{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
702 visninger | Oprettet:

Hjælp til Forklaring af afgifter på Seat Leon {{forumTopicSubject}}

Ejer afgift / Misundles afgift / Vægt afgift ??

Jeg over vejer og købe sådan en her,

http://www.seat.dk/Global/Nuevo%20Leon/Leon%20NY%20Van%20MODEL%20MY13%20Pris_Quickguide%2001.JANUAR%202013%20(D03)%20Inet.pdf

Men ejer afgiften ligger på ca 1000 kr halv årligt,

Men skal jeg så også betale misundelse og vægt afgift? og hvis ja hvor meget?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til Forklaring af afgifter på Seat Leon
  • #1   17. jan 2013 hvad model overvejer du,gule/hvide plader osv

• #2   17. jan 2013 vil gerne have en på hvide plader men overvejer og få en på gule plader til og starte med og så lave den om til hvide plader når jeg skal have børn smiley hvad gør forskellen ? smiley

PÅ FORHÅND TAK

• #3   17. jan 2013 Den halvårlige afgift på 1000 kr. er grøn afgift, som har erstattet den gamle "vægt afgift".

Du får kun en misundelses afgift, hvis du vælger bilen på gule plader - misundelsesafgiften udgør 5040 kr pr. år plus grøn afgift.

mvh. Tim

• #4   17. jan 2013 kan se at ejerafgiften er det samme om det er en gule eller hvide plader

• #5   17. jan 2013 JA okay tak for svaret, så kan det jo endelig godt gå og købe en på hvide lplader når man spare 5000 kr om året på det

• #6   17. jan 2013 ejerafgiften er ikke den samme på hvide/gule

• Chris M
    Chris M Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 130
    #7   17. jan 2013 Det kan slet ikke betale sig at lave den om, jeg havde selv en på gule plader..

Man kommer hurtigt til at savne bagsæderne, og især hvis du skal have finansieret kan du lige så godt købe hvide plader med det samme. Medmindre du har en stor pose penge i banken når du skal til at lave om, betale difference afgiften og nye sæder, seler osv.

• #8   17. jan 2013 Det tror jeg du har ret i Tak for hjælpen smiley

• Chris M
    Chris M Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 130
    #9   17. jan 2013 For lige at give et hurtigt eksempel, jeg havde givet 186.000 for min, som kostede 280.000 på hvide, differencen kostede 77.000 da bilen var 2 år gammel..

Så er man oppe i 263.000 kr, så skal man have sæder osv. de fleste forlangte 7.000 alene for sæder, og så kommer selemontering osv. måske 2.000 kr?
    Tror godt man kan regne med at de 8.000 kr. man evt. kunne spare bliver spist op af en glemt udgift.. Og bilen har stadig fået monteret "gulplade-anordning" bagi, måske er der boret huller? Alt for meget bøvl og usikkerhed omkring det smiley

Jeg solgte min til forhandler Maj 2012, han har den stadig til salg.. puha, godt man kom af med det lort smiley

Kommentér på:
Hjælp til Forklaring af afgifter på Seat Leon

Annonce