeg har personligt selv en 206 1.6 med 110 heste og jeg syntes den trækker rigtig godt. det eneste minus der kunne være er at den er lidt dyre i dele end feks vw smiley

  • #47   7. jul 2013 Jeg synes så netop at de er billige i dele, netop sammenlignet med f.eks vw. Med mindre vi er før 1998 der var de rimelig billige i dele.

  • #49   7. jul 2013 super fede biler der bare virker.



    Har aldrig haft problemer "og har ejet en del"

    Flot design og ekstremt gode køreegenskaber .

    Thats why .


  • #50   7. jul 2013 De biler jeg har haft flest fejl var med var Tysk mekanik (vag) den ældste og den som har kørt flest kilomerer var min Citroén xantia. Fantastisk bil, og meget lækker affjedring!! 325.000 km havde den kørt da den røg til skrot pga rust. Min Seat Ibiza Cupra fik skiftet motor allerede ved 35.000 km og står og skal have skiftet kobling i dsg gearkasse. Der var også bøvl mod motoren i min Seat FR TDI. Aldrig biler fra vag mere. Så hellere fransk igen.

  • #51   7. jul 2013 Peugeot 207 S16 (108000km) : Skarpe køreegenskaber, pænt design, godt med udstyr for pengene og i mit HDI- tilfælde billig at holde kørende - både brændstof, grøn afgift og service/rep. Og så har den ikke den underlige bagbro som 206 oa.

    El-fejl : Dårlige stik til baglygter - ordnet ved at klemme terminaler sammen.
    Forpærer, der springer - ordnet med andre pærer.
    Fejlmeldninger, der sletter sig selv.

    Mekaniske fejl : Knækket støddæmperfjeder, slidte bærekugler og sprunget drivrem - ellers intet.

    Er glad hver gang jeg kører i den - specielt på snoede veje.


  • #52   7. jul 2013 valgte en Peugeot 206 til konen, fordi den stod nærmest .. mvh hc.

  • #53   7. jul 2013 Doktor T: Det virker virkelig sådanne, jeg har haft store problemer hvert fald. Jeg købte igen fordi jeg troede måske jeg havde været uheldig, men de har store problemer med deres DSG7 og har lige fået skiftet højtrykspumpe, og nu melder den fejltænding på Cylinder 1 så det skal den ned igen og kigge på.. Godt det ikke var en vw/audi til 350.000 eller mere man havde samme problemer med. Det burde ikke ske med en 3 år gammel bil med 55.000 km på klokken. Alt kan gå i stykker, men her går virkelig alt i stykker.

  • #54   8. jul 2013 Kører min 2 franske nu :). Går som en symaskine, kører 22kml i snit. Lille sparegris ;).

    Langsom, tag og lur på 208t16.
    Køber jeg en 208 Gti kontra en golf 6 gti er der jo utroligt meget forskel i pris.
    Muligvis også i kval, meeeeeen ikke kval for 200k mere.
    Toyota osv siger mig ikke det store, de toyotaer man kan komme til for penge er morfar, de der koster mere er spild af penge :-). Haha.



  • #55   8. jul 2013 Min peugeot havde også rundet 400.000 (se gerne billeder, det var lidt før jeg solgte den videre)

  • #56   9. jul 2013 Franske biler (renault i mit tilfælde) har bare mere sjæl , har selv haft prøvet andet osse volkevogn det var en go bil men der manglede bare noget. Har været glad for nissan osse men min megane og de 19ere jeg har haft, har bragt mest glæde . Har pt clio st.car diesel god økonomisk bil med plads til barnevogn dog ikk den sjoveste renault jeg har haft. Og har ikk haft store rep på renaulter

  • #57   9. jul 2013 Jeg vil ikke blande mig så meget i diskutionen om hvorvidt franske biler er gode eller dårlige osv... Mine forældre købte en 406 3,0 V6 stationcar... Og det var da en hurtig og fin bil... men med alle de problemer den har haft skal jeg aldrig have en fransk bil... desuden, er de fleste jo gyseligt grimme... Anyway...

    Det jeg bider mærke i er at folk nævner at mange vælger dem pga. mængden af udstyr man får for pengene... det nægter jeg at tro på... Kia og Hyundai får du mere ved... (Yup, jeg har lige siddet og sammenlignet priser på diverse modeller... ) Og jeg er godt nok glad for jeg valgte mitsubishi da jeg valgte ny bil... for jeg har fået langt mere udstyr til prisen i forhold til renault, PUG, Eller citroën... Og designet er noget pænere... (Dette er en smagssag så andre vil måske synes noget andet... smiley ) Så ærlig talt jeg forstår godt hvorfor Trådstarter undrer sig for jeg kan nemlig heller ikke finde 1 eneste positiv ting ved franske biler... Men igen... det kan andre heldigvis... smiley


  • #58   9. jul 2013 En 406'er er fandme også en gammel bil efterhånden, der er dælme sket meget siden hen.
    Man får rigtig meget udstyr i KIA ja, men for fanden hvor de er kedelige at køre i, bilen stritter nærmest imod når den skal ind i et sving.


