{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.224 visninger | Oprettet:

Forsikring ved salg {{forumTopicSubject}}

Står og skal sælge bil, har alm ansvar på den. er der noget med at man kan tegne en slags ejerskifte forsikring i tilfælde af at den nye ejer ikke tegner forsikring? Har hørt noget om en hvor køber kørte i sælgers forsikring ½ år, lavede skader så sælgers præmie steg.. Eller er man sikker nok så længe man laver købskontrakt? Andre gode råd?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring ved salg
  • #1   19. feb 2011 nej du skal opsige din forsikring hos dit selskab.
    Vil de ikke det, så udfylder du http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=79348 og efter 3 uger efter den er modtaget, så er pladerne afmeldt.

• #2   19. feb 2011 lav en købs kontrakt brug gerne den fra FDM eller bilbasen, mener også dba har en, Hvis køber så ikke omregget kan du tage ned på motor kontoret og tvangsafmelde bilen efter 3 uger, så tager politiet pladerne når de ser bilen og du hænger ikke på noget, kontakt evt. gerne forsikringen og giv dem en kopi af attesten så de også ved at bilen er solgt. så skulle du gerne have din ryg fri.

• #3   19. feb 2011 Bed køberen om at tage en forsikringsblanket med. Så kan du omregistrere bilen. Så er du sikker på det bliver gjort.
    Og så samtidig lav en slutseddel.

• Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #4   19. feb 2011 Så længe du har dokumentation for at køretøjet er solgt, så har en evt. ansvarsskade efter ejerskifte ikke indflydelse på din forsikring og du bliver ikke opkrævet selvrisiko.

Iht. lovgivningen er ny ejer dækket i 3 uger på gammel ejers ansvarsforsikring. Det vil sige at ny ejer, har 3 uger til at få omregistreret køretøjet.

• #5   19. feb 2011 hvis du gør som Claus-m skriver, så slipper du for der går yderligere 3 uger når du går op til skat for at tvangsafmelde pladerne.

Udfyld den blanket med det samme, og fortæl køber det, for har han ikke omregistreret køretøjet så koster det ham 1200 kr for nye plader når politiet tager dem.

• #6   19. feb 2011 Hvorfor ikke bare selv omregisterer bilen?
    Det gør jeg ALTID, der er sq ikke nogen der skal køre rundt på min forsikring.

• #7   19. feb 2011 Jeg har det på samme måde som Jesper. Jeg vil ikke lade andre personer - jeg i øvrigt slet ikke kender - køre rundt på min forsikring! Sikke noget bøvl, det kunne give, hvis vedkommende kørte galt ...

• #8   19. feb 2011 Maria, lyt efter Jesper og Bay..Sig til evt køber, at de skal tage et UDFYLDT forsikringsbevis med fra deres forsikringsselskab. Og ekstra 400kr. Så dribler du ned til det lokale skattekontor og omregistrerer bilen. Sørg for at have en blanket til omregistrering liggende, når køber kommer. For står du hos skat, kun med hans forsikringsbevis, så vil de ikke omregistrere den for dig.

Der skal være en underskrift på den blanket til omreg, den er grønlig og med 4 siders gennemslag til kopier.

• #9   19. feb 2011 I øvrigt brug altid den slutseddel fra FDM, skat for næsten tårer i øjnene, når de ser man har sådan en med...Af skade bliver man klog..

Ja, dit fjols fra Sjælland, som købte min BMW...Kæft en knold..

Kommentér på:
Forsikring ved salg

Annonce