Privathandel Privathandel
Hej alle. Jeg har i privat handel købt en aygo, som er fra 2005. Synet d. 29. september i år. Betalte med mobilepay. Skrev under på slutseddel. Tog hjem. Mindre end 24 timer efter, og efter kun 78 kørte kilometer, brænder den sammen. Skal have ny motor, da den manglede vand. Bag I bilen stod en vanddunk. Ved køb, nævnte sælger intet om at bilen brugte vand, og der er intet anført i slutsedlen. Men der er ikke noget at gøre vel? Jeg har vel desværre tabt alle mine sparepenge(( mvh
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 632 Annoncer: 2 Emner: 576 Svar: 15.872
Topstykket har sikkert været revnet, eller vandpumpen utæt, baby er nu død.
Jeg ville skynde mig at kontakte sælger og fortælle hvad der er sket.
Men hvorfor kiggede i ikke bilen igennem inden køb??
Hvad står der i slutsedlen, har du en kopi??
sep 2003
Følger: 36 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 16 Svar: 868
Det bliver meget svært at bevise at sælger handlede i ond tro, og jeg regner selvfølgelig med at sælger har skrevet i slutsedlen at bilen sælges som beset og afprøvet, og uden nogen form for garanti.
Så hvis du mener at du er blevet snydt, så er der desværre kun den mulighed, såfremt sælger ikke er til at tale med, at gå rettens vej.
Så man må sige at sparepengene er gået tabt.
Det kan ikke betale sig for så lille et beløb, og enhver fornuftig advokat vil afvise dig, da ufdgifterne vil overstige det du kan vinde på sagen.
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 10 Emner: 6 Svar: 190
Sådan ville jeg selv gøre det. Rettensvej og advokater bliver dyrere end at få den lavet
jan 2014
Snakker vi moral så er det noget andet.
Var jeg sælger i det her tilfælde ja så havde jeg på taget mig det ansvar 100%
jan 2014
sep 2003
"Men jeg tror ikke..................."Hvis jeg nu var dommer" Så ville jeg tænke at det ikke henhører under førerens ansvar at checke om der er vand på køleren"
Hvis ikke føren skal tjekke det, hvem skal så ?
"...........sælger kan ikke undslå sig ved at have solgt "Købt som beset" Der må også tages en rimelighedsvurdering"
I en privathandel gælder købeloven også.
Men ved at skrive købt som beset og afprøvet, uden garanti af nogen art, så slipper man for næsten alt
"sælger ved godt (eller burde vide) at du er lost uden vand på køleren. Og så er det hans pligt at oplyse dig om en så alvorlig fejl - som han godt ved vil brænde sammen."
Hvorfra ved du at sælger ved det ?
Pga en vanddunk i bagagerummet, som kan være anbragt af køber, eller andet som er umuligt at bevise.
"Så min dom som dommer ville være at sælger burde have oplyst om en så alvorlig mangel. Det er muligt at han har været i god tro.......men selv i god tro har man et ansvar som professionel mekaniker. "
Missede du at det var en privat handel ?
"RETTEN ER SAT - Sælger dømmes derfor - til at betale erstatning på reparation af motor hos autoriseret Toyota værksted. Sælger betaler sagens omkostninger! "
Tror du også på julemanden og tandfeen ?
At råde køber til at gå rettens vej med den handel, er nok det dårligste råd man kan give, og enhver advokat med respekt for sig selv, ville ikke tage sådan en sag.
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 50 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.641
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 14 Emner: 31 Svar: 3.115
Det må du gerne uddybe Carlo Jensen Letmetal, hvad er det der er sketchy?
mar 2009
Følgere: 4 Svar: 196
Nyoprettet profil, "interessant emne" og svare ik retur på spørgsmål eller tilføjer kommentarer.
Det lygter som en fyld profil, som er oprettet for at holde lidt liv på siden.
maj 2005
Følger: 9 Følgere: 30 Biler: 8 Emner: 36 Svar: 1.219
sep 2007
Følger: 5 Følgere: 2 Biler: 3 Svar: 155
Og det lykkes, selv jeg skriver
nov 2009
Hvorfor opretter du så ikke en tråd med det emne?
okt 2023
Følger: 10 Emner: 1 Svar: 2
Tak for alle tilbagemeldinger....havde jeg haft penge havde jeg startet en småsag, bare for at give den idiot et lynkursus i ordentlig opførsel....
jun 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 73
HALLO BAY, hvor er du?
okt 2023
Følger: 10 Emner: 1 Svar: 2
nov 2009
sep 2014
Følger: 5 Emner: 1 Svar: 90
Er der ikke nogen, som kan oplyse Mette om hvad en huggermotor koster og hvad det koster at putte den i Aygoen?
nov 2009
jun 2006
Følger: 15 Følgere: 2 Biler: 1 Svar: 47
Derudover, så tag altid en bilsagkyndig med ud ved privat handel. Der er altid en større risiko ved den slags handler, man også en potentiel besparelse.
sep 2003
"men mange andre mærker lukker bilen ned ved overophedning, før der reelt sker skade."
Kan du ikke lige nævne et bilmærke som gør det, for jeg har aldrig set eller hørt om det før ?
Og hvordan gør den det ?
Slukker motoren inden den sætter sig eller ?
jun 2006
Følger: 15 Følgere: 2 Biler: 1 Svar: 47
nov 2005
Følgere: 166 Biler: 6 Emner: 172 Svar: 12.278
Min x, kørte motoren ud af hende Suzuki
Hun kørte på motorvejen, og motor temperaturen steg
Hun holde ind og kigger på vandbeholderen
Den mangler vand, så hun fylder vand på
Og køre igen, men hun kom ikke så langt for motor gik i stå og der dampede ud
Hun havde ikke kigget i selve køleren, hvor man skal se på den model
Hun havde kun kigget i overlæben beholderen??
jun 2013
Følger: 2 Følgere: 25 Emner: 60 Svar: 233
Men det kunne være værd at undersøge
Privathandel