  • #59   9. jul 2013 Energy #

    sagde intet om hvorvidt den var god at køre i... (Og det er en kia ikke... smiley ) men udstyrsmæssigt i forhold til pris før du altså mere hos dem end hos nogen af de franske... Så det argument jeg så flere gange med at det var mere udstyr for pengene det holder simpelthen ikke...


  • #60   9. jul 2013 Jo sammen med KIA holder det... smiley Jeg tænkte også mere på VW, Opel oa. "fornuftige" mærker - glemte helt KIA...Hehe.

  • #61   9. jul 2013 Jeg har en Mitsubishi... Der kan de franske vafler heller ikke være med i udstyr til prisen...

  • #62   9. jul 2013 Ork jo, du skal bare chekke de nyere PSA'er ud i stedet for at hænge fast i det sidste år tusind.

  • #63   9. jul 2013 PSA'ere??? Altså nu skal du jo sammenligne biler i samme klasse... Ikke minibil vs. mellemklasse jo...

  • #64   9. jul 2013 PSA = Peugeot S.A. = Peugeot & Citroen. Jeg går ikke det vilde op i udstyr, det er bare godt at have en gang imellem. Jeg valgte fortrinsvis min 207'er pga. køregenskaber og design.

  • #65   9. jul 2013 Vidste du også at...: I 2005 indgik PSA Peugeot Citroën et partnerskab med Mitsubishi Motors. Aftalen betød at PSA Peugeot Citroën ville importere Citroën C-Crosser og Peugeot 4007 i Europa. Disse to modeller er baseret på Mitsubishi Outlander, og bliver produceret på Mitsubishi's fabrik i Okazaki, Japan. Dieselmotorene kommer fra PSA Peugeot Citroën, mens Mitsubishi leverer benzinmotoren. smiley

  • #66   9. jul 2013 Ahhh Men jo har skam sammenlignet med PSA'erne så... Husk lige at min Mitsu er fra 2010... Selv helt nye PSA'ere i sammen model klasse... koster til sidste mere end Min med sammen udstyr...

    og ja det vidste jeg godt... der samarbejdes ofte på tværs af bil fabrikanterne... Opel, Nissan og Renault samarbejdede omkring deres varevogne... Toyota og PSA, samarbejder skam også...

    Min mitsu er med Bensin motor... Ikke noget fransk vaffel i min bil... smiley


  • #67   9. jul 2013 Jeg ville have haft en Nissan 350Z hvis ikke det var fordi motoren var fransk.

    og hvis i lægger mærke til det er der ikke mange der tuner dem selvom det er en japaner ... nok fordi motoren ikke kan holde smiley


  • #68   9. jul 2013 En 350z. Flot el. stilet kan man da vidst heller ikke kalde sådan en.

  • Jannik L
    Jannik L Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 20
    #69   9. jul 2013 har haft mange biler gennem tiden. Og den der har talt mest til mig var sgu min 106Gti. Og efter min peugeot sport ombygning inkl. turbo. Var jeg sgu helt solgt.

    Har haft et par bmw'er (skod biler efter min mening).
    Har haft en Ford escort (eller 3)
    Har haft en Ford Fiesta Ti-vct.

    Ingen af dem sagde noget for mig, som den pug gjorde.

    Og med 120Hk std med en vægt på 950kilo.
    Ja så tager den osse flere af de store og dyrer biler.
    Den kørte lækkert, og lå godt på vejen.. Den ene vinter kostede mig en bagbro, men så kan man bare kører ordentligt. smiley

    Og synes generelt godt om designet på peugeot. foruden deres stc (207/308)
    og deres tusind modeller siger mig heller ikke noget.

    Men deres hatchbacks og sedanner har et eller andet der bare taler til mig, som osse gør jeg overvejer at anskaffe mig en 2.2 508.


  • #70   9. jul 2013 Patrick B

    Det kan man heller ikke kalde en Pug 406...


  • #71   9. jul 2013 Har jeg ved Gud heller ikke sagt

  • #72   9. jul 2013 Syntes det er sjovt at folk brokker sig over strøm osv i en peugeot f.eks. Hvilket ikke har bøvlet for mig i 7 år nu.
    Meeeen hellere vil have en VW Passat f.eks (der koster meget mere fra ny btw) og der inden for første år ruster alle steder :). Opel de er også kendt for deres gode rustbeskyttelse (øhmmm).
    Kammerat med en 2008 Touran, smækkede hele ledningsnettet ( men nej det er jo "kun" franske biler strømfejl kan ske ved) derefter gik det stærkt, regninger for 18000,-
    Syntes når der er 100.000+ kr til forskel er det en ulige samligning.

