2.401 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Mette S
Mette S
Følger: 10 Emner: 1 Svar: 2

Privathandel Privathandel

Hej alle. Jeg har i privat handel købt en aygo, som er fra 2005. Synet d. 29. september i år. Betalte med mobilepay. Skrev under på slutseddel. Tog hjem. Mindre end 24 timer efter, og efter kun 78 kørte kilometer, brænder den sammen. Skal have ny motor, da den manglede vand. Bag I bilen stod en vanddunk. Ved køb, nævnte sælger intet om at bilen brugte vand, og der er intet anført i slutsedlen. Men der er ikke noget at gøre vel? Jeg har vel desværre tabt alle mine sparepenge(( mvh

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Privathandel
  • #1   11. okt 2023 Sælger er i ond tro!

Topstykket har sikkert været revnet, eller vandpumpen utæt, baby er nu død.

Jeg ville skynde mig at kontakte sælger og fortælle hvad der er sket.

Men hvorfor kiggede i ikke bilen igennem inden køb??

Hvad står der i slutsedlen, har du en kopi??

• #2   12. okt 2023 Eftersom du har betalt bilen med Mobilpay, så formoder jeg at bilen har kostet under 10000 kr.
    Det bliver meget svært at bevise at sælger handlede i ond tro, og jeg regner selvfølgelig med at sælger har skrevet i slutsedlen at bilen sælges som beset og afprøvet, og uden nogen form for garanti.
    Så hvis du mener at du er blevet snydt, så er der desværre kun den mulighed, såfremt sælger ikke er til at tale med, at gå rettens vej.
    Så man må sige at sparepengene er gået tabt.
    Det kan ikke betale sig for så lille et beløb, og enhver fornuftig advokat vil afvise dig, da ufdgifterne vil overstige det du kan vinde på sagen.

• #3   12. okt 2023 Det er bare træls. Er bilen ellers okay så få den fikset og du er glad igen og så ved du at den er i orden.
    Sådan ville jeg selv gøre det. Rettensvej og advokater bliver dyrere end at få den lavet

• #5   12. okt 2023 Nørd. Den der tror jeg bare slet ikke på. Som fører er det dit ansvar at det du vælger at køre i er i orden.
    Snakker vi moral så er det noget andet.
    Var jeg sælger i det her tilfælde ja så havde jeg på taget mig det ansvar 100%

• #7   12. okt 2023 Okay. Jeg misforstod. Undskyld smiley

• #8   12. okt 2023 #4

"Men jeg tror ikke..................."Hvis jeg nu var dommer" Så ville jeg tænke at det ikke henhører under førerens ansvar at checke om der er vand på køleren"

Hvis ikke føren skal tjekke det, hvem skal så ?

"...........sælger kan ikke undslå sig ved at have solgt "Købt som beset" Der må også tages en rimelighedsvurdering"

I en privathandel gælder købeloven også.
    Men ved at skrive købt som beset og afprøvet, uden garanti af nogen art, så slipper man for næsten alt

"sælger ved godt (eller burde vide) at du er lost uden vand på køleren. Og så er det hans pligt at oplyse dig om en så alvorlig fejl - som han godt ved vil brænde sammen."

Hvorfra ved du at sælger ved det ?
    Pga en vanddunk i bagagerummet, som kan være anbragt af køber, eller andet som er umuligt at bevise.

"Så min dom som dommer ville være at sælger burde have oplyst om en så alvorlig mangel. Det er muligt at han har været i god tro.......men selv i god tro har man et ansvar som professionel mekaniker. "

Missede du at det var en privat handel ?

"RETTEN ER SAT - Sælger dømmes derfor - til at betale erstatning på reparation af motor hos autoriseret Toyota værksted. Sælger betaler sagens omkostninger! "

Tror du også på julemanden og tandfeen ?

At råde køber til at gå rettens vej med den handel, er nok det dårligste råd man kan give, og enhver advokat med respekt for sig selv, ville ikke tage sådan en sag.

