{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.170 visninger | Oprettet:

Epoxy gulvmaling - fortynder {{forumTopicSubject}}

Jeg skal endelig til at male mit betongulv, men jeg mangler lige lidt viden fra jer

Er der en hovedregel ved 2 komponent epoxymaling om hvor meget fortynder man skal hælde i malingen til det første lag man lægger ud, altså "primeren"?

og hvornår må man male næste lag på?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Epoxy gulvmaling - fortynder
  • #1   7. okt 2014 Hej
    Jeg har lakeret et par gulve med Hempel Top-Coat og har brugt følgende metode.

Støvsug - vask gulv

1 lag
    25-30% cellulose fortynder i lak+hærder
    Vent 1 dag i 20 graders varme( tørretid), når det er koldere vent længere.

2.lag
    Har rullet med malerulle, og hvor der er lidt ujævnheder har jeg malet med "spartel/gulvskraber"
    vent LANG tid, maler du for hurtigt oplevede jeg at det sidste lag blev mat efter det var hærdet op.

3.lag
    Tyndt lag med rulle.

Mangler du lak? Jeg tror måske jeg har 20 eller endda 40 liter stående.

• #2   7. okt 2014 Okay, ja tænkte selv på de 20% efter hvad man læser på nettet

Jeg har masser af maling og lak smiley

Jeg bruger noget der hedder interzone 954. Det er egentlig beregnet til maling af skibe og møllefundamenter. Men folkene der maler med det, bruger det selv til deres værksteder og andre betongulve. Derfor er det kun deres erfaringer med fortynder på den maling jeg har. Problemet er sgu at jeg har glemt hvor mange procent de sagde og jeg har ikke så nemt ved at få fat i dem igen

• #3   7. okt 2014 Det betyder vist ikke så meget, det første lag skal bare værr noget tyndt pjask der kan sive godt ned.
    Er gulvet nyt skal du nok slibe den øverste slagge af gulvet før lak.

• #4   7. okt 2014 Okay smiley

Gulvet er 2 år gammelt men blev slebet 3 dage efter det blev støbt. Og der har ikke været oliespild eller andet. Så jeg regner med at støvsugning og vask kan gøre det

• #5   7. okt 2014 Lyder som en god start.

Kan ikke helt huske hvad man skal fjerne olieplettetter med, mener det er saltsyre eller en anden syre der ødelægger oliens bindinger så man kan male ovenpå.

Alm sæbe er ikke nok hvis det er meget mørke/store/dybe pletter.

Kommentér på:
Epoxy gulvmaling - fortynder

Annonce