    Jeg har været fuld ud tilfreds med mine, ingen bøvl her :).


  • Christian H
    Christian H Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 74
    #73   9. jul 2013 Well.

    Min kæreste kører rundt i en fransk bil, og jeg har altid været meget skeptisk over for franske biler mv.

    For et par uger siden skulle jeg så skifte dæk på den, og lånte den med på arbejde.
    Taget i betragtning af prisen som hun har givet for den, synes jeg sgu den er god. Kigger man på dens pris, fremfor andre bilpriser får du meget for pengene i en fransk bil, kontra eksempelvis en tysk bil til samme pris smiley


  • -Sørensen-
    -Sørensen- Tilmeldt:
    feb 2006

    Følgere: 57 Svar: 902
    #74   9. jul 2013 Jeg kan forstå hvorfor køber div forskellige bilmærker, tysk, fransk osv, ja endda en indisk bil, men at nogen frivilligt har købt en Fiat multipla, se det kommer jeg aldrig nogensinde til at forstå .....
    De "mennesker" er jo begavet nok til at tage kørekort, det vil sige der er lidt oveni knoppen der virker hvorfor så købe sådan en lorte kasse ....?!
    Mad World ...


    profilbillede
  • Christian H
    Christian H Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 74
    #75   9. jul 2013 Fiat Multipla er ubestridt den GRIMMESTE bil der overhovedet er lavet!

  • #76   9. jul 2013 Enig!

  • -Sørensen-
    -Sørensen- Tilmeldt:
    feb 2006

    Følgere: 57 Svar: 902
    #77   9. jul 2013 Jeg gad godt vide hvad de folk som har købt en Fiat multipla fra ny ved en forhandler tænkte i netop det øjeblik da de besluttede sig for at investerer i det flotte vogntøj...?

    Ej se skat, sådan en skal vi bare eje, mon den fåes i nougat light brown ....?!!

    Det værste er den er lige så grim indeni som den er uden på ..

    Det ser ud som en eller anden har spist en pakke farvekridt og derefter gnasket en salmonella befængt kylling i sig for så at tømme ryggen i bedste racerrøv stil gentagende gange udover interiøret i 24 timer og ladet det soltørre i minimum 26 grader i mindst en uge for at kunne opnå den fantastiske farve kombinationen ....







    profilbillede
  • #78   10. jul 2013 Fransk er rigtig dejligt, det er svensk også for den sags skyld.. Dansk er lidt kedeligt..

  • #79   10. jul 2013 glemmer aldrig dagene med min gamle Peugeot 309 1.4..
    digital ud i instrumentbordet
    velursæder
    omdrejnigstæller..

    fantastisk bil!

    må dog indrømme at jeg skiftede mine føresæder til GTI sæder..

    hvis jeg kunne ville jeg til hver en tid skifte min opel ud med den!


  • #80   10. jul 2013 I dag køber alt for mange ny bil udfra Økonomien, og ikke med hjertet. de ser den udelukkede som et transportmiddel der skal bringe dem fra a-b uden problemer og så skal den næsten være gratis at eje, og køre en million på literen.

    Købte min nuværende 6 årige C2 VTS fra ny, fordi jeg ville ha en sporty bil for små penge fordi jeg ville ha noget andre ikke havde. Jeg har haft 2 helt nye Citroënér og er rigtig godt tilfreds, første var en Berlingo ja ja ved godt du/ i sidder og smiler, men damn den var praktisk smiley begge er købt samme sted fordi forhandleren, værkføreren og værkstedet lever op til mine forventninger og er til at tale med.

    Jeg kan li designet, og at de ikke er biler man ikke regner for noget, men man for rigtig meget brugt bil for pengene fordi folk er skræmt fra vild og sans pga af historierne om rust dårlig hydraulik. Ting som var rigtig i 70ërne og i starten af 80érne, men som blev afløst af god kvalitet da Xantia kom på marked og sådan er kvaliteten gået stødt fremad. Dertil er fælles forrummet citronik.dk et fantastisk forum hvor du kan få hjælp inden for få minutter af folk der ved ufattelig meget om Citroen hvis du har problemer med din gamle ´´sure´´ fraskmand

    Jeg har i de 6 år kun haft udgifter til service og en udskiftning af ABS/ ESP boks til 10.000 kr. og pt køre den helt uden problemer.



  • #81   10. jul 2013 Konen kører japansk, Mitsubishi colt 1,3 clear tech. Købt fra ny dec 2009. Har luge rundet 100.000km og har kun fået lavet service for hver 20.000km også fået skiftet bremse skiver og klodser bag ved 98000.

