{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.451 visninger | Oprettet:

indskud tilbage, lejlighed. hjælp. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Håber på der er lidt her der kender lidt til lejeloven.
Står og er flyttet fra vores lejlighed efter huskøb.

Og så skal udlejer jo sætte lejligheden istand igen. vi har sammen tjekket den og blevet enige om hvad der skulle laves. Og det var egentligt helt fint.

Får så idag at vide hvad vi kun vil få tilbage af vores indskud. Det var et beløb der var en DEL mindre en hvad jeg havde regnet med, og det fortæller jeg så også.

Får så fortalt hvad udlejer har fået af tilbud på f.eks. tæpper, og efter som jeg selv lige har været igang med sådanne ting i vores hus, så ved jeg at de priser, er ca. det dobbelte af hvad, sådan et tilbud normalt ville være.

Så mit spørgsmål er så, om udlejer har ret uanset hvad til selv at vælge hvem der skal lave det, selvom det er dobbelt så dyrt som det jeg kan finde.
Ved jo at udlejer ikke betaler den pris, men selv score en del ved det, så jeg ikke får noget af indskudet tilbage..

Lidt lang smøre ved jeg, men håber der er nogen der ved om jeg slet ikke har noget at skulle have sagt, selvom jeg ved jeg bliver snydt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  indskud tilbage, lejlighed. hjælp.
  • #1   11. dec 2008 mener nok at udlejeren vælger 100% hvem der laver tingene, da det er hans egendom, også selvom man kender noget der er billigere eller kan lave det selv...

    har nemlig en kammerat der var det sammen igennem på et tidspunkt med noget malerarbejde i en lejlighed han skulle ud af, der også var sindsygt dyrt, men han kunne ikke gøre noget..

    /Kasper


  • #2   11. dec 2008 jeg er ret sikker på at du har ret til selv at sætte lejligheden i stand, men udlejer vil jo nok bare isige at den ikke er i orden når den bliver gået igennem, og så bliver det nok bare en ommer fordi han er sur over at han ikke scorer noget.

  • #3   11. dec 2008 er rinmelig sikker på du tager fejl der rune...

    for lige at bringe det med min kammerat på banen igen.. vi er begge håndværkere, og kan godt male:) men det var udlejer ikke interesseret i at vi gjorde, og der snakkede min kammerat med forskellige mennesker rundt omkring der vidste noget om sådan noget, og der var vist ikk noget at gøre da det er udlejers egendom, så han bestemmer hvad der skal laves, og af hvem...

    /Kasper


  • #4   11. dec 2008 ja han er desværre i sin gode ret til det. så længe han kan fremvise kvitt. for arbejdet, da det er dig der egentligt betaler for det.

  • #5   11. dec 2008 Det er satme noget svineri. nu ved jeg at udlejer kender den håndværker der skal lave de ting. og det er jo den største omgang fusk med mine penge, for at de kan score kassen. Er der virkeligt intet man kan gøre, andet end at se glad ud mens, en anden stjæler ens penge..

  • #6   11. dec 2008 Selvom hvis jeg kan komme med et skriftligt tilbud fra en anden professionel håndværker, der siger halv pris.. Lorte regler, skal da aldrig leje igen, hvis det er så nemt for udlejer at snyde sine lejere..

  • #7   11. dec 2008 Kontakt Lejernes Landsorganisation. De vil meget gerne hjælpe med sådanne typer. Har selv brugt dem med stor succes, hvor jeg fik næsten hele indskudet tilbage (10.000 kr.).

    Det koster ikke ret meget.


  • #8   11. dec 2008 Rene.

    Tak for den med Lejernes Landsorganisation, der står meget godt på deres side.

    Eks. hvis jeg ikke har betalt til en vedligeholdelses-konto, så har JEG ret til at vælge hvem der skal lave arbejdet.
    Så må vist lige have fat i udlejer igen.


  • #9   11. dec 2008 Det er som det bliver beskrevet, men samtidig skal der være rimelighed i det.. Dvs at kan du fremvise et tilbud fra en autoriseret (maler eller hvad det nu skulle være), der er mærkbart billigere, så vil du sandsynligvis få medhold...

    Men som der bliver foreslået, kontakt LLO i morgen og ta en sludder om problemstillingen med dem. Det kan jo være de mener du har en god sag.


  • #10   11. dec 2008 som regel står det i lejekontrakt hvem der gør hvad. i min står der eksempel at jeg må selv sætte lejligheden i stand den skal dog besigtiges før og efter. men der er jeg jo også i min gode ret til selv at vælge håndværker og materialer

  • #11   11. dec 2008 i min kontrakt står der at det er udlejer. men eftersom der ikke er nogen vedligeholdeseskonto, har jeg ret til at vælge håndværkere hvis jeg eks. kan finde noget billigere.


Kommentér på:
indskud tilbage, lejlighed. hjælp.

Annonce