{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.997 visninger | Oprettet:

Hvilken uddannelse er bedst egnet, hvis man skal starte leasing firma? {{forumTopicSubject}}

Hej BG smiley

Efter mange gode svar på mine tidligere forum emner, søger jeg endnu en gang svar blandt jeres kloge hoveder smiley

Jeg går med tanken om hvad skal dog skal bruge min fremtid på og drenge drømmen har for evigt være at forhandle biler. Synes derfor et leasingselskab næsten er ''oplagt'', men jeg aner ikke rigtig hvilken uddannelse der ville være bedst egnet til denne branche?

Og nej, jeg ved godt dette ikke er en side der omhandler uddannelser osv, men tænker alligevel det er et godt sted at søge råd smiley

På forhånd, mange tak for svarene!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken uddannelse er bedst egnet, hvis man skal starte leasing firma?
  • #1   20. nov 2018 Biløkonom.
    Og så finder du lige 500.000 kr., som du skal smide i garanti hos skat smiley


  • #2   20. nov 2018 Michael P - Det var umiddelbart også min tanke smiley Kapitals krav m.m har jeg også en nogenlunde idé om smiley

  • #3   20. nov 2018 Hvor lang en uddannelse går du efter?

    Jeg vil mene, det er mest oplagt med finansøkonom, finansbachelor eller lignende. Det minder i virkeligheden mere om finansøkonomi end biløkonomi, når man ser på leasing.


  • #4   20. nov 2018 det kræver ingen uddannelse. du kan tage nogle kurser i det og det at sælge biler. og derefter åbne en bilforhandler.

  • #5   20. nov 2018 Én ting er, hvad det kræver, og en anden ting er, hvad der kunne være en god idé smiley

  • #6   20. nov 2018 Nogle års branche erfaring er altid godt at have i bagagen, inden man starter virksomhed.

    Tag en relevant uddannelse (som eks. Bay nævner), og arbejd for en "konkurrent" i noget tid - måske det er noget du kan gøre parallelt med uddannelsen.


  • #7   20. nov 2018 Vores ene bilsælger er uddannet slagter og har arbejdet i fisken hos Espersen en del år inden han blev bilsælger for så 12 år siden

  • #8   20. nov 2018 Hvorfor skal det være et leasing selskab??

    Fordelen er du kan vente med og hjemtage bilerne til de er leaset ud, men hvem vil skrive under på et tilbud om leasing med nyt selskab de ikke kender eller har hørt om

    Du kan også vælge og importere biler, og så vente med og betale afgiften til de er handlet. Så har du mindre penge bundet i bilerne. Ulempen her er du virkelig skal være dygtig til og dels indkøbe til rette pris, udregne korrekt afgift og gætte salgspris smiley

    Du kan også lave en kombination, du køber bilerne uden afgift og tilbyder salg som varebil/personbil med afgift eller leasing via en samarbejdspartner. Det ser ud til flere går den vej hvis de har et større og mere blandet udvalg af biler, hvor ikke alle er lige oplagte leasing biler

    Hvis du regner med kun og handle nyere biler med få km på klokken, som skal leases ud i 12 mdr og så på auktion er det sikkert fint med noget uddannelse i handel og økonomi

    Men skal du også sælge lidt ældre biler, så var mekaniker måske bedre. Tjener du 25.000 kr på en bil, og så skal yde garanti og betale 500 kr i timen til en mekaniker så er der ikke mange timers forskel på succes og fiasko smiley


  • #10   21. nov 2018 Jeg kan bakke op om ideen som Biløkonom. En uddannelse jeg selv har taget, og er adgangsgivende til mange stillinger inden for bilbranchen.

    Uden at stille spørgsmålstegn til dit karriere valg, så giver det en general forståelse for alt lige fra det praktiske, til det økonomiske i hverdagen.

    Men du skal selv finde en praktikplads, som jo bør være hos et leasingselskab som er villig til at dække lidt udgifter til studieture, firmabil mm


  • #11   21. nov 2018 Husk på at et leasingselskab er et finansieringsselskab på lige fod med pengeinstitutter osv., så I virkeligheden har det ikke frygteligt meget med biløkonomi at gøre smiley

    Når det så er sagt, er det sikkert en fin uddannelse. Jeg tror bare, man rammer mere rigtigt med finansøkonomi eller almen erhvervsøkonomi.


  • #12   21. nov 2018 Bikøkonomi uddannelsen har udlært mange gennem en leasing/flexleasing praktik plads

  • #13   21. nov 2018 Ja ja, og min kone er speditør, selv om hun er markedsføringsøkonom smiley

    Det er også bare mit input. Jeg tror på, det er det rigtige input, hvis man selv vil starte virksomhed med leasing.


Kommentér på:
Hvilken uddannelse er bedst egnet, hvis man skal starte leasing firma?

Annonce