    Kører selv Mercedes og iveco. Begge køre totalt fejlfrit.

    Specielt iveco'en. Den er fra 07/07 og har d.d kørt 564000km. Fik en kobling ved 400.000 eller kun alm slid.

    Søster og svoger kører pug 406 hdi og det kører også bare fejlfrit.

    Skal personligt aldrig eje noget fra VAG gruppen. Så blir man ført en fattig mand.

    Men dette er blot mine erfaringer og min mening.


  • #82   11. jul 2013 Hvorfor købe franske biler? hvorfor ikke vil jeg spørger dig?

    jeg har haft en Megane og har en Clio nu og som det ser ud nu så bliver dt en Renault igen, hvorfor? i mine øjne findes der bare ikke flotter bliver til private mennesker, for selvfølge er en Mustang eller en Ferrari et eller andet flotter

    altså da jeg skulle til at købe clioen kunne jeg også ha købt en opel bla, men jeg syntes de kør dårligere + renault de er da VILDT flotte smiley


  • #83   11. jul 2013 jamen jeg vil ikke fordi de alle er forhjulstrukket. alle med sløve motorer. ingen tilbyder v6. jeg synes følelsen af bilerne inden i er meget billig/plastik og peugeot speciel er ikke særlig skarpe i gearkassen. holdbarheden idag kan diskuteres men de har jo et rygte fra tidligere med de går i stykker og så har jeg hele tiden i hovedet at der er en grund til ingen bruger dem til 402 meter. men hvis du er glad og tilfreds med dem så kan det jo ikke være bedre. har bare endnu ikke set en fransk bil hvor jeg tænkte wauw. fed bil

  • #84   11. jul 2013 Clio har du kunne få med v6 center motor. Hvis ikke det er vildskab så ved jeg ikke hvad
    Jeg tror at grunden til at du ikke ser så mange franske på 402 meter, er at de er for dyre at tune. Har du en 1,8t så kan du købe alt for at få 400hk for ikke ret mange penge, og på hvert et gadehjørne, lidt det samme gælder eksempelvis nogle Toyota modeller.
    Tingene kan sagtens skaffes til de franske, men markedet for det er ikke så stort, måske os fordi det er en helt anden målgruppe de franske biler har, så det ender med at blive tæskedyrt, inden du er i nærheden af ret mange heste.


  • #85   11. jul 2013 Iøvrigt tror jeg, at Peugeots 200hk turbo motor, kommer vi til at se i mange modeller, og så har man da et godt udgangspunkt.

  • #86   11. jul 2013 Jeg bryder mig slet ikke om franske biler.. men hvad enten man kan lide forhjulstræk eller ej, så er de (faktisk kun Renault) eksperter i køreegenskaber.. og de stikker af fra langt stærkere biler med baghjulstræk.. Lige nu er de faktisk ligeså stærke som Honda var i 90erne..

    En RS Megane er mere villig til at smide bagenden end en sløv BMW er.. baghjulstræk er kun lykken hvis man har + 250hk pr. ton og en undervognsgeometri der kan håndtere det..


  • #87   11. jul 2013 Hej Superfjams, du er altså nødt til at have styr på din research. De franske mærker tilbyder 6 cylindrede motorer. Der er blot ingen der køber dem p.g.a. af forbrug, afgifter og selvfølgelig indkøbspris. Derfor er benzin modeller også udgået af programmet, kun dieselerne er tilbage, og dem bliver der også kun solgt meget få af.

    Du bliver ved med at sige at de er sløve, men så vil jeg gerne vide hvad du mener er hurtigt? 0-100 på 8/7/6/5 sek?

    Turbomotoren i en DS3 er den samme som i Mini Cooper S, vil du betegne den som langsom/hurtig? Samme motor sidder også i 308/208 gti. 208'eren er både hurtigere og billigere end Cooperen, så det kan selvfølgelig være en grund til at man køber en helt ny model peugeot, end en cooper, som har en del år på bagen efterhånden. Jeg er klar over at du er japaner fan, men det er lidt sværere at sammenligne fransk med japansk smiley dog vil jeg nævne at den 1,6 diesel der ligger i en mazda også er fransk. Den motor ligger også i ford og volvo.

    Ang. kvalitet, så er vi helt enige. Plast i kabinen har været billigt, men til gengæld er prisen en helt anden. Så det retfærdiggør det på sin vis. Heldigvis er det blevet meget bedre de sidste 5 år.

    PSA gearkasserne til de små biler er upræcise (specielt 1,4 hdi synes jeg), men så snart du kommer op i 1,8, 2,0 liters maskiner så er det meget bedre. Gearkasserne i Renault tilgengæld er bare lækre at køre med. Der er ikke noget at kommer efter der.


