1.859 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Bmw bliver for varm Bmw bliver for varm

Hej derude,

I kan måske hjælpe mig?

Jeg har en bmw e46 318i, 1,9 fra 2000

Det er sådan at jeg kører som regel korte ture på den, uden problemer.

Men når jeg rammer motorvejen og kører over ca 100, begynder motoren at blive for varm, 3-4 gange hvor den røde lampe lyser.

Jeg har tjekket kølervæske, men det er ikke derfor.

Når jeg kører ca. 120 og har varme inde i bilen og blæseren for fuld skrue, så falder varmen til det normale... Giver det nogen mening? ikke for mig.

Men kan ikke finde ud af om det er termostat eller anden ting, har spurgt en mekaniker, han mener at det kan være at der er for meget luft i kølervæske beholderen noget i den stil.
Har spurgt en kammerat, han mener det kunne være måske topstykke. BMW mekaniker fortæller at der skal prøves at tryktestes, men synes det er for dyrt at kun give ca. 2000 for at finde fejlen.

Måske kan nogen herinde fortælle mig det, ville jeg virkelig sætte pris på ::D:D:D


 
RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Min tørretumbler skal tilsluttes en kontakt. Den skal løftes ned af vaskemaskinen og løftes op igen. 800 kr.
  • Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bmw bliver for varm
  • #1   1. sep 2012 Prøv i første omgang at skifte alt kølevandet og få skyllet køleren ordentlig igennem. Inden du så fylder på igen, så skift termostaten, det koster jo ikke det vilde og så vidt jeg husker er det nu meget let at skifte på sådan en.

  • #2   1. sep 2012 jeg vil prøve claus forslag og hvorfor ikke bare skifte vandpumpen oveni, det kan vel ikke koste så meget?

  • #3   1. sep 2012 En god ide ville være at tjekke din vandpumpe og så få tjekket dit kølesystem igennnem

  • #4   1. sep 2012 bmw har tendens til at vandpumpen knækker nogen tænder på hjulet, så indimellem bilen bliver for varm og andre gange ikke.... orginalt er det et plast hjul og når du får en ny er det med alu istedet som holder bedre, det er intet problem at skifte... det sværeste er at få propellen af 32mm ring gaffel nøgle og husk den har links gevind

  • #5   1. sep 2012 Schmiedman sælger vandpumpe, hvordan forholder i jer til at varen ikke er original, de beskriver varen således: "Varen er uoriginal, men i OE kvalitet"
    Cruiser: hvad er det for nogen tænder du snakker om? så det bedste bud er at få skiftet vandpumpen først?


  • #6   1. sep 2012 hej deniz. jeg skiftede vandpumpe på sådan en i sidste uge. en lille times arb og så køre den igen. hvis du er træt af dyre værksteds regninger så kør lidt ud på landet. vi har en forholdsvis stor kundekreds i kbh netop på grund af gode priser. de fleste ting bliver lavet på tilbud. Vi laver alt også en del plade arbejde. skriv gerne til mig herinde, hvis det sku være hilsen charlie og JR AUTO

  • #7   1. sep 2012 https://www.google.dk/search?hl=da&q=bmw+vandpumpe&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.r_qf.&biw=1920&bih=1019&wrapid=tlif134653140048910&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=SnBCUIHPHYzLsgbxhICIDQ


    billede 1 har sort plast forneden
    billede 4 har alu ikke sikkert det lige er den til din.... men det er det som er forskellen


  • #8   1. sep 2012 jeg gætter på 99 termostaten

  • #9   1. sep 2012 men som cabrio power skriver.. så kan det sagtens være termostat (koster ca 80kr) især når den dykker i varmen når du tænder for varmen i bilen..., men hvis man laver termostat så laver man os lige vandpumpe med det samme medmindre vandpumpe lige er skiftet!

  • #10   1. sep 2012 Jeg har kørt alle modeller af bmw siden jeg var 18.
    Død termostat koger den varm på ingen tid, kun tænde for varm luft fuld og kørsel uden tryk pp så sker der nada, men inde i byen koger den op igen da den ikke kan komme af med nok luft


  • #11   1. sep 2012 det er en bil jeg har købt for ca. 3 uger siden, så skal lige undersøge hvornår der sidst er skiftet vandpumpe. Tusind tak for jeres finde indlæg, det er simpelthen fantastisk at få en bedre information for folk som har viden indenfor for det, især når man selv oplever det. Så slipper jeg forhåbentlig for dyre mekaniker regninger smiley tusind tak til alle.

  • #12   1. sep 2012 tjek din blæser, vandpumpe og termostat

  • #13   1. sep 2012 tag at kør din motor op i drift tempratur, altså der hvor den normalt skal stå når den er varm og så åben hjelmen og og hold øje i lidt tid om blæseren starter hvis den ikke allerede er... og ellers så mærk på dine 2 køler slanger den øverste skal være meget varm og den nederste skal også være godt varm, hvis den er lidt over udendørs tempraturen er det din termostad det er galt med, men hvis det ikke er ikke er en af de to ting så pil vandpumpen ud og tjek den...

  • #14   1. sep 2012 tak nicolai , gode input smiley
    Det vil jeg lige tjekke imorn tidlig smiley


  • #16   2. sep 2012 Jeg vil sige at det enten er vandpumpen eller luft i dit kølersystem... Og hvis jeg var dig vil jeg udlufte den inden du begynder at skifte noget og det tager sku 10 min at udlufte den og koster alt i alt 0,- kr så start med dette..

  • #17   2. sep 2012 Citat: " Når jeg kører ca. 120 og har varme inde i bilen og blæseren for fuld skrue, så falder varmen til det normale... Giver det nogen mening? ikke for mig. "
    Logik for burhøns smiley


  • #18   2. sep 2012 ja det gør det da der der sidder en mindre blæser og mindre køler så når han tænder for varmen så starter den lille blæser og den trækker så noget kold luft op igennem køleren og når kommer så igennem på den anden side af den hvor det er blevet varmt og kommer ud i kabinen.
    Den fungere ligesom ved blæseren til den store køler i fronten faktisk bare med hensigt på levere varme til kabinen som primær funktion hvis man kan sige det sådan smiley


  • #19   2. sep 2012 Jeg er klar over hvorfor varmen bliver stabiliseret når han kører hurtigere. + bruger varmen. Det giver sig selv.

Kommentér på:
Bmw bliver for varm

Annonce