Obs ved tjek i "Bilbogen" {{forumTopicSubject}}
Jeg ville høre om der er en venlig sjæl der vil gøre mig lidt klogere:).
Jeg står og skal til at købe bil af noget familie og kiggede reg nummer igennem via nummerplade.net.
Her står der 3 "advarsler", som jeg håber i kan svare på.
Den første er blot at bilen kan være pantsat - der er stadig gæld i bilen, men den indfries ved køb.
Den næste står der: Ejeren: xxxxxxx i motorregisteret af bilen med stelnr:xxxxxx findes ikke blandt debitorerne i anmeldelsen. Kontroller stelnr. - Hvad betyder det?
Næste: Køretøjet med stelnr xxxxxxxx ses i motorregisteret med anden(t) mærke/type/årgang/registreringsnummer. Hvad betyder det?
De 2 sidste punkter er jeg i tvivl om.
Bilen er købt fra ny af familiemedlemmet som den købes af
Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
Så betyder det at ejeren af bilen, ikke er den samme som står registeret på lånet.
Altså Mr. X ejer biler, men Mrs. Q står for lånet.
Den anden del skal jeg ikke kunne svare på, lyder underligt hvis du tjekker op med den nyeste nr plade du har, eller direkte på stelnr
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.494
mar 2013
Følger: 1 Emner: 22 Svar: 56
Det sidste felt fatter jeg ej heller:)
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 157 Svar: 6.386
Den er fra 12.2006 og står som både 2006 og 2007 i opslaget, så måske det er det samme med din?
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.494
mar 2013
Følger: 1 Emner: 22 Svar: 56
Sidste punkt bekymrer mig ikke nu i melder tilbage i oplever det på jeres biler.
Jeg har selv en bil der er ligger lige i skillet fra årgang, så jeg tænkte det kunne være det, men jeg har ikke den anmærkning i bilbogen.
Obs ved tjek i "Bilbogen"