  • #88   11. jul 2013 det jeg mener med sløve er at feks vw tilbyder passat R36 med dsg og 4 motion. den kan komme afsted. bmw tilbyder +400 heste i mange modeller - jeg er bestemet ikke japaner fan. jeg har selv haft bmw - opel og vw alle sammen gode biler jeg har japaner nu fordi den opfylder nogle krav som jeg har og som ingen anden bil kan opfylde. kan ikke lige finde en V6 på peugeots hjemmeside men nok bare mig der kigger det forkerte sted. og mht tuning så er grunden til det er billigere at tune feks en 1.8t eller en 2jz jo at den kan holde til det. hvis du skal tune en fransk motor skal alt jo skiftes og det bliver derfor ret dyrt. og nej mener ikke en mini cooper s er hurtig smiley 163 heste det absolutte absolutte minimum af hvad jeg selv ville have. tror dog ikke jeg går under 200 heste på noget tidspunkt. ville falde i søvn bag rattet

  • #89   11. jul 2013 selv i peugeots sportsbil (rcz) er den største motor en 1.6 --- det er bare en ommer peugeot .. giv mig en 2.6l v6 med 4 hjulstræk og 250 heste eller noget i den stil .. så ville den være sport i mine øjne ..

  • #90   11. jul 2013 Superfjams:

    ingen v6 moter? Renault har en V6 moter og den bruger i RIGTIG mange biler hvis jeg ikke tager helt fejl

    og ikke vild nok? som en snakket om kan du få en clio med v6, men hvis det ikke er lille/vild nok kan du få en mindre:
    http://bil-sitet.dk/bilnyheder/2013/06/ekstrem-renault-twingo-er-paa-vej/

    men jeg kan ikke forstå folk har så meget imod fransk, men okay har engang hørt en sig at kun en sindsyg kan se ægte skønhed
    jeg mener bare så mange andre bil mærker mindre så meget om hinanden, jeg syntes franske biler er flotte endda nogle er smukke

    se fx http://www.renault.dk/biler/personbiler/clio/ny-clio-4/overblik/


  • #91   11. jul 2013 Superfjams. nej kan godt være at de ik laver nogle v6 nu Peugeot men de er lige kommet med 208 med 200 heste på 4 cylindre, og den trækker fantastisk og ligger virkelig godt på vejen, og har et rigtig godt træk. og der er da flere der tuner deres Peugeot, feks 106 gti og 206 gti, men nej der er ik så mange der bruger dem til 402 meter men det er sku fordi tun dele til Peugeot er ret så dyrt. men så sig mig hvorfor er det så lige hvorfor de meste brugte biler i rally er Peugeot og Citroen.
    Peugeot lavede en serie af 106 som hed maxi med 255 heste mener jeg det var. og deres 205 t16 som for en del år siden vandt vm i rally 2 gange i træk og Paris-dakar. Peugeot har nogle modeller som er ret så hurtige som tager nogle af de støre biler med flere heste:) men alle har jo forskelig smag


  • #92   11. jul 2013 det har sq aldrig rigtigt sagt mig noget har ejet en gammel 306'er engang det var den første og den sidste franske bil jeg havde og der er ikke b levet mindre had til dem når man skruer i dem i hverdagen osse men det der nok tiltaler folk er nok design messigt samt en billig bil i indkøb og meget udstyr for pengene kontra andre bil mærker men jeg tror ikke det er uden pis at folk siger en peugeot mekaniker har nok og lave så har jeg vidst sagt hvad jeg mener om dem på en meget pæn måde

  • #93   11. jul 2013 Okay så kan jeg godt forstå hvad du mener med de er sløve. Grunden til der ikke findes biler i den klasse, tror jeg er fordi at markedet for de biler er lille. Der er ikke købere til sådan noget. Der hvor markedet måske er størst er i Tyskland, men tyskerne vil selvfølgelig helst køre tysk, ligesom italienerne vil køre italiensk.

    Franskmændene er tidligere kommet slemt til skade ved at træde ud af strømmen, og det er ikke noget som de vil udsættes for igen. Så jeg tror grunden til, at en superbil fra peugeot, citroen eller renault ikke eksisterer, er fordi de forsøger at lave biler som der rent faktisk er kunder til.

    Hvis man tager et kig på den gennemsnitlige danske bilpark, så er det spareæsker, med de mindste motorer. Da franskmændene ikke sælger biler i usa eller østen, som japanerne og tyskerne gør, jamen så har de ikke et grundlag for at lave biler med 400 hk, og som bruger en masse brændstof. For selv hvis de lavede sådan en bil, så vil de ikke kunne sælge lige så mange som japanerne eller tysker, fordi markedet overhovedet ikke er lige så stort.

