{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.028 visninger | Oprettet:

Køb af TV {{forumTopicSubject}}

Var i dag i Elgiganten og skulle købe TV til min mor, vi finder det TV hun gerne ville have, og da vi skal betale bliver vi spurgt om vi skal have en kalibrering med til 1500 kr.!! Er det normal procedure?

Jeg spurgte om man selv kan lave den kalibrering, det kunne de ikke svare på...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af TV
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.602
    #1   1. jun 2022 De påstår at det er pengene værd..
    Men hvis man slår tv modellen op på nettet, så kan du finde selv samme specs som de indstiller tvet til..

Nægtede selv at betale for det da jeg købte, men der var stor forskel på at få det indstillet vs fabriksindstillingerne, selv om de nok ikke er 100% perfekte til mit rum osv.
    Men ganske normalt, og spild af penge

• #2   1. jun 2022 #1 Så man kan bare finde indstillingerne på nettet, og så taste dem ind? Lyden da som det man skal smiley Tak.

• #3   1. jun 2022 Ville også spar pengene for det smiley

www.flatpanels.dk plejer at have gode kalibreringsguide smiley

• Per N
    Per N Tilmeldt:
    maj 2022

Følgere: 7 Emner: 3 Svar: 3
    #4   1. jun 2022 Det er meget normalt at de spør om det.Aner ikke om det giver bedre billede.

• #5   1. jun 2022 #4 Har lige siddet og kigget rundt på nettet, og den generelle holdning er vidst, at det er spild af penge..

• #6   1. jun 2022 Den generelle holdning burde være at en kalibrering er en god ide, men at man IKKE skal betale 1500 for det.

Det tager 5 minutter at gøre selv, efter de guides man kan finde på nettet.

• #7   1. jun 2022 #6 Også det der er min konklusion..må sætte TV'et til og så vurderer derefter..

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.896
    #8   1. jun 2022 Indstillinger skal passe til de øjne som ser på det......Så ja, juster selv og spar de 1500

• #9   2. jun 2022 Genialt. Kan man i elgiganten også købe en kalibrering af en smartphone til 1500 kr?

• #10   2. jun 2022 tekst lånt fra hifi klubben.

Vi har i HiFi Klubben opdaget, at nogle ”kreative sjæle” fra vores store konkurrenter ofte bare måler værdierne ud på en enkelt skærm og så sender et ark rundt imellem varehusene til indtastning for alle andre, der skal ”kalibrere” den pågældende model. Men man kan IKKE bruge de samme værdier på andre skærme af samme model, da alle skærme er forskellige. Desuden skal en rigtig kalibrering foretages i netop det rum, hvor skærmen skal bruges, da lysindfaldet i din stue kan have en stor indvirkning på kalibreringen.

Hvis kalibreringen ikke foretages hjemme hos dig og på netop den skærm, du har købt, så er det ikke andet end et snedigt trick, for at få dig til at betale ekstra for din nye skærm. Det synes vi ærligt talt ikke er i orden! Det ville svare til at en synsprøve kunne genbruges til forskellige mennesker... Ville du betale for det?

• #11   2. jun 2022 Køb varen med plomberingen intakt fra fabrikken… det er ingen elgigantmedarbejder der kan noget som ikke kan googles - deres sælgere har kun ét formål - at skabe mere værdi for elgiganten, ikke dig.

• Bo E
    Bo E Tilmeldt:
    jul 2021

Følger: 12 Biler: 1 Svar: 2
    #12   2. jun 2022 Det er da lovligt tyveri af værste skuffe. At de vil være sig selv bekendt at tjene gratis penge på den måde er mig ubegribeligt

• #13   2. jun 2022 En kalibrering er helt klart pengene værd, vi har et 83" OLED i stuen som vi købte og satte op, men vores nabos søn er kørende tv reparatør, og han havde et apparat med ind man hænger over toppen af skærmen. Det brugte han til at justere på farver, kontrast osv, og det spiller bare markant bedre end de standard programmer der er smiley Jeg tror vi gav 500 sort, og det tog mere end en times tid, og det er ihverfald pengene værd men har dog ingen erfaringer med andre smiley

• #14   2. jun 2022 Update: Vi købte samme TV i dag i en anden Elgiganten, blev ikke tilbudt kalibrering!
    TV er til min mor, og hun skal kun bruge det til at se alm. fjernsyn, og der virker det perfekt.

Er dog med på at hvis man køber dyrere model, og skal bruge det til biograf, kan det godt betale sig med en kalibrering! -tak for hjælpen alle smiley

• #16   4. jun 2022 #15 Tak! -havde en lille mistanke om at det var sådan det forholdt sig.. smiley

• #17   5. jun 2022 Husk på Elgiganten / Power osv er en forretning som alt andet kan de lige få “solgt” op som det hedder altså få dig til at købe modellen større (bedre) eller få en kalibrering eller en forsikring på så tjener butikken lidt mere og personen der sælger dig det “ekstra” får en provision

Naboens søn er i en Power og har har tidligere været ansat i Giganten og det er fuldstændig ens metoder

En kalibrering af TV (som mange kan selv)
    En opstart af PC ((som mange også kan selv eller kender en som kan)
    En forsikring på Hvidevaren (som måske er med i dine normale forsikringer)
    En opsætning af mobilen

Alt sammen noget der lige kan tages penge for og dermed give dem lidt provision til deres ellers ikke ret høje løn i forvejen

Så hvis det er noget du kan selv eller kan finde hjælp til så spar de penge smiley

Den eneste der får noget id af din kalibrering er sælger

• #18   5. jun 2022 De tjener styrtende på opsætning af PCer, det er jo bare at sætte forestillingen igang og så vende tilbage i ny og næ og sige JA eller FORTSÆT nogen gange, ser ofte de har 5-10 igang med opdatering på en gang og en mand passer det, fed fidus.

Kommentér på:
Køb af TV

Annonce