{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.625 visninger | Oprettet:

Ikke 100% seriøst, men hvad synes du? {{forumTopicSubject}}

Helt fra starten:
På vej hjem fra en ferie ved Bodense i sydstyskland, besøgte mine forældre og jeg Mercedes' enorme showroom og museum i Stuttgart (fedt sted BTW) og på det tidspunkt havde vi lige købe en sprit ny Ford. For at gøre det kort, så blev min mor forelsket i E-klassen og vi lavede derfor på daværende tidspunkt den mundtlige aftale, at når vores Nissan Almera skulle skiftes ud, så ville vi købe en Mercer. I går blev vores Nissan så ramt bagfra i et lydskryds (træls, men det kan jo ske), og min og andres vurdering er, at den bliver vurderet totaltskadet. Vi har talt om Mercedesen mange gange siden besøget i Stuttgart og jeg overvejer om det nu er tid til at hænge de gamle op på hvad de "lovede" den gang. Vi har råd, og sådan som brugt markedet ser ud idag, er det måske ikke noget dårligt tidspunkt at shoppe en E350 CDi fra ca 2006 med små 100k km på klokken?

Er det dumt at hænge sig i Mercedes, særligt den model? Bør jeg i stedet overtale dem til en anden bil i den klasse, A6 3.0 TDI, BMW 530d eller noget? Mine forældre rammer snart 60 (puha) så det skal jo ikke være en smartass vogn smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ikke 100% seriøst, men hvad synes du?
  • #1   1. mar 2010 Spørg Brabus herinde fra... han er hård i mercer!

  • #2   1. mar 2010 havde klart valgt A6'eren også speciel 3,0Tdi motoren den køre bare kanon !

  • #3   1. mar 2010 Jeg syntes da at i skal gå ud og prøve de tre forskellige modeller og se hvad i syntes køre bedst og hvad for en i bedst kan li for andet end udsendet.. Personligt er jeg ikke MB fan så vil ikke sige noget selv smiley bare ud find nogle forhandlere der ham de modeller holdende og tag kontakt smiley

  • #4   1. mar 2010 Alle 3 biler er rene dejlige luksus vogne, jeg ved ikke, om jeg kunne tag det valg smiley det havde nok endt med at jeg havde købt den, jeg fik det bedste tilbud på smiley

  • #5   1. mar 2010 Du mener en E320 CDI.

    Det værste ved Mercedes er, at man bliver MEGA afhængig af den. Man sælger den kun for at købe en anden MB.



  • #6   1. mar 2010 Ja, det er da rigtigt at alle tre er gode biler, men hvad tror i er det bedste køb og er der nogle alternativer? Jaguar XJ eller hvad det nu er?

    Forresten så kunne det være super fedt, hvis i gad at begrunde jeres svar. Så kan man også forholde sig til dem smiley Ligesom Daniel


  • #7   1. mar 2010 Slettet Bruger.. Ja, det gør jeg. 350 er den nye er det ikke?

  • #8   1. mar 2010 Jep. I W211 kassen hedder den 320 og i W212 hedder den 350.

  • #9   1. mar 2010 Min fejl..

    Min storebror har også en S320. Kommer også altid til at sige S350, og det bliver den jo lige en anelse federe af smiley


  • #10   1. mar 2010 Alle 3 er da lækre biler, men efter MBs store rust ture på de lidt tidliger modeller, vil jeg stadig holde mig fra dem og vælge en A6.

  • #11   1. mar 2010 ja det er da et skidegodt tidspunkt at shoppe bil i den prisklasse på - biler i den prisklasse har taget et godt dyk de seneste par år.

    jeg ville nok tage en 5 serie i stedet, men nogen kan lide æbler og andre bananer smiley


  • #12   1. mar 2010 Er rustproblemerne virkelig så store, at man helt bør holde sig fra bilen. Det er da ærgeligt?

    Jaguar XJ er da i alu er den ikke? Er den vogn bare et no-go eller er der mange ikke nogle der gør noget i dem?


  • #13   1. mar 2010 en jaguar er en fed slæde - men afskrivningen på dem er sindsyg, og værkstederne tager virkelig ved.

  • #14   1. mar 2010 HARTMANN$ LAK-guruen

    Kan godt være at Mercedes er dyrt i indkøb, men derimod er BMW noget af det dyreste at få serviceret, samt så er Mercedes noget mere holdbare når det kommer til motor gearkasse osv.. Og en W211 fra 2006 er der sku' ikke nogen rust problemer med, det var kun de gamle W210 fra 96-00 der havde det problemer, som alle Mercedes-hader stadig hænger sig i dag!

    Og ja man bliver afhængig af Mercedes, min far skal også snart importere en E320 CDI T fra 2006, fra tyskland!


  • #15   1. mar 2010 Der er ingen rustproblemer på en 2006'er Mercedes, men på en W210 kan det være meget ekstremt.

  • #16   1. mar 2010 jaguar er max lækker og endnu mere lukseriøs end de andre der bliver nævnt, men ret morfar, så måske er det et godt valg

  • #17   1. mar 2010 Hvis man har pengene så er det bare et spørgsmål om luksus valg. Og så det med at prøve dem. Min far har li købt en ml320. Rigtig rigtig lækker øse. Ka godt li mercedes, men er ligeså glad for bmw og audi hvis det sku være.

  • #18   1. mar 2010 Okay. Så har jeg været runden rundt og er nu efter diverse afklaringer tilbage til udgangspunktet. Alle tre er gode smiley Hmm, tror det bliver svært at vælge? Synes næsten bare at den det A6 3.0 er så mainstream (stadig møj fed), man ser dem jo flere gange dagligt? Det taler måske som et kvalitetsstempel, så det kan selvfølgelig også være en fordel...

  • #19   1. mar 2010 Der er heller ik noget prob's med rust på en mercer fra 09 smiley ik på min forældres ihvertfald.

    men igen. køb en der stadig har service til sig.. så de kan bruge den.. og så når den er ved at dø ud af service garenteien.. så byt den ud med en ny.. smiley ville være smartest. - men måske er det smartere at lease sådan en satan i stedet? så de ikke mister så meget på den? for de flader RIGTIG meget i værdi for tiden de mercere..

    ved de gamle har tabt lidt over 100 tusind mener jeg eller tæt på der på deres 09 mercer.. vi bor dog i sverige.. så skal ik kunne sige om det er det samme i DK men mon ik tæt på? men de har kun kørt 50 tusind i den.. de har så lige solgt den og så byttet lige over med en splinter ny Passat R model smiley - men prøv dem alle sammen ad i stedet og se hva i bedst kan lide.. køber man sådan en bil tænker man ikke så meget på service og rep priser osv smiley


  • #20   1. mar 2010 Vi har pengene. Som i kan forstå fra Almeraen, så har vi sparet på bilerne i lang tid og nu er det vidst tid hvis de skal kunne nå at nyde en lækker vogn. smiley

  • #21   1. mar 2010 Måden en Mercedes kører på, ligger på vejen på, kæler chaufføren på, kan slet ikke nåes af de andre mærker. I lang tid har BMW stået for sport, i forhold til Mercedes. Men se lige de nye Mercedes modeller. Findes der noget med mere potent design? Ikke ifølge min smag da. Og Audien?? Den er jo allerede forældet i designet...og så deres lorte forhjulstræk. (minus Q). Os så kører en Audi jo ikke besynderligt bedre end en Golf.

  • #22   1. mar 2010 Det er ikke for sjov skyld, at BMW sætter benchmark i alle klasser når det kommer til køredynamik.

    Vil du ha' blød hat er MB fin, vil du ha' perfektion er BMW det eneste.


  • #23   1. mar 2010 Pas på rust i mercedes'en, de er meget sårbare, men de er klart de mest komfortable af de 3.

    BMW'en er en drivers car, og har meget mere forfinet køreegenskaber.

    Audi'en er lidt en blanding af det hele hvor der er gået lidt på kompromis med begge dele, for at finde en mellemting imellem komfort og køreegenskaber.

    Men ville da overtale mine forældre til at tage ud en lørdag/søndag og prøver en tur i hver af de 3 mærker, og så beslutte mig ud fra de input man har fået ud af det.

    Michael.


  • #24   1. mar 2010 Nu ska jeg ik sige noget ondt om audi eller bmw. For har ik prøvet de nye. Men at sætte sig ind i en mercer med 295 hk og 650 nm har jeg prøvet. Det er freaking awesome! : D

  • #25   1. mar 2010 Mike gode pointer, det skal selvfølgelig undersøges med leasing, tror bare ikke det er noget for de gamle. Idéen var jo netop også at købe en fra 06-07 eller sådan noget. Der har den jo allerede haft størstedelen af afskrivningerne og ud at se fra bilbasen, så bliver E320 handlet ret billigt for tiden. Knap så vildt med A6 og har ikke fået kigget 530d endnu, men tror ikke det bliver en BMW.

  • #26   1. mar 2010 Der er vidst ingen vej uden om en weekend i bilens tegn. Testdriving it is.

    Tak for alle kommentare, det er fint lige at høre folks forskellige meninger.


  • #27   1. mar 2010 goodluck then smiley hehe

    men leasing ville være smartest når man er "gammel" og ik kan køre i den i "mange år" altså jo ældre man bliver jo mere køre man.. men alligevel ik fordi ik alle må/kan køre pga syn og andre ting jo smiley

    men goodluck!


  • #28   1. mar 2010 Haha, så gamle er de sgu heller ikke.

  • #29   1. mar 2010 Hvad med en Jaguar XF, den er ihvertfald ikke morfar, men derimod luksus i verdensklasse.

    Hvis det har interesse, så kontakt mig i en PB da jeg er sælger i et bilhus, hvor vi har Jaguar.


Kommentér på:
Ikke 100% seriøst, men hvad synes du?

Annonce