{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Epoxy gulvmaling?
  • #1   7. mar 2013 Det skal være 2 komponent for det holder og være renset totalt af, vi sleb vores inden for at holdbarheden blev bedre.

• Mikkel N
    Mikkel N Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Emner: 26 Svar: 59
    #2   7. mar 2013 Vask det rigtig grundigt også mal det, men husk maske og handskerummet for det er sindssygt giftigt! smiley

• #3   7. mar 2013 Tag at bruge pigrulle for at få luftbobler ud af det.. og ja husk at undergulvet skal være ren og sådan rimelig jævnt. skal du ha sand i det eller skal det være helt glat gulv?:)

• #4   7. mar 2013 og det behøver ikke at være giftig i indånding bare fordi der står epoxy på det.. det vi bruger er kun giftig ved berøring som rigtig rigtig meget af alt andet epoxy man bruger i dag, pga det er vandbaseret.. Vi bruger LKR epoxy.

• #5   7. mar 2013 Det skal være helt glat..

Problemet var bare, at i de guides jeg har fundet, har ingen gjort et særligt stort nummer ud af priming, og jeg vil sikre mig et ordentligt resultat, så jeg ville finde ud af hvad man skulle være opmærksom på, og i hvilke situationer at det er nødvendigt at grunde..

Har nemlig set folk som bare fortynder malingen, og så primer med det, og kan det godt holde ordentligt i forhold til en decideret primer?

• #6   7. mar 2013 Hvis det er rå beton skal det grundes først!
    Der kan være fristende og bruge en vandig epoxy, men det holder ikke.
    Kontakt flugger elle nordsø farver de kan skaffe 2 komponent epoxy som kan tåle vand, olie og andre opløsningsmidler.

• #7   7. mar 2013 Hvad undergulv har du nu? spartlet eller rå beton?
    Det er vigtigt at temperaturen er ordentlig derinde ellers tørrer det forskelligt, samt det skal være rørt ordentlig op(brug gerne 5 minutter på at blande det med en pisker, og stop ikke bare fordi det er ensfarvet)
    Og der må absolut ikke være silikone hverken på undergulv eller i luften.

Altså du kan prime ved at gi det et tyndt lag med malingen først, men ligefrem fortynde det har jeg aldrig hørt om før.. hvad fortynder de det med?

• #8   7. mar 2013 Vandbaseret epoxy kan holde lige så godt som det andet? handler måske om mærket..

• #9   7. mar 2013 Nej der kan det ikke. Vi har lavet mange forsøg her i Tivoli med vandig og giftig epoxy. Forskellen er meget stor hvad angår slid og daglig vask med hård sæbe.

• #10   7. mar 2013 Jeg har rå beton som undergulv, og det bliver slebet og spartlet efter foreskrifterne, så den del har jeg styr på..

Problemet er, at det ser ud som om at det vandbaseret maling ikke behøver at blive grundet, hvor imod at 2K malingen skal bruge en gennemtrængende primer som er "røre tør" på 3 timer, før at det bliver godt? - eller kan man bare male 2K på uden primer?

• #11   7. mar 2013 Er jeg nu ikke enig i. Vi arbejder med det dagligt så jeg er egentlig glad nok for at Vores vandbaserede er lige så god.

• #12   7. mar 2013 Hvilket mærke bruger i? 3M? Vi har prøver 3 forskellige vandige og der har været noget lort efter 3-6md. alle gange. Mener det var 3m der gjorde det bedst. Odins Trækskinne fik 2komponent for 2 år siden og der står som nyt stadig. Den vandige holdte en halv sæson, så var den kørt helt væk.

• #13   7. mar 2013 Vi bruger et mærke der hedder LKR... det er stadig 2 komponent, men stadig ikke giftigt at indånde.. Men kunne også godt forestille mig der var noget vildere trafik i tivoli end i et værksted.. smiley Men er også helt sikker på det spritbaserede det virker, men ville bare nødig arbejde med det sådan til dagligt..

• #14   7. mar 2013 Okey nu er jeg med. De vandige vi har brugt har ikke været 2komponent. LKR det er noteret:)

Kommentér på:
Epoxy gulvmaling?

Annonce