{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.232 visninger | Oprettet:

Stoppet pga. tonet ruder eller xenon?? {{forumTopicSubject}}

Hey!

Lad os nu antage at man bliver snuppet med tonet sideruder eller xenon der ikke er lovligt monteret.

Og man så bliver indkaldt til syn?
Er det så Omsyn hvor han kun tjekker tonet ruder og lygteføring?

Eller er det ligesom alm. syn hvor der tjekkes ALT ?? hvad betaler man for? omsyn eller alm. komplet syn?

Mvh. Peder

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stoppet pga. tonet ruder eller xenon??
  • #1   22. feb 2009 Hehe..!

Arne -> sikker på det?

Ikke fordi jeg er blevet stoppet. Men jeg har både Xenon lygter og sorte sideruder til at ligge som skal i til sommer.

Ville da bare lige høre hvordan det er NÅR man nu bliver snuppet med den slags?
    Er det virkelig komplet syn? for man bare en ganske alm. synsindkaldelse?

Der står ikke noget om hvorfor man er blevet indkaldt før tid eller hvad?

• #2   22. feb 2009 Du betaler selv for et syn og det er ikke omsyn og selvfølgelig tjekker de alt, da hvis det er nødvendigt at hjælpe dig med film og xenon, er det jo nok også nødvendigt af hjælpe med resten af bilen som man ikke lige ser ved første øjekast..
    Så der er ikke altid smart at køre med gejl og lignende...

Så desværre...

• #3   22. feb 2009 ny køreprøve

• #4   22. feb 2009 hvorfor frygter folk syn hvis en bil ikke kan bestå syn er den ikke forsvarlig heller lidt rust end en malet og pimbet dræbermaskine smiley

• #5   22. feb 2009 De tjekker alt både det politiet har kaldt den til syn for men også for alt andet som normalt tjekkes ved syn....

Sååh bliver man det så det med og pille alt af der ikke er lovligt inden den køres til syn og så have noget standard man kan sætte på smiley

• #6   22. feb 2009 så hvis du har en motor der ikke må være deri, er det dumt at kører med solfilm i sideruder, og xenon:)

• #7   22. feb 2009 Andre syn

§ 2, stk. 2 syn:
    Hvis politiet bliver opmærksom på alvorlige fejl på din bil, kan de indkalde bilen til § 2, stk. 2 syn.
    Indkaldelsen sker i henhold til Lov om godkendelse og syn af køretøjer, § 2, stk. 2. Ved synet kontrollere synsvirksomheden, om bilen er i lovlig stand. Synsvirksomheden foretager syn af hele bilen og ser altså ikke kun på de fejl, politiet har bemærket.

Bemærk at et § 2, stk 2 syn ikke giver mulighed for at ændre bilens månedsdato.

Sidst opdateret den 22. maj 2006.

• #8   22. feb 2009 Peder, jeg er SELV blevet kaldt til syn pga. det er et periodisk syn af bilen, OG... hvis der er mere end 3 måneder til dit normale syn skal den også til periodisk syn der.. min er synet i 2006 2007 og 2008 heh smiley

• #9   22. feb 2009 Maria -> er sgu ikke bange for syn...

Min bil fejler intet! holder den pænt og vedligeholdt
    Den skal synes i morgen! omsyn pga. en defekt katalysator.

Men har sideruder med 30% toning til at ligge. Så ville da lige høre om man betaler ca. 400kr eller ca. 200kr for sådan en indkaldelse..

Kunne jo være at synsmanden kun skulle kontrollere de påførte ting.
    Jeg ved jo at resten af bilen er 100% lovlig! det har jeg jo synsmanden ord for. den er lige synet jo. ALT var i orden, pånær lige den kat.

• #10   22. feb 2009 9 ud af 10 gange, får du bare en bøde

• #11   22. feb 2009 Nick -> hehe!!! nederen...

Jeg har endnu ikke fået synsindkaldelse. det plejer at være en bøde og en løftet pegefinger!

