{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.229 visninger | Oprettet:

Skal man blinke ? {{forumTopicSubject}}

hej ..

Hvis jeg kører på en to sporet vej hvor hastigheds grænsen er 60 skal jeg så blinke når jeg skifter vognbane.

min kamarat mener at man ikke skal men det er en go ide at gære det, fik han af vide af sin kørelærer undtagen motorvej der skal man blinke.

Jeg mener dog at man skal blinke uanset hva.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal man blinke ?
  • #1   5. okt 2012 lige så snart du skifter vogn bane skal du blinke. .lige meget hvor stor den er eller hastigheds grænsen

• #3   5. okt 2012 mener heller ikke man skal blinke.
    fik selv det samme afvide af min kørerlære. men det er vel altid godt at vise hvad man skal til og gøre.

• #4   5. okt 2012 Hvorfor blinker man på motorvej, og der er en regl at man skal blinke 3 gange inden man skifter bane ?

• #5   5. okt 2012 Den kammerat har ret.

• #6   5. okt 2012 Skal man ikke, når det IKKE er motorvej fletter man bare ind ( uden at blinke )

Blinker dog selv, vipper bare så comfort blinket kører 3 gange..ham der kører bag ved i det spor man vil over i kan jo lave alt mulig andet, og først blive opmærksom når man blinker smiley

• #7   5. okt 2012 Da jeg tog kørekort sidste år, fik jeg at vide til teori at det kun er på motorvej at man SKAL blinke ved vognbaneskift, men at det er godt at gøre det i alle tilfælde.

• #8   5. okt 2012 Det giver ingen meninge det der.

Nu mistede jeg endnu en kasse bajer man ! smiley hold nu med mig for satan

• #9   5. okt 2012 Når ja jeg tog jo også kørekort i 1949 eller ca der omkring smiley

• #10   5. okt 2012 du skal kun blinke på motorvej
    http://www.teori-cafeen.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=59&Itemid=54
    Begrebet "overhalingslys" må ikke forveksles med blinklys! Lad os lige repetere reglerne her:

Man SKAL ikke blinke med blinklys når man overhaler, medmindre man kører på en Motorvej. Man KAN dog i nogle tilfælde blinke med blinklys hvis det er formålstjenligt i forhold til andre trafikanter.

Man SKAL til gengæld ALTID blinke med overhalingslyset (det lange lys/fjernlys) når man overhaler lastbiler og andre der ikke kan se ud af deres egen bagrude.

Man skal ALTID blinke med overhalingslyset når man overhaler andre køretøjer i lygtetændingstiden!

Lad os lige skære det ud i "pap", hvornår skal man blinke med overhalingslys:

Overhalingslys
    om dagen
    i lygtetændingstiden

Alm bil
    Kan/frivilligt
    SKAL

Lastbil/bus
    SKAL
    SKAL

--------------------------------------------------------------------------------

• #11   5. okt 2012 Du skal kun blinke ved vognbaneskift på motorvej. IKKE på landeveje, hovedveje osv.

• #12   5. okt 2012 Hvis du blinker i byen tror folk at du drejer, så kører de ud foran dig. Din kammi har ret

• #13   5. okt 2012 tak for jeres svar har fattet det efter 17 komentar smiley

Men er det lovligt at tale i håndfri telefon, dvs øresnegl mens man kører.

jeg mener ja.
    Min kamarat siger nej.

Vi tager om 2 kasse bajer smiley

• #14   5. okt 2012 Jimmi L

Nu må du eddermame styre dig. Man SKAL ikke blinke med overhalingslys. Også kaldet fjernlys. Det er direkte provokerende, når folk har den slags lyster, og gør det.

• #15   5. okt 2012 hvis jeg kører på indersporet og vil ud til det hurtige spor så blinker jeg ikke. det er latterligt.

• #16   5. okt 2012 Ja, det er lovligt at tale i håndfri. Hvad er nu det for noget vås, din kammerat har sagt ..

• #17   5. okt 2012 fuck du er arrogant smiley

• #18   5. okt 2012 øresneglen må du gerne bruge.

og for 18 gang, man blinker kun ved overhaling på motorvej..

• #19   5. okt 2012 nu står vi lige, det kvit eller dobbelt smiley

• #20   5. okt 2012 Kørende skal give tegn før vognbaneskift på motorvej. Ved vognbaneskift på anden vej end motorvej skal kørende give tegn, når det er påkrævet til vejledning for den øvrige færdsel.

Det er ikke forbudt at kigge i færdselsloven, inden man vædder en kasse bajere

• #21   5. okt 2012 sidste spørgsmål. Er det rigtig at de kloge hoveder har sagt at man får en orgasme når man skider ?

• #22   5. okt 2012 280hk, hva siger du ?

At man skal blinke når man skifter vognbane ? Motorvejen har jeg fattet men nu gør du mig forivret.. Skriv dansk.

• #23   5. okt 2012 Hvad væder i om?

Ja, selvfølgelig er jeg arrogant, det er jeg nødt til at være, i det her lorteland, fuld af analfabetiske spader, der ikke fatter hat af noget som helst.

smiley

• #24   5. okt 2012 Ja, man SKAL blinke på almindelige veje, men KUN hvis det er "påkrævet til vejledning for den øvrige færdsel". Dvs, hvis der er trafik bagved, så SKAL man faktisk blinke. Men er der tomt bagude, så sparer man sgu bare strøm...

• #25   5. okt 2012 Han mener, at hvis du kører i indersporet og skal ud af tredje vej i rundkørslen længere fremme, skal du ikke bare mase dig ud i ydersopret, foran de andre biler.

