{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
467 visninger | Oprettet:

thomas L
thomas L
Tilmeldt:
6. sep
Emner: 1 Svar: 2

Manglende papir fra Spanien {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg er på ret dybt vand her. Håber der er en eller t2 der kan hjælpe men den er svær.
Kort fortalt
Min far har et hus i Spanien og har i den forbindelse købt en Volkswagen T5 Multivan fra en anden dansk mand der på daværende tidspunkt boede i Spanien.
Bilen er i 2019 fragtet hjem til Dk.
Problemet er, at de spanske papirer på bilen er bortkommet et eller andet sted. Enten ved de spanske myndigheder eller ved den mand min far købte den af, men sælgeren af bilen som er over 80 i dag er gået hen og blevet dement.
Jeg har købt bilen nu, og har i den forbindelse fået lov af SKAT til og indregistrere den, men jeg vil hellere sælge den i Tyskland hvor markedet er en del større end herhjemme.
Det skal dertil siges, at jeg har nogen dokumenter på bilen fra Spanien så man kan se den har været registreret der.
Og jeg har coc dokument også.
Men hvad skal der evt til for og få bilen synet i Tyskland ?????
Jeg vil selvfølgelig gerne betale for noget hjælp her.

mvh Thomas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Manglende papir fra Spanien
  • #1   13. sep Hvor meget er sådan en t5 værd uden afgift? Kan det overhovedet betale sig, at bruge tid på det?

  • thomas L
    thomas L Tilmeldt:
    sep 2024

    Emner: 1 Svar: 2
    #2   13. sep Jeg tænker da en VW T5 der kun har kørt 32000 km fra ny og er 100 % rustfri er lidt værd

  • #3   13. sep Hvad er årgang og hvad er der af dokumentation for at den kun har kørt 32000 km og speedometer ikke bare er spolet. Og har du fået på skrift fra motorstyrelsen at du kan få den indregistreret I dk uden de spanske papirer.

  • thomas L
    thomas L Tilmeldt:
    sep 2024

    Emner: 1 Svar: 2
    #4   13. sep Der er fuld servicebog på den hvilket jo så ikke er så meget når den ikke har kørt så mange km.
    Jeg kender manden der har haft bilen fra ny. Jeg har den originale danske købsfaktura.
    Den er købt i dk u/afgift også været i Spanien siden.
    Der er ingen svindel i det overhovedet.
    Og ja også papir fra SKAT på jeg har lov og registere den i DK
    Problemet er bare. At de udenlandske papirer enten er under spanske system et sted, og der er meget ulig det danske system.
    Der er ingen som i ingen hjælp overhovedet.
    Måske kender du en måde den kan indføres i eks Tyskland ???


  • #5   14. sep Jeg tror ikke den er til at sælge i Tyskland,tyskerne plejer at være meget strikse med papirerne. Tror også den er nemmere at sælge i dk eller i Østeuropa. Hvad er prisen?

  • Bent B
    Bent B Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 83
    #6   i går kl. 09:01 Uden en registreringsattest, kommer bilen ikke ind i Tyskland.
    få den indregistreret i DK, og sælg den der.
    Kan den ikke bygges om til Camper?
    Hvis den skulle ind i Tyskland, skal den være udstyret som en tysk solgt bil.
    Indregistrere i Tyskland, uden tysk bopæl??


  • #7   i dag kl. 06:21 Hvad kræver det af syn / inspektion for at indregistrere den i Spanien?
    I dk skal der jo noget afgift til.
    Kan du registrere den der, og afmelde igen, så er der jo papirer fra en EU registrering, hvilket er det du mangler.
    At få den registreret i andet EU land kræver jo at man får lov, det beror som du selv skriver på en personlig vurdering / tilladelse - ikke noget generelt.

    Du kunne jo kontakte en af de mange der ernærer sig ved at eksportere biler, og høre om muligheder til alternative lande. De må kende lidt mere til regler, selvom det jo så plejer være med noget afgift der skal retur.


Kommentér på:
Manglende papir fra Spanien

Annonce