{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.930 visninger | Oprettet:

Epoxy gulvmaling til værksted {{forumTopicSubject}}

Hey guys smiley
Nogen der har forstand på Epoxy?
Jeg har fået fingre i dette 2 komponents maling fra HEMPEL, men hørt noget om at det første lag bare skal være tyndt med fortynder i så det kan trække ned i betonen?

Nogen der kan give mig en fremgangsmåde ? smiley
Har da godt nok Epoxy kursus, men brugte det kun til montering og reparation af bilruder ..

PS. Malingen er hvid, kan jeg på nogen måde blande en smule gråt i?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Epoxy gulvmaling til værksted
  • #1   19. dec 2015 Det du har dér er ikke en decideret gulvmaling. Du kommer heller ikke særligt langt med 0,75 liter maling. Måske 2 m2 da den skal opbygges som tykfilm ellers giver det ikke mening. Du kan vel godt hælde noget pigment i (tror Borup tilbyder forskellige pigmenter) da det indgår som en "blind passager" og ikke ændrer på kemien. Men malingen bliver endnu tykkere og derfor skal du bruge endnu mere fortynder. Jeg foreslår dig at lave en test, fordi: Epoxymalinger laver oftest IKKE pæne overflader med rulle og pensel pga deres flydeegenskaber, dvs der opstår meget nemt striber. I databladet vil du finde hvor meget du max må fortynde med for at bevare kvaliteten. Vær opmærksom på at du ikke kan bruge en hvilken som helst fortynder - men den fra Hempel skal nok i brug.

Har du kigget på Biltemas vandbaserede epoxygulvmaling? Jeg kender det ikke selv, men den er billig og stinker ikke så fælt pga det vandbaserede.

• #3   26. dec 2015 Er udemærket klar over hvilken type maling det er, og den kan sagtens bruges til mit gulv har jeg fundet ud af smiley Det er en opoxy som giver en flot glat finish ..
    Mht til fortynder, er der forskel på det? Hvilket mærke altså?

Jeg har forresten 20 liter ..

• Tommy B
    VIP
    Tommy B Hjælpe-administrator

Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.551
    #4   26. dec 2015 Hvis du er klar over hvilken epoxymaling du har med at gøre, er der jo ingen grund til at stille disse spørgsmål, da du har styr på det!? Eller...

Det er noget kraftigt sjask det der. Hvis du har i sinde at bruge det, så læs produktbladet fra producenten.. Der har du de præcise beskrivelser du skal bruge, intet andet.
    Med det sagt, så held og lykke.. Husk maske, med det korrekte filter, medmindre du er pisse ligeglad selvfølgelig. smiley

• #6   26. dec 2015 Hvis du ikke kan skaffe den fortynder der står i databladet kan du jo prøve med cellulosefortynder. Prøv at lave en lille test på en gammel betonflise og se om det ser fornuftigt ud. Når den er hærdet, prøv at kratte i malingen og slå på den med en hammer - hvis det hænger i kan du nok køre videre med den fortynder.
    Jeg har bare erfaring med, at man som privatperson ikke kan handle specialprodukter som fx særlige fortyndere hos Hempel. Det er nemmere med Jotun.

Kommentér på:
Epoxy gulvmaling til værksted

Annonce