4.270 visninger
|
Oprettet:
Hvorfor lige den bil ? {{forumTopicSubject}}
Hej alle. Da jeg kører meget hver dag tænker jeg tit hvad der får folk til at købe lige den bil de kører i. Der er biler som jeg slet ikke forstår nogen vil kører i.Jeg er ikke ude på at fornærme nogen her. Men hvem har lyst til en Fiat Panda,Citroen Berlingo,Suzuki Wagon,Hyundai Atos . Hvad mener i ?
feb 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 979
Tro det eller ej, nogle folk har andet end biler og udseende i hovedet
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.487
Rigtig mange er fuldstændig ligeglad med hvordan bilen ser ud og hvordan den kører, bare den kan opfylde fragt-behovet.
aug 2007
Følger: 17 Følgere: 18 Biler: 5 Emner: 190 Svar: 878
nov 2008
Følger: 4 Følgere: 10 Biler: 5 Emner: 34 Svar: 58
okt 2007
Følger: 25 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 82 Svar: 1.275
maj 2005
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 77 Svar: 2.785
flere af vores naboer har disse småbiler og de er alle sammen kvinder.
okt 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 6 Emner: 44 Svar: 528
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 55 Svar: 6.850
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 55 Svar: 6.850
Cirkeline: Har egentlig mest lyst til ikke at tro på det:)
sep 2011
Følger: 124 Følgere: 23 Biler: 37 Emner: 44 Svar: 277
sep 2011
Følger: 124 Følgere: 23 Biler: 37 Emner: 44 Svar: 277
okt 2005
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 6 Emner: 162 Svar: 1.885
Jeg er studerende, og har ikke råd/lyst til at reparere på gamle biler længere. Passat'en stod mig allerede i alt for meget I "normale" perioder uden for meget familiebesøg og længere ture, kan jeg køre halvanden måned +- på en tank, så det er jo bare optimalt når man ikke har sååå mange penge at gøre med
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 55 Svar: 6.850
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 55 Svar: 6.850
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 37 Biler: 3 Emner: 98 Svar: 1.943
Købt mig en 3.0v6 køreglæde frem for alt .. Hvis man ikke har råd til bil så tag bussen
nov 2008
Følger: 4 Følgere: 10 Biler: 5 Emner: 34 Svar: 58
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 55 Svar: 6.850
jun 2010
Følger: 15 Følgere: 13 Biler: 3 Emner: 25 Svar: 875
jun 2004
Følger: 28 Følgere: 23 Emner: 43 Svar: 319
nov 2008
Følger: 4 Følgere: 10 Biler: 5 Emner: 34 Svar: 58
maj 2008
Følger: 82 Følgere: 83 Biler: 10 Emner: 38 Svar: 740
Der var kun en bil der opfyldte det hele
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 37 Biler: 3 Emner: 98 Svar: 1.943
Og at køre øko bil er vel det samme som at tage bussen
maj 2008
Følger: 82 Følgere: 83 Biler: 10 Emner: 38 Svar: 740
maj 2008
Følger: 82 Følgere: 83 Biler: 10 Emner: 38 Svar: 740
okt 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 136
Skulle ha' en brugt billig-i-drift bil, der så nogenlunde godt ud, godt med udstyr og ikke alt for sløv. At den så styrer bedre end jeg har forestillet mig er bare bonus.
Har kørt 50.000km uden problemer, andet end en sprunget drivrem og et par pærer.
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 11 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 66
men syntes selv den er røv grim men man sider godt iden
okt 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 136
maj 2008
Følger: 82 Følgere: 83 Biler: 10 Emner: 38 Svar: 740
sep 2003
Følger: 29 Følgere: 30 Biler: 4 Emner: 79 Svar: 1.994
Men nu er vi jo nogen, der ikke behøver at kompensere
dec 2006
Følger: 64 Følgere: 84 Biler: 10 Emner: 119 Svar: 1.020
dec 2006
Følger: 64 Følgere: 84 Biler: 10 Emner: 119 Svar: 1.020
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 37 Biler: 3 Emner: 98 Svar: 1.943
jan 2012
Følger: 51 Følgere: 52 Biler: 5 Emner: 85 Svar: 1.255
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 55 Svar: 6.850
maj 2008
Følger: 82 Følgere: 83 Biler: 10 Emner: 38 Svar: 740
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 55 Svar: 6.850
maj 2008
Følger: 82 Følgere: 83 Biler: 10 Emner: 38 Svar: 740
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
og så den ligesom med multipla´en. så grim at man kan holde af den.
jeg forstå ikke folk der køber en Golf 2-3 (med mindre der er TD og TDi for at køre langt på litteren med simpel og skruevenligt mekanik)
hvis jeg få det job jeg lige har været til samtale med. så skal der købes noget med noget sjov motor da jeg kun vil få 6-8km på arbrejde så kunne en E39 530i godt komme på tale.
maj 2008
Følger: 82 Følgere: 83 Biler: 10 Emner: 38 Svar: 740
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_anmeldelser/article1852186.ece - 0 stjerne flot daewoo
http://www.ezz.dk/895538-godt-man-ikke-korer-i rust i bunden pga vand?flot daewoo
http://www.chevroletspark.dk/forum/viewthread.php?thread_id=7
http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php/id-59089934:danskernes-sm%C3%A5-favoritbiler-ruster.html
http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=960008 - 2 år gammel bil?
okt 2007
Følger: 25 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 82 Svar: 1.275
maj 2008
Følger: 82 Følgere: 83 Biler: 10 Emner: 38 Svar: 740
I rest my case. En golf 4 er et bedre køb. Eller en cykel.
aug 2005
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 25 Svar: 544
Man skal bare huske at køber man sådan en så skal man beholde den til den er betalt ud. Hvis man prøver at sælge med efter 2-3 år skal man dække et ret stort restgældsbeløb da bilen kan sælges for meget mindre end man skylder.
Føler med dem som købte en Citroën C1 for 120k og 2-4 år efter kan sælge for 40-60k brugt. Til dels fordi Citroën har sænket nyprisen 40k til 80k, men også fordi der er solgt så mange.
På samme måde måde må man føle med alle der har købt en VW up. Er solgt sindsygt mange allerede og alle er samme udstyrsmodel. Eneste måde at få solgt sin bil er at sætte prisen ned ift de andre blandt 100 af salgannoncer med samme bil. Men sker så først om 2-3 år VW up ejerne står med det problem
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 55 Svar: 6.850
maj 2004
Følger: 80 Følgere: 317 Biler: 4 Emner: 1.391 Svar: 13.689
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 55 Svar: 6.850
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
Hvad jeg derimod ikke forstår er folk som går op i biler, folk der er på bg (INTET personligt) køber en ny mikro bil for at spare penge.. Bil er i forvejen en MEGET høj mdl udgift, og om man som bilelsker bruger 3000 kr om måneden på en forholdsvis spændende bil kontra n øko spand som alligevel løber op i 2200kr, er et meget dumt sted at spare på en hobby
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 55 Svar: 6.850
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
Konens civic koster os 1200kr om måneden ALT inklusiv også benzin, det er en 2006 140hk
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
min kami betaler over 2500 af på sin up. om måneden.
for en microbil skal ikke finansieres over 8år.
min opel koster mig 2500 i brændstof og 500kr til forsikring og vægtafgift køre 45-50.000km om året så det de 3000kr.pr.md. som mirza taler om... med en udbetalt microbil ville det være 1500-1750kr om måneden for brændstof og forsirkring/afgft.
men så der ikke langt af til service... min nuværende få olie skift osv hjemme så den koster vel omkring 5000-7000kr (afhænger af om tandrem eller dæk skal skiftes) om året en ny bil ville koste 8-9000kr i værkstedsbesøg. især da jeg ikke skøre.
aug 2005
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 25 Svar: 544
Øko bil ved 10000km/år :
Lån : 900kr/mdr
Halvårlig grøn afgift : 560kr
Forsikring : ~5000kr/år (kasko)
Benzin : 10000km / 20km/l = 500l x 13kr/l = 6500kr/år
Driftomkostninger : 23420 / 12 = 1951kr/mdr
Peugeot 306 GTi-6 nysynet, aircon, etc.
Købspris : 25.000kr
Halvårlig grøn afgift : 2500kr
Forsikring : 6000kr/år (ansvar)
Benzin : 10000km / 11km/l = 909l x 13kr/l = 11817kr/år
Driftsomkostninger : 22817kr/år / 12 = 1901kr/mdr
Forskel er istedet for at låne og betale dyr kasko køber man kontant og kører på ansvar da bilen ikke er mere værd. Synes man ikke om pug 306, så find en BMW e36, civic vti, A4 1,8t istedet til samme penge. Vælger man noget golf 3/4, Skoda octavia/audi 80/A4 i TDI udgave bliver det endnu billigere.
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
olie koster filter. koster. bremser koster. alt koster og alt skal checkes. det koster mere end 1500.kr
maj 2006
Følger: 16 Følgere: 28 Biler: 5 Emner: 12 Svar: 1.160
maj 2006
Følger: 16 Følgere: 28 Biler: 5 Emner: 12 Svar: 1.160
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
Nye biler går også i stykker, fordelen er dog at garantien dækker, men det kræver at bilen er ny, hvis man skal skifte bil hvert 2-3. År pga garanti så bliver det DYRT med afskrivningen, og hvis man beholder den i 10år så bliver den også gammel og begnder at gå i stylker på et tidspunkt..O
aug 2005
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 25 Svar: 544
Nu har jeg dog altid været heldige med brugte biler. Kørt over 10000 uden store dyre reperationer. Man skal bare undersøge standen på det man køber
aug 2005
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 25 Svar: 544
Den er 1,5 år gammel og har 1,5 år fabriksgaranti tilbage. Den 95hk motor er ret kvik alligevel
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
ang minibiler er Ford Ka. en dejlig bil og har en kæmpe fordel over for UP´en.
dens ESP kan slås fra.. up er ikke sjov at lege i sneen med...
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 31 Biler: 1 Emner: 60 Svar: 1.137
Økobil
Nypris: 110.000 f.eks.
årlig udgift: 23.420 kr
Salgspris efter 5 år: 50.000 kr
Samlet: 60.000 (værditab) + (23.420*5) = 177.100 kr.
306 GTi
Pris: 25.000 kr
Årlig udgift: 22.817 kr
Salgspris efter 5 år: 7.000
Samlet: 18.000 + (22.817 *5) = 132.085 kr.
En forskel på 45.000 kr. eller 9.000 kr. årligt.
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
min carina brugte jeg sku heller ikke meget på på de 60.000km jeg havde den havde gået 327.000km da jeg solgte den. begge biler indkøbt til under 17.000kr.
og kørt 13km/l+.
min kami havde månedlige nedbrud med sin smart. kostede ikke noget men irriterende at ungvære den 1-2dag værd månede. min carina har altid kørt lige som min vectra.
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
der ud over slides 306´erens dæk ikke mere end en økobil´s
medmindre man ladermeget hjulspind og presser sin bil...
eller er kvinde men så det primært koblingen der gå ud over
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 31 Biler: 1 Emner: 60 Svar: 1.137
Forstår ikke helt hvad du mener med, at man har brugt 100-125.000 i samme periode?
Men vil mene at man kan kalde det 'nogenlunde samme økonomi', i hvert fald i en periode på 4-5 år, og der ville jeg klart hellere køre i en 306 GTi med knap 170 hk, og meget roste køreegenskaber - eller en anden tilsvarende bil af andet mærke - end jeg ville tøffe rundt i en 107 / Spark / Picanto.
aug 2005
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 25 Svar: 544
Skoda Citigo : Længde : 3,563mm --- Bredde : 1,641mm --- Højde : 1,478mm
Mitsubishi Colt : Længde : 3.940 mm --- Bredde : 1.695 mm --- Højde : 1.550 mm.
Ketil : 10000km - hov - mente da 100.000km
Alexander : Lig 15.000kr oven i - det er udbetalingen på lånet til økobilen som ikke er regnet med
aug 2005
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 25 Svar: 544
Biler fra 98-2000 har efter min mening bedre komfort end nye øko biler, så fremt man ikke tager en anden økobil fra 98-2000. Vil også våge den påstand min 17 år gamle BMW E36 328i har bedre komfort end hvilken som helst økobil.
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 31 Biler: 1 Emner: 60 Svar: 1.137
Nypris: 110.000 f.eks.
årlig udgift: 23.420 kr
Salgspris efter 10 år: 20.000 kr
Samlet: 90.000 (værditab) + (23.420*10) = 324.200 kr.
306 GTi
Pris: 25.000 kr
Årlig udgift: 22.817 kr
Salgspris efter 10 år: 2.000
Samlet: 23.000 + (22.817 *10) = 251.170 kr
Stadig en forskel på 73.000 i GTi'ens favør. Jo, der har formegentlig været reparationer, men man kan trods alt reparere en del for 73.000 - og det er med udgangspunkt i at der ikke er ekstra reparationer på økobilen.
Peugeot'en var bare som eksempel. Det kunne lige så godt være en Audi A3, VW Golf, Honda Civic osv.
Ved ikke hvilken Peugeot du har haft, men komforten i en 306 er nu ikke ringe i mine øjne, synes den er bedre end i en Spark og 107 f.eks.
okt 2007
Følger: 25 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 82 Svar: 1.275
aug 2005
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 25 Svar: 544
Den kommer til at lide samme skæbne som C1/Aygo/Pug 107... brugtmarkedet er overfyldt med dem, alle er ens farve og udstyret - eneste måde at sælge sin bil blandt 100 andre ens biler er at sætte prisen ualmindelig lavt.
Og tro det eller ej... køber man en gammel "top model" som Pug 306 GTI, BMW E36 med 6 cylindere, eller hvad katten det nu måtte være så er der altid en køber. De koster så lidt, og biler til 10.000-15.000kr vil der altid være salg i..
aug 2005
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 25 Svar: 544
Hvis man som en bilinteresseret køber en gammel god bil, så er der altid salg i dem, og kig så langt tilbage du vil. 25 år gamle biler fra 80'erne er der stadig kanon salg i som f.eks. BMW e30, e36, Mercedes 190, alt japansk med en god 16v motor osv. Hvorfor skulle en 306 GTi ikke også holde 25 år?
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 31 Biler: 1 Emner: 60 Svar: 1.137
aug 2005
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 25 Svar: 544
okt 2007
Følger: 25 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 82 Svar: 1.275
maj 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 36 Svar: 422
En jantelovs tråd.
Der er alligevel ikke en eneste af Jeres potter der kan følge med når jeg sætter mig op på motorcyklen.
Anyway...
En Panda 4x4 er da skide sjov at køre i terræn.
Hvorfor diskvalificere den, trådstarter?
Og alle Volvoer er da traktorer som kun har det godt på lige vejstrækninger.
Hvorfor fremhæve Volvo frem for andre?
Uanset valg af køretøj er det man vælger til de kompromisser man vælger at kunne leve med.
Ingen kan få det hele.
Bedst er det vel at have en bil som er luksus, en som er cabrio, en som er sport, en som er praktiske gris, en som er et samleobjekt, en som kan klare terræn, en bil som er økonomisk etc.
Ingen bil kan det hele.
aug 2005
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 25 Svar: 544
Uha - det du taler om er "Quality assaurance" afdelingerne. Ansat ikke til at sikre kvalitet, men at finde ud af hvor meget de kan spare på produktionen, samtidig med at produktet holder den forventede levetid og ikke en dag længere.
Med chance for at komme i modvind synes jeg f.eks. Audi er et kanon eksempel på det. Audierne fra 80'erne og 90'erne var satme kram. Overproduceret helt vildt, og bygget til at få et smil på læben hver dag man drejede nøglen.