Så viser man lige, at man har til sinde at skifte vognbane. Bruges ved tæt trafik osv.

• #26   5. okt 2012 hahahaahah smiley får man orgasme når man skider er det 3 spørgsmål smiley

Vi væder om en af de erotiske damer fra G&G, dvs der mere på spil nu end før hvor der var 2 kasser bajer.

• DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #27   5. okt 2012 Siqu P: "hvis jeg kører på indersporet og vil ud til det hurtige spor så blinker jeg ikke. det er latterligt."

Hvad er nu det for noget at skrive? Så er det vel godt at du blev det klogere i dag.... smiley

• #28   5. okt 2012 Det kommer an på, om det er lind eller hård afføring ...

• #29   5. okt 2012 som 280 hk galant skriver.

så skal der også gives tegn uden for motorvejen når det hjælper trafikken.

og så lige en bonus info.... når folk vil lave et VOGNBANESKIFT så har andre PLIGT til at hjælpe med til at vognbaneskiftet kan foretages - det vil sige man SKAL give plads til den som vil skifte vognbane smiley

• #30   5. okt 2012 Kim B

Det fatter danskere ikke. - Tag bare motorvejen. Så tror folk i tilkørselsbanen, at hele motorvejen skal bremse ned for den lille bøsserøv, der kommer kørende med 60 km/t.

Istedet for at man tager at komme op i fart!

• #31   5. okt 2012 Kim B - nu gør jeg det selv normalt, men jeg fik noget andet at vide til teori. Der fik vi at vide at ved sammenfletning er det begge parters ansvar at det sker uden problemer, men ved vognbaneskift er det vedkommende som skifter vognbane, som har ansvaret.

• #32   5. okt 2012 vs hård så får man en ordenlig orgasme , kan du finde bevis på det ?

• #33   5. okt 2012 har du aldrig prøvet efter at alt det klamme er kommet ud af dig så siger du "ooooh" smiley Det må da være en orgasme eller en lettelse.

Det er fredag og alt er tilladt.

• #34   5. okt 2012 Kim B... Din bonus info er ikke helt korrekt smiley

• DisConFlubberated
    VIP

#35   5. okt 2012 * Yes Im Arrogant *
    Ja, eller idioten der har kørt 90 helt oppe i røven af en lastbil, fordi man ikke kan tage sig tid til at læse trafikken, og så bare slår blinket til og maser sig ud, selvom der reelt set ikke er plads, så andre er nødt til at stå på bremsen, DERFOR er der så mange ulykker på motorvejene i Danmark.

• #36   5. okt 2012 Fuck det lort der er ingen der vil svare mig på mit spørgsmål smiley

• #37   5. okt 2012 har lige været hele møllen igennem ifb med taxakort, og her blev det fortalt i teori at man skal give den nødvendige plads fir at andre kan skifte vognbane, det samme fortalte 2 kørelærer på forskellige køretimer.

• DisConFlubberated
    VIP

#38   5. okt 2012 Kim B: Har du læst det i færdselsloven?

• #39   5. okt 2012 har ikke læst det selv, men når man bliver undervist i det, så går man da ud fra at det er nedfældet et eller andet sted smiley

• #40   5. okt 2012 Kim

Det er udelukkende, hvis den, der skifter bane, gør det under forudsætning af "nødvendig ulempe", så skal biler i den anden bane give plads. Dvs, hvis der er ok tæt trafik i banen ved siden af, så må bilen, som skifter bane være til ulempe og de andre skal lukke ham ud.
    Hvis der til gengæld kun er en enkel bil i den anden vognbane, så ville det betragtes som "unødig ulempe", hvis man prøver at blinke til den ensomme bil. Og så skal den bil heller ikke give plads i sådan en situation

• #41   5. okt 2012 280
    der modsiger du jo så færdselsloven lidt smiley for det er jo ikke tilladt "bare" at skifte vognbane i tæt trafik - kun hvis du skal svinge lidt længere fremme.

men ellers giver det fin mening det du skriver - og sikkert også sådan de har ment de kære kørelærere smiley

• #42   5. okt 2012 Kim

Jow, men så må man jo stadig skifte bane i tæt trafik, hvis man skal svinge, eller standse/parkere... Og der bruger man nødvendig ulempe-reglen ved at blinke og "fedte" sig ud, hvor de andre er forpligtet til at holde tilbage, hvis man vel at mærke har blinket længe nok... Det er nok sådan de kørelærere mener det smiley

• Snoopy
    VIP
    Snoopy Hjælpe-administrator

Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.640
    #43   6. okt 2012 jeg blinker aldrig

jeg rækker armen ud, så kæresten er træt af jeg køre i ring, højre om når det regner smiley

• #44   6. okt 2012 § 32.
    Stk. 2. Kørende skal give tegn før igangsætning fra kanten af vejen og før vending og svingning. Kørende skal endvidere give tegn før vognbaneskift eller anden ikke ubetydelig ændring af køretøjets placering til siden på motorvej. Ved vognbaneskift eller anden ikke ubetydelig ændring af køretøjets placering til siden på anden vej end motorvej skal kørende give tegn, når det er påkrævet til vejledning for den øvrige færdsel. Tegnet skal gives ved hjælp af blinklys, hvor anbringelse heraf på køretøjet er påbudt eller tilladt, og i øvrigt ved, at en arm rækkes vandret ud til siden.

Kommentér på:
Skal man blinke ?

Annonce