{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
772 visninger | Oprettet:

Lækker bærbar ? {{forumTopicSubject}}

Nu er det snart kan ikke leve med det gamle skrammel meget længere gg...

Vil gerne høre jeres erfaringer med spcifikke mærker og modeller...

JEg går ikke så meget op i om den har 8 gb ram eller 16 gb og den slags.

Mener mere i "byggekvaliteten" og have en skærm der er rar at se på osv ? Lække taster osv.

Tænker i prislejet mellem 5-10.000 lkr, og ikke en MAC M1 nej.

Er der kun Lenovo og Dell i "den ende"? Eller er der andre mærker jeg også bør se nærmere på ?

Måske skal jeg endda kigge på brugtmarkedet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lækker bærbar ?
  • #1   3. nov 2021 Dan synes det er svært at finde en maskine (uanset mærke) som har mine minimumskrav som er:

    3 USBporte (Evt den ene som USB-c)

    OG en RJ45 port ?

    Da jeg begyndte at købe bærbare og hjælpe folk med deres og sådan noget omrking år 2000 så var det en selvfølge med en RJ45-port.

    Der er naturlkigvis "omveje" for at få internet, fx en USB-til RJ45 adapter, men så tager man jo i sagens natur også en af USB-portene ;(


  • #2   3. nov 2021 Ville da søge på nettet, personligt ville jeg gå efter en stor skærm, og en processor i7 eller lign, gerne med Windows 11 preinstalleret

  • #3   3. nov 2021 Ønske til skærmstørrelse? Og hvad skal den bruges til?
    Spil, grafik, redigerings eller bare hygge/kontor?
    Har de sidste mange år på job haft Lenovo, de virker bare år efter år. God bygge kvalitet og ingen knirke knage.
    Vi har 4 Thinkpad, en Acer gamer, en MM vision, en Asus gamer .. vi går ikke ned på bærbare computere i hytten.


  • #4   3. nov 2021 Jeg har tidligere solgt IT hardware, og selvom det er ved at være nogle år siden, har tingene vel ikke ændret sig meget. Lenovo laver nogle rigtigt solide laptops til prisen.

    Asus havde vi meget få reklamationer på. Kabinet, tastatur etc. virkede lidt billigere, men et sted skal der jo spares, og de havde til gengæld en masse porte. Det er dog længe siden jeg har set en.


  • #5   3. nov 2021 #3
    Kan ikke helt slå den, men har da også lidt computere i husstanden: 2 stk. MacBook Pro (Intel), 2 stk. MacBook Air (Intel), 1 stk. MacBook Air (M1), 1 stk. iMac.

    Det går lige an til to personer smiley


  • #6   3. nov 2021 Jeg har en Thinkpad med docking station til fra arbejde. Den ryger bare i USB-C'en, og så har man 3-4 USB 3.0, 2 HDMI, 2 DP, RJ45 og lidt andet godter.

    Jeg kan i øvrigt også sagtens bruge min Thinkpad docking station til min Asus bærbare. Dejligt nemt at skifte mellem muligheden for skærm, tastatur, mus osv. og ren bærbar, blot med ét kabel.

    En docking station (Thinkpad) fås for under 2.000 kr. Andre mærker laver dem endnu billigere, men her kender jeg så ikke kvaliteten. Men måske du kunne overveje, om det var sådan en løsning, du skulle gå med.


  • #7   3. nov 2021 Jeg har selv HP Elitebook, HP Zbook samt HP Probook.
    Alt sådan noget ultra godt kan erhverves hos refurb, og mange af dem er tidligere leasing computere fra Danfoss.


