{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.419 visninger | Oprettet:

Barn, plads og valg af bilklasse. {{forumTopicSubject}}

Godaften folkens.

Gætter på der er en del fædre herinde også, ikke kun alle de "unge" hoveder. smiley

Sidder og læser en del om hvilken bil at vælge når man får børn. Den røde tråd, køb en stationcar!
Hvad nu hvis man ikke gider eje sådan en, man ikke bruger meget tid på at køre fra den ene ende af landet til den anden for at besøge familie og hvad nu hvis man ikke køre på ferie men altid flyver!?
Kan livet ikke gå med en bil i mellem klassen, f.eks en Fiat Punto, en PeugPeugeot 206+, Audi A3, Seat Ibiza, altså en Hatchback?
Er ikke far selv, så kan jo være der er nogle fakta som jeg ikke kan sætte mig ind i når det kommer til det daglige liv som forældre, så gør mig gerne klogere.

Men gør mig gerne enig i en ting, hvis man har en stationcar, så er det bare ind med barnevogn osv uden den store tanke, dejligt og behageligt kan jeg forestille mig.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Barn, plads og valg af bilklasse.
  • #2   23. jun 2013 Køb en 4 dørs, med plads til barnevogn i bag. Har selv en A4 sedan, som er rigtig fin med 2 unger på bagsædet.

• #3   23. jun 2013 @Lass, den havde jeg sq ikke set komme! smiley

• #4   23. jun 2013 Vejen frem er at komme væk fra de store biler ved de alm. mennesker, efterhånden er det kun de praktiske årsager, holdninger, og vaner der gør folk køber store biler, de små bliver komfortable, og yder efterhånenden ganske ok selvom motoreren er små.

Men det er så bare mit syn, og det kan sikkert diskuteres smiley

Udfra mit syn tror jeg sagtens det ville kunne lade sig gøre i de biler, man skal nok bare være forberedt på som du selv kommer ind på, at det er lidt mere "besværligt" man skal måske pakke lidt mere effektivt, og så ville en 5 døres nok også være at fortrække.

• #5   23. jun 2013 @Nicolai, havde regnet med at sådan en A4 som din ville være til besvær. Synes selv jeg baskede lidt med min A4 da jeg skulle flytte, kunne intet smide i den, men ok det var også møbler, en barnevogn kan jo skilles osv.

@Michael, true, det er hvad man gør det til. Hvor der er en vilje er der også en vej.

• #6   23. jun 2013 Nu lyder det ikke som du har børn endnu..

Men tror ret hurtigt du vil opdage, når du får børn, hvor lækkert det er med en st-car..

Det jo ikke kun en barnevogn man skal have med, hvad så med klapvogn, legetøj, pusletaske osv..
    Og ungen skal jo sidde i en stol, som også tager plads..

Jeg ville ihvertfald blive sindsyg af ikke og have en st-car med et lille barn/børn..

• #7   23. jun 2013 @Kent, se det er jo sådan ting som ikke går igennem et hoved på en person som mig, der ikke selv er far. Så god info. smiley
    Men barnevogn og klapvogn, skal man virkelig have begge med? Crazy shit.

• #8   23. jun 2013 Nu har jeg en stationcar. Og jeg synes pladsen er super dejlig.
    En stationcar behøver ikke kun og være en familiebil.
    Men der er jo også Fr-v, touran, Zafira, sportsvan osv.

• Mads H
    Mads H Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 47
    #9   23. jun 2013 Vi har en volvo v70 stationcar som vi er ved at sælge til en men den har kørt 432xxx kilometer og det eneste udover alm service er at der er gået en generator ellers har der aldrig været nået med den smiley

Altså en bil som er billig og og som aldrig fejler noget.

-stort bagejerum (staves)

-holder længe

-pæn

-meget plads til ens ben også bag i

Kør lang på litern

• #10   23. jun 2013 Stationcar er generalt pænere end sedan og hatchback modeller syntes jeg. Plus det er sku nemmere med en stationcar.
    Nu har jeg også hus og kører rundt med alt mulig lort fra tid til anden og at jeg har en st.car har sparet mig for at spænde min trailer efter bilen mange gange.

• #11   23. jun 2013 Er mega glad for min zafira..den er praktisk,sjov og vældig overraskende for andre trafikanter og så er den ikke så dyr..

• #12   23. jun 2013 Jeg stod i samme situation. Bruger kun bilen til og fra skole med den lille og så de få ærinder man nu skal. Tror det vigtigste bare er, at det er en 4/5 dørs. Jeg troede aldrig jeg ville kunne komme ned i min lille kasse. Men det er kun et luksus problem at jeg vil ha større igen.

• #13   23. jun 2013 Bagdøre er et MUST!
    dernæst er en st.car en kømpe fordel, det er jo ikke kun barnevognen der skal med ved ture og bil ferier...

• #14   23. jun 2013 Jeg har købt en Avensis stationcar istedet for min gamle camry, super dejligt med den extra plads til barnevogn og lign. Har prøvet en 4dørs med barnevogn ikke altid lige sjovt, meget nemmere med stationcar.

• #15   23. jun 2013 Jeg vil nu heller ikke undvære min stationcar, bare en hurtig tur i Legoland med drengen kræver en klapvogn, pusletaske, taske med ekstra tøj og en køletaske (hvis man ikke gider betale for købe mad hver gang man er der) og nu er jeg typen som ikke vil ha' bagage på bagsædet eller bag sæderne, som i tilfælde af uheld kan flyve rundt i bilen, det er det man har bagagerum til.

• #16   23. jun 2013 Vi har både stc og hatchback af 307'er. Og der er plads til barnevogn i begge to. Men det er nu rarest med stc. Hvor det hele ikk ska skilles ad og stadig være plads til andet.

• #17   23. jun 2013 Selvfølgelig er det en mulighed. Ofte er det e spørgsmål om at vælge den rigtige barnevogn også gide skille den helt ad og pakke den rigtigt, når den skal i bilen, modsat stationcar osv hvor du kan nøjes med at klappe stellet sammen

• #18   23. jun 2013 Super spændende info i kommer med. Brugbart. smiley

• #19   23. jun 2013 Haha -> Peter P -> Det har jeg slet ikke overvejet, jeg folder bare stellet sammen med hjul på smider kassen oven på og så ind bag i Skodaen. Og så er der faktisk meget friplads, som jeg ikke ville undvære.

• #20   23. jun 2013 Da vi fik vores første barn havde jeg en Bmw e46.. Det gik sku egentligt fint.. en Odder barnevogn kan lige klemmes ind mellem tårnene i bagagerummet.. så var der også plads til lidt diverse, som nu kræves til den lille purk..

• #21   23. jun 2013 Ja der er masser af andre ting som skal med på tur..
    Tit klapvogn og barnevogn, tøj, mad, bleer, puslegrej, legetøj osv.

Der udover fylder bleer og andet lort ret meget, når man skal handle ind.

• #22   23. jun 2013 mr t.

nu skriver du selv fiat punto. så jeg vil da lige komme med egne erfaringer med den. vi købte en for 5 år siden. det var ikke meningen at vi skulle have barn. men uheld sker jo smiley så vi stor med en 1 år gammel bil. og egentlig ville vi have en stationcar. men vi synes også det var meget afskrivning på en 1 år gammel bil, så vi besluttede at beholde fiaten.
    Jeg vil sige at det endeste irritations moment ved den var at der bare på ingen måde var plads til den barnevogn konen ville have. så det endte med at vi havde stellet hængende på en cykelstativ bagpå. der er selvfølgelig ikke samme plads som i en stationcar. men vi klarede da en uges ferie med opppakning på sjælland uden problemer.
    derudover har den nu kørt 260000 km uden andet brok end en enkelt defekt turbo som blev dækket på garantien. så alt det der med at fiat ikke holder til at blive brugt giver jeg ikke meget for.

skriv endelig hvis du vil vide mere
    .

• #23   24. jun 2013 Kunne godt forestille mig at alt det der "tilbehør" som man behøver med på turen, hurtigt fylder meget op.

@Claus J, du er et eksempel på at det sagens kan lade sig gøre. smiley
    Har læst om andre som synes det var lidt øv at smide den barnevogn på sådan et cykelstativ, bliver mega beskidt når den hænger der, er det virkelig så slemt?

• #24   24. jun 2013 Nej det synes jeg ikke. Vi købte sådan et dækken til at spænde ud over. Så blev den ikke så beskidt.

• #25   24. jun 2013 Det var jo også kun selve stellet vi havde hæng ende deromme.

• #26   24. jun 2013 Alt kan lade sig gøre, en pige jeg kender har da haft en barnevogn, en Baby og en mellemstor hund (30 kg.), div. bagage til en voksen og barn og selvfølge en chauffør med på tur fra Midtjylland til KBH i hendes Aygo. Det var et syn for guder og ikke særlig nemt at pakke - men hun gjore det.

Hvor der er vilje er der vej ( har jeg hørt ) - hahaha

• #27   24. jun 2013 @BR, hehe, det er sjovt med de kvinder, de går ikke så meget op i sådan noget, de gør det sq bare nogle gange! smiley

@Claus, stellet får vel tæsk ligemeget hvad kunne jeg tænke mig til, det handler vel bare om en spand og noget vand.

• #28   24. jun 2013 Jeg synes nu det hjalp en del at have et dækken over. Men ja en spand vand og noget wd40 indimellem løser mange problemer.

Kommentér på:
Barn, plads og valg af bilklasse.

Annonce