{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.653 visninger | Oprettet:

Opsætning af ny mobil {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har netop købt en ny Nokia 5800 XpressMusic
med Telia-abonnement. Jeg har købt online, dvs. på deres hjemmeside.

Telefonen ankom idag med posten, og der var SIM-kort med telefonen - men ingen PIN/PUK-koder, som jeg mener der normalt er med.

Telefonen skriver i displayet "SIM kortet kunne ikke registreres" - er det mon fordi jeg senere vil modtage PIN/PUK kode hvormed jeg skal aktivere SIM-kortet ?
Eller kan det være, at nummeret bare ikke er registreret endnu? (Jeg kan evt. også prøve deres kundeservice, men nu ville jeg lige høre de kloge hoveder herinde først).

Næste ting er, hvordan man nemmest får synkroniseret fra den gamle telefon (kontakter osv.)

Jeg har prøvet www.ZYB.com, men det kan jeg ikke få til at fungere (med den "gamle" telefon).

Er der nogen der kender nogle gratis tjenester på nettet, hvor man kan "uploade" sine kontakter eller lignende, og så downloade dem til sin nye telefon ?

På forhåndt tak for jeres kommentarer/inputs.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opsætning af ny mobil
  • #1   12. maj 2009 sim kort og koder kommer aldrig sammen.. af sikkerhedshensyn. .

  • #2   12. maj 2009 og hvis din gamle tlf også skulle være en nokia, så bare brug nokia pc-suite .

  • #3   12. maj 2009 "J"
    Ok.. tak for info - det var lidt det jeg havde på fornemmelsen.

    Den gamle er en SonyEricsson W880i


  • #4   12. maj 2009 grunden til at det skriver simkort kunne ikke registreres er at tlf´s simkort ikke er gået igennem systemet endnu.. du skal lige prøve at slukke tlf. og tænden den igen..

    hvis du ikke har pin-puk kode, så henvend dig til telias kundeservice. de kan give dig den over tlf.)

    mht til synkroniseringen, så kan du evt sende kontakter via bluetooth? ellers kan det være at tlf slet ikke er simlåst? det ser man tit ved telias tlf.


  • #5   12. maj 2009 Daniel#SSJ #
    Tak for din kommentar.
    Hehe... du har faktisk ret mht. sim-låsning.
    Jeg prøvede at sætte mit Telmore-SIM kort i den nye NOKIA og vupti... ingen SIM-lås. Det har jeg godt nok ikke oplevet før.

    Så må jeg jo på en eller anden måde kunne kopiere kontakter over på den nye Nokia fra Telmore-SIM-kortet.

    Nu overvejer jeg faktisk så at beholde mit gamle Telmore-abonnement, idet jeg på den nye mobil har valgt Telia-Express 1.0 hvor jeg alligevel ikke får nogen "gratis" taletid og på den måde kan jeg beholde mit nuværende nummer.

    Så endnu en gang tak for tippet smiley


  • #6   13. maj 2009 det var da så lidt.. hvis du på en eller anden måde ikke kan finde dine numre skyldes det højst sandsynligt 1 ud af 2 grunde:

    1, Du har kun slået tlf hukkommelse ti, og kan derfor ikke se simkortets hukkommelse.

    2: dine numre ligger ikke på simkortet, men derimod på din gamle tlf ( som du forhåbentlig ikke har fået solgt endnu :))


Kommentér på:
Opsætning af ny mobil

Annonce