{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.200 visninger | Oprettet:

stor uenighed, hjælp? {{forumTopicSubject}}

Hej alle har siddet og søgt lidt på nettet og i de forskellige forums, ang. trække tov/stroppet.
jeg kan se at der er meget stor uenighed om hvor vidt det skal være elastisk eller ikke.
- nu kunne jeg godt tænke mig virkelig at få det slået fast, for jeg skal ud og købe en ordenligt tov selv.
kunne godt tænke mig at høre hvad i selv bruger, og hvordan i forholder jeg til sikkerheden, for jeg kan ikke lige finde ud af om sådan nogle tov endelig ikke bør være godkendt (tuv) eller sådan noget.
- vil i hjælpe mig med at slå fast hvad man skal købe og hvorfor ?
- på forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stor uenighed, hjælp?
  • #1   16. dec 2011 hmm,
    ja der er stor uenighed,
    men kommer meget an på hvad man er vant til, osv.

men bruger set et arb elastik tov, og det virker somregl,
    har kun prøvet det er sprunget 1 gang,
    men det var en trækker ( lastbil ) jeg trak fri fra noget sne,
    hvor tovet sad forkert så det gik imod noget jern,

det har kostet 2 bagruder med det tov,
    1 gang, var en "krog" på en patrol 3.3 der ikke kunne holde,
    2 gang, var en bolt der sprang i et anhænger træk.

• #2   16. dec 2011 brug et spil fuck det lorte tov har set en der var ved at blive slået ihjel ved at bruge tov

• #3   16. dec 2011 jeg har købt et ved den lokale maskin handler til traktor og andre maskiner,det kan du ikke rykke over med den bil.

• #4   16. dec 2011 altså hvis du bruger et tov som ikke kan give sig, så er der heller ikke noget nogen fare ved det. det lander jo bare på jorderen hvis det skulle ske at knække.
    - men de der elastiske tove de er bare så gode til at trække folk fri med pga. at man kan få en smule tilløb hvis man kan kalde det det. istedet for at skulle stramme tovet op og så rygge der fra....

- men hvis man nu køber et der kan holde til 5kg. plus, som kan give sig så er risikoen for at det sprænger meget lille er den ikke?

• #5   16. dec 2011 altså mit er et 12 Tons elastik torv,
    har Aldrig været med til hvor jeg har set et "intakt" torv bliver rykket over ved at trække en anden bil,
    Men, har set torv blive smadret hvis de har en skade eller lignende,
    men det samme vil jo ske ved kæder, andre torv, spil,
    Osv.

• #6   16. dec 2011 Har lige så mange gange set spil hvor wireren er knækket og det meget mere farligt, så ja arb 8 tons det skal nok holde til alt det du skal bruge det til, smiley

• #7   16. dec 2011 jeg vil mene at det kommer an på hva man er mest tryk med.

Elastik er godt hvis jeg skal trække over længere distancer så det ikk ryger under bil nr 2 ved stop.

men ved fritrækning fortrækker jeg helt sikkert et uden elastik

• #8   16. dec 2011 xj D HAr du så set hvor store skader en wire kan lave hvis den springer ? Det er MEGET værre som elastik tovet .. Og jeg har endnu ikke set et elastik tov springe uden den i forvejen har været skadet og jeg bruger dem jævnligt selv til at hive div caravelle og sprintere fri heroppe i Norge.. Indtil videre idag har jeg rykket 4 caraveller fri

Holder man å noget der er glat så er elastik vejen frem specielt den der hvide flettede en der klare 12 tons .. den er GUD i sne og på is også bliver den ikke stiv selvom der er 35 minus

Og hvis man ellers følger instruktionen til de kære ARB elastik stropper så er det faktisk vist at man skal ligge/hænge noget tungt henover tovet f.x. tasken med resten af fritræknings grejet så vil elastikken nemlig falde til jorden istedet for at klaske ind bag i bilen

Pullen Photography ! De elastik tove der er tale om her er ikke egnet til bugsering.. Du tænker på de små stropper på 2-3tons der kan blive 3-4 gange længere når man trækker i dem.. Bruger vi til at trække folkeracere ud af banen med smiley

Og de der hvide 12T flet reb som en her i gruppen sælger kan holde til uhyggeligt meget så længe de ikke er skadet

http://bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=22231

• #9   17. dec 2011 Jeg har sgu også svært ved at finde ud af hvad der er godt eller skidt. Man kan købe forskelige stropper, hvor der står at de kan give sig ca 20%. Er det vejen frem, til almindelig fritrækning, sne, løs sand, mudder osv???

• #10   17. dec 2011 Okay mange tak fordi i tog jer tid til at svare smiley

• #11   17. dec 2011 Som laust siger: en maskin strop fra den lokale maskinforhandler, de er lavet af nylon filt, det kan give sig en lille smule og "springer" ikke.

• #12   17. dec 2011 Nu har vi brugt min Arb hele dagen idag 15-20 fritrækninger og det virker bare, to sad så fast vi måtte hive dem med traktor en nyere deytz der nok vejer en 7 tons og det holdte den til også ved hårde ryk smiley

• #13   17. dec 2011 kan du sende et linke til det tov du har?

• #14   18. dec 2011 http://www.arb.com.au/products/arb-recovery-equipment/straps/ kan købes ved team berthelsen smiley

• #15   18. dec 2011 tak

• #16   19. dec 2011 Min hvide elastik strop hev nok henad 200 biler fri sidste vinter.. Alt lige fra alm personbiler og til 16 sæders mercedes sprinter.... Ja havde sågar fat i en enkelt trækker hvor jeg måtte opgive.. Rebet holdt dog

Udover at den er blevet lidt beskidt så fejler den ingen ting

Kommentér på:
stor uenighed, hjælp?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce