E30 M50 motorskift spørgsmål {{forumTopicSubject}}
Hej alle i gruppen!
Jeg har endelig anskaffet mig en fin M50B20 til min E30 - i den forbindelse er der dog diverse små spørgsmål jeg er en anelse i tvivl om (man kommer jo altid i tanke om et eller andet, selvom man har læst meget om netop det motorskift).
Jeg forsøger at stille dem op i punktform, og ville blive rigtig glad for at få respons.
1. Servoslanger: Har læst mig til man kan bruge dem fra min nuværende M20 - men gælder det også hvis jeg skifter min E30 tandstang ud med en E36 tandstang?
2. Katalysator: Skal jeg finde en anden katalysator - eller kan min G-kat fra E30ern bruges? Hvis jeg - kan min G-kat eventuelt bruges indtil jeg får banan hjem osv - for vil derefter lave et komplet rustfri udstødning istedet.
3. Ledningsnet: Nogen der kender et step-by-step lednings-ændrings diagram - tænker her, det vi laver om i stikket så M50 motorledningsnet, passer direkte i E30erns originale ledningsnet.
4. Fartpilot: Jeg har motoren fra en E34, og var så heldig at få en styrboks med til styring af fartpilot - samt motoren til at holde gaskablet - jeg har imidlertid ikke stor boardcomputer i E30ern - men ville da gerne vide om der er mulighed for at få en fungerende fartpilot - evt. med andre BMW stumper, som vil få det til at se så originalt ud, som muligt?
Beklager hvis det står en smule rodet, men håber I forstår sammenhængen.
Tak på forhånd!
jul 2010
Følger: 42 Følgere: 55 Biler: 5 Emner: 60 Svar: 333
Har ladet mig fortælle at det nemmeste er at tage et motorstik fra en M20 motor og så lodde over på M50 motor så den passer sammen med motor stikket på bilen Men ellers kan man finde det på BMWE30.DK
jul 2006
Følger: 163 Følgere: 159 Biler: 7 Emner: 104 Svar: 5.875
jul 2010
Følger: 42 Følgere: 55 Biler: 5 Emner: 60 Svar: 333
jul 2006
Følger: 163 Følgere: 159 Biler: 7 Emner: 104 Svar: 5.875
E30 M50 motorskift spørgsmål
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside