{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.934 visninger | Oprettet:

Hvilken uddannelse - håndværkerfag {{forumTopicSubject}}

Hvad syntes i om de følgende uddannelser:

Elektrikker
Tømrer
Automekanikker

Kan ikke helt bestemme mig hvilken jeg skal tage?? Syntes alle 3 virker spændende.

Elektrikker har jeg en ide om der er mest arbejde at finde som. Ikke mindst også "efter arbejdstid" hehe. Men ihvertfald har jeg en ide om det ikke er svært at finde job som bagefter.

Automekanikker,er nok faget sammen med tømrer der dog er min største ioteresse, men kunne alligevel godt forestille mig jeg ville kede mig meget hvis jeg stod og skulle lave service efter service dag ud og dag ind istedet for noget seriøst mekanikker arbejde.

Tømrer, syntes jeg virker rigtig spændende da jeg godt kan lide at bygge ting. Men kunne måske også godt forestille mig det er nedturs arbejde om vinteren? Men syntes faget er spændende.

Men hvad siger i mht egne erfaringer fra de stillinger??

Læreplads er intet problem da jeg har kontakter inden for alle fagene.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken uddannelse - håndværkerfag
  • #1   24. maj 2011 Jeg er elektrikerlærling.. det er sq fint nok og med et hav af efteruddannelser smiley

  • #2   24. maj 2011 Elektriker, helt klart smiley Du skal bruge dine hænder men samtidig også den lille hjerne man har smiley

  • #3   24. maj 2011 Som mekaniker laver du meget service i starten når du er udlært. Men når du bliver ældre og mere erfarren inden for biler begynder du at få de noget mere "svære" opgaver. Det er der det begynder at være fedt at være mekaniker..
    Som du nævner med elektrikker, så er der også massere af "aften arb" som mekaniker.

    Men det er nok også den sværreste uddannelse af få lige for tiden sammen med tømrer uddannelsen.


  • #4   24. maj 2011 tømrer er en ting der er god hvis du vil sætte billigt i hus.også er der et hav af muligheder for en ekstra skilling efter kl 4.og det kræver ikke det store i værktøj

  • #5   24. maj 2011 MB hvad mener du med sværeste uddannelse at få?
    Lærerplads f.eks er intet problem for mig,


  • #6   24. maj 2011 hvis det var mig som skulle vælge, havde jeg taget Elektrikker. Tror at det er en del mere spændende, med alt det om strøm man skal vide, samt at arbejdspladsen hele tiden skifter

  • #7   24. maj 2011 det er jo alle tre gode uddannelser som kan føre til gode videre uddannelser
    de har også alle deres fordele og ulemper så det er vel et spørgsmål om hvad du mest brænder for eller det der giver den bedste løn eller mindst arbejdsløshed :O)


  • #8   24. maj 2011 hvis det er for at kunne lave en ekstra skilling skal du tænke på mekaniker kræver plads til lift og en masse special værktøj ihvertfald til nyere biler.og hvad angår elektriker kræver meget autiotion og man må som privat mand selv lave 230v såsom at montere stikkontakter.
    nu er jeg selv tømrer/snedker så selvfølgelig hælder jeg mere til det,men det er ihvertfald et meget alsidigt arbejde.fordelen er også at man er på byggepladsen fra start til slut og man kan lure de andre håndværks grupper af.også giver det en indre tilfredshed at man virkelig kan se hvad man har skabt.


  • #10   24. maj 2011 UNBREAKABLE .: Det område jeg er fra har vi så mange ansøgere til begge dele at det er på grænsen til vanvid.. Får tit af vide fra praktik søgende at det er stort set umuligt at få noget.
    Selfølgelig er det muligt.. Det kommer jo an på ens egen indsats. Men generelt er der mange om meget få pladser.


  • #11   24. maj 2011 Svært at råde dig, men jeg valgte tømrerfaget. og har så arbejdet ialt 8 år, inkl min læretid. og er nu begyndt at læse til bygningskonstruktør. Der er en del spændene videruddannelser hvis man er håndværker. Men spørgsmålet er om du kan lide at komme rundt omkring og arbejde, eller om du kan lide at arbejde samme sted hver dag. Som mekanikker er du jo samme sted hver dag, og som tømrer og elektrikker kommer du selvfølgelig meget rundt omkring.

  • #13   24. maj 2011 jeg er tømrer og har været rigtig glad for den uddannelse. har bygget mit eget og kan da osse lave strøm og biler... det kommer osse an på hvor man bor mht. arbejde. heroppe i nordvest er der høj ledighed som elektriker og ikke de to andre fag, men det kan jo hurtig skifte.

Kommentér på:
Hvilken uddannelse - håndværkerfag

Annonce