{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  styrketræning?
  • #1   26. jan 2010 hvis du kun har tid til de to programmer og ikke kan dele det mere op end det ,ville jeg gøre følgende

Bryst skulder triceps

Ryg biceps mave OG BEN

• #2   26. jan 2010 vil træne 5 gange om ugen

• #3   26. jan 2010 Selvfølgelig kan det lade sig gøre, men om det er smart er en helt anden sag smiley

1. dag træner jeg bryst og triseps, og slutter af med mave og ryg

2. dag træner jeg biseps og vinger, slutter af med mave og ryg

3. dag skuldre og ben

Men det er jo sundet at variere din træning så det ikke bliver for meget af det samme

• #4   26. jan 2010 Det er fint at træne bryst/triceps eller ryg/biceps sammen. Men det er bedre at træne skuldre en dag for sig selv, måske med en hviledag imellem og/eller en dag hvor du træner ben.
    Mave kan dt træne hver dag hvis du har lyst, det har ingen betydning for de andre muskelgrupper.

• #5   26. jan 2010 det kan godt gå, men hvis det var mig havde jeg kørt bices og triceps samme dag, så har du kørt arme feks den dag. det er det samme hvis man træner ben så gør man os helst det hele på en gang det samme med arme vil jeg sige. men vil træne sådan her :

Biceps, triceps, mave, nakke.

Bryst, skuldre, vinger, ryg.

• #6   26. jan 2010 Suk, endnu en discopumper... smiley
    Forstår ikke folk ikke træner deres ben, det er den størte testosteron booster din krop har.

Well, skulle jeg komme med mit forslag, så kunne du jo kopiere mit nuværende 2-dags split program.

Dag 1: Bryst, biceps, forside lår, læg og mave
    Dag 2: Ryg, skulder, nakke, triceps, bagside lår

Dette kommer jeg igennem mand/tirs og tors/fre.

• #7   26. jan 2010 Låner lige dit topic..

Jeg træner fullbody hver 2. dag.. Er det optimalt, eller er det bedre at splitte det op?

• #8   26. jan 2010 5 dage..

Bryst triceps mave

Ryg biceps

skulder ben

Og så bare køre de programmer.. ja en god ide er at variere i øvelserne så du bytter lidt rundt øvelserne,så du feks ikke træner de præcis samme bryst øvelser hver gang..

• #9   26. jan 2010 Jeg har kørt Arnolds 80'er program i mange år, det har virket fint:

Mandag: Bryst
    Tirsdag: Ryg
    Onsdag: Ben
    Torsdag: Skuldre/nakke
    Fredag: Arme

Lør/Søn: Fri

• #10   26. jan 2010 kasper: lav lige dit eget, lad mig lige få svar på mit

• #11   26. jan 2010 Kasper O - Det er bedre at dele programmet op ,så du får mere intensiv træning for de enkelte muskelgrupper.... så kan du også køre hårdere på... styrketræningen skal helst ikke overstige 1 time til 1,5time

• #12   26. jan 2010 Brian V - Jeg køre samme program som dig og det virker ,man skal jo så bare give den fuld hammer da det kun er 1 gang for hver muskelgruppe om ugen...

men som begynder er det bedre at få lidt flere forskellige øvelser på ,intil man bliver stærker og mere smidig

• #13   26. jan 2010 B M W: Okay. Har ikke lige tiden til at træne hver dag, så det bliver hver anden dag jeg kommer afsted..

• #14   26. jan 2010 Ja, Arnolds program er lavet til dem der virkelig vil løfte tungt. Det virker fint, hvis man giver den fuld gas!

I starten kørte jeg:

Dag 1: Bryst/triceps
    Dag 2: Ryg/biceps
    Dag 3: skuldre/nakke
    Dag 4: Hviledag

Og så, forfra igen smiley Men efter et stykke tid opdagede jeg jo vigtigheden ved at træne ben. Derfor kom der er en ekstra dag på.

• #15   26. jan 2010 oka har tænkt på det så vil jeg prøve med

bryst/triceps/mave og ben

biceps/ryg/nakke og skuldre

• #16   26. jan 2010 Ben er nemlig rigtigt vigtigt det giver helt vildt meget. og du får 100% mere ud af din træning ved at træne dine ben .

• #17   26. jan 2010 kasper O- jeg ville det dit program lidt mere op aligevel ,så du minimum havde 2 programmer du kunne skifte imellem,det andet med at træne det samme hver anden dag,bliver overtræning og ingen restiering af dine muskler,de skal have mere hvile en man lige tror

• #18   26. jan 2010 Det er ikke for at være på tværs eller noget. Men det er bedst at træne ben alene, det er virkelig hårdt og dræner dig rigtig meget for energi.
    Generelt kan man sige at man som tommelfingerregel aldrig skal træne mere end 1 af de store muskelgrupper ad gangen, og ben er stort set den største muskelgruppe.
    Ret mig hvis i er uenige.

• #19   26. jan 2010 Brian V - Korrekt ,man bliver godt drænet efter en god bentræning og hvis man køre en anden muskelgruppe bagefter kan man tydeligt mærke man er brugt..

• #20   26. jan 2010 brian v´s første forslag har jeg selv brugt op til DM i 2008(jeg blev nr 5 i classic bodybuilding)

kan godt være at man kun træner musklerne éen gang, men tænk lige over, at når du træner bryst, så bruger du både skulder og tricep.(og hvis du træner meget tungt og hårdt, så bruges skulder og tricep en hel del, indirekte) det samme gæder for bicep når du træner ryg... man kan faktisk helt undlade at træne bicep hvis man laver store tunge basis ryg øvelser, kræver dog nok at man har lidt masse og styrke i forvejen(ja det lyder åndsvagt for en disko-pumper som gerne vil ha store arme)

og da skuldermusklerne er temlig små muskler, skal der ikke meget til at de overtrænes/overbelastes hvis man træner både bryst og skulder 2gange om ugen... det kan hos mange ende med en lækker skulderskade.

og hvad sker der for at sprænge benene over... man træner ALTID BEN!!

det er de største muskler på kroppen, tænk på hvor meget testosteron og væksthormon kroppen danner, hvis disse store muskler stimuleres ordentligt.

og sidst men bestemt ikke mindst... lær fra starten at spise ordentligt, hvis du il se resultater....

god fornøjelse.

• #21   26. jan 2010 ellers kan bodybuilding.dk helt sikkert give anledning til et par timers læsning.... dog er der nogle artikler af rasmus thorup jeg ikke er helt enig i, men det er en anden sag... han skriver i den ene at han foretrækker at træe hele kroppen 2-3gange om ugen, længere nede i samme artikel, skriver han så at kroppen kræver langt mere restituering end først troet... øhhh det er jo så en direkte modsigelse.

men, der findes ikke en facit liste, prøv dig frem hvad der virker på dig... ingen mennesker er ens, og folk reagerer forskelligt på div programmer.

• #22   26. jan 2010 Jeg kører:
    Mandag: bryst
    Tirsdag: Ryg, nakke
    Onsdag: Kondition, styrketræning ben og mave
    Torsdag: Triceps og skuldre
    Fredag: Biceps

• #23   26. jan 2010 Brian: Hvilke forskellige øvelser bruger du så til at træne de forskellige muskelgrupper? Er lidt blank indefor dette. Har altid holdt mig i go' form, men er ny indenfor styrketræning. :o) Evt. et link hvis du har det?

• #24   26. jan 2010 Jeg træner
    1. dag bryst
    2. dag Arme
    3. Resten af overkroppen + ben, det er bedst at holde en hvile dag ind imellem, da kroppen skal have tid til, at reproducere sig selv. Det er dumt, fx at træne 5 dage i træk også holde en dags pause, det er bedre for kroppen, at træne 3 også have 1 fridag, også 2 indimellem.
    Måske træne hverdage også holde fri i weekenden et par gange om ugen.

Og husk for guds skyld også at træne ben, syntes også selv det er røvsygt, men du får også mere styrke i overkroppen af det smiley

Håber du kan bruge dette, venlig hilsen Stefan..

• #25   26. jan 2010 Og Peter T og Brian V gode indlæg smiley

• #26   26. jan 2010 Det er svært at forklare hvilke øvelser jeg bruger. Jeg ved ikke hvad de hedder o.s.v. og det er heller ikke de samme jeg bruger hvergang, jeg skifter jo lidt.
    Jeg har styrketrænet i rigtig mange år, så jeg gør det jo bare sådan lidt automatisk smiley

Jeg har faktisk ikke trænet i noget tid, for jeg mangler en makker så jeg gider ikke rigtigt. :-S

• #27   26. jan 2010 Personligt sværger jeg til håndvægte. Jeg tager overhovedet ikke bænkpres, men det har også noget at gøre med jeg ikke kan, pga. en brækket kraveben for et par år siden.

Gå ind og søg på nettet, der er billeder af de forskellige øvelser.. smiley

Kommentér på:
styrketræning?

Annonce