{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.277 visninger | Oprettet:

Startproblemer {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Renault Megane 1,6 16v fra årgang 2000.
Jeg tror problemet er kommet efter jeg satte startkabler fra min egen bil over på en anden bil. (dette er ikke sikkert)

Jeg har kunnet kører på arbejde og hjem igen og så lader jeg den stå natten over. Da jeg skal starte den om morgenen kl 7, så kan den ikke kører starteren rundt, lyset kan dog tændes og ruderne kan rulle ned og op.
Da jeg kommer hjem fra job og bilen har stået stille fra 07 - 17 tiden. Så er den helt død fra strøm lyset lyser svagt og bilen kan ikke låse med fjerbjetent centrallås.

Jeg havde også et andet tilfælde. Bilen er helt død for strøm så jeg sætter startbooster på og starter bilen og giver den nogle omdr. så bilen begynder at lade. jeg lader bilen stå i 5 min. Da jeg kommer ud til bilen igen står den ned på 200 omdr. og halter. jeg kunne ikke få omdr. op ved at give gas. først da jeg satte booster på igen kom den om på 900 omdr.

Bilen lader 13.85. Nyt batteri er monteret og bilen aflader ikke.

Hvad sker der her ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Startproblemer
  • #1   23. jan 2013 Kraftig kulde har det med at påvirke batterikapaciteten betragteligt. Har du købt et kvalitetsbatteri?

    Hvis du har vendt polerne forkert da du jump-startede en anden bil, kan det have fatale følger for elektronikken i din egen bil.



  • #2   23. jan 2013 Den med kulden har jeg tænkt meget over . Men har købt Varta batteri fra ftz til 600 kr .
    Og polerne er ikke blevet vendt forkert den fejl laver jeg dog ikke smiley
    Men jeg tænker om generatoren kan have taget skade og evt oplader for meget indimellem og evt ødelægger batteriet ?


  • #3   25. jan 2013 Så er du nødt til at måle på generatoren jo. Men der skal gerne sidde en anordning i bilen, som sikrer, at batteriet ikke kan overoplades. I så fald siger det BANG. Det lyder nærmere som om den ikke lader ordentligt...

    Fik du ladet batteriet ordentligt op inden du satte det i ?


  • #4   26. jan 2013 Jeg har fundet problemet:p
    Jeg målte rippelspændingen, generatoren ladede med 2,9 AC (vekselstrøm) og med 13,80 DC (Jævnstrøm). Så der må være gået en diode i Generatoren. Batteriet er nu ladet op og brugt generator på bilen, Nu virker det (:


  • #5   26. jan 2013 Har derefter målt afladningen igen . der er ingen (:
    men tak for dine svar (:


Kommentér på:
Startproblemer

Annonce