{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lcd ? Plasma eller led ? Til Xbox/film
  • #1   11. okt 2010 Der er kun plasma eller lcd at vælge imellem. LED er ikke en seperat teknologi men bare et alm LCD tv men en anden form for baggrundsbelysning.

At vælge en LED skærm er der ingen grund til med mindre du går rigtigt meget op i at tv'et skal være så tyndt som muligt.

Men om du vælge LCD eller plasma er en smagssag. LCD har også lidt større imput-lag hvilket kan være irreterende hvis du skal spille spil der kræver hurtige reaktioner.

Ellers har plasma nok de mest naturtro farver og bedste sortniveau selvom de nyeste LCD tv også er rigtigt godt med når det kommer til sortniveauet .....

• #2   11. okt 2010 bare du min. vælger 100hz.

• #4   11. okt 2010 Plasma laves også i tynde modeller, dog ikke helt så tynd som Samsungs nye LED 9000 serie, men Plasma kommer da under 4 cm i 7000 serien.

"Ellers har plasma nok de mest naturtro farver og bedste sortniveau selvom de nyeste LCD tv også er rigtigt godt med når det kommer til sortniveauet ....."

Ja, problemet som jeg ser det, er bare at farvegengivelsen er helt ved siden af på LED TV i forhold til Plasma og skal LED lave sort, så kan det ikke lave hvidt, men mere gråhvid og skal det lave hvidt, så bliver sort = gråhvid.. med mindre man bruger dynamisk kontrast og det gør man IKKE, for så er billedet da først og sidst spoleret.

Plasma All the way! (siger manden der var LCD/LED fan, indtil han så lyset...)

• #5   11. okt 2010 okay jeg vil tage ud og kigge på lidt a hvert så smiley men ja det er spil med meget hurtige bevægelser både skyde og bil spil men vil da kigge mig omkring smiley Tusind tak smiley

• #6   11. okt 2010 Plasma har hurtigst responstid.

Det eneste relle negative ved Plasma er at burn-in stadig er et "problem" i den forstand at, lader du billedet stå i en time, så kan du altså se at det er brændt fast nogle timer og står det flere dage = brændt fast for evigt, stort set.

• #7   11. okt 2010 ja burn-in og så det at farverne falmer lidt med tiden og sortniveauet bliver lidt ringere med tiden er også det som holder mig fra plasma.

• #8   12. okt 2010 Jeg skal ikke kunne sige det med farver og sortniveau.. dog forstår jeg ikke det med sort, for sort er jo sort, mine plasma celler er jo slukkede når der vises sort, det kan vel ikke blive mindre sort?

Det der fik mig fra LED over til Plasma var at jeg ikke kunne få indstillet billedet så farverne var naturlige samtidig med at der var lys og mørke nuancer på samme tid.

Og så er Plasmaen 100x bedre til at vise et rigtigt TV signal, når der f.eks. opskaleres så bliver billedet ikke ringere.

• #9   12. okt 2010 Det er faktisk kun panasonics plasma tv der har problemet med sortniveauet. Det er noget med en fejl der gør at spændingsstyringen til pixels øges med tiden og gør at sortniveauet bliver dårligere med tiden. Det er noget man kan læse mere om på nettet.

Men ja er 100% enig i at plasma viser klart det bedste SD tv ....

• #10   12. okt 2010 Det dummeste man kan gøre er nok at gå ud i en foretning og kikke på tv apperater for sælger justere dem efter hvad han tjener mest på, men hvis du virkelig vil se hvad de forskellige produkter kan skal du tage til messe i næste weekend i odense (16-17) der er det de forskellige firmaer der stiller deres apperater op og lur mig om de ikke er interesseret i at du skal købe deres vare så der kan du se det bedste fra de forskellige produkter...

• #12   12. okt 2010 Som GID siger, så har du jo muligheden for at se og prøve TVét i butikken, du kan jo bede om at se et SD TV signal og skrue billedet som det passer dig.

• #13   12. okt 2010 hvad er et SD tv signal ? smiley

• #14   12. okt 2010 Alm. TV signal der ikke er HD eller HD Ready

• #15   12. okt 2010 Ja det står bare for Standard Definition.

• #16   13. okt 2010 okay tak smiley

Kommentér på:
Lcd ? Plasma eller led ? Til Xbox/film

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce