{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.669 visninger | Oprettet:

Råd søges vedr BMW 530d - E39 {{forumTopicSubject}}

Hey

Jeg er ved at købe mig en BMW 530d fra 2000. 193hk udgaven...
Den har kørt 350.000 km - fuld service fra autoriseret bmw dealer. ikke taxakørt. men tysk import.

Den har fuld udstyr, såsom m-packet og meget andet bras smiley

Gearkassen er MANUEL!

Kom med al inputs i har. Sætter stor pris på det.

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Råd søges vedr BMW 530d - E39
  • #1   3. dec 2009 syntes du skal overveje km tal. . min morbror har haft sådan en. . Der ikk noget at være bange for overhoved alt er perfekt, men km tal skal man lidt overveje

  • #2   3. dec 2009 Ja det er også det eneste som holder mig lidt tilbage... jeg kan leve med manual gearkasse... men 350 på tælleren...

    dog er det bmw... diesel... hmm...


  • #3   4. dec 2009 vil gerne være ærlig overfor dig ,, altså min morbrors var på 378 efter begyndte der komme små fejl. . han kunne mærke at den var begyndt at være sløv. . Når jeg så tænker om han var uheldig så har min vens far oplevet det samme. . ved ikke altså men god bil men km tal burde nok overveje

  • #4   4. dec 2009 Fint nok.

    men "småfejlene" ser man alle steder... eller var det bare det fejl efter fejl?

    Jeg kommer selv fra en E430 2001 mercedes... samt bmw e46 cab.

    merceren dræbte mig i regninger.... :S hvor i mod bimmeren klarede sig udmærket.

    dog var km alle under 130.000km. og her er det mere end det dobbelte... dog diesel... men
    jeg vil helt klart undersøge det grundigere... takker smiley


  • #5   4. dec 2009 Ja det os rigtigt- men som sagt kommer med de ting jeg ved og hvad mine nær har oplevet. .prøver at hjælpe. .

  • #7   4. dec 2009 Det er e60 og ike e39 smiley

  • #8   4. dec 2009 Når ups :S
    glemte det hehe smiley


  • #9   4. dec 2009 Catch M, en rigtig fin bil ( E39 )
    men ja km tallet er lidt høj... er igang med sælge min prøve at kigge på den dene er dog en 525 ( 163 hk )


  • #10   4. dec 2009 det er intet problem... Tjek bilen igennem og se om den er velholdt.... 350000 er intet for sådan en bil hvis den er velholdt.. arbejder selv hos bmw og der er mange der har kørt over 400000 som stadig holder service

  • #11   4. dec 2009 uha 350 tusind km, vis den er vedligeholdt, dvs. sådan noget som turbo, dyser, motoren, undervognen er vedligeholdt, eller udskiftet, så har du ikk noget at bekymre dig om, men vis den ikk har fået skiftet noget ud, så skal du regne inden du har fået kørt 50 tusind km, så har du udskiftet det.
    se service bogen, og regninger på hvad den har fået skiftet ud, i værste tilfælde så kør den ud til en mekaniker (bmw) og lad dem tjekke den igennem ..

    og prismæssigt skal den være helt i bund og med alt i udstyr vis du skal ha den ellers hent en selv fra tyskland ..


  • #12   4. dec 2009 Fed bil må jeg sige... Men km så tjek lige motoren osv.. ligemeget om den er autoriseret hos bmw kan det jo være den har fået smæk eller noget.. se evt efter om den blander vand og olie sammen..

  • E S
    E S Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 2 Biler: 2 Svar: 110
    #13   5. dec 2009 Min Fætter havde en BMW E39 525d fra 98. Den havde kørt 571.000km da jeg prøvede den sidste sommer. Og han har solgt den til sin ven nu. Og den kører stadig, og tro mig den får smæk og dårlig diesel nede i mit hjemland smiley

    En 530d er bare en kongevogn.. Du ska ikk være bange for at købe den. Siden det også er tysk import så er den jo næsten 100% sikkert kun brugt til lange ture.. Og det jo kun godt.


  • #14   5. dec 2009 Jeg siger mange tak gutter for Jeres råd.

    Jeg har nu bestemt mig for at købe en fra 2002 (530d) men den har kørt 240.000 km - ikke fuld udstyr men OK....

    Fra Sverige, derefter betaler jeg afgiften....




  • #15   5. dec 2009 Catch

    Nu når du importere en er det bedre at finde en med alt udstyr osv smiley


  • #16   5. dec 2009 ja du betaler ik ekstra afgift for udstyr på sådan en gammel bil... der er det blevet nedskrevet...

  • #17   5. dec 2009 for hvert får bliver ekstra udstyret nedskrevet med et vis % og efter 8 år er den helt nede på 0%

  • #18   5. dec 2009 hvor meget kommer den til at koste dig ?

    spørgesmålet er om det ikk er bedre at lægge måske 50 kg oven i og få e60 ?


  • #19   5. dec 2009 Et vigtig råd min ven køb den ikke med manuel gear sådan en bil SKAL være med automatgear, har selv haft en 525 fik den til billig penge med manuel gear mit liv største fejl..
    Store biler ALTID med automatgear...
    Km det er også meget syntes jeg men det bestemmer du selv....


  • #20   6. dec 2009 M M:

    Ja det er nemlig det jeg vil gøre nu - Men jeg er usikker på at det overhoved skal være den nu. Mit budget er 200.000 kr. Så nu prøver jeg igen at se hvilke muligheder jeg har - Vil jo heller ikke betale FOR meget smiley

    Mr.:
    Ja det var jeg godt klar over, men indkøbsprisen var kun 40.000 DKK på bilen (Uden afgift) så tænkte at lave en god handel. Med afgift kunne det da ikke være mere end 150.000 ialt? dvs afgift på max 110.000 kr. Har prøvet at tjekke SKATS tidligere værdifastsættelser på den bil...Men det svinger en del.

    Momme:
    Jeps, derfor jeg droppede den første... Manuel plus kørt for meget... og det er en diesel endda... og jeg er vant til lav KM-tal men lad os nu se... synes biler som har kørt mere end 150k ved at nærme sig "meget-grænsen" :o)



    Ellers kigger jeg på hel andre baner... Såsom en Audi A3 hel præcis denne:

    http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Audi-A3-2,0-3d.-FSi-Ambition_ID558244.htm

    Men der er jo himmel og jords forskel på de biler... A3 er en lille stilren bil som er "billig" at holde kørende...

    BMW 530D er en Mafia bil hehe med komfort plads osv...

    Udvalget er ikke stort når man kun har 200k... Ligefør jeg køber svenske plader igen smiley


  • #21   6. dec 2009 http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=lg23k4zf4mqr

    hvad sys i? hvad gætter i mht. afgiften? 120k?


  • #22   6. dec 2009 Catch M
    hvis du fremvise bilen sådan her så skal du regne med omkring 150k

    men bilen mangle lige nogle ting ( navi, motorvarme )
    det er meget dejlig at have dem
    ellers farven og alt er bare perfekt


  • #23   6. dec 2009 Navien sætter jeg på senere hen. Har tidligere sat en masse originale navier på audi a4 2007 samt bmw cab 2004 osv osv... så det er helt fint... smiley

    motorvarmer kan jeg godt undvære hehe

    Læg mærke til instrumentbrættet? det er ikke det samme som standard... ligner mere en e60 board... Hmm...

    150k ? shit... så er vi sgu snart over i en E60 ? total irriterende.. kan ikke bestemme mig nu :S


Kommentér på:
Råd søges vedr BMW 530d - E39

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce