4.341 visninger
|
Oprettet:
m52b25 523 i tuning? {{forumTopicSubject}}
Hej gutter og gutinder.
Jeg går og er tæt på at smide en m50 indsugning på min 523i, og tænkte så på, hvad med dyser, er dyserne fra en f.eks 528i størrere, end dem som standard sidder på min egen motor? og ville jeg kunne hente et par hk ekstra med 528I dyserne?? evt. nogen med erfaringer indnefor området?
mvh jokke
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 43 Svar: 811
okt 2005
Følger: 75 Følgere: 75 Biler: 27 Emner: 39 Svar: 275
okt 2005
Følger: 75 Følgere: 75 Biler: 27 Emner: 39 Svar: 275
apr 2004
Følger: 53 Følgere: 51 Biler: 5 Emner: 27 Svar: 130
Du kan evt. også få et 2,8 krumtap kit (krumtap og stempler) til ca. 3.000kr, skulle give ca 20hk og 300ccm i forøgelse.
En bananmanifold til ca. 2.500-3.000kr kunne også give lidt.
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 43 Svar: 811
okt 2005
Følger: 75 Følgere: 75 Biler: 27 Emner: 39 Svar: 275
men hva så med m50 indsugning, hvad skal man helst have den fra? en m50b20 eller en m50b28 eller??
apr 2004
Følger: 53 Følgere: 51 Biler: 5 Emner: 27 Svar: 130
man ændrer på slagvolumen eller hvad det nu hedder:
http://www.schmiedmann.dk/770/produkt/A27882.htm
M50 indsugning finder du under brugte dele det kan godt være du kan finde det billigere ved en privat sælger, men så er du ikke sikker på alle dele er der og du får vel også en form for garanti fra schmiedmann:
http://www.schmiedmann.dk/882/produkt/BMANIM52.htm
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 43 Svar: 811
okt 2005
Følger: 75 Følgere: 75 Biler: 27 Emner: 39 Svar: 275
apr 2004
Følger: 53 Følgere: 51 Biler: 5 Emner: 27 Svar: 130
Ja den kræver nok lidt mere. Men kompinerer du de to ting, og så får den chippet rigtig ind så burde du have ca 220hk
okt 2005
Følger: 75 Følgere: 75 Biler: 27 Emner: 39 Svar: 275
Jeg har dog ikke set dokumentation for det nogen steder, men har snakket med flere der mener du har en sjat over 200 med indsugning og chip
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 43 Svar: 811
apr 2004
Følger: 53 Følgere: 51 Biler: 5 Emner: 27 Svar: 130
men ja der er potientale i det... Har en kammi der har en 528i hvor der er Schrick High-flow indsugningsmanifold monteret og så er den efterfølgende chippet ind. Han har ingen måling på den, men han siger den er meget hurtigere end hans 328i cab. (standard motor)...
okt 2005
Følger: 75 Følgere: 75 Biler: 27 Emner: 39 Svar: 275
apr 2004
Følger: 53 Følgere: 51 Biler: 5 Emner: 27 Svar: 130
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 43 Svar: 811
apr 2004
Følger: 53 Følgere: 51 Biler: 5 Emner: 27 Svar: 130
Mener din motor er en M54 med dobbelt vanos, så der kan man vist ikke lave samme nummer. Har prøvet at google det, men uden held.
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 43 Svar: 811
apr 2004
Følger: 53 Følgere: 51 Biler: 5 Emner: 27 Svar: 130
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 43 Svar: 811
apr 2004
Følger: 53 Følgere: 51 Biler: 5 Emner: 27 Svar: 130
Din motor er en m54 motor med dobbelt vanos, og der har de sikkert lavet en manifold med bedre luft flow fra fabrikken af.
Mener på en m54 3.0 motor (330i & 530i) der er begrænsningen i udstødningsmanifolden, og ved montering af bananmanifold med high flow katlysatorer og sportsbagpotte skulle det give ca. +20hk...
Det giver nok ikke de samme på din, men noget burde det give ihvertflad.
Sammen med en chip kunne det nok give 25-30hk, men så har du også brugt 10k mindst.
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 43 Svar: 811
apr 2004
Følger: 53 Følgere: 51 Biler: 5 Emner: 27 Svar: 130
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 43 Svar: 811
apr 2004
Følger: 53 Følgere: 51 Biler: 5 Emner: 27 Svar: 130
m52b25 523 i tuning?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside