{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
984 visninger | Oprettet:

Sikkerhed frem for alt... {{forumTopicSubject}}

Bare ikke lige i Fredericia når det gælder!

http://www.youtube.com/watch?v=K_bqZFTsRB0&feature=youtu.be

- Supplerende tekst:

Fast and the furious Carshow bød igen i år på flot Driftopvisning på de udendørs baner - Og igen i år kunne man nyde en helt masse biler som blev presset til deres yderste.

Speakeren gjorde meget ud af at fortælle hvordan sikkerheden var i top, og alle sikkerhedsforanstaltninger var overholdt.

Da showet var ved at være slut, efter pokaloverækelsen, på vindernes æres runde, kører en af bilerne galt i et af de sidste sving, rammer vandbarireren. Allerede der, løber flag-manden over til bilen, istedet for at vinke løbet af, så han potentielt er mere til skade end gavn - Da han konstatere der er noget galt, og føreren ikke kommer ud af bilen vinker han rednings holdet til sig - De ankommer på den lange indløbsvej som der er her på videoen - Her går det helt skidt, to af deltagerbilerne vælger at lave dougnuts på den vej, samtidig med der løber redningsmandskab blandt bilerne - og det er vel at mærke på den vej der faktisk er den eneste rednings vej til ulykken.

Og nu går det galt for arrangørene - For de vælger at sende en stuntkøre ind på motorcykel og underholde publikum. I alt panik sætter de et crew til at feje pladsen, men det vil motorcyklisten ikke vente på, så han går i gang med sine halsbrækkende stunts, og suser forbi den stakkels crewmedarbejder som tydeligvis ser en smule utryk ud.

2 eller 3 ambulancer + en redningstjeneste bil skal altså fobi ham her stuntkøren, imens han ligger på baghjul, og her skal der så lige noteres at han få timer forinden faldt af 2 gange mens han viste stunts, så det var ikke uden risici det han lavede.

Jeg bliver nød til at ha' din hjælp jeg kan ikke finde ud af med mig selv, om det er ok af arrangører som vælger at holde "Sikkerheden i top" at begynde at sende en stuntkører ind som køre så tæt på rednings folk på arbejde - og faktisk blokere rednings vejen.

På daværende tidspunkt var der ingen der vidste hvad der var galt andet end der blev ved med at komme ambulancer - og jeg kunne ikke lade være med at tænke, hvem skal redde ham på motorcyklen hvis han vælter. Jeg synes det var dårlig stil af arrangøren, og som sidebemærkning lyder det som om at speakeren havde godt med "saftevand".

iøvrigt har det ikke været muligt at få en kommentar fra arrangørene...

Hvad er din mening?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sikkerhed frem for alt...
Kommentér på:
Sikkerhed frem for alt...

Annonce