{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.879 visninger | Oprettet:

kilometer stand på dieselbiler. {{forumTopicSubject}}

Hey.

Jeg sidder og kigger lidt på ny bil, diesel da vi er begyndt at køre rimelig mange kilometer...

Nu har jeg altid hørt at folk siger at en diesel kører jorden rundt mange gange hvis den er passet.

Nu er spørgsmålet, ville i være bange for at købe en diesel bil der havde gået eks. 350-400000 km. Hvis den er passet med service og sådan?

Tænker ikke nogen konkret bil, har bare kigget på lidt forskellige der lå deroppe omkring.

/sneaky-fox.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kilometer stand på dieselbiler.
  • #1   29. mar 2013 Man skal også huske på at resten af bilen, også har kørt 340-400.000. Så diverse bøsninger osv kan også godt være trætte smiley

• #2   29. mar 2013 rent motormæssigt hvis den er passet er der ingen problem med 300k på klokken, dog har resten af bilen jo også gået de km og det er nok der man kan gå hen at blive træt af en bil som har kørt så meget, alt slides jo ikke kun motoren og gearkassen, det kan gå hen og blive et rigtig dyrt bekendskab at købe en bil med så mange km på klokken i reperationer, ville nok vælge en der har gået væsentlig mindre

• #3   29. mar 2013 Ja det har du ret i selvfølgelig Michael, tænker nu mest på motoren.. bøsninger og sådan ved man jo kommer med tiden.

• #4   29. mar 2013 Ville overhovedet ikke være nervøs for de km hvis den var passet med service
    bøsninger ovs er jo også skiftet når det har trængt når den har overholdt service

• #5   29. mar 2013 Ja den skulle gerne være passet med div. Sliddele også vel, tandem osv.

• #7   29. mar 2013 min har runder 400 nu, har intet kostet på den, andet alm. vedl. og service

• #8   29. mar 2013 Godt at høre.. Så tør man måske godt tage ud og se på en med det km. Tal...

• #9   29. mar 2013 Min første vw T4 havde runder 600000 på samme motor da jeg solgte den. Vil sige det kommer an på hvilken diesel bil det er. De små nye øko biler med diesel biler har jo vist sig ik og være for gode samt 1,6 motoren fra Peugeot som ligger i en del nyere biler. Men en gammel psa kværn eller vw 1,9 kværn de køre bare

• #10   29. mar 2013 hvis bilen er passet på og vedligeholdt, kan en bil der har kørt 500000,sagtens være i bedre stand, end en der har kørt 250000 og ikke er blevet passet... har jeg tit set, når jeg handler bil, kigger jeg aldrig på kmstand, men på standen generelt... Fruen her i huset, har en passat tdi 90,som lige har rundet 480000 km,den kører bedre end mange andre passat jeg har prøvet,som har kørt det halve, men den er så også blevet holdt med div service og slidstumper, hun har haft den i 4 år og ikke en gang har den svigtet, så mit råd er: kig på bilens stand og glem alt om km

• #11   29. mar 2013 Kigger altid en bil godt igennem inden jeg handler.. Men første gang jeg skal have diesel, så var lidt nysgerrig omkring km.

Nu har jeg set et par stykker ved forhandlere der kun sælges til cvr. Nummer.. Dem har jeg så mulighed for at købe, får man så ikke tit en bil der ville have kostet mere i privat handel eller ved alm. Handel ved forhandlerne?

• #12   29. mar 2013 nej,så får du en bil til en reel pris, ikke billigere end privat handel

• #13   29. mar 2013 Min gamle seat toledo 1, 9 tdi 90 hk havde kørt 455.000 og den var satme ved at være træt!
    Hvordan den var serviceret og passet det må guderne vide..

• #14   29. mar 2013 Vælger du en papbil, Kia, Ssangyong osv.
    - så skal det af sagens natur ikke holde, gamle Mercere har jo i flere tilfælde
    Rundet en million km - gamle damer der bare ruller
    - har for kort tid siden solgt en Volvo med 726k på klokken
    Og den kørte bare, mekanisk fejlede den intet - polstring i sæderne
    Hører ikke under almen vedligehold, så der kunne man godt mærke at de var sat til..
    - og en bil der har kørt mange KM har altså ikke kørt dem ved at holde på værkstedet, og generelt vil man ikke køre langt i en bil, som hver anden måned hænger på en lift?
    - så bliver det da de biler der kan holde til de km, og ikke noget der har stået
    I den samme indkørsel i - 10 år - uden at have fået skiftet bøsninger, bremsere
    Og sliddele generelt..
    Noget af det en bil ikke holder til er stilstand, ting gror sammen, ting sætter sig osv.

• #15   29. mar 2013 Min Toyota Picnic 2, 0 benzin har kørt over 700.000 kilometer, og synes ikke det kan mærkes på nogen måde. Det er en gammel taxa, så den er nok også serviceret som den skal. Så hvis du finder en der er passet på, og virker solid, vil jeg ikke mene det er et problem.
    En motor/gearkasse eller undervogn kan også være slidt efter 100.000 hvis den er kørt hårdt.

• #16   29. mar 2013 Min w210 kører helt perfekt med 560.000 på klokken og er overhovedet ikke nedslidt, er bare et spørgsmål om vedligehold.

• #17   29. mar 2013 Jeg har også altid været skeptisk med de mange km.. men da jagten gik igang på en diesel bil var vi ude og prøve flere, og det var faktisk dem der havde kørt mindst der virkede mest træt.. du skal huske at rent motor mæssigt er diesel lavet til lange kører turer.. den ene jeg prøvekørte var virkeligt sløv og gik mærkeligt i tomgang, den havde kørt 150.000 mindre end den jeg ende med at købe.. det eneste du skal gøre dig klart er der vil komme ting der skal skiftes som du måske normalt ikke skifter.. gløderør, partikkelfilter, oliefyr, turbo osv.. Min Volvo V70 D5 havde kørt 299.000 da jeg købte den, det er 11 måneder siden og den har idag kørt 330.000 og vi har 7-9-13 intet andet lavet end at skifte olie og olie filter på den 3 gange.. (det er mig der er hysterisk på olie skift, volvo foreskriver 20.000km men better safe then sorry) når den skal have skiftet tandrem og vandpumpe skifter jeg så også motorophæng og gløderør..
    Så min lille erfaring med diesel og mange km er brug fornuften og se/hør om bilen virker sund..

Kommentér på:
kilometer stand på dieselbiler.

Annonce