1.112 visninger
|
Oprettet:
stor uenighed, hjælp? {{forumTopicSubject}}
Hej alle har siddet og søgt lidt på nettet og i de forskellige forums, ang. trække tov/stroppet.
jeg kan se at der er meget stor uenighed om hvor vidt det skal være elastisk eller ikke.
- nu kunne jeg godt tænke mig virkelig at få det slået fast, for jeg skal ud og købe en ordenligt tov selv.
kunne godt tænke mig at høre hvad i selv bruger, og hvordan i forholder jeg til sikkerheden, for jeg kan ikke lige finde ud af om sådan nogle tov endelig ikke bør være godkendt (tuv) eller sådan noget.
- vil i hjælpe mig med at slå fast hvad man skal købe og hvorfor ?
- på forhånd tak
aug 2011
Følger: 27 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 134 Svar: 956
Med hensyn til sikkerhed kan jeg kort forklare det sådan. Alle stopper her en sikkerhedsfaktor der hedder 7 gange max belastning og kæder hedder det gange 10 hvis det jo selvfølgelig er godkendt grej vi snakker om, dvs at hvis du har en køde med en max belastning på 5 tons så knækker den først ved 50 tons, og så skal man nu sidde godt fast for at sådan en bryder.
Håber dette var til hjælp
jan 2009
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 7 Emner: 60 Svar: 147
feb 2007
Følger: 25 Følgere: 35 Biler: 7 Emner: 137 Svar: 1.368
Hvilket jeg anvender ved ikke om det er det samme
Fibertove = 7. Stålwirer = 5. Kæder = 4
aug 2011
Følger: 27 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 134 Svar: 956
jeg lærte nu da jeg tog kran certifikat at det hed 7 for fibertov 10 for kæde og 9 for wire
feb 2007
Følger: 25 Følgere: 35 Biler: 7 Emner: 137 Svar: 1.368
Men googlede og fandt følgende på arbejdstilsynet om kæder
http://arbejdstilsynet.dk/da/regler/at-vejledninger-mv/tekniske-hjaelpemidler/at-meddelelser-om-tekniske-hjaelpemidler/2027-rulle-og-bladkaeder/chapters/valg-af-kaeder.aspx
stor uenighed, hjælp?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside