{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.511 visninger | Oprettet:

Forsikringsskade - Han vil ikke melde {{forumTopicSubject}}

For snart to uger siden var der en der bakkede ind i fronten på min celica. Vi begge var enige om at det var hans fejl og at vi begge skulle kontakte forsikringsselskaberne.

Jeg kontaktede så både mit og hans forsikringsselskab.
Der er intet sked siden jeg kontaktede dem, så idag kontaktede jeg hans igen, og de siger så at han ikke selv har meldt skaden, og at jeg skal kontakte ham igen.

Indtil videre har han ignoreret mine opkald og smsér...

Hva ka jeg lige gøre nu?
Ved hvor han bor, men vil ikke stå skide godt i en retsag hvis jeg begynder at opsøge ham smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikringsskade - Han vil ikke melde
  • #1   30. maj 2011 Du skal bare have fat i hans forsikringsselskab og høre hvad du gør. Det er deres job at kontakte ham.

• - INAKTIV -
    - INAKTIV - Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 50 Biler: 3 Svar: 2.252
    #2   30. maj 2011 Du skulle have sikret dig mere på ulykken - evt. vidner for du står rigtig dårligt da det der bliver tolket som påstand.

Jeg var lige ved at sige at du skulle kigge forbi ham og spørge om han vil snakke for han vil åbenbart ikke på opkald/sms

• #3   30. maj 2011 De sagde også at de selv vil kontakte ham, men efter reglerne er der lang tid til han senest skal anmelde skaden.

Er træt af at køre rundt i en fin bil, med en skade på fronten.

• #4   30. maj 2011 hvis der er vidner, skal den bare i retten smiley

• #5   30. maj 2011 Hans forsikringsselskab sagde at de tror på min anmeldelse. Jeg har også billeder af både hans bil og min bil som jeg evt. vil ku bruge i en retsag.

Det er tydeligt at se på skaden at den er sket ved at han har bakket lidt sidelæns ind i min bil, så jeg vil altså ikke selv ku ha lavet den skade ved at køre ind i ham

• #6   30. maj 2011 Har ingen vidner. Det skete på parkeringspladsen ved Mcdonalds nord for vejlefjordbroen. Mcdonalds kan evt. have filmet med det hvis de har videoovervågning

• #7   30. maj 2011 Det burde da være nok at melde det til dit eget forsikringsselskab, og derefter dækker de skaden i første omgang, hvorefter de kontakter den anden parts forsikringsselskab, og så får han en opkrævning på en selvrisiko.

Hvis han så ikke vil erkende sig skylden, så må forsikringsselskaberne slås om det, men du kan også risikere at blive blandet ind i det.
    Hvis i så ikke finder en løsning, så bliver det 50/50 til hver.

Men det er forsikringsselskabet der skal kontakte ham, og ikke dig.

• #8   30. maj 2011 Har kun ansvar på min bil, så min egen forsikring sagde at jeg selv skulle klare det med hans forsikring

• #9   30. maj 2011 ja, okay, der har du så problemet, men alt andet lige, så er burde det ikke være dig selv der skal tage den kamp, det er vel det man betaler dem for?

• #10   30. maj 2011 Brian, det er det du betaler for igennem kaskoforsikringen.
    Forsikringsselskaberne lægger sig kun ud med hinanden hvis de kan gøre et økonomisk krav gældende.

• DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #11   30. maj 2011 har man kasko, så kan man læne sig tilbage og lade forsikringerne skændes, har man ansvars forsikring, så skal man selv bede modparten om at melde det, og man skal selv slås med taksatorer osv... been there, done that...

• #12   30. maj 2011 fair nok, godt jeg har kasko forsikring så smiley

• #13   30. maj 2011 de gange det er sket for mig har jeg anmeldt skaden til vedkommendes forsikringsselskab og kørt bilen på værksted. Så har deres taksator set på skaden og derefter kontaktet skadevolder.

• #16   30. maj 2011 Jeg fik min takseret 2 dage efter jeg havde kontaktet deres selskab. Det var godt nok Post Danmark, som har egen forsikringsafdeling, men der bør ikke være den store forskel, hvis der ikke kan herske tvivl om hvis fejlen er.

• #17   30. maj 2011 du skal da slet ikke kontakte hans forsikring.,,

det er dit forsikring der skal tage ansvaret.
    har du beviser på det er hans skyld så skal din forsikring klare alt kontakt til hans forsirking. bliver det nødvendigt så sørger de for at lave politi rapport.

har du udfyldt alle papir og afleveret til forsikring ?
    og så syntes jeg du skal tage på politi st og melde den episode og fortæl sådan som det er !

• #18   30. maj 2011 M R, det gælder kun hvis man har kaskoforsikring. Har man ikke det, må man klare ærterne selv!

• #19   30. maj 2011 Rocksteady : Det vil jeg lige undersøge nærmere. Jeg var sikker på at mit forsikring GF hjælper selvom det er ansvar ! Altså det var det jeg fik at vide. men jeg har så andre forsikringer hos dem så måske derfor...

• #21   30. maj 2011 M R, det er selvfølgelig en mulighed at det er anderledes hos GF, men jeg tvivler nu stærkt på det, da det jo er et forsikringsselskab ligesom alle andre. smiley

• #22   30. maj 2011 Har prøvet noget af det samme..
    De vil ikke hjælpe hvis man kun har selvrisiko på, eller nogle selvskaber vil gerne, deriblandt tryg smiley
    Men du står pisse ringe, jeg har jeg selv prøvet det..
    Det tog et 6-8 måneder for at den blev smadret, til jeg fik penge retur.. MEGA lang proces, hvor du kan ringe ind flere gange i ugen smiley
    Men, du kan kun kontakte hans forsikringsselvskab, også sender de et brev til ham, og hvis han ikke svare på det inden for to uger, så sender de en rykker, og hvis han heller ikke svare der. Så kan der ske nogle forskellige ting..
    I mit tilfælde havde jeg vidner som kunne bekræfte det hele, MEN de vidner må ikke have siddet i bilen.
    Hvis du har vidner eller bevismateriale for at din påstand er rigtig, så går der LAAANG tid, også sker der lidt mere i sagen, med du får nogle papir og han får nogle papir, også hvis du får medhold, så kan du køre den takseret og endten køre på værksted eller få pengene, når taksator og dig har fundet en pris.. Det er et problem i sig selv, bare at få taksatoren til at give lidt penge, for sin bil..
    Men held og lykke, det får du sku brug for smiley

Kommentér på:
Forsikringsskade - Han vil ikke melde

Annonce