1.493 visninger
|
Oprettet:
3 klip {{forumTopicSubject}}
hej
jeg står i den situation at jeg har fået mit tredje klip i kørekortet.
nogle som har prøvet og få en anden til at tag klippet for sig og er lykkes med det eller er det helt umuligt.
jun 2020
Følger: 25 Følgere: 12 Emner: 1 Svar: 2
det er korrekt straffen for at blive opdaget er hård. men jeg ved det er sket før men det om de er blevet skarpere på det nu og tjekker tingene igennem.
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 1.657
jun 2020
Følger: 25 Følgere: 12 Emner: 1 Svar: 2
sep 2007
Følger: 5 Følgere: 2 Biler: 3 Svar: 150
https://www.retsinformation.dk/eli/retsinfo/2016/10498
mar 2009
Følgere: 4 Svar: 196
Men kan da lade sig gøre, chancen for at den holder er lavere end chancen for at Mette F står af tronen imorgen, så vent 24timer og se hvad dine chancer er..
Betal og kom videre, du har dummet dig, betal og kom videre, drop alt det fusk, og lær at se på tavlerne, så du ikke er i tvivl om farten
aug 2019
Følger: 10 Følgere: 1 Svar: 13
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.375
Hvis du kan køre bil, består du jo. Men så havde du nok ikke været i den her situation, hvis du kunne det......
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.153
Så er det ikke politiet kigger på
I meget bedre opløsning end de de sender ud med bøden.
Men når det er sagt, kender jeg en der slap med bøden på 2500kr for ikke at kunne/ville oplyse, hvem der havde kørt i hans bil.
Den var fanget med over 180 kmt( omkring år 2013) men manden stod til at miste kortet.
Men skæbnen ville at da billedet blev taget havde han stor fuldskæg
Som han havde baberat af, inden han blev bekendt med at få en bøde
Og samtidig var bilen til salg, og havde været til salg i længere tid(bevist med annoncer fra dba)
Bilen var solgt da politiet mødte op for og se ol det var ham der kørte.
Politibetjenten havde svært ved og se om det var ham
Da han ikke længer havde fuldskæg og havde ændre frisure,
Det enten ud i han fik en bøde på 2500kr for ikke at kunne oplyse hvem der havde kørt
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 400 Svar: 11.298
Så har du kørekort igen
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.257
I den moderne verden kunne de faktisk være så frække at lave ansigtsgenkendelse på dig og dit krekort og automatisk acceptere at en anden kan anmode om klippet hvis lighederne imellem billederne er under en vis grænse. Og er den over det, så skal der kigges på det at et menneske.
Just saying..... i den moderne verden ville det vælre relativt nemt at lave....
dec 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 25 Svar: 193
okt 2006
Men bare rolig - det skal nok gå altsammen.
okt 2006
Men sådan er livet altså. Man fejler, fejler og fejler mere - og pludselig lærer man noget af det. Pointen med at tage folks kørekort fra dem, er jo at de ikke er voksne nok til at have det. Hvis de ikke er modne nok, er det da i alles interesse at der går et stykke tid før de kører bil igen, så de har tid til at tænke lidt over deres dumheder.
okt 2006
I visse tilfælde mister man ikke engang kørekortet - der skal man bare op til en orienterende køreprøve for at få lov til at beholde det.
Han har dummet sig 3 gange - og nu kommer konsekvensen så for det. Det er vist også på tide han lærer det...
Prøv at forklare hvilken type person, der mener det er et fornuftigt valg at træffe, med den ret store risiko det medfører.
Husk på der er masser af stillinger man kan bestride uden at have kørekort, som jo kun er en midlertidig ting. Lige nu mangler der ansatte i stort set alle brancher, så det er absolut IKKE svært at finde et andet arbejde.
Men lad os da høre, hvilke ting vi andre kan have "glemt"...
okt 2006
Skal man læne sig op af statistikkerne, kan jeg endda sige at der med stor sandsynlighed, er tale om brug af håndholdt mobiltelefon.
Ja DET er et gæt. Mit første.
Men prøv lige at opstille en situation hvor det vil give mening i dit hoved, at man vælger dokumentfalsk i stedet for at tage straffen for den forseelse som man (han) jo HAR lavet, siden han har fået et tredje klip.
Hvilke forhold KAN det være vi andre ikke kan gennemskue? Du må jo have gjort dig nogle tanker om det, siden du skriver sådan.
Det er bare et tankeeksperiment.
okt 2006
Han er ikke den første - og han er helt sikkert heller ikke den sidste.
Jeg indrømmer gerne at jeg ikke kan gennemskue hvilke "andre forhold" der kan være til stede, som gør at man ikke vil tage den orienterende køreprøve, men i stedet vil fuske sig fra det sidste klip.
Du foreslog der kunne være noget - men du vil ikke sige hvad det evt kunne være.
Så din påstand om en tendens må jo gælde dig selv, i lige så stor grad som du forsøger at skyde på andre som deltager i debatten.
Jeg foreslog jo faktisk noget i mit første svar. Det er i alles bedste interesse, at gøre som jeg foreslår. Kan man ikke køre bil, så får man for mange klip - og så er en køreprøve vist ikke til skade. Man får lige genopfrisket det hele en gang...
okt 2006
Hvorfor er det så svært at svare på det?
okt 2006
Jeg var bare nysgerrig på hvad det kunne være. I stedet for at snakke udenom i en lang smøre, kunne du jo bare have skrevet "vi" i stedet for "du".
okt 2006
sep 2014
Følger: 5 Emner: 1 Svar: 85
De siger at brændt barn skyer ilden - det holder ikke med dig.
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 400 Svar: 11.298
Det kan kørelæren hjælpe ham med .
Jeg ved ikke hvor gammel han er, men bilen har også noget også sige.
Jeg fik et gavekort til en af de "små" Ferrari er da jeg da jeg var ca 24 år gammel.
Og den var altså ikke nem og køre lovligt. der må ha været en fartengel der har passet på mig og lukket for fotofælder .
3 klip