• #10   12. okt 2023 Prøv lige kig lidt på profilen … i hopper lige i med arme og ben.

• #11   12. okt 2023 #10
    Det må du gerne uddybe Carlo Jensen Letmetal, hvad er det der er sketchy?

• Søren
    Søren Tilmeldt:
    mar 2009

Følgere: 4 Svar: 196
    #12   12. okt 2023 #11
    Nyoprettet profil, "interessant emne" og svare ik retur på spørgsmål eller tilføjer kommentarer.
    Det lygter som en fyld profil, som er oprettet for at holde lidt liv på siden.

• #13   13. okt 2023 Bag i bilen stod en vanddunk smiley smiley smiley smiley

• #14   14. okt 2023 Det er bare et fup indlæg for at holde liv i forum

Og det lykkes, selv jeg skriver smiley

• #16   15. okt 2023 Nørd

Hvorfor opretter du så ikke en tråd med det emne?

• Mette S
    Mette S Tilmeldt:
    okt 2023

#18   17. okt 2023 Har kontaktet sælger, men han er ret ubehagelig((
    Tak for alle tilbagemeldinger....havde jeg haft penge havde jeg startet en småsag, bare for at give den idiot et lynkursus i ordentlig opførsel....

• #19   17. okt 2023 Det er til at betale sig fra at vende det med en advokat. Også private har ansvar for viden om fejl, og hvis sælger er mekaniker, vil han stå som den, der bør vide. Problemet er bevisførelsen; vanddunken fortæller det hele, men er nok for svag som bevis.
    HALLO BAY, hvor er du?

• Mette S
    Mette S Tilmeldt:
    okt 2023

#20   17. okt 2023 Jørgen B....hvem er Bay??
    smiley

• #21   17. okt 2023 Bay er en som ved noget om forbrugerhandel og meget andet, han er fin.

• John J
    John J Tilmeldt:
    sep 2014

Følger: 5 Emner: 1 Svar: 90
    #22   17. okt 2023 Der er desværre masser af bondefangere derude, som ikke står tilbage med løgne og manglende oplysninger.
    Er der ikke nogen, som kan oplyse Mette om hvad en huggermotor koster og hvad det koster at putte den i Aygoen?

• #23   17. okt 2023 10.000 er nok det mindste hun skal regne med, men vil sige det er op ad bakke.

• #24   18. okt 2023 Hvordan ved du motormen er brændt sammen? Du må da have set på vand temperaturen er forkert. Jeg kender ikke Aygo, men mange andre mærker lukker bilen ned ved overophedning, før der reelt sker skade. Men mangler der vand, så må det være forsvundet et sted hen.
    Derudover, så tag altid en bilsagkyndig med ud ved privat handel. Der er altid en større risiko ved den slags handler, man også en potentiel besparelse.

• #25   18. okt 2023 #24

"men mange andre mærker lukker bilen ned ved overophedning, før der reelt sker skade."

Kan du ikke lige nævne et bilmærke som gør det, for jeg har aldrig set eller hørt om det før ?
    Og hvordan gør den det ?
    Slukker motoren inden den sætter sig eller ?

• #26   18. okt 2023 Mercedes har gjort det siden start 80’erne. Fx 190er eller 124.

• #27   18. okt 2023 Og man skal huske og køre the vand det rigtige sted

Min x, kørte motoren ud af hende Suzuki
    Hun kørte på motorvejen, og motor temperaturen steg

Hun holde ind og kigger på vandbeholderen
    Den mangler vand, så hun fylder vand på

Og køre igen, men hun kom ikke så langt for motor gik i stå og der dampede ud

Hun havde ikke kigget i selve køleren, hvor man skal se på den model

Hun havde kun kigget i overlæben beholderen??

• #28   18. okt 2023 Engang kunne man få gratis advokat råd på biblioteket engang om ugen. Men ved ikke om det er tilfældet mere.

Men det kunne være værd at undersøge

Kommentér på:
Privathandel

Annonce