En Audi nyere end år 2000 sælger pga. design og prestige... det er ikke på højde med BMW og Mercedes mere på bekostning af de skal holde produktionsomkostninger nede og genbruger mange dele fra hele VAG koncernen... samtidig med at de dele ikke længere er overproducerede og lækre. Siger bare - en Audi dør fra 90'erne kunne hakke ens arm af hvis den kom i klemme når man smækkede den. Idag... der flækker døren nærmest fordi den er lavet af plastik.
Anyway så gør det princip som Jeppe nævner sig helt sikkert gældende for minibilerne. Ud over at være bygget til at holde levetiden så gik Citroen/Peugoet/Toyota jo også sammen for at holde produktionsomkostningerne nede.
okt 2007
Følger: 25 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 82 Svar: 1.275
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 37 Biler: 3 Emner: 98 Svar: 1.943
feb 2010
Følger: 10 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 823
hvis i ikke mener at C1 aygo og de andre minibiler holder priserne godt , så find lige en annonce med en billig en ag slagsen ,
feb 2010
Følger: 10 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 823
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
WAUW har du en motorcykel.
seriøst du for sej. og den er hurtiger end en 306 gti og 328i uha så det nok sådan en dyr maskine var... klap hat. køre selv motorcykel. eller pt kinaknalleret. køre friskt i en bil go friskt på en motorcykel er 2 forskellige opblevelser. som jeg personligt nyder på værd sin måde...
og nej ingen bil er perfekt. men har hørt rygter om en BMW M5(type 2) der sku følge en vayron. tage sving som en GTR. eller en porche 911´er og så sku den kun være bygget i en Touring. en prototype som vist ikke bliver produceret men som kun blev bygget for at uofficielt at sparke de andre fabriker i løgner og markere sig...
lidt lige som da Honda lavde S2000. bare for at bevise mange omdrejninger. drftsikkerhed. og benzinøkonomi kan hønge samme..
okt 2007
Følger: 25 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 82 Svar: 1.275
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 31 Biler: 1 Emner: 60 Svar: 1.137
nov 2008
Følger: 4 Følgere: 10 Biler: 5 Emner: 34 Svar: 58
maj 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 36 Svar: 422
Hvad er det for noget med klaphat?
Har du ikke en kontaktperson på din pædagoginstitution som kan afrette dig lidt så du kan begå dig ude i den virkelige verden?
Du har så¨ikke en motorcykel men en kina knallert.
Hvorfor siger du så at du har en motorcykel?
Hvad ved du som vi andre ikke alle ved er løgn?
okt 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 136
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 31 Biler: 1 Emner: 60 Svar: 1.137
aug 2005
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 25 Svar: 544
Min far er Audi mand - typen der går med Audi læderkasket. Synes ikke de Audi'er han har haft fra år 2000 når hans gamle A6'er fra 1996 til sokkeholderne.
michael b :
C1 med værditab : http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/citron/c1/10i-sx/1484307
57.800kr efter 3 år - 117.00kr fra ny. Man kan få en spritny med fuld udstyrpakke for 80.000kr. Så det er lige før man også skal være heldig for at sælge den for 57.800kr.
Det er 59.200kr tab som udgør ~50% af dens værdi.
feb 2010
Følger: 10 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 823
ang afgift du skrev at der jo måtte være en del forskel på en bil til 100 og en til 180 klik og det jeg skrev var at en stor del af den forskel er 180%afgift.
feb 2010
Følger: 10 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 823
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
den er registret som en motorcykel har den udelukkende fordi den ikke er værd at sælge. men det betyder ikke jeg ikke køre på andre maskine.
hvorofr prøve at trække en motorcykel ind i en tråd som er blevet drejet over til en mudderkastning mellem nye økospande. vs. ældre mellemklasse gti´ers komfort og køreglæde. en mc´s køren enskaber har intet til fælles med en bils.
køre motorcross men tro det eller ej. det langt fra det samme som at køre speedway. NÅ tænker du så "det forstå jeg ellers ikke køre begge ting da ikke på grus?" og selvom disse 2 maskiner minder meget om hinanden, (oftest) 1cylinder, 2 hjul og så en kæde. ja så minder de ikke om hinanden på deres køre enskaber..
maj 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 36 Svar: 422
Jeg er ligeglad
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.487
Jeg valgte Polo pga. jeg godt kan lide designet, jeg syntes den kører godt, altså lige efter min smag, og så er den driftsikker.
Nicklas S >>
De der omkostninger, du glemmer lige vedligehold og service. Det er sandsynligvis væsentlig dyrere ved en 306 GTi end det er ved en økobil.
Service for 15.000 km/1 år til en VW Up! på autoriseret værksted koster 1.400 kr, det får du ikke lavet meget på en ældre vogn for, slet ikke hvis ikke du laver det selv.
Der er flere ting der sandsynligvis går i stykker på en ældre bil, og tingene er selvfølgelig mere slidt.
Derudover er der rust, og syn, hvilket som udgangspunkt ikke er noget man skal bekymre sig om i en lille ny bil, da syn ikke kommer før fjerde år.
Mitsubishi Colt er ikke meget bedre end enhver anden mikrobil, jeg ville hellere købe en ny mikrobil end en Colt, der er ikke meget komfort eller køreegenskaber i sådan en vogn.
