356 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

lejeloven/udlejer lejeloven/udlejer

Hvordan er reglerne ang. det med at have en gammel bil uden plader stående, f.eks. i sin indkørsel, når man er lejet ind et sted?

Min forrige udlejer brokkede sig et par gange over min MI16, og ville meget gerne have den fjernet med begrundelsen at den ikke var pæn...men den var sgu samlet og stod med skørter og det hele...bare ikke plader...

nu har jeg så fået ny lejlighed, og kunne godt finde på at kaste mig ud i et projekt med en ældre bil...men hvordan er reglerne for den slags? Der står i min kontrakt at hvis jeg f.eks. ikke ordner haven må udlejer med 8 dages varsel tilkalde en anlægsgartner til at ordne det...Men der står intet om hvad jeg må have i min indkørsel...

Er der noget særligt i lejeloven generelt jeg skal holde øje med, eller er det bare at kaste mig ud i det?

Slå lyden til
00:00
/
00:23
LIVE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

PEUGEOT E-5008 - DET KAN GØRES BEDRE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY SUZUKI EVITARA - SÅDAN KØRER DEN!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

VW ID.7 TOURER GTX - FEDESTE VW PÅ MARKEDET!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

DENZA Z9 GT - KINESISK OVERKLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

ZEEKR 7X - DE FØRSTE INDTRYK!

NOW PLAYING

SKODA ELROQ - ET UDMÆRKET VALG!

NOW PLAYING

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lejeloven/udlejer
  • #1   28. maj 2007 Tror jeg ville have en clearing med min lejer hvis det var mig.. ellers kan du risikere det ender i en slags papir/regl krig og han kun venter på en undskyldning for at give dig sparket..
    Du må huske på at du trods alt kun er lejer. Det er hans grund, han har betalt.. Så om du vil det eller ej er der en eller anden form for respekt der skal overholdes, en respekt man "burde" kende til uden at skulle spørge om den, en opførsel der "burde" ligge på rygraden når man taler om normal sund fornuft og respekt for andre mennesker omrking dig..

Så spørg din udlejer, ville jeg gøre hvis jeg var dig og inden jeg smed en bil på en grund jeg ikke selv ejede..

Mvh Chris

• #2   28. maj 2007 kan godt være man lige skulle have en snak med ham...er delvist enig i det med respekten...mener jo principielt ikke en udlejer har noget at sige, så længe man fraflytter stedet i samme stand som man fik det, og ikke ligefrem har et rustent udbrændt lig parkeret midt i haven...;-)

men han har også sagt vi bare kan lave en mundtlig aftale ang. det at holde hund i lejemålet, selvom der står man ikke må...kontrakten burde måske laves om så jeg er sikker i min sag...

• #3   28. maj 2007 Hehe klart.. Havde dog et skide godt forhold til min udlejer da jeg boede i Sønderborg. Fik lov at låne en af hans biler når min var til service hvis jeg f.eks skulle handle ind. Og var tilgengæld venlig overfor ham hvis han spurgte om en tjeneste.. hjælpe ham i haven evt, var nabo med ham må jeg hellere lige sige. Kører en af hans døtre til fest osv.. Hente ham og konen fra lufthavnen... Man må hjælpe hinanden jo smiley Tilgengæld var der intet brok da jeg flyttede og fik hele indskuddet tilbage selvom der skulle males osv.. Så man kan komme langt ved at respektere hinanden ville jeg mene og vise bare lidt overkommelighed i hverdagen.. smiley

• #4   28. maj 2007 ville også gerne hjælpe min til gengæld for det med hunden, men han bor i århus, og jeg i Kolding...hehe..

• #5   28. maj 2007 Som sagt.. nok lidt nemmere da man var naboer.. Den sidste udlejer jeg havde endte jeg endda med at arbejde for også på hans fabrik.. ved ikke.. som sagt ligger det på rygraden får man automatisk et godt forhold med folk der er højere oppe end dig, endda uden at spille underdanig.. Respekt for respekt smiley

Men under alle omstændigheder.. spørg ham! Nok bedst smiley

• #6   28. maj 2007 Christian G>> Det er sgu da nogle okay udlejere du har haft dig smiley hehe...

• #7   28. maj 2007 Steffen N
    Manden havde en Jaguar.. altså.. jeg klager sq bestemt ikke. Skulle jeg tilbage til Sønderborg blev det i en af hans lejligheder længere er den ikke smiley

• #8   28. maj 2007 Haha... Har du et navn og nummer på den udlejer? smiley

fy føj... Men det er sgu nemmest/billigst at bo hjemme mens man stadi er i gan med udd...

• #9   28. maj 2007 Hvis der ikke står noget i din kontrakt, så må der stå et uindregistret køretøj på grunden, bare den står på grunden og ikke halvt ude på vejen.
    Hvis der er en grundejer forening, så kan der stå noget i de regler, men spørg din nabo, han ved om der er en grundejer forening.

Kommentér på:
lejeloven/udlejer

Annonce