{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.271 visninger | Oprettet:

Sven B
Sven B
Tilmeldt:
29. mar 2016
Emner: 1 Svar: 6

Snydt eller noget - komplikationer {{forumTopicSubject}}

Hej
Vi har kigget på en billig bil her i fredags, eneste den skulle kunne, var at være billig i drift.

Hos forhandleren var vi blevet enig om en pris, og han fik vores oplysninger så han kunne indregistrere bilen.
Da vi kom hjem fandt vi så ud af, at de data der stod på forhandlerens hjemmeside var forkerte.
Bilens afgift var sat af til 3060kr halvårligt, med en forbrug på 17km/l.
Efter noget søgning på nettet fik vi dog resultater om, at bilen kun kører 15km/l og koster 3900kr i afgift.
Da bilen skal køres 30.000km (dermed koster 5000kr mere i drift om året) besluttede vi os, at ringe til forhandleren og fortælle ham om fejlen og sige vi vil træde tilbage af handlen.

Da vi så var hos ham i dag lod han os skrive under på et papir, om at bilen bliver afmeld igen.
Efter at have skrevet under fandt vi så ud af, at det var fuldmagten for at han kan melde bilen ind, forhandleren havde dækket for, så man ikke kunne se det.

Derefter sagde han, at han skulle have 2500kr for at afmelde bilen igen, selvom han ikke havde meldt bilen ind endnu.

Nu står vi her og ved ikke om vi skal betale det forlangede, han har jo snydt os med de data om bilen, samt der hvor vi skulle skrive under. Vi ved dog godt selv, at man en anden gang skal læse grundigt hvad man skriver under.

Hvad mener i vi bude gøre her?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snydt eller noget - komplikationer
  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #1   10. apr 2016 Det er jo en fejl at du ikke læser hvad du skriver under på, det er så en ting. Men hvis du kan bevise at den aldrig er blevet indregisteret, skal du ikke betale for en "afmelding"

  • #2   10. apr 2016 han lyder da som et totalt svin .

    mvh


  • Sven B
    Sven B Tilmeldt:
    mar 2016

    Emner: 1 Svar: 6
    #3   10. apr 2016 Tak for svar. Det går desværre ikke. Vi kunne godt bevise at den ikke er indmeldt endnu, på skat eller nummerpladetjek, dog har han jo en underskrift på, at den bliver indregistreret... så dem går desværre ikke... smiley

  • #4   10. apr 2016 En bil går jo aldrig det på literen den er opgivet til så det ville jeg ikke se som snyd

    men at vægtafgiften ikke er opgivet korrekt er noget sjusk dog kan man tjekke det selv inden købet

    Vis bilen er klargjort og plader er bestilt så er det fair nok at han forlanger penge for det når det er jer der afbryder handlen


  • Sven B
    Sven B Tilmeldt:
    mar 2016

    Emner: 1 Svar: 6
    #7   10. apr 2016 Nej selvfølgelig afhænger det af kørestil mm, dog er der altid opgivet et tal til hver model, og det passet ikke overens. Selvfølgelig skal man tjekke alt sådan noget før man køber en bil, det fik vi så ikke lige gjort denne gang...

    Hvis bilen var klargjort ville jeg også forstå han skal have de penge han skulle af med for at få plader osv. Det koster de 1300kr.

    Vi blev i starten også enige om at han fik de 1500, hvorefter vi tog til banken for at hente de penge. Da vi kom tilbage ville han have 2500kr.
    Der måtte vi så også opdage at der ikke var klargjort og registreret noget endnu, da sedlen vsr til indregistrering. Så enig skulle han ikke engang have de 1500 som han nu afviser, da han har underskriften...

    Vi har ikke betalt bilen endnu.


  • #9   10. apr 2016 Når han ikke har haft nogle udgifter på det så kan han ikke tvinge jer til at betale noget



  • Sven B
    Sven B Tilmeldt:
    mar 2016

    Emner: 1 Svar: 6
    #10   10. apr 2016 Hvis han indregistrerer den nu har han jo nøglerne og vi har udgifterne.. smiley
    Og for at afmelde skal man, så vidt jeg ved have nummerpladerne, og dem har han jo.
    Men jo, vi har jo bedt ham om at afbryde handlen, hvorefter han lod os skrive under på indregistreringen.

    Så jeg tror nok den største fejl var at underskrive lortet...

    Og nej han har ikke nogle afgifter endnu, dem får han så jo når han indregistrerer den så.
    Men jeg forstår faktisk ikke forhandleren, han skal jo betale 1300 for indretningen. Havde han tage imod de 1500 i starten havde han jo tjent mere på det.. smiley


  • #12   10. apr 2016 FDM !

    Altid altid smiley


  • Sven B
    Sven B Tilmeldt:
    mar 2016

    Emner: 1 Svar: 6
    #13   10. apr 2016 Vi er ikke medlem smiley

  • #14   10. apr 2016 Hvis jeg var jer ville jeg med det samme skrive til ham ar handlen ikke accepteres, og det kan kun gå for langsomt det er altid bedere at have sådan noget på skrift, men tvivler nu på at han gør ret meget mere ud af det, og gør han har i en ret god sag, sørg for at have en kopi af salgsopstillingen hvor de forkerte oplysninger står.

  • Sven B
    Sven B Tilmeldt:
    mar 2016

    Emner: 1 Svar: 6
    #15   10. apr 2016 Vi har nu taget kopier af alt, og alle oplysninger.
    Vi har også snakket med en politibetjent vi kender.
    Han sagde, at vi, som du ogsa siger Bjørn, skal skrive en skriftlig annullering og aflevere denne hurtigst muligt.
    Vi kan jo på nettet se, og forhandleren fik først underskrift i dag, at bilen ikke er indregistreret endnu.
    Så han får et brev i sin postkasse i morgen kl. 05 om annullering, og grundlaget af alle de snyd, og hvis han skulle registrere efter at have modtaget brevet ville det være på egen regning.
    Så må vi se hvor det her ender henne smiley


  • #16   10. apr 2016 Km/l kan man sku aldrig regne med alligevel. Så det er hvad det er. Afgiften er selvfølgelig en fejl, og skal selvfølgelig oplyses. Men at i ikke læser tingene grundigt igennem inden underskrift er jo bare til forhandlerens fordel

  • #18   10. apr 2016 forhandleren køre jo ikke flere tankfulde op på bilen for at sikre det selv han henter jo oplysningerne på nettet og har køber og sælger kigget på 2 forskeldige sider så kan man jo så diskutere hvem af dem der er forkert på den

    jeg ville ikke kalde sælger svindler på den bekostning

    og det samme kan være forklaringen på vægt/grøn afgift

    jeg tror jeg havde havde købt bilen alligevel vis den levede op til forventningerne/kravne vis det er 5000 kr der på årsbasis gør om man har råd til at have bil så glemmer man vist at forsikring og vedligehold oftest er dyrre


  • Sven B
    Sven B Tilmeldt:
    mar 2016

    Emner: 1 Svar: 6
    #19   10. apr 2016 Jeg siger gerne endnu engang, vi ved selv hvor dumt det var ikke at læse alt igennem før underskriften, sådan kender jeg min far slet ikke...

    Men til det med de oplysninger der er på bilmodellen, så findes der et akkurat tal, som den forbruger, og ikke flere, netop så det ikke kan diskuteres når du skal betale skat osv!
    Og det synes at være bevist sat højere, da bilen derved 'nemmere' kan blive solgt.

    Og ikke nok med at han snyder med det, det kan jo være det var en fejl fra hans side,
    så snød han os i dag, vdr. registreringen. Han påstod at have registreret den og derfor giver en afmeldingfuldmagt selvom den ikke er blevet registreret endnu. - og det er ikke bare noget der sker.

    Og at betale 5k mere end angivet er ikke overdrive højt, men planen var jo, bare at komme billigt fra A til B, det kunne den ikke.


Kommentér på:
Snydt eller noget - komplikationer

Annonce