Biler fra 80'erne og 90'erne koster i vægtafgift og forsikring, og er ofte dyre i vedligehold, medmindre du fusker det hele selv. De er meget billige i indkøb, og det er fordi der netop ikke er så stort et marked for dem.
Ang. Audi fra 80'erne og 90'erne, så har en kammerat en fin ældre Audi 80 Avant, den kan ikke hakke en arm af, den skal lige have en hånd på bagklappen så du ikke får den i hovedet, den skal lige have lidt reparationer her og der, alt i alt ville han kunne sælge bilen, købe en Skoda Citigo, få bedre sikkerhed, bedre stabilitet, og færre driftomkostninger.
- Alexander - >> Du glemmer også de dyrere driftudgifter ved en ældre vogn, du kan hurtigt bruge 9.000 kr/år i gennemsnit i løbet af fem år på en ældre vogn, hvor den skal synes minimum 2 gange i løbet af den periode.
Og hvad med sikkerheden, udstyret, og teknologien? Jeg havde til hver en tid taget en ny Up! fremfor en gammel Peugeot og lige en 306 ? Come on, min tidligere nabo havde sådan en, den var i stykker flere gange hver eneste måned, den havde fået skiftet motor, og generelt var det heldigt at han ikke var afhængig af bilen. Den ville ikke have holdt i 10 år mere, selvom den kun var 10 år gammel da han havde den.
Hvor er alle Peugeoterne fra 80'erne? Det er en 306 GTI i foreslår, ikke en BMW 325i som er urimeligt dyr i forsikring.
Ketil L S >> En 306 GTI belaster umiddelbart dækkene mere end en økobil, i kraft af at den er tungere og "sjovere".
Kristian O >> Jeg håber ikke du giver 20.000 kr for fire bremseskiver, så meget kan de ikke koste, heller ikke originalt til en Accord...
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
maj 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 36 Svar: 422
En bil skal have ca. 400HK pr. ton bilen vejer for at kunne følge med den motorcykel.
Jeg bragte det på banen som et "aber dabei" fordi for nogle ser det ud som om at det blot handler om at have en masse power.
Det er der ingen danskere der har råd til hvis det skal være en bil.
Måske kan nogle tune hestekræfterne frem men så mangler de køreegenskaberne.
Men eftersom jeg ikke nævnte hvilken af mine motorcykler jeg havde i tankerne var det mere tænkt som motorcykler generelt.
Jeg synes selve oplæget til denne tråd er hånende og nedgørende overfor de deltagere på Bilgalleriet som har valgt en fornuftsbil.
Som jeg også skrev i mit første indlæg her i tråden er der ingen valg af biler som ikke indeholder en masse kompromisser.
Der er ingen biler på markedet som tilbyder økonomi, luksus, sport, terræn, cabrio og praktikalitet på en og samme tid.
Måske kan man finde en Panda og en Porsche i samme indkørsel netop af denne årsag.
okt 2007
Følger: 25 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 82 Svar: 1.275
jun 2010
Følger: 15 Følgere: 13 Biler: 3 Emner: 25 Svar: 875
Vi har alle vores krav og forventninger til en bil, nogle er det a til b samtidig med det er økonomisk, andre er det en hobby hvor økonomien stadig spiller en stor rolle. Så er der dem som mig selv som går efter komfort køreglæde og bare generelt store biler hvor økonomien er noget jeg kan kigge efter i vejviseren for den vil aldrig eksistere.
Som skrevet oven over får man rigtig nok aldrig alt i en bil, men dette ville også være kedeligt i og med man så ville køre rundt i den samme bil alle sammen og hvor er vores smag og forskel så henne. Man kan vel stadig have en interesse og hobby med biler selvom man køre rundt i en spark? Det er vel et spørgsmål om hvad man har råd til og hvad man ellers vil bruge sine penge til.
Når man så kigger på hvad man skal købe er markedet jo uendelig stort og man er nød til og købe bil efter behov og ens ønsker. Nogle mennesker er så heldige at de kan gå ud og købe en nysynet bil til 5-6000 og køre i den i 2 år, aldrig ofre en kr ud over forsikring, vægtafgift og forsikring og bag efter sælge den for skrotpræmien. Det er hvad jeg vil betegne som en billig bil, men så har man også slækket på alle krav og køber den bil der er til den pris uden og kigge på udstyr komfort osv.
Afskrivningen er uanset bil i dagens danmark høj hvis man spørger mig. Om afskrivningen er større eller mindre på en dyr kontra billig bil vil jeg lade andre om at regne på. Jeg ved bare at jeg kigger ikke bil efter hvor stort værditab den har eller ikke har efter x antal år. Jeg køber bil udelukkende efter hvad jeg har af ønsker.
Vi kan jo egentlig vende og dreje det emne her fra nu af og til næste år ved samme tid og aldrig blive 100% enige. Vi køber hver især bil efter hvad vores behov er og hvordan vores økonomi er.
Hvis jeg tager min egen Audi som eksempel så er det en dame på snart 16 år. På de 16 år har den gået 286.xxx med fuld servicebog. Den gør ikke det mindste forkert, den har selvfølgelig lidt små ting der skal fikses men den fejler intet mekanisk og køre upåklageligt. Jeg vælger og tro på at den med servicebogen er grunden til den er i så god stand.
Mit regnestykke vil aldrig kunne måle sig med det på en ny bil, uanset hvordan jeg vender og drejer det og meget af det der har indflydelse er mit benzinforbrug, samt service og vægtafgift på sådan en stor tung vogn, men det er jo netop lige der smag og behag spiller ind for som jeg har skrevet før så er den valgt ud fra komfort, køreglæde og udstyr. Ikke ud fra at jeg årligt skal give 7000,- i vægtafgift, eller bruger en 2-3000,- i benzin om måneden.
Hvis min pengepung ikke var til det havde jeg beholdt min mondeo og været glad for den for det er stadig en stor bil med komfort og masser af udstyr selvom det ikke er en racer. Jeg vælger dog at jeg gerne vil kaste penge efter bilen hvor andre selvom de har råd til en stor dyr bil hellere tager en ekstra bytur for de penge. Sådan er vi alle forskellige.
Just my 2 cent.
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4399 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.084
Selvom jeg elsker biler, vil jeg ikke bruge alle pengene på biler. Det er fristende at købe større og vildere hele tiden, men som andre også skriver, så er biler ikke en investering, det er bare en omkostning. Og omkostninger skal holdes under kontrol.
Jeg synes ikke at man skal bruge mere end 5-10% af sin løn på biler, det har jeg ihvertfald ikke selv lyst til. Så begynder det at koste på andre ting som er vigtigere, eks. investeringer, bolig, rejser etc.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
men skal du haveenny spark igen, synes du havde skrevet at den nuværende volder dig problemer..
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 37 Biler: 3 Emner: 98 Svar: 1.943
aug 2009
Følger: 32 Følgere: 30 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 1.303
Og er blevet tilbudt 75.000 kr for den, efter to år.
Så syntes ikke værditabet er så stort igen, hvis man tænker forsikring med..
(Fik 3 år med i prisen)
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
Samt at ofte så glemmer folk at medregne renter ifbm med bilfinansering, hvad har bilen reelt kostet når den er betalt er det vigtige spørgs
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.487
Derudover er de ikke tvunget til at sælge bilen efter 1-2 år, hvilket heller ikke vil være smart ved en så ny bil. Men derimod skal den ældre bil synes hvert andet år, hvilket sjældent er omkostningsfrit.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
Civic nr 1 har kørt 22.000km i 2012 den har kostet mig følgende:
Syn, hjulleje, olie, filter, svejs af udstødning, bremseklodser bag
2900kr
Civic nr 2 har kørt 10.000km, den har fået olie og oliefilter
450kr
Motorcykel har kørt 5000km, olie og oliefilter:
450kr
Racerbil, kobling, olie, filter, olie i bagtøj
2000kr
Oki, det bliver omkring 5800kr på et år..
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
okt 2007
Følger: 25 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 82 Svar: 1.275
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
apr 2009
Følger: 208 Følgere: 193 Biler: 49 Emner: 30 Svar: 165
OPEL ER bedst eller VW
eller japanske biler kan godt lige gå an
maj 2004
Følger: 80 Følgere: 317 Biler: 4 Emner: 1.391 Svar: 13.689
http://www.youtube.com/watch?v=OhcNSq75Hps
okt 2007
Følger: 25 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 82 Svar: 1.275
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 225 Svar: 1.860
maj 2008
Følger: 82 Følgere: 83 Biler: 10 Emner: 38 Svar: 740
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 225 Svar: 1.860
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.487
Jeg har fx ikke mulighed for selv at lave mine biler, og hvis du fik lavet det samme på et værksted, så kan du ikke gøre det for 5-6.000 kr/år.
Min Polo har jeg brugt omkring 4.500 kr på tre år på service og et par forlygte pærer. Ellers har jeg intet brugt på bilen, udover brændstof.
Fabia'en kostede omkring 2.000 kr i 2012 + et sæt nye vinterdæk, så ja, den er billig i drift, men den har helt sikkert tabt forholdsmæssigt ligeså meget i værdi på fire år, som min nye bil har, ikke i kroner, men i procent.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.487
Som udgangspunkt kan eller vil målgruppen for mange af disse nye biler ikke selv rode med bilen, altså skal vi gå ud fra at bilen skal på værksted hver eneste gang den fejler noget.
Bilen skal opfylde behovet for transport, samt ligge indenfor den økonomiske rækkevidde.
Din bil til 10.000 kr, vil sandsynligvis kræve mere vedligeholdelse, end en tilsvarende ny bil, samt chancerne for at bilen går lige igennem syn næste gang, uden ekstra omkostninger er væsentlig mindre end for den nye bil, som har fire år til syn.
Hvis du stiller det helt nøjagtigt op, med de samme behov, så er det ikke nødvendigvis dyrere at køre i en ny bil.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
maj 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 36 Svar: 422
Men når man har et virke i dagligdagen som kræver 110% stabilitet og måske har 60km hver vej på arbejde, så kan man altså ikke stifte lid til en 20 år gammel bil eller for den sags skyld 4 af dem, for når de brækker ned på halvvejen så kan man ikke bare lige tage en af de andre tre op af lommen og køre videre.
Moderne nye biler har jo oftest et tilbud om en slags mobilitetsgaranti på måske 20 minutter.
Det er trygheden at man altid kan møde op til sine pligter til tiden som tæller for de mange.
For folk der er i jobtræning eller aktivereingstilbud er sådan en gammel bil sikkert fin.
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.487
Jeg har skam også haft en bil som jeg solgte med fortjeneste, selvom jeg trak vedligeholdelsesudgifter fra, men det er nok mere undtagelsen end det er reglen. Sandsynligheden for noget uforudset er væsentlig større for en ældre bil.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
Iøvrig så er en ny bil ikke ny for altid, og enten skal den skiftes ofte med et stort værditab for at bibeholde garantien, eller så bliver den også gammel og slidt på et tidspunkt
Niklas er du i jobtræning? Det gør mig ondt at høre så kan jeg godt forstå at du kører en fiat siden du ikke har krav om at bilen skal være pålidelig
http://www.bilen.dk/test-og-artikler/artikler/2013/01/honda-bygger-de-bedste-motorer/
maj 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 36 Svar: 422
Jeg er ikke i jobtræning.
Jeg har aldrig i mit liv været arbejdsløs.
Men jeg har mobilitetsgaranti og har aldrig været opholdt på baggrund af bil havari siden jeg kørte Japaner.
Og så er du vist ikke helt med i de seneste væsentlige undersøgelser hvor Fiat viser at have motorer der er mere pålidelige end både VW, Audi, Ford, Nissan, Saab, BMW, Mitsubishi, Opel Peugeot og mange flere.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
Og mht den undersøgelse du nævner, så vil jeg gerne se den? Selvom jeg ikke forstår hvad det vedrører mig, jeg kører ingen af de ovennævnte biler, og de fleste af dem har et så dårligt rygte at man forhåbentlig ligger over dem!
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.487
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.487
Mange vælger de nævnte biler ud fra et økonomisk synspunkt, og i længden kan den sparede tid og de færre besøg på værkstedet, sagtens opveje det du sparer på at købe en ældre brugt bil.
Det hører dog også til sjældenheder at man køber en helt ny bil, og kører i den indtil den ikke kan mere, jeg tror dog vi vil se flere af de helt små biler som bliver kørt af den samme ejer igennem hele deres levetid.
Det kommer dog også an på hvor meget man kører, hvis en enkelt bil skal køre 30-40.000 km/år, så vil det være væsentlig dyrere i dele at køre i en bil som fra udgangspunktet har kørt 100.000 km. En ældre bil skal ofte have skiftet olie for hver 10-15.000 km, samt der vil være flere sliddele der skal skiftes.
De første tre år er der ikke mange sliddele der skal skiftes, og mange nye biler kører 30.000 km/2år mellem service, men når vi kommer op på 120.000 km, så begynder bilerne at skulle have skiftet tandrem, hjullejer og andre sliddele, efter fire år skal bilen synes hvert andet år.
Når bilerne bliver ældre og mere slidt, vil man formentlig også vælge at skifte olie lidt oftere end de 30.000 km?
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Biler: 1 Svar: 247
Jeg har ca. 10 gange lejet en Panda i Italien, både benzin og diesel. Pandaen er, som de fleste italienske biler, en køreglad for fornøjelig bil med gode køreegenskaber. Jeg er faktisk imponeret over den lille 1,3 diesel, har set 170+ på speedometeret lidt ned af bakke og normalt kørt 20+ km/l (dog ikke samtidig med 170).
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 55 Svar: 6.850
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
Men lad os bare konkludere at vi er uenige
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.487
Det vil alt andet lige blive dyrere, og vil hurtigt kunne koste mere end hvad en ny mikrobil koster at holde kørende.
Du kan holde dine biler billigt kørende, det kunne jeg også med en gammel bil, hvis jeg havde mulighederne for selv at reparere den og holde den ved lige, men det er ikke tilfældet.
sep 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
maj 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 36 Svar: 422
Ofte som bil nummer 2 eller 3.
Det har så været veteranbiler.
Dem har jeg selv holdt kørende.
Men til forskel fra en eller anden brugt Honda eller anden bil som bare er "en brugt japser", så var disse veteranbiler nogle sombåde var spændende og som løbende steg i værdi hvis jeg ellers passede på dem og derfor kørte jeg som regel ikke i dem i vinter sæsonen.
Dem tabte jeg ikke på.
Jeg kørte så kun på arbejde i dem hvis vejret var godt.
Disse veteranbiler var, alene p.g.a. deres stigende værdi på samler markedet, biler jeg tjente penge på.
Men Mirza, hvad du ikke synes at forstå er at rigtig mange ikke gider at reparere eller servicere deres egne biler.
De har et indholdsrigt liv ved siden af arbejdet hvor der ikke er plads til den slags nødvendigheder.
okt 2007
Følger: 25 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 82 Svar: 1.275
Jeg servicerer og reparerer forresten selv min bil, ikke af nød men af lyst. Derfor føler jeg det er lidt møntet på mig når du siger at man ikke har et indholdsrigt liv hvis man selv ordner sine biler. Fint nok du har dine spitzenklasse veteranbiler, dit indholdsrige liv og dine mekaniker-regninger, det er bare pisse trættende at høre på i længden.
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 55 Svar: 6.850
maj 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 36 Svar: 422
Men bare fordi I selv vedligeholder Jeres biler på hobbyplan kan I da ikke forvente at resten af befolkningen vil dele samme hobby med Jer og dermed er argumentet med selv at servicere jo et ret tabt argument i langt de flestes verden.
Det synes jeg er mere snævertsynet end mine ytringer er arrogante.
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 37 Biler: 3 Emner: 98 Svar: 1.943
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 37 Biler: 3 Emner: 98 Svar: 1.943
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
maj 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 36 Svar: 422
Sådan har han altid været.
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.487
Men så må jeg sige din Honda er dyr at holde kørende i forhold til vores Fabia, den blev serviceret, gjort klar til syn, synet og alt med stempler og mobilitetsservice, hos et autoriseret Skoda værksted for cirka 2.000 kr.
Men det er bil nummer to, og i forhold til hvor mange kilometer den kører, så beholder jeg min primære bil til de kilometer den kører, men den bliver også skiftet ud inden den bliver for gammel.
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
Du har ret mht. Niklas.
Selv køre jeg 45-50.00km om året. Bruger nogle timer om året med vennerne på værkstedt for at holde bilen kørende og omkring 6-8000kr i dele ca.
Ville ikke kunne betale sig at købe en øko racer. Da køreglæde og Plads
Er du must. Men kunne nok godt tale at købe en diesel vogn
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
Jeg snakker generelt om at en ældre økonomisk bil, er billigere at eje end en ny bil når der er taget hensyn til værditab mm. Skriver jeg virkelig så elendigt at det er så svært at forstå min pointe?! Argh.. Jeg stopper nu god weekend (de få timer der er tilbage )
maj 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 36 Svar: 422
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.487
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
nov 2005
Følger: 26 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 224
Jeg er sindssygt glad for den, og har stort set intet repareret heller.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
dejlig bil sådan en 1,5iLS jeg havde en i 10mdr da jeg fik kørekort, og brugte 2000kr på service dæk og reperationer og fik da kørt 20.000km, solgte den videre uden at tabe 1 kr.. puha det er svært med gamle biler..
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.946
køre selv en pajero 3000 og kommer aldrig op i nærheden af hvad aygoen har kostet
forærede hende først en mr2 men det gad hun ikke at køre i
maj 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 36 Svar: 422
Værditabet aftager for hver kørte kilometer.
Altså vil de første kilometer være de dyreste.
Derfor er det logik at det bedst kan svare sig at købe en ganske let brugt bil.
Hvis man kan købe en med f.eks.mellem 20.000 - 50.000km på uret hvor der stadig er garanti, hvor servicebogen er korrekt udfyldt, rustbehandlingen opfulgt, bilen har ikke været demo.
Så meget ekstraudstyr som mulig (fordi ekstraudstyr er det der taber mest i værdi).
Det anser jeg for at være det økonomisk mest hensigtsmæssige.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.487
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.946
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.487
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.946
og derfor du vil få et tab på enten den du køber eller den du sælger eller højst sandsynlig på begge biler
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.487
Derudover kan du ofte få en god byttepris hvis du køber en bil som forhandleren gerne vil af med.
Nogle forhandlere tjener næsten intet på salg af biler, men mere på service, derfor er fx SMC biler meget dyre i service, men har ofte gode salgspriser.
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.946
det er vel en bil som så næsten er usælgelig og som når du vil sælge igen må tag det tab som er fordi der ikke er nogen der vil give penge for den
det bedste du kan gøre for at minimere dit tab er at finde den rigtige model på det rigtige tidspunkt hvor den ikke taber i værdi mere
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.946
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.946
maj 2011
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 130
Lige meget hvilken bil man ejer, så vil der ALTID komme reparationer.
Nogle er måske heldige at slippe af med disse biler inden, men en ting er sikkert, reparationerne kommer.
Jeg synes også det var super godt med en helt ny bil, så var alt jo nyt og der var garanti på.
Til jer som ikke har fattet en bønne, bilen taber værdi, den ruster og går i stykker. Det er noget dyrt lort
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
dec 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 10
dec 2007
Følger: 53 Følgere: 50 Biler: 3 Emner: 56 Svar: 764
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Biler: 1 Svar: 247
jul 2008
Følger: 21 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 46 Svar: 302
Der kommer godt nok mange fordomme og meninger frem i denne tråd
Har selv en (hold nu fast) Smart CDI årg 09, som jeg købte fra ny som pendlerbil, da en fyreseddel var alternativet.
Kører ca 45.xxx km/året og ja, savner sgu til tider komforten fra en større bil, men når jeg tanker, kører til service, krydser grænsen (med trailer og holder mig under 6 mtr=betaler IKKE ekstra for trailer) så savner jeg sgu ikke komforten mere.
Den lille (pis)potte klarer mine daglige behov og så slipper jeg også for at fragter ungerne, da lillemor har den store bil til det
Samlet set, så er Smart'en den billigste bil jeg nogensinde har haft, på trods af at jeg har fagfolk til at lave alt på den (inkl diverse mods hehe).
F.eks. så fik jeg skiftet bremseklodser første gang ved 120.xxx km og der var de IKKE slidt ned, men fik dem blot skiftet pga montering af anhængertræk ! Det sker vist ikke i en G4-5
Dæk. tja, selv med frisk kørsel, så holder de 40-50.xxx km og det er altså bagdækkende, som blivet slidt "så hurtigt", da fordækkende snildt holde 20.xxx km mere.
Tør slet ikke tænke på, hvad det ville koste mig, hvis jeg skulle køre 45.xxx km/året i en (blot et eks) 6-10 år gammel VW !!
Brændstof forbrug gider jeg slet ikke at diskutere, da folk ikke kører ens.
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.946
Hvorfor lige den bil ?