Gode ting at vide - i forhold til praktikplads som bilsælger? {{forumTopicSubject}}
Hej folkens.
Jeg går med en drøm om at blive bilsælger, da det vil kunne forene min store interesse inden for biler med et job.
Men jeg ved det ikke er nemt at komme ind som sælger elev i denne branche, og specielt ikke med det skoleforløb jeg er igang med, som er en HG, som normalt er en to års hvor jeg så er kommet på en mere seriøst linje så jeg kan klare det på 1 år i stedet, og så har 3 års praktik hvorimod der kun havde været 2 år hvis jeg havde valgt det 2 års skoleforløb.
Så nu til mit spørgsmål, er der noget jeg burde sætte mig specielt godt ind i inden jeg går ud og søger, i forhold til generel viden omkring det danske bilmarked? Evt. nogle korte kurser/ udd. der kunne være gode at tage?
nov 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 24 Svar: 206
Men hvordan er det, er det helt umuligt at komme ind uden sådan en uddannelse?
sep 2007
Følger: 53 Følgere: 60 Biler: 11 Emner: 316 Svar: 2.114
Har selv taget bilsælger uddannelse i mommark.
nov 2007
Ej, mht. til hvilket mærke så er jeg ikke kræsen, jeg tager hvad jeg kan få, selvfølgelig kunne det da helt klart være federe at sælge biler til over en mill. en små øko potter som min egen, men hvis det er det, fremfor at arbejde sig op fra at være i en reservedels butik, så er der ingen tvivl om hvad jeg vil vælge.
Er der nogen der ved hvordan man står med en HG grundforløb, kontra hhx, og andre gymnasiale uddannelser?
Og ret mig hvis jeg tager fejl, men hvis man har godt styr på den erhvervs økonomiske del er det vel et stort plus?
jun 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 759
nov 2007
Blogger
Følger: 38 Følgere: 4399 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.084
Men ellers, så tag da ud til nogle bilforhandlere og snak med dem. Er sikker på at salgschefen gerne vil bruge 10 minutter på at snakke med dig om, hvad han forventer af sælgerne uddannelsesmæssigt.
Jeg er sikker på at bilforhandlerne kan give dig flere gode inputs end studievejlederne.
apr 2006
Følger: 88 Følgere: 87 Biler: 8 Emner: 36 Svar: 1.448
nov 2007
Jonas- Det er netop det jeg også frygter for at min hg bliver sat meget ned af, men jeg har dog set af en vw forhandler søgte elev for et stykke tid siden, hvor at hhx, eller hg, eller anden relevant var nok til at kunne starte ved dem. Men nu hvor jeg har gode karakterer, samtidig med at skolen rykkede mig fra den alm hg til at gå på en linje hvor man normalt skal være 21 for, hvor jeg først lige er blevet 19, så viser det vel også at jeg er engageret i det jeg foretager mig.
apr 2006
hva var forskellen på de to linier? er det bare alle dine fag så fremover er c-d niveau istedet for nogle på e niveaù?
nov 2007
Og jeg har jo stiftet bekendtskab til excel, og økonomistyrings systemet e-conomic.
apr 2006
det gælder bare om at klø på og så kan man være heldig jo
nov 2007
apr 2006
det brugte jeg til at søge en elevplads da jeg næsten var færdig med hhx, og der gik en uge, så havde jeg 4 valgmuligheder. plus de er gode at have videre frem.
Gode ting at vide - i forhold til praktikplads som bilsælger?