{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.173 visninger | Oprettet:

huller i vejen {{forumTopicSubject}}

har lige været en tur i kalundborg og derefter til holbæk... på en af de mindre veje var der en del huller og et af dem har så lige smadret mit ene 18" baghjul.............øøøøøøøøøøøvvv.
nogen der ved hvem og hvor man skal søge erstatning på ødelagte hjyul pga dårlig vedligeholdt vej ?????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  huller i vejen
  • #1   6. maj 2011 den går sgu nok ikk. Men ring til kommunen og brok dig.. Jeg mistede os en udstødning oppe i næstved pga et latterligt højt bump. Men de svarede sgu ikke på mine mails. hehe..

• #2   6. maj 2011 de skal bare betale. Der er ikk så meget at rafle om..

• #3   6. maj 2011 find hullet igen også tag billeder af dybden længeden og bredden..
    hvis det er stort nok, så betaler de smiley

• #4   6. maj 2011 du skal tage billeder af det, og målene på hullet

men vær opmærksom på at hvis der er skiltet med "huller i vejen" eller "ujævn kørebane" så dækker de INTET

men ellers så skal du kontakte trafik og veje, samt melde det som en skade ved din forsikring

jeg fik ny bagfælg på min tidligere yamaha fz6s, da jeg røg i et hul, det kostede 10.000kr for nyt baghjul lejer og lidt arbejdsløn for det....

• Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 925
  • Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    feb 2007

#6   6. maj 2011 Hvis du er medlem af FDM så ring til dem. Der er gratis juridisk hjælp

• #7   6. maj 2011 Det er rigtig hvad Rune K skriver... du skal have så mange beviser på det hul som muligt... billeder af hul, billeder af skade, mål af dybde og bredde, evt vidner o.s.v...

Men de danske veje er virkelig rådne, jeg har også haft skader efter huller i vejen siden i vinters...

Nogle der ved om man stadig kan søge erstatning når man har sænket bil, større fælge eller noget i den stil?

• Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    feb 2007

#8   6. maj 2011 @ michael J

Hvis din bil stadig er lovlig, dvs dækomkreds ikke er for stor og bilen ikke er sænket mere end hvad lovligt er så burde du kunne få erstatning. Men det er formentligt for sent, hvis du tænker på at søge erstatning for skader der er sket i vinters. Især fordi hullerne kan være dækket til på nuværende tidspunkt

• #9   6. maj 2011 Med alt den vejskat vi betaler må de samte også erstatte ens ting hvis der sker sådan noget på en vej der netop ikke er vedligeholdt!

• #10   6. maj 2011 tænker ik på at søge erstatning, det er bare meget rart at vide til næste gang... Jeg tænker lidt at en sænket undervogn jo er hårdere end std, og derfor bliver mere at energi'en absorberet i f.eks fælge, tårnlejer, bærekugler o.s.v... Derfor ku det godt være at det havde en indflydelse, da bilen bliver en smule mere følsom overfor ujævnheder...

• #11   6. maj 2011 har en onkel der arbejder med sådan noget..hullet skal min være 30 cm dyb, før man kan kræve penge

• Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    feb 2007

#12   6. maj 2011 @ michael J

Så længe din bil er lovlig er din bil ligestillet med andre biler. Hvis bilen ikke er lovlig er det mere tvivlsomt om du kan få erstatning. Men det kræver selvfølgelig lige, at de opdager at den ikke er lovlig

• #13   6. maj 2011 hmm... jeg ved at undervognen er tüv godkendt (weitech), så den burde da være lovlig... i england er det vidst omkring 8-10 cm hullet minimun skal være, men jeg gad godt vide hva de skal være i danmark...

Kommentér på:
huller i vejen

Annonce