indskud tilbage, lejlighed. hjælp. {{forumTopicSubject}}
Hej.
Håber på der er lidt her der kender lidt til lejeloven.
Står og er flyttet fra vores lejlighed efter huskøb.
Og så skal udlejer jo sætte lejligheden istand igen. vi har sammen tjekket den og blevet enige om hvad der skulle laves. Og det var egentligt helt fint.
Får så idag at vide hvad vi kun vil få tilbage af vores indskud. Det var et beløb der var en DEL mindre en hvad jeg havde regnet med, og det fortæller jeg så også.
Får så fortalt hvad udlejer har fået af tilbud på f.eks. tæpper, og efter som jeg selv lige har været igang med sådanne ting i vores hus, så ved jeg at de priser, er ca. det dobbelte af hvad, sådan et tilbud normalt ville være.
Så mit spørgsmål er så, om udlejer har ret uanset hvad til selv at vælge hvem der skal lave det, selvom det er dobbelt så dyrt som det jeg kan finde.
Ved jo at udlejer ikke betaler den pris, men selv score en del ved det, så jeg ikke får noget af indskudet tilbage..
Lidt lang smøre ved jeg, men håber der er nogen der ved om jeg slet ikke har noget at skulle have sagt, selvom jeg ved jeg bliver snydt.
jun 2005
Følger: 40 Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 221 Svar: 1.221
har nemlig en kammerat der var det sammen igennem på et tidspunkt med noget malerarbejde i en lejlighed han skulle ud af, der også var sindsygt dyrt, men han kunne ikke gøre noget..
/Kasper
jun 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 165 Svar: 3.421
jun 2005
Følger: 40 Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 221 Svar: 1.221
for lige at bringe det med min kammerat på banen igen.. vi er begge håndværkere, og kan godt male:) men det var udlejer ikke interesseret i at vi gjorde, og der snakkede min kammerat med forskellige mennesker rundt omkring der vidste noget om sådan noget, og der var vist ikk noget at gøre da det er udlejers egendom, så han bestemmer hvad der skal laves, og af hvem...
/Kasper
apr 2004
Følger: 310 Følgere: 308 Biler: 7 Emner: 180 Svar: 7.035
maj 2004
Følger: 1 Følgere: 18 Biler: 3 Emner: 106 Svar: 1.851
maj 2004
apr 2005
Følger: 4 Følgere: 5 Biler: 7 Emner: 9 Svar: 531
Det koster ikke ret meget.
maj 2004
Tak for den med Lejernes Landsorganisation, der står meget godt på deres side.
Eks. hvis jeg ikke har betalt til en vedligeholdelses-konto, så har JEG ret til at vælge hvem der skal lave arbejdet.
Så må vist lige have fat i udlejer igen.
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 5 Emner: 8 Svar: 2.394
Men som der bliver foreslået, kontakt LLO i morgen og ta en sludder om problemstillingen med dem. Det kan jo være de mener du har en god sag.
sep 2005
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 48
maj 2004
indskud tilbage, lejlighed. hjælp.