    De laver biler som de kan sælge, og det de kan sælge er det som du kan se på modelprogrammerne i dag. De store motorer bliver sorteret fra fordi ingen vil have dem her i Europa. De få som gerne vil have noget kraftfuldt, kan ikke holde salgene oppe, og derfor kan en dyr udvikling af sådan en bil ikke svare sig.


    Her kommer en urimelig sammenligning, men at bede franskmændene (i hvert fald psa) om at lave en bil a lá Passat R36, er vel lidt det samme som at bede Rolls royce om at lave noget tilsvarende? det hører sig bare ikke til.

    Håber det gav lidt indblik i hvorfor de franske producenter ikke laver lynhurtige biler. og ja som sagt så har de franske biler altid været komfortable flydere. Kun de små hatchbacks har været designet til at være sporty.

    (Dette er selvfølgelig kun mine teorier, men som jeg tror er troværdige)


  • #94   11. jul 2013 Forresten som du selv siger, så har du valgt bil ud for nogle kriterier. Ud fra dem har du valgt din bil. Så det er klart at de franske biler ikke er noget for dig, for de er helt anderledes end det du kører i.

    Vi vælger alle sammen biler ud for nogle kriterier, og de er selvfølgelig forskellige fra person til person. Der er vi jo utrolig heldige med at der findes så mange bilmærker med forskellig baggrund og så endda en række modeller inden for hvert mærke. der er uendelige muligheder, og et eller andet sted er der den perfekte bil til os. For nogen er det en Alfa, for nogen er det en VW osv.

    Hvorfor nogen vælger det ene eller andet skal vi ikke gøre os kloge på, vi ser det kun ud fra vores egen synsvinkel. f.eks. forstår jeg ikke hvorfor der er nogen der vil køre i de mikrobiler der bliver solgt så mange af i dag. Men hvis de er tilfredse med dem, så fred være med det.

    Nogen ting kommer vi aldrig til at forstå, og det er nok også fint nok. Hvorfor nogen køber en taske til 10.000 er jeg sikker på nogen herinde ikke forstår. det kan vel for nogen sammenlignes med hvorfor nogen køber den ene bil eller den anden. Så kan vi ryste på hovedet, og være glade for det ikke er os der har købt det.


  • #95   11. jul 2013 Alexander W- du er da nok en af de absolut bedste at have en debat med her inde smiley -

    mht rally tror jeg ikke rigtig man kan trække en parallel da lancia også har vundet utrolig mange gange og jo som bekendt er virkelig holdbar smiley

    jeg er kommet frem til i min egen teori at hvis en bil er fræk/flot/sporty/luksus er den RWD og kedelig er den FWD - eks:

    toyota laver FWd bare ikke supra mrs osv.
    Mazda laver fwd bare ikke rx7 og 8
    Ford laver fwd bare ikke mustang og GT40 (GT)
    Hongda laver fwd bare ikke NSX og S2000
    rolls royce RWD
    skoda Fwd
    jaguar RWD
    VW FWD

    kan i en en rød tråd i det jeg prøver at vise ? smiley inde i mit lille (nok lidt dumme) hoved er det altså et tydeligt tegn på at alt hvad der er fwd er til hjemmeplejen og resten er til dem der ved hvad de laver ? eller er jeg helt forkert på den ?


  • #96   11. jul 2013 Alle Opels OPC Modeller er FWD... og jeg vil da ikke ligefrem sige at 288 HK på forhjulene er kedelige da... smiley

    Og sådan kan du heller ikke stille det op... EVO X er 4WD... (Eller den er måske kedelig? ) Subaru WRX er 4WD... Eller er den kedelig?


  • #97   11. jul 2013 Bare fordi man er uenig behøver man jo ikke at svine folk til smiley

    Men jo jeg kan sagtens se hvad du prøver at fortælle med dit lineup. Men ud fra den syntes jeg så også man kan sige at mange bilmærker er faldet af på den.

    Supra og MR2 eksiterer ikke mere
    RX7 og RX8 er udgået
    NSX er der ikke mere (selvom de varsler med en ny)

    Så den gruppe biler som du efterspørger er måske på vej ud af billedet. Som jeg skrev tidligere så efterspørger markeder noget andet. Selv en stor del af amerikanerne forbander deres egne Gasguzzlers, og hvem fanden havde troet at det ville ske smiley

    Nu nævnte du jo lancia, og de har bestemt heller ikke været kendt for deres pålidelighed.
    Hvis du keder dig lidt vil jeg anbefale dette klip om lancia på 8 min.
    https://www.youtube.com/watch?v=N1RKpdFjE4I