  • #8   3. nov 2021 Vores ungers Lenovo'er til skolebrug er købt som refurbished, der var rigtigt meget pc for ganske lidt penge. Den seneste vi købte havde nok blot været pakket ud, for der var ikke syn af brugsspor på hverken tastatur eller bagside.
    Men hvad der er lækkert og rart af pc er jo individuelt, Lenovo'er i den klasse er sorte og røv kedelige. Til gengæld knirker og kager de ikke når man bruger dem.
    Det jeg syntes der ville være lækkert ved at bærbar, det var hvis de virkede lige så lækre som de nyeste MAC book's uden at være det. For det er ikke lige noget for mig selvom der jo kunne installeres windows derpå. Men hatten af alligevel for de MAc books, der er mange af ungernes kammerater der har en ret så gammel en af slagsen, det er nogen slidere der virkeligt holder.

    Vi købte herfra sidst https://www.refurb.eu/da-dk/baerbar-computer?sort=popularity&order=descending&manufacturer=lenovo
    Den ene kom dog med en Win10 pro på som ikke bare lige lod sig installere og opdatere, så der røg en Win10 home på, pro licensen der var dækkede også en home version. Så det var bare lige i med en USB fætter med en bootable windows på. Så kørte sagerne i smør.


  • #9   3. nov 2021 HP Elitebook

  • #10   3. nov 2021 Hvad med noget Asus i brugt, knægten købte en Asus ROG G752VT der var som ny for 3000kr

  • #11   3. nov 2021 Der findes vel reelt kun Thinkpad hvis byggekvaliteten er det vigtigste parameter. Men lad være med at vælge E eller L serierne. Man skal holde sig til T, P/W eller X serien. Brugtmarkedet kan være en fin idé. Man kan godt finde rigtig fine maskiner til en meget lav pris, hvis man ser sig for.

    HP forstår jeg slet ikke nogen kan anbefale. Jeg bruger- og supporterer ZBooks og Probooks til dagligt, og mage til skrald skal man godt nok lede længe efter. De er piv-ringe bygget, i særdeleshed Probooks. Jeg vil til enhver tid foretrække en simpel consumer PC fra Asus revet ned af hylden ved elmutanten, over et 'professionelt' HP-produkt. Aldrig har jeg dog oplevet maskiner med så elendigt samspil med dockingstationer og andet eksternt tilbehør.

    .. Men noget andet er så, vil du kunne vente til forsyningskrisen er ovre? Det er temmelig svært at skaffe maskiner i øjeblikket, og det presser prisen.


  • #12   3. nov 2021 Nu jeg tænker mig om er de eneste ufravigelige krav det med portene, altså mindst 3 x USB, RJ45 og HDMI ud.

    Skærm og taster osv skal selvfølgelig være ok, men ikke det vigtigste, da jeg hovedsageligt vil bruge ekstern mus taster og en større skærm.

    Jeg spiller ikke noget krævende, mest spil som er mindst 10 år gamle, så dem kan selv de ringeste nye klare. Ellers er det mest bare alm surf og streaming på dr.dk og lign "hyggefnidr"

    Jeg var selv lige ved at tænke på en NUC eller lign "Mini-stationær", men da det dog af til hænder at jeg skal have den "med på farten" skal det være en bærbar, så jeg ikke skal bakse med skærm og taster osv udover selve maskinen smiley


  • #13   3. nov 2021 Jeg har en HP Chromebook til arbejde, og på trods af at det er en chromebook, så er den fandeme lækker! Dog er den koblet op på dockingstation med 2 skærme tilsluttet på arbejdet, Men den vejer intet, lækker skærm og hurtig. Men selvfølgelig kræver det jo at du kan klare dig med CromeOS og ikke windows eller MacOS smiley

  • Jan H
    Jan H Tilmeldt:
    jan 2021

    Biler: 1 Svar: 1
    #14   3. nov 2021 Bare husk at de fleste virus’s er Windows baseret ?????
    Elsker min M1 Mac


  • #15   3. nov 2021 Ahh tvivler på jeg kan klare mig kun med Crome dog smiley (Men kan man ville det være en oplagt løsning ja).

    Nu kommer jeg ikke på skumle sider som Craigslist eller på "The dark web" i det hele taget, så tror faktisk aldrig jeg har haft problemer med virus - selv uden antivirus installeret smiley


Kommentér på:
Lækker bærbar ?

Annonce