lejeloven/udlejer lejeloven/udlejer
Hvordan er reglerne ang. det med at have en gammel bil uden plader stående, f.eks. i sin indkørsel, når man er lejet ind et sted?
Min forrige udlejer brokkede sig et par gange over min MI16, og ville meget gerne have den fjernet med begrundelsen at den ikke var pæn...men den var sgu samlet og stod med skørter og det hele...bare ikke plader...
nu har jeg så fået ny lejlighed, og kunne godt finde på at kaste mig ud i et projekt med en ældre bil...men hvordan er reglerne for den slags? Der står i min kontrakt at hvis jeg f.eks. ikke ordner haven må udlejer med 8 dages varsel tilkalde en anlægsgartner til at ordne det...Men der står intet om hvad jeg må have i min indkørsel...
Er der noget særligt i lejeloven generelt jeg skal holde øje med, eller er det bare at kaste mig ud i det?
sep 2004
Følger: 76 Følgere: 76 Biler: 5 Emner: 293 Svar: 7.282
Du må huske på at du trods alt kun er lejer. Det er hans grund, han har betalt.. Så om du vil det eller ej er der en eller anden form for respekt der skal overholdes, en respekt man "burde" kende til uden at skulle spørge om den, en opførsel der "burde" ligge på rygraden når man taler om normal sund fornuft og respekt for andre mennesker omrking dig..
Så spørg din udlejer, ville jeg gøre hvis jeg var dig og inden jeg smed en bil på en grund jeg ikke selv ejede..
Mvh Chris
maj 2004
Følger: 80 Følgere: 317 Biler: 4 Emner: 1.391 Svar: 13.673
men han har også sagt vi bare kan lave en mundtlig aftale ang. det at holde hund i lejemålet, selvom der står man ikke må...kontrakten burde måske laves om så jeg er sikker i min sag...
sep 2004
maj 2004
Følger: 80 Følgere: 317 Biler: 4 Emner: 1.391 Svar: 13.673
sep 2004
Men under alle omstændigheder.. spørg ham! Nok bedst
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 77 Svar: 1.406
sep 2004
Manden havde en Jaguar.. altså.. jeg klager sq bestemt ikke. Skulle jeg tilbage til Sønderborg blev det i en af hans lejligheder længere er den ikke
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 77 Svar: 1.406
fy føj... Men det er sgu nemmest/billigst at bo hjemme mens man stadi er i gan med udd...
jan 2007
Følger: 14 Følgere: 15 Biler: 6 Emner: 12 Svar: 633
Hvis der er en grundejer forening, så kan der stå noget i de regler, men spørg din nabo, han ved om der er en grundejer forening.
lejeloven/udlejer