Langt de fleste betjente her i århus "truer" med at NÆSTE gang! så er det synsindkaldelse! haha! men der er så mange forskellige betjente at jeg aldrig har mødt den samme, og tror ikke de skriver min nummerplade ned.

• #12   22. feb 2009 det er pga. tonede ruder INTET pga. xenon det var engang i silkeborg.. heh.. men det kan ske også er det hele turen, men hvad så maria du forstår det jo egentlig ikke for at du har toning i sideruderne gør ikke LIGEFREM din bil til en dræbermaskine? hehe

• #13   22. feb 2009 Christian -> jah... det er også min erfaring. jeg ville også bare lige høre hvordan sådan en indkaldelse fungerer.

Bilen skal selvfølgelig være 100% i orden! styrtøj, bremser osv...
    Det er jo godt klar over, og meget bevidst om!

Men lige om sideruder er tonet 0, 10, 30 eller 50 % er jeg sådan set pis hamrende ligeglad med. også med xenon. Det er monteret i DE linser og er justeret perfekt ind på lygteapparat. så må jeg jo bare tage de bøder kommer.

Har da betalt nogen gange efterhånden! hehe smiley

• #14   22. feb 2009 Det er STYLING ! ikke andet...
    Intet farligt i det der...
    jeg kører sgu pænt og tager hensyn til cyklister osv..
    Mine ruder er ikke "limo black"
    De er kun svagt tonet. så intet galt der...

Det er lovgivningen der er for latterlig og for stram på de områder.

• #15   22. feb 2009 Nick .... Du kan syne en bil tidligst 6mdr før tid, ikk 3mdr.

• #16   22. feb 2009 Toning af de forreste sideruder og forrude er noget politiet ser alvorligt på...

Feks ser Jan Sabroe det så begynder han og pille det af og fortæller ejeren der køre bilen at nu ka han selv tage det sidste af så slipper han for en bøde...

• #17   22. feb 2009 Chapy.. jeg fik min indkaldelse der STOD og jeg citere: "Har bilen 3måneder eller mindre til periodisk syn Så gælder dette som et periodisk syn"

det gør det JO hvis du blir kaldt til syn pga. f.eks. Xenon eller Tonede forreste sideruder,

• #18   22. feb 2009 smart ass- ja, men det ser skide godt ud. og er dejligt om sommmeren hvis man har læder:)

• #19   22. feb 2009 Tror ikke du helt fangede det jeg skrev smiley

• #20   22. feb 2009 Smart Ass -> ok... Har godt hørt om ham! hehe...
    Men så må han jo pille det af hvis han har lyst.
    jeg ved jo godt det er risikoen ved det.
    Brokker mig heller ikke alt for meget når jeg bliver stoppet en gang imellem.

Sidst fik jeg da lov at køre videre, hvis jeg bare kørte direkte hjem og skiftede lygter. den hoppede de lige på og kørte videre! smiley

• #21   22. feb 2009 Frederik -> det er bare generelt dejligt! syntes at selv 30% toning tager meget af solen. det er sgu rart nok. man bliver heller ikke generet så meget hvis solen står lige på

• #22   22. feb 2009 Peder smiley
    Ja det rart når det er varmt - Meen du må give folk der ikke ka li dem som toner det HELT sort altså som en kalder det LIMO SORT næsten for holder så en fra en sidevej en mørk aften så ka du ikke se om han har set du kommer...

• #23   22. feb 2009 Smart ass -> jamen helt enig...
    Trafiksikkerheden skal være i orden.

Også netop derfor jeg valgte den lyse toning. mener det er 25 eller 30 procent den hedder.
    Man kan nemt se igennem, men alligevel tager det noget UV stråler og føles rarere at sidde i bilen. og så ser det lidt fedt ud, istedet for at det kun er efter B stolpen

Kommentér på:
Stoppet pga. tonet ruder eller xenon??

Annonce