962 visninger
|
Oprettet:
kilometer stand på BMW E39 2002 {{forumTopicSubject}}
godaften folkens
Nu skal i høre. jeg har en E39, hvor der er blevet skiftet, speedometer i. Men nu passer, bilens totale kørte kilometer ikke mere. Har en makker, der mener ved et tryk, på en dippe dut og en dingenot, så skal bilens ringe kilometer-stand, for en kort stund, komme farm i det lille display i speedometer.
Er det rigtig ? eller skal jeg hen, og betale BMW for og fortælle mig det ?
Go søndag
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.900
Du skal have kodet speedometeret om for at få korrekt KM tilbage..
feb 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 10 Svar: 23
dec 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 38 Svar: 433
Bmw kan så vidt jeg ved ikke ændre på km tallet, hvis det er et brugt speedometer du har sat i.
feb 2009
dec 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 38 Svar: 433
I din BMW sidder der nogle moduler som indholder information om hvad din bil er født med, kaldes vehicle order ( VO)
Denne VO ligger i dit Speedometer ( IKE ) og i dit lygte modul ( LCM ). udover denne VO, så gemmer disse 2 moduler også dit km tal og stelnummer.
Grunden til at disse information ligger i 2 moduler er, at man kan kopier info fra den ene til den anden, i tilfælde af, et modul går i stykker og du montere et nyt.
bmw går ind og fortæller din bil, at de har skiftet dit speedometer, og at den skal tage informationerne fra dit LCM og ligge over i det nye speedometer. Hvis dit speedometer er nyt, og ikke indholder noget km tal, vil det nye speedometer få det km tal, som er registret i dit LCM modul.
Når et speedometer ( IKE ) først har været kodet med et KM tal, kan dette KM tal ikke ændres. Så selv om bmw går ind og koder det, vil den kun få overført bilens VO men ikke km tallet.
Det er ihvertfald sådan det hænger sammen når man snakker om nyere E46, og det er sikkert det samme på E39, E38 og E53, da disse biler er bygget på samme måde.
feb 2009
kilometer stand på BMW E39 2002