    Det giver egentlig også lidt indblik i at pålidelighed og fed bil ikke nødvendigvis er noget som hører sammen. Jeg vil også bede dig om at tage deres udtalelser med et gran salt. (det er jo topgear :D)


  • #98   11. jul 2013 Vil personligt hellere eje en fransk bil end jeg vil have noget fra Suzuki, Honda, Kia, Nissan, Toyota og alle de andre symaskinefabrikker. Synes der er meget mere personlighed, køreglæde og ikke mindst et så meget bedre design på de franske biler, sammenlignet med de kedelige vogne fra østen. Forstå mig ret, deres instrumentering ligner fandme noget der er taget fra en opvaskemaskine der er lavet på nabofabrikken, plastikkvalitet er ikkeeksisterende og man føler virkelig bare at bilen er et transportmiddel og ikke et stykke vellykket design og ingeniørkunst. Og lad nu være, har kørt 50.000 km på 2,5 år i min Peugeot, jeg har skiftet starteren, stablisatorarme, ABS-ring, komplet bremser og selvfølgelig olie og filterskift. Og ja, 1 forlygtepærer, som jo ellers går i stykker på ALLE Peugeots biler.... Og den har altså kørt 241.000 km. Men ja for fanden, det er jo lort på 4 hjul. Gid man havde sig en lækker G3, Civic eller Swift, de må virkelig køre godt. Og så ruster de jo heller ikke smiley Eller..

    Holder mig til det europæiske, synes sgu det andet er for kedeligt på alle punkter! smiley

    Okay, den eneste japanske bil jeg synes er fed, Nissan GT-R.

    Hilsen en glad BMW og Peugeot ejermand smiley


  • #99   11. jul 2013 Fordi de er skide behagelig at køre i, og fejler sjældent noget (I mit tilfælde i hvert fald)
    Og prisen for det man får, er jo fantastisk smiley

    Men en ting er sikker: Livet er for kort til FORD.


  • #100   12. jul 2013 Det er sgu en spændende og yderst saglig debat, der er her smiley

    De franske biler er (set med mine øjne) i de fleste tilfælde, friske, innovative og nytænkende i deres design og som flere andre skriver, yderst komfortable at køre i. Vil man have lidt sporty følelse i dem, så er det de mindre modeller der skal sigtes efter.
    Man får også rimelig meget bil for pengene, sammenlignet med f.eks. de tyske mærker, omend deres kvalitet ikke altid er på samme niveau.

    Har dog aldrig selv ejet en fransk bil, før jeg købte min lille Smart (Fransk oprindelse, men produceres af Mercedes), som blev købt som pendlerbil, pga pris og forbrug. Den er så efterfølgende blevet mere til en hobby, da jeg er en af de tosser der elsker dens akavede charme.
    Den har trods 181.xxx km kun kostet mig 1 baghjuls-leje og 1 motor-ophæng, udover normal service, så vil ikke sige at det er en uholdbar "bil" selvom det er en franskmand.

    Savner selvfølgelig en bil med flere muskler til tider, men det kommer nok, når familiebilen skal skiftes ud, for Smart'en bliver nok en fast bestanddel i min hverdag.


  • #101   12. jul 2013 men jeg tænker bare: eksempel:

    VW tager 20000 for navigation og peugeot tager 10000 betyder det vel ikke at VW tjener 10000 mere på delen ? den har vel kostet mere at udvikle og dermed måske bedre kvalitet ?

    og ja endelig en dejlig debat .. jeg har slet ikke hørt noget om min mor endnu smiley


  • #102   12. jul 2013 Der bliver helt sikkert tænkt mere over sådan noget som brugervenlighed. men et eller andet sted så skal en navigation jo bare vise vej, og det kan de jo i både det ene eller andet mærke. Forskellen er som sagt brugervenligheden og så layout. Så må man jo selv vurdere om det er det dobbelte værd.

    Men jeg er sikker på der er nogen herinde, som ved mere om det navigation end jeg gør. smiley

    Tror man kan sammenligne det med android vs. iphone.
    Mange af komponenterne er det samme, forskellen er indpakningen og styresystemet.


  • #103   13. jul 2013 Hvis nu man tager navigationen som et eksempel, så tror jeg mere at prisforskellen bunder i hvad kunderne er villige til at betale, end de faktiske omkostninger der er forbundet med at lave det.

    Jeg kan sagtens forestille mig at en VW kunde er villig til at betale mere end en Peugeot kunde, og det ville da være tosset af VW ikke at tage det ekstra når nu de kan slippe afsted med det.

    Selve elektronikken er der ikke den store forskel på, og udviklingstimerne spredes over så mange biler, at det næppe giver noget mærkbart udslag.


