{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.489 visninger | Oprettet:

Hr betjent er du virkelig kompetent? {{forumTopicSubject}}

Hr betjent Hr betjent er du virkelig kompetent?

Nu er jeg i forvejen ikke den store fan af ordensmagten i danmark,
men en kombination af en artikkel på nettet og et klip på tv fik mig
her til aften til at tænke på noget.
I artikklen, jeg læste for et par dage siden, udtaler en "expert"
sig om uansvarligheden ved at sms'e når man køre bil, da man
(selv om det kun er få sekunder af gangen man ser på telefonen) flytter hele sit fokus
fra trafikken til beskeden, og derved er til fare for alle andre.

Her til aften ser jeg så politijagt på kanal 5, og tænk en gang. Mens betjenten i
fjernsynet følger efter en BMW på motorvejen (110-130km/t) tjekker han bilens reg. nr
ved hjælp af den lille computer monteret til højre for politibilens speedometer.

Så er det jo jeg tænker, hvad er det lige der giver en betjent evenen til at håntere en
pc og de informationer der herved går frem og tilbage uden at miste fokus på trafikken,
som eksperter jo hævder vi alm. trafikkanter gør. Jeg ved at fogedens svende bliver undervist i
"særlig kørsel" da de jo til tider bliver nød til at tilsidesætte hastigheds grænserne.
Og det er også helt ok med mig. Men hvilken undervisning gør dem til sikre bilister når deres
øjne ikke er på vejen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hr betjent er du virkelig kompetent?
  • #1   24. jan 2012 At han tjekker på pc'en er vel præcis det samme som jeg taster oplysninger ind på min gps, det er jo ikke ulovligt..

  • #2   24. jan 2012 Du må også godt betjene din telefon. Såfremt den sidder fast gjort i bilen.

    Jeg kan dog ikke helt se forskellen...


  • #3   24. jan 2012 det jo noget helt andet når den sidder monteret som den gør smiley at sidde med sin mobil i skødet og skrive er slet ikk det samme som at pille ved noget der sidder monteret tæt på foruden smiley det er faktisk utroligt så stor forskel det gør og plus de ved jo hvor tasterne sidder osv. så de ikk skal kigge hele tiden smiley f.eks hvis du havde en nokia 3210 kunne du jo skrive uden overhovedet at kigge men de nyere touch mobiler er det jo helt umuligt smiley

  • #4   24. jan 2012 Haha, jeg kan kun give dig ret! smiley


  • #5   24. jan 2012 Der er forskel på at taste 7 cifre på en dertil indrettet computer og det at skulle føre en samtale på SMS. Der er absolut intet sammenligningsgrundlag.

  • #6   24. jan 2012 Dobbeltmoralsk bullshit... De må vi må ikke...

    Hvad med når de snakker til kamera manden, der er han heller ikke 100% fokuseret!!!

    Så os at når de prøver at fange en bilist, så bliver han taget via gennemsnit fart, men farten er ikke hans, men selve politi bilens, dvs. ergo kan politiet fyrer den helt vildt af for at indhente ham også bremse ned også bliver han taget på gennemsnit farten, det er noget af det værste pis jeg har set!!!!


  • #7   24. jan 2012 Skal ham ikke holde stille når man indtaster noget på sin gps...det skriver de fleste gpser da når man starter dem op....men fordi de skriver det behøver det jo ikke at være dansk lov det ved jeg godt:-)

  • #8   24. jan 2012 Farhan s det passer ikke da den computer i politi bilen den måler afstand og tid fra betjenten feks ser ham kører forbi et bestemt skilt træ eller andet punkt. Og så til bilen er stoppet...intet med politi bilens hastighed at gøre...så ta den helt med ro smiley

  • #9   24. jan 2012 Casper C

    Man kan godt hører du ikk kan li ordensmagten..

    Sikke da noget pis at tude over.. OMFG..


  • #10   24. jan 2012 Hvad med den i station 2 hvor de også jagter en BMW .. Selvom der er 2 betjente i bilen er det ham der køre der taler med stationen via radioen imenes den anden sidder og hyler op om hvor stærkt det går.. vil jeg satme heller ikke kalde ansvarligt

  • #11   24. jan 2012 Jeg forstår virkelig ikke der er så meget imod politiet, en af min ældste venner er politi betjent den dag i dag og total nede på jorden.

    Har ikke slet slet slet slet ikke tal på hvor mange gange vi har været i byen sammen igennem årerne, han ved også godt jeg roder lidt med motor i min celica som nok ikke er helt lovlig efter bogen mere og han taget det sgu ret afslappet! smiley


  • #12   24. jan 2012 Det er sku da den værste slags flueknepperi det her..
    hvornår begynder i at påpege at det er uansvarligt når håndværkeren æder sin snegl og drikker sin kaffe, alt imens han er på farten??

    hvis ikke det var for politiet, var det jo ikke til at bevæge sig uden for en dør, med alle de verdensmænd der tror de kan det hele bag et rat!!

    Der er nok en grund til de har en fyldestgørende uddannelse inden for kørsel i pressede situationer og høj hastighed..


  • #13   24. jan 2012
    Send en pm hvis du mangler iPhone ting!!! !

    Loven skelner ikke om du har den ene eller den anden type mobil. jeg har ikke touch, ved uden tvivl hvor tasterne sidder, behøver ikke kikke når jeg skriver. Men nej... JEG må ik sms'e Heller ikke selv om jeg fastmontere min mobil i frontruden
    . ...Og Bay...
    Loven skelner heller ikke mellem hvor mange sms'er eller hvor lange de er... Eksempel.... "Ok ses".... er mindre end 7 cifre, men giver stadig en bøde...

    ...og Skarv! !...

    nej er ikke fan af ordensmagten, selv om jeg ikke har fået en bøde i snart 10år... jeg finder det bare forkasteligt at de åbenbart er hævet over liven...



  • #14   24. jan 2012 Følger dig lidt her Casper C, enten kigger du ud af forruden og har fokus på trafikken eller også gør du ikke.. Der er ingen mellemvej, om det er en gps der sidder på forruden eller en mobil i skødet, forskellen mellem de to er ikke særlig stor, man fjerner stadig fokus! ..

    Men et eller andet sted er det en del af politiets arbejde at kunne gøre dette. Hvis han skulle stoppe hver gang han skulle tjekke en nr. plade ville han jo aldrig fange dem smiley . Tror nu også oftest at hvis de er to i bilen så er det side manden der tjekker informationener mens føremanden kører smiley

    Og nej, er heller ikke selv vild med panserne .. men nogle gange må man også bære lidt over med dem, de jo også kun mennesker.. om end nogle magtliderlige svin til tider .


  • #15   24. jan 2012 Casper C

    Et eller andet sted er de hævet over os andre.. Men at folk tuder over de gør deres arbejde synes jeg er for nederen og tænker der må være en grund til det..

    Du burde mere sidde og snakke om de lastbil chaufføre som sidder med benene oppe i forruden og læser dagens avis..


  • #16   25. jan 2012 Ja de er hævet over loven, sådan er det bare og sådan vil det altid være, de har et arbejde at passe og skal de gøre noget vi andre ikke må for at løse de opgaver de er blevet pålagt er det med mig.

  • klaus p
    klaus p Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Svar: 37
    #17   25. jan 2012 er sku heller ikke just fan af panserne , de kan jo bare passe deres arbejde og selv følge loven (deres arbejde) istedet for at brokke sig over at de bliver knaldet i fotovogen i fritiden , eller kører 100kmt inde i byen fredag aften uden udrykning eller blink fordi de kan ...

  • klaus p
    klaus p Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Svar: 37
    #18   25. jan 2012 og nej de er ikke hævet over loven

  • #19   25. jan 2012 Nej, det kan selvsagt ikke lade sig gøre at skelne mellem, hvor lang en SMS kan være. Men det pointerer, at det pga. varigheden og omfanget, når politiet taster ind, ikke er tilnærmelsesvis lige så farligt som at sende en SMS.

    Når du skriver "Ok ses", er det jo ikke bare den SMS - så er det en besked, du svarer på, som du forinden har forholdt dig til og dermed taget tankerne væk fra kørslen.

    Som sagt; lad være med at sammenligne pærer og bananer.


Kommentér på:
Hr betjent er du virkelig kompetent?

Annonce