{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.160 visninger | Oprettet:

lorte forsikringer ! {{forumTopicSubject}}

sidste år hentede jeg en gl granada ,men lige præsis ikke gl nok til at blive klasisk forsikret da den er fra 84 og skulle være fra 83 ,så beskeden var kom igen efter nytåret. det gjorde jeg så i dag. for at få samme svar som sidste år ,fordi de hver år i dec holder et møde om hvorvidt de skal flytte gændsen så det stadig er 25 år i mit tilfælde fra 1983 til 1984 , men det mente de ikke de skulle i år så jeg må ta endnu et år på dyr forsikring ,og så vente og se om de mener den er gl nok næste år .
pisse ireterende .

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lorte forsikringer !
  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
    #1   19. mar 2010 Æhh...

Den er 25 år ergo kan den forsikres klassisk.

Sådan er det bare, hvis ikke dit nuværende selskab vil - er der andre der vil.

• #2   19. mar 2010 så skifter du jo bare forsikring smiley

nordisk veteran forsikring tror jeg er en rigtigt god forsikring, har kigget en hel del på deres hjemmeside.

kontakt dem.

• #3   19. mar 2010 Husk lige at der ofte er brugsrestriktioner på en klassisk forsikring

• #4   19. mar 2010 ja jeg vil osse ringe rundt på mandag . men et par af de hjemme sider jeg har været inde på skriver godt nok at de skal være fra 1983 og intet om 25år.

• #5   19. mar 2010 ved godt det med restriktioner ,men bilen blir osse kun brugt som sommer bil ./ legetøj

• #6   19. mar 2010 Finfin, det var bare en reminder smiley

• #7   19. mar 2010 prøv almindelig brand

• #8   19. mar 2010 Flere selskaber opererer nu med en grænse på årstallet og ikke bilens alder, når det gælder klassiske forsikringer. Grunden til det, er at bilerne derefter bliver så moderne, at der er stor sansynlighed for at de bliver brugt som hverdagskøretøjer, hvilket jo ikke lige er meningen med den type forsikringer.

Vi har gennem et stykke tid kunnet konstatere at de lempelige regler der pt. er for ældre køretøjer, bliver strammet godt og grundigt op.
    Hovedårsagen til disse stramninger, er at folk har været for "dygtige".
    Både hvad angår overholdelsen af forsikringsbetingelserne i henhold til køretøjets brug, men også hvad ombygninger angår.

Det er desværre "os selv" der har ødelagt det. Som så meget andet, er det de få, der ødelægger det for resten.

Mvh. Søren
    Moonlighters US Car Club

• #9   19. mar 2010 ja det er jo lidt irreternde ,når man nu var blevet lovet at man kunne få det , det eneste uorig på min er fælgene og fjederne , da dækkene til de orig fælge koster 8000kr

• #10   19. mar 2010 GF siger stadig 25år og ikke 1983 som de andre.... Ihvertfald ifølge deres hjemmeside

• #11   21. mar 2010 Gf er osse med på 1983´vognen det her er taget fra GF`s hjemme side

Betingelsen for at blive optaget i Forsikringsklubben er, at du enten er ejer eller registreret bruger af en bil eller motorcykel, som kan defineres veteran eller klassisk. For veterankøretøjer gælder, at de skal være ældre end årgang 1973. For klassiske køretøjer, at de skal være yngre end årgang 1972, og ældre end årgang 1983.

• #12   21. mar 2010 hmmm er de sku lige kommmet så smiley Ikke 14dage siden jeg søgte rundt og der stod der 25år på deres hjemmeside

• #13   21. mar 2010 ja jeg vil prøve at ringe rundt mandag, ved ikke om det er noget de er kommet frem til i fælles skab . eller det er op til de enkelte selskaber.
    rimlig træls når man nu var så glad for at have fået en af de sidste. og jeg har en 1983ér til at stå men var for råden . så jeg valgte at bruge den til reserve dele.

• #14   13. maj 2013 ring evt til runa, etu eller nordisk veteran de plejer godt og vil godkende et gammel granada fra 1984 smiley

det kræver self, du har aflåst hal eller ligene om vinteren.
    max køre 5000km om året
    kun bruger den del til hobby
    og at den står i den orginale stand
    at du er over 25

• #15   13. maj 2013 hov smiley

• #16   13. maj 2013 øjene er det første man bliver blind på hehe håber da han fandt et selvskab smiley kunne da værre sjovt og høre vilket det blev der ville godkende en 84`er

Kommentér på:
lorte forsikringer !

Annonce