  • #104   13. jul 2013 kommer os en 208 t16 260 hk og en rcz ny model med 260 hk

  • -Sørensen-
    -Sørensen- Tilmeldt:
    feb 2006

    Følgere: 57 Svar: 902
    #105   13. jul 2013 Superfjams
    Din mor kører peugeot ...!!!! smiley


  • #106   14. jul 2013 haha nej det gør hun dog ikke hun kører Ford .. ikke at det er meget bedre og min far kører VW. vw'en er en 3.2 dgs 4-motion passat der lige har rundet 120.000 og ikke fejlet noget endnu smiley så tror han har været heldig med alt det man hører med VW

  • #108   14. jul 2013 I sgu for mærkelige at hører på til mig farvel herfra.

  • #109   14. jul 2013 Peugeot 407 2.0 Hdi Sedan
    Peugeot 407 blev meget omtalt da den kom frem, og efter at jeg kender flere der har kørt Peugeot og været godt tilfreds, ville jeg gerne bytte min veltjente Audi A4 1,8 95 med en nye Diesel, vi prøvede en Audi A4 1,9 (90 heste)og en Peugeot 2.0, (136 heste) og følte at vi fik meget mere bil i Peugeot, som samtidig var lidt billigere. (Vi ventede fra aug til dec.04. før den blev leveret)
    Vi har været meget glade og tilfredse med vores 407 Hdi Sedan, og vi har altid syntes den er pæn, da vi var en tur i Østrig 2005, sagde vores vært, at den lignede ”Ein schöne Frau” der stod en ny Audi A3 ved siden af.
    Vi kan kører 20 km pr liter, når vi gøre os umage, men vort snit ligger nok på 15 km, og den kører 110km i 6. gear (ved 2000 omdr. som er anbefalet)
    Udover at koblingen skulle skiftes i 2007(15.000,-kr) har der ikke været problemer, tværtimod.
    .
    Tælleren står nu på 174.000km og vi forventer den kan holde mange år endnu.
    Der er overhovedet ingen rust nogen steder og den kører knaldgodt


  • #110   17. jul 2013 Gunden til at du ikke se store v6 motor i f.eks Renault program er at Renault danmark ikke importere dem. Gælder næsten hele Renault's Sports program.

    Jeg er mest til ældre Renault af de franske biler, har haft et par Pug'er.

    Men du finder masser af hurtige Renault'er bare ikke i DK. Pga. Importøren. Men de er der.

    Megane II Rs 225Hk
    Clio II Ph1/2 172/182HK eller V6 center motor 255Hk
    Megane I 2,0 150Hk
    Clio I 2,0 150Hk (se evt. min)
    R5 Gt-turbo 120HK (1,4 motor)
    R5 Turbo 160-260Hk (Center motor og baghjulstræk stadig væk på en 1,4 motor)
    R21 2,0 Turbo 175Hk eller Quadra med 4x4
    Også er der alle de nye modeller som bare ikke kommer til DK

    Kan da tilføje at min egen lille Clio spiser langt større biler/motore uden probs pga. den lille vægt. Og det er ikke kun fra 0-100.

    Lå for lang tid siden og blinkede af en BMW som ikke ville trække ind til højre på motorvejen, det ende i et lille løb om hvem der havde højst top fart, og han vandt ikke kan jeg afsløre.


  • #111   17. jul 2013 var ude og prøve en 206 rc i weekend og blev godt nok overrasket over dens acceleration den var sjov:ø) de skal altså ik bruge de samme hk for at gi den gti fornemmelse som vw og andre

  • #112   21. jul 2013 på 9 mdr havde jeg 2 tyske biler og kørte måske 10.000 tilsammen, de har tilsammen, dem har jeg skullet ofre mere på end jeg skule med den xantia i min profil på trods af at jeg kørte 47000 km i den.
    Synes folk roser feks golf 3 og fremaf, ALLE de golf 3er jeg har kørt i har kørt af helvede til og virkede skrabet, en direkte møgtønde.
    At folk vil køre tysk og synes alt andet er lort er ren snobberi, ikke en skid andet !!


  • #113   27. jul 2013 Renault har jo fået et gevaldigt kvalitetsløft de senere år. Specielt den nye Clio siger lidt om hvad der sker hos Renault. Jeg er selv lidt fristet af den, selvom jeg altid har kørt Mitsubishi (en af dem med Renault motor;) ).

    Hvad man læser omkring PSA bilerne, synes jeg godt nok at de hænger noget i fra tidligere tider. Det er mange af de samme fejl der går igen, og så synes jeg helt personligt bare at PSA biler meget hurtigt bliver gamle og trætte. Er heller ikke fan af deres gearskift som jeg finder ualmindeligt knoklet og upræcist.

    Men en gang Mitsubishi, altid Mitsubishi smiley


Kommentér på:
Franske biler

Annonce