{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  3 klip
  • #2   10. feb 2023 det er en atk vogn ja
    det er korrekt straffen for at blive opdaget er hård. men jeg ved det er sket før men det om de er blevet skarpere på det nu og tjekker tingene igennem.



  • #4   10. feb 2023 har lige læst den.



  • #5   10. feb 2023 gå til den køreprøve i stedet for at få en møj straffeattest

    https://www.retsinformation.dk/eli/retsinfo/2016/10498


  • Søren
    Søren Tilmeldt:
    mar 2009

    Følgere: 4 Svar: 196
    #6   10. feb 2023 Jeg fik tilsendt en bøde fra en ATK, og vil påstå, at hvis man vil kunne påstå at det var mig på billedet, så ville man være dum, blind og samtidig lettere retarderet.. Kvaliteten er meget bedre end man tror, og politiet har en endnu bedre kvalitet i deres system, så det vil kræve at du har en enæget tvilling, som er ville for at betale for dig idioti..

    Men kan da lade sig gøre, chancen for at den holder er lavere end chancen for at Mette F står af tronen imorgen, så vent 24timer og se hvad dine chancer er..

    Betal og kom videre, du har dummet dig, betal og kom videre, drop alt det fusk, og lær at se på tavlerne, så du ikke er i tvivl om farten


  • Carzomi
    Carzomi Tilmeldt:
    aug 2019

    Følger: 10 Følgere: 1 Svar: 13
    #7   10. feb 2023 Noget af en chance at tage for måske at slippe ud af en betinget frakendelse (Ny teori og køreprøve) vs straffelovens § 164, der har op til seks års fængsel, ikke at man får det, men mon ikke, du alligevel trænger til en ny teori og køreprøve

  • #8   10. feb 2023 Hvorfor kan du ikke bare gå op til den orienterende køreprøve?

    Hvis du kan køre bil, består du jo. Men så havde du nok ikke været i den her situation, hvis du kunne det...... smiley


  • #9   10. feb 2023 Som en anden pointer
    Så er det ikke politiet kigger på
    I meget bedre opløsning end de de sender ud med bøden.

    Men når det er sagt, kender jeg en der slap med bøden på 2500kr for ikke at kunne/ville oplyse, hvem der havde kørt i hans bil.

    Den var fanget med over 180 kmt( omkring år 2013) men manden stod til at miste kortet.

    Men skæbnen ville at da billedet blev taget havde han stor fuldskæg
    Som han havde baberat af, inden han blev bekendt med at få en bøde

    Og samtidig var bilen til salg, og havde været til salg i længere tid(bevist med annoncer fra dba)
    Bilen var solgt da politiet mødte op for og se ol det var ham der kørte.

    Politibetjenten havde svært ved og se om det var ham
    Da han ikke længer havde fuldskæg og havde ændre frisure,
    Det enten ud i han fik en bøde på 2500kr for ikke at kunne oplyse hvem der havde kørt


  • #10   10. feb 2023 Kontakt en kørelære så han kan lære dig og køre bil.

    Så har du kørekort igen smiley


  • #11   11. feb 2023 Hvis klippet var det første eller evt andet tror jeg der er færre tjek på, men tænker at ved trejde mulige klip så tænder du alarm lamper hvis en anden overtager det- Dvs det bliver ret sikkert tjekket op med billedet i kørekorts registreret.
    I den moderne verden kunne de faktisk være så frække at lave ansigtsgenkendelse på dig og dit krekort og automatisk acceptere at en anden kan anmode om klippet hvis lighederne imellem billederne er under en vis grænse. Og er den over det, så skal der kigges på det at et menneske.

    Just saying..... i den moderne verden ville det vælre relativt nemt at lave....


  • #12   11. feb 2023 Jeg gjorde det du gerne vil gøre for 3 år siden. Men det gik ikke. Jeg fik et opkald fra en betjent der kunne se at det var mig der kørte bilen. Heldigvis gav han mig chancen til at indrømme og det komme videre inden de gik videre med alle mulige sigtelser. Men det var rent held. Så mit råd er at bare tage bøden og klippet.

  • #13   11. feb 2023 Det er en sær tendens i samfundet, at folk er så pisse bange for at tage konsekvensen af deres handlinger.

    Men bare rolig - det skal nok gå altsammen.


  • #15   11. feb 2023 #14 - Men det ER en generel tendens, at man ikke vil stå på mål for sine fejltagelser.

    Men sådan er livet altså. Man fejler, fejler og fejler mere - og pludselig lærer man noget af det. Pointen med at tage folks kørekort fra dem, er jo at de ikke er voksne nok til at have det. Hvis de ikke er modne nok, er det da i alles interesse at der går et stykke tid før de kører bil igen, så de har tid til at tænke lidt over deres dumheder.


  • #17   11. feb 2023 #16 - Så lad os høre hvilke forhold der evt kan gøre sig gældende, som gør at man er parat til at lave dokumentfalsk, frem for at være uden kørekort i f.eks 6 måneder, som er minimums straffen.

    I visse tilfælde mister man ikke engang kørekortet - der skal man bare op til en orienterende køreprøve for at få lov til at beholde det.
    Han har dummet sig 3 gange - og nu kommer konsekvensen så for det. Det er vist også på tide han lærer det...

    Prøv at forklare hvilken type person, der mener det er et fornuftigt valg at træffe, med den ret store risiko det medfører.

    Husk på der er masser af stillinger man kan bestride uden at have kørekort, som jo kun er en midlertidig ting. Lige nu mangler der ansatte i stort set alle brancher, så det er absolut IKKE svært at finde et andet arbejde.

    Men lad os da høre, hvilke ting vi andre kan have "glemt"... smiley


  • #19   11. feb 2023 #18 - Du behøver ikke gætte på hans situation - ligesom jeg heller ikke gætter når jeg siger at der er en generel tendens til at forsøge at undvige, når man stilles til ansvar for sine dumme beslutninger i trafikken.

    Skal man læne sig op af statistikkerne, kan jeg endda sige at der med stor sandsynlighed, er tale om brug af håndholdt mobiltelefon. smiley
    Ja DET er et gæt. Mit første.

    Men prøv lige at opstille en situation hvor det vil give mening i dit hoved, at man vælger dokumentfalsk i stedet for at tage straffen for den forseelse som man (han) jo HAR lavet, siden han har fået et tredje klip.
    Hvilke forhold KAN det være vi andre ikke kan gennemskue? Du må jo have gjort dig nogle tanker om det, siden du skriver sådan.
    Det er bare et tankeeksperiment.


  • #21   12. feb 2023 #20 - Ja det er det skam - sammen med mange af de andre tråde som har været synlige i forummet her gennem tiderne. Det er accelereret en del de sidste par år, siden der blev strammet op på både bøder, klip og beslaglæggelse af køretøjer.

    Han er ikke den første - og han er helt sikkert heller ikke den sidste. smiley

    Jeg indrømmer gerne at jeg ikke kan gennemskue hvilke "andre forhold" der kan være til stede, som gør at man ikke vil tage den orienterende køreprøve, men i stedet vil fuske sig fra det sidste klip.
    Du foreslog der kunne være noget - men du vil ikke sige hvad det evt kunne være.
    Så din påstand om en tendens må jo gælde dig selv, i lige så stor grad som du forsøger at skyde på andre som deltager i debatten. smiley

    Jeg foreslog jo faktisk noget i mit første svar. Det er i alles bedste interesse, at gøre som jeg foreslår. Kan man ikke køre bil, så får man for mange klip - og så er en køreprøve vist ikke til skade. Man får lige genopfrisket det hele en gang... smiley


  • #23   12. feb 2023 Jeg beder heller ikke om en liste - kun ET eksempel.

    Hvorfor er det så svært at svare på det?


  • #25   13. feb 2023 #24 - Den måde du skrev det på, antydede at du selv havde noget i tankerne.

    Jeg var bare nysgerrig på hvad det kunne være. I stedet for at snakke udenom i en lang smøre, kunne du jo bare have skrevet "vi" i stedet for "du". smiley


  • #27   13. feb 2023 Klart klart. smiley

  • John J
    John J Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 5 Emner: 1 Svar: 85
    #28   15. feb 2023 Hold da kæft for en tåbe! Du har fået to klip og så er du sgu så dum at du ikke kan lette foden fra speederen. Du fortjener sgu ikke at beholde papiret.
    De siger at brændt barn skyer ilden - det holder ikke med dig.


  • #29   16. feb 2023 #28 .
    Det kan kørelæren hjælpe ham med smiley .

    Jeg ved ikke hvor gammel han er, men bilen har også noget også sige.
    Jeg fik et gavekort til en af de "små" Ferrari er da jeg da jeg var ca 24 år gammel.
    Og den var altså ikke nem og køre lovligt. der må ha været en fartengel der har passet på mig og lukket for fotofælder smiley .


Kommentér på:
3 klip

Annonce