{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.291 visninger | Oprettet:

plasma eller led fladskærm {{forumTopicSubject}}

Vi er på udkig efter nyt tv. vi er4 faldet for samsungs flade skærme.. men vi kan ikke finde ud af hvilket vi skal vælge.. et model 8 (topmodel) plasma eller et model 7 led tv.
Led er lidt dyrer og en model mindre og mindre i tomme.
Plasma er top modellen og i 50 tommer..

Hvad er kvalitets forskellen i led og plasma? er plasma ved at uddø ?

Vi hører til dem der har sort skærm i morgen, så lidt "travlt" har man da. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  plasma eller led fladskærm
  • #1   30. okt 2009 har du nogensinde set et LED tv stå og vise en full hd film og så kigget på en plasma bagefter ? smiley

du er SLET IK I TVIVL hvad du vil vælge så smiley
    LED er det nyeste og det er bare kniv skarpt og ser bare så skide godt ud.

jeg vil til hver en tid tage et LED det er kun pengene der holder mig tilbage smiley

• #3   30. okt 2009 Vi var i expert igår og så det 50" plasma og ved siden af stod et 40" led begge 2 samsung. plasma var model 8 og led model 6. og der var plasmaen meget mere skarpt end led.. men det kommer måske også an på opsætningen og filme kvalitetet ?

• #4   30. okt 2009 Det der var mærkeligt, det var at jeg først troede det var et led tv da det kun var 3 cm tykt. men samsung har åbenbart også lavet plasma i den tykkelse..

• #5   30. okt 2009 jeg så det nemlig også i expert. der var en LED 50". samt et plasma 50" samt et LCD 50". alle fra Samsung.

de vidste alle samme film. nemlig Madagascar 2. og der var bare ingen tvivl. der var LEDen meget mere skarpt. og man følte man stod der så skarpt var det..

men LEDen kostede også meget mere end de andre.

• #6   30. okt 2009 LED-tv er et LCD-tv der bruger LED'er som "baggrundsbelysning" (før brugtes lysfolie), hvilket giver en plasmalignende billedkvalitet, hvis man ser på lysægtheden.

• #7   30. okt 2009 Nu er det jo ikke for sjov at Pioneer gang på gang er blevet udnævnt til verdens bedste skærm og at de sjovt nok alle var Plasma;o)

• #8   30. okt 2009 LED

• #9   30. okt 2009 Jeg har en Samsung "LED" skærm i 55" og er bestemt ikke skuffet over den.

DJ-MJ T >> Det gør der da i hvert fald, Samsung kalder da deres nye serie for LED, så det er noget pjat du siger der.

• #10   30. okt 2009 Jeg har lige set at wupti har et 46" model 8 led til 16500 kr og plasmaen 50" koster 15000 kr også i model 8.
    Jeg kan se der er blandede meninger, men er det 1500 vær at tage led der er en smule mindre ??

• #11   30. okt 2009 Læs her: http://www.engadgethd.com/2009/01/16/lcd-vs-plasma-in-2009/
    og så kan du selv tage stilling.

• #12   30. okt 2009 Henrik G >> Det lader til at ham der har skrevet det der sidder lidt i lommen på Pioneer.

Men nu laver Pioneer jo overhovedet ikke Plasma paneler mere.

• #14   30. okt 2009 Jeg har selv et 7 serie LED fra samsung. Køb det, du bliver ikke skuffet. Når du afspiller en bluray eller andet HD materiale står den altså bare knivskarpt.

Men om det skal være det ene eller andet tror jeg lidt er en smags sag. Da jeg købte mit stod det ved siden af et Pioneer pdp-LX5090H begge med samme signal, og der synes jeg personligt at billedet på samsung var meget bedre.

Men så ved du jo hvad dagen i morgen skal gå med. smiley

• #15   30. okt 2009
    K.K.O.C. >> Jo det passer, Pioneer laver ikke plasmapaneler mere. Dem der sidder i deres nye skærme er lavet at Panasonic.

• #16   30. okt 2009 Ville nok vælge LED - sindsygt godt billeder, fylder intet, og spare 50 % mere strøm end andre. men køb ikk noget som har under 200 mhz..

• #17   30. okt 2009 >>Stefan<< Corsa B Til Salg! ! >> Hvor får du det her fra?

"køb ikk noget som har under 200 mhz.."

Lyder lidt som en udtalelse fra en der ikke rigtig ved hvad han taler om, ked af at sige det. Du kan forresten overhovedet ikke få en skærm der køre 200 mhz kan jeg love dig.

• Kim B
    Kim B Online Tilmeldt:
    jul 2008

Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 157 Svar: 6.407
    #18   30. okt 2009 det er ikke rigtig 200 mhz men en software acc der "giver" 200 mhz.

har selv et samsung 100 mhz 40" LED og er sq super glad for det du får et helt andet billede end med LCD - hvordan det er til forhold plasma ved jeg ikke.

en helt anden ting er at man på vores samsung tv'er 1 LED og 1 LCD kan sætte noget strømsparer funktion til i 3 forskellige steps, på vores LCD ser strømforbruget således ud
    fra: 154 W
    trin 1: 124 W
    trin 2: 96 W
    trin 3: 83 W
    vil sige at der for almindeligt tv underholdning ikke er den store forskel på "fra" og "trin 1" billedmæssigt, men strømmæssigt - ja det taler jo for sig selv :o)

• #19   30. okt 2009 Kim B >> Skal vi ikke nøjes med 100 og 200 hz og glemme mega her i disse tider.

• #20   30. okt 2009 Kim B >> Men ja er enig, billedet er et helt andet, det er også en Serie 8 i 55" jeg har.

• Kim B
    Kim B Online Tilmeldt:
    jul 2008

Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 157 Svar: 6.407
    #21   30. okt 2009 he he der var jeg sq lige lidt for ivrig he he
    men er det ikke milli når det er et lille m, og MEGA når det er et stort M når nu vi er ved det ;o)

• #22   30. okt 2009 Skal vi tage det helt korrekt er det sådan her.

MHz - Megahertz
    mHz - Milihertz

Kommentér på:
plasma eller